Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2010, 16:28
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
"Mijn opa rookt al heel zijn leven en is 92!!1111~"
Een paar jaar terug moest ik voor iets stoms bloed laten prikken en toen hebben ze ook meteen m'n cholesterol gecheckt. Antwoord van de Dokter: "Ik weet niet hoe je 't doet, maar dit is de meest perfecte Cholesterol-score die je maar kan hebben".
Het valt dus wel mee met die dichtgeslibde aderen. Bij mij gaat het vet naar de buitenkant, gelukkig.
M'n vader heeft heel z'n leven gesport, moest aan de speciale shakes om op gewicht te blijven en eet nu ook niet bijster veel, maar zijn Cholesterol was wel gevaarlijk hoog.
Gewicht zegt dus echt niet alles.
Oud 05-03-2010, 16:28
Verwijderd
Jij bent dan ook 24 en je vader denk ik niet. Daarbij bevatten die shakes enorm veel vet en wordt je cholesterol er dus ook hoog van als je er niet van aankomt
Oud 05-03-2010, 16:31
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar goed, omdat ik al heel m'n leven zo ben heb ik mss een wat vertekend beeld van mezelf, maar ik vind het nog wel meevallen.
Eerlijke meningen van mensen die me hebben gemeet?
Nouja, je bent niet bepaald een slanke den. Je bent een flinke meid, maar ik vind je niet extreem dik ofzo, wel overgewicht, maar niet echt ernstig overgewicht.
Oud 05-03-2010, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Jij bent dan ook 24 en je vader denk ik niet. Daarbij bevatten die shakes enorm veel vet en wordt je cholesterol er dus ook hoog van als je er niet van aankomt
Zelfgemaakte shakes toch niet? En dan nog, vet is niet slecht, en niet alle vetten verhogen cholesterol.
Oud 05-03-2010, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Een paar jaar terug moest ik voor iets stoms bloed laten prikken en toen hebben ze ook meteen m'n cholesterol gecheckt. Antwoord van de Dokter: "Ik weet niet hoe je 't doet, maar dit is de meest perfecte Cholesterol-score die je maar kan hebben".
Het valt dus wel mee met die dichtgeslibde aderen. Bij mij gaat het vet naar de buitenkant, gelukkig.
M'n vader heeft heel z'n leven gesport, moest aan de speciale shakes om op gewicht te blijven en eet nu ook niet bijster veel, maar zijn Cholesterol was wel gevaarlijk hoog.
Gewicht zegt dus echt niet alles.
Ik dacht dat er geen link was tussen cholesterol en hart- en vaatziekten. Sarah, weet jij daar meer over?

Er is wel een link tussen gewicht en hart- en vaatziekten. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je jezelf zo voor de gek wil houden, waarom val je niet gewoon af?
Oud 05-03-2010, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Zelfgemaakte shakes toch niet? En dan nog, vet is niet slecht, en niet alle vetten verhogen cholesterol.
Citaat:
moest aan de speciale shakes om op gewicht te blijven
die wel

zo'n pakje is 200 ml en 600 kcal, de enige manier waarop dat kan is doordat er heeeeel veel vet en suiker in zit
Oud 05-03-2010, 16:34
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
4 dingen maar Buikomvang, heupen, onderarm en pols.
Your Results

You have 19.8% body fat.

You have 11.3 Kilograms of fat and 45.7 Kilograms of lean (muscle, bone, body water).

Ik denk niet dat het klopt. Maar er stond ook al bij dat als je of heel erg fit of helemaal niet fit was (maar wel slank) dat het dan kon afwijken.

Citaat:
Toen een vriendin van me zoiets ooit zei, antwoordde ik "ja en als honderd mensen de snelweg oversteken tijdens de spits dan is er ook wel een die het overleeft".
En toen zei ze: "ja precies! je moet gewoon optimistisch blijven"

.
Oud 05-03-2010, 16:36
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat er geen link was tussen cholesterol en hart- en vaatziekten. Sarah, weet jij daar meer over?

