| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
maar deze studie was toch wat je altijd al wilde enzo?
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik begin het nu echt kut te vinden, maar ik durf er ook niet echt weer over te beginnen |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, welterusten
|
|
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
Ik hou gewoon van de UK en de taal en de cultuur en er is vrijwel niemand daar die dezelfde liefde ervoor lijkt te hebben als ik. En iedereen praat met een vreselijk Dunglish accent. Op 2 docenten na dan, waarvan er 1 Engels is (en sexy). Ik moet gewoon maar verhuizen naar de UK, maar geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
En mijn schoolsituatie; ik zit nu op een niet zo leuke school na dat ik in de eerste weg moest ![]() Maar ik zeur volgens mij gewoon heel erg als ik dat van jullie lees! |
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Krijg je bij universitair Engels geen spraakles dan trouwens, dat ze allemaal zo'n sterk Nederlands accent hebben? Een vriend van me heeft lerarenopleiding Engels gedaan en kreeg het hele tweede trimester van het eerste jaar twee uur per week groepslogopedie om een net Engels accent te krijgen (sommige mensen hadden vrijstelling).
|
|
|
|
Verwijderd
|
Maargoed, als je niet de energie kunt opbrengen om alles te doen, helpt het vaak om eerst maar eens één ding te doen, niet als een bezetene alle achterstand in een dag willen wegwerken. Dan krijg je weer het gevoel dat je het wel kan en ben je weer gemotiveerd om verder te gaan
en de neiging om de hele dag in bed te blijven liggen wordt alleen maar sterker als je eraan toegeeft, want op een gegeven moment wordt het veel te eng om nog uit bed te komen, want dan moet je ineens zó veel. Is als je overbelast bent (of dat nu komt doordat je zo hoog belast wordt of doordat je even niet zo belastbaar bent) makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk...
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
Ik heb vorig jaar een klasgenootje getutord (tutored?) met haar uitspraak, maar zelfs onze docent zei al dat ze tot de 1% van de studenten behoort waarbij geen verbetering hoorbaar is. En je hebt trouwens ook gelijk wat het uit bed hijsen betreft. Het begint nu sterk te lijken op m'n middelbare school tijd en dat liep niet echt goed af. Toen stapelde het werk zich ook steeds meer op, had ik steeds minder zin en ben ik uiteindelijk gestopt. Het grootste verschil met toen is dat ik nu een stuk beter in m'n vel zit, dus mss komt het toch nog wel goed. Ik ga iig proberen in de studieweek alles te lezen wat ik gelezen moet hebben, want dat is écht veel. Ik moet elke week een 18e eeuwse roman uitlezen, 2 hoofdstukken voor 3 andere vakken en dan ook nog opdrachten maken die een hoop tijd kosten. Als je erbij werkt gaat dat lastig. Maar jaaa, vorig semester heb ik ook geen flikker gedaan en op magische wijze heb ik toen ook alles gehaald. Fingers crossed voor de komende tentamenweek.
|
|
||
|
Citaat:
Een vriendin van mij had er ooit een spijkerbroek gekocht en dat