Er is wel een link tussen gewicht en hart- en vaatziekten. Ik begrijp eigenlijk niet waarom je jezelf zo voor de gek wil houden, waarom val je niet gewoon af?
Hmm bedoel je niet de link tussen verzadigd vet-intake en hvz die er niet is als je corrigeert voor gewicht enzo (en die dus alleen indirect is)?
Oud 05-03-2010, 16:38
Verwijderd
Even tussendoor:

Hamburgers met cheddar, verpakt in een baconweefsel, met pootjes en hoofd van hotdog-worstjes

Oud 05-03-2010, 16:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jawel hoor. Cholesterol wordt juist heel erg in verband gebracht met hart- en vaatziekten.

Citaat:
Je valt niet "gewoon" af.
Oud 05-03-2010, 16:39
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Even tussendoor:

Hamburgers met cheddar, verpakt in een baconweefsel, met pootjes en hoofd van hotdog-worstjes

[afbeelding]
Hartinfarct in schildpadvorm
Oud 05-03-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
die wel

zo'n pakje is 200 ml en 600 kcal, de enige manier waarop dat kan is doordat er heeeeel veel vet en suiker in zit
Oh ok. Maar goed, misschien dan wel veel onverzadigd vet? En naja, het moet gezegd worden, als je op gewicht moet komen, dan zijn zelfs BigMacs nog gezonder dan te mager zijn
Oud 05-03-2010, 16:42
Verwijderd
Citaat:
Jawel hoor. Cholesterol wordt juist heel erg in verband gebracht met hart- en vaatziekten.
Ja, ik heb net even het Wiki-artikel bekeken. Er zijn wel sceptici maar de meeste wetenschappers denken dat er wel een link is. Maar goed, de medische wetenschap staat natuurlijk nog maar in de kinderschoenen (met een erg kleine maat) dus je kan je afvragen hoeveel die consensus waard is.
Oud 05-03-2010, 16:43
Verwijderd
Citaat:
1. Minder eten.
2. ???
3. Profit!
Verwijderd
Citaat:
Hoezo niet? Meer bewegen, gezonder en minder eten. Dan val je normaal af. As simple as that.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh ok. Maar goed, misschien dan wel veel onverzadigd vet? En naja, het moet gezegd worden, als je op gewicht moet komen, dan zijn zelfs BigMacs nog gezonder dan te mager zijn
Big Macs zijn ook niet per definitie ongezond. Het in een te grote en zonder afwisseling eten van Big Macs is ongezond.
Oud 05-03-2010, 16:44
Verwijderd
Citaat:
Big Macs zijn ook niet per definitie ongezond. Het in een te grote en zonder afwisseling eten van Big Macs is ongezond.
De reden dat mensen Big Macs lekker vinden is natuurlijk ook dat een Big Mac heel gezond is - in een prehistorisch dieet.
Oud 05-03-2010, 16:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar nu dwalen we af
Oud 05-03-2010, 16:46
Verwijderd
Lol, de Bacon&Chicken Narwal: (Paranoide naamzoek)

Oud 05-03-2010, 16:47
Verwijderd
Ik krijg er honger van. Ik ga eens een hapje groenten en fruit eten.
Oud 05-03-2010, 16:47
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, ik heb net even het Wiki-artikel bekeken. Er zijn wel sceptici maar de meeste wetenschappers denken dat er wel een link is. Maar goed, de medische wetenschap staat natuurlijk nog maar in de kinderschoenen (met een erg kleine maat) dus je kan je afvragen hoeveel die consensus waard is.
Wiki, Kazet? betrouwbare bron hoor

Maargoed, er schijnt een verband te zijn tussen bepaalde soorten "slecht" cholesterol en atherosclerose. En je kunt alles wel in twijfel trekken door te claimen dat de medische wetenschap in de kinderschoenen staat (dat kun je over meer takken van wetenschap wel zeggen), maar dat wil niet zeggen dat het onwaar is.
Oud 05-03-2010, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Wiki, Kazet? betrouwbare bron hoor

Maargoed, er schijnt een verband te zijn tussen bepaalde soorten "slecht" cholesterol en atherosclerose. En je kunt alles wel in twijfel trekken door te claimen dat de medische wetenschap in de kinderschoenen staat (dat kun je over meer takken van wetenschap wel zeggen), maar dat wil niet zeggen dat het onwaar is.
Ik zeg ook niet dat het onwaar is, daarom stel ik mijn standpunt nu ook net bij! De medische wetenschap is wel het beste dat beschikbaar is, maar je moet aan medisch onderzoek ook weer niet zo veel waarde hechten als aan een voorspelling van QED, dat is wat ik wilde zeggen.
Oud 05-03-2010, 16:50
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
De reden dat mensen Big Macs lekker vinden is natuurlijk ook dat een Big Mac heel gezond is - in een prehistorisch dieet.
De reden dat mensen Big Macs lekker vinden is omdat ze blijkbaar lekker smaken.
En ik zeg ook niet dat een Big Mac per definitie gezond is, maar hij is ook niet per definitie ongezond. Of je eetpatroon gezond of ongezond is hangt veel meer samen met de hoeveelheden die je consumeert en de variatie in je eetpatroon.
Oud 05-03-2010, 16:54
Rationeel
Rationeel is offline
helemaal als je flink overgewicht hebt is het makkelijk om af te vallen. de eerste paar kilo's zijn alleen maar vocht, maar 10 kilo in 2 maanden is eitje met wat discipline
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom je jezelf zo voor de gek wil houden, waarom val je niet gewoon af?
Omdat het me niet boeit.
Verwijderd
Citaat:
En ik zeg ook niet dat een Big Mac per definitie gezond is, maar hij is ook niet per definitie ongezond. Of je eetpatroon gezond of ongezond is hangt veel meer samen met de hoeveelheden die je consumeert en de variatie in je eetpatroon.
Ja, wat mensen lekker vinden smaken is natuurlijk gevormd door de evolutie, er is evolutionaire druk om dingen die gezond zijn lekker te doen smaken.
Oud 05-03-2010, 16:56
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar bij een één-op-één vergelijking tussen een volkorenbroodje paling en een BigMac kun je stellen dat het volkorenbroodje voedzamer is terwijl BigMac alleen maar troep bevat zonder veel vitamines of bouwstoffen. Van meerdere broodjes paling ga je niet echt snel dood, maar van meerdere BigMacs wel, dus is ook het enkele BigMacje ongezond te noemen.
Oud 05-03-2010, 16:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, maar bij een één-op-één vergelijking tussen een volkorenbroodje paling en een BigMac kun je stellen dat het volkorenbroodje voedzamer is terwijl BigMac alleen maar troep bevat zonder veel vitamines of bouwstoffen. Van meerdere broodjes paling ga je niet echt snel dood, maar van meerdere BigMacs wel, dus is ook het enkele BigMacje ongezond te noemen.
Nee, je voedingspatroon is dan ongezond te noemen.

Dat neemt niet weg dat een volkorenbroodje met paling hoogstwaarschijnlijk wel meer voedingswaarde heeft dan een Big Mac. Maar een Big Mac is niet giftig. Hetgene in een Big Mac dat bijdraagt aan een ongezond voedingspatroon is dat er van bepaalde voedingsstoffen in die Big Mac een hoge hoeveelheid aanwezig is, maar als je dat compenseert door in de rest van je voedingspatroon die stoffen niet of minder tot je te nemen, eet je niet ongezond.
Oud 05-03-2010, 16:57
Verwijderd
Ik vroeg me laatst eigenlijk af hoe het eigenlijk is afgelopen met die 500-pound man die 10 jaar geleden (?) door Jerry Springer uit zijn huis is gehaald. Weet iemand dat?
Oud 05-03-2010, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Nee, je voedingspatroon is dan ongezond te noemen.
Of een voedingspatroon ongezond is, hangt af van of de elementen daarin ongezond zijn.
Oud 05-03-2010, 17:00
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, wat mensen lekker vinden smaken is natuurlijk gevormd door de evolutie, er is evolutionaire druk om dingen die gezond zijn lekker te doen smaken.
Dat is niet geheel waar, maar er zijn genoeg dingen, zoals fruit, die zoet zijn en lekker smaken.
Overigens kun je op fruit (dat als gezond wordt gezien) niet overleven, aangezien fruit vrijwel geen energie levert, buiten suiker, dat vooral een energiebron is voor de korte termijn. Vette dingen worden daarom ook als lekker gezien, omdat het naast dat het een bouwstof voor het lichaam is, ook opgeslagen kan worden en dus een energiebron is voor "mindere tijden" .
Oud 05-03-2010, 17:01
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Of een voedingspatroon ongezond is, hangt af van of de elementen daarin ongezond zijn.
Ja, ongezond, omdat je ze in een te hoge mate inneemt.
Oud 05-03-2010, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Ja, ongezond, omdat je ze in een te hoge mate inneemt.
Definitieneuker Als de toxiciteit van een BigMac vele malen hoger is dan dat van een broodje paling, dan is een BigMac gewoon ongezond te noemen. Punt.
Oud 05-03-2010, 17:04
Martiño
Martiño is offline
Een Big Mac is niet toxisch.
Oud 05-03-2010, 17:09
Verwijderd
mmmm ik heb een pizza margerithe met rode saus op
Hij was zooo nombaar
Oud 05-03-2010, 17:09
Verwijderd
Citaat:
Een Big Mac is niet toxisch.
Nee, ééntje niet, maar wel ongezond.
Oud 05-03-2010, 17:10
Verwijderd
hoooi
Oud 05-03-2010, 17:13
Verwijderd
Hooi ecnelis.
Oud 05-03-2010, 17:14
Verwijderd
een big mac heeft van die fuckin vieze smelt kaas ( was gisteren nog bij de keuringsdienst )
Melta
Oud 05-03-2010, 17:15
Verwijderd
ik ben vandaag heerlijk geestelijk mishandeld
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet geheel waar, maar er zijn genoeg dingen, zoals fruit, die zoet zijn en lekker smaken.
Overigens kun je op fruit (dat als gezond wordt gezien) niet overleven, aangezien fruit vrijwel geen energie levert, buiten suiker, dat vooral een energiebron is voor de korte termijn. Vette dingen worden daarom ook als lekker gezien, omdat het naast dat het een bouwstof voor het lichaam is, ook opgeslagen kan worden en dus een energiebron is voor "mindere tijden" .
Suiker kan toch prima in vet worden omgezet?

En wat is er precies niet waar aan?
Verwijderd
ik heb een zachte g en ook een harde L, ook een harde L, ik heb een zachte g maar ook een harde L, en als je dat niet gelooft.... dan komt dat nog wel
Verwijderd
en daarom ga ik straks heerlijk vieze hamburgers eten en david bowie luisteren
Oud 05-03-2010, 17:16
Verwijderd
fock die reclame, nu heb ik hem weer in mijn hoofd
Verwijderd
Citaat:
fock die reclame, nu heb ik hem weer in mijn hoofd
ja als je hem verdomme even had nagelaten om hier te typen had ik hem nu niet in mijn hoofd gehad! :"D
Verwijderd
Citaat:
een big mac heeft van die fuckin vieze smelt kaas ( was gisteren nog bij de keuringsdienst )
Melta
Dat zit toch alleen op pizza's enzo? De BigMac heeft wel echte cheddar volgens mij. Niet dat dat ergens naar smaakt.
Oud 05-03-2010, 17:19
Verwijderd
Ik ga even visitekaartjes maken.
Verwijderd
visitekaartjes <3
Verwijderd
heb je ook weggevertjes zoals toffe kaarten enzo en zo ja, MAG IK ER EEN PAARRR????!?!?!
Oud 05-03-2010, 17:20
Verwijderd
Vanavond Boondock Saints 2 kijken ! Ik verwacht er veel van
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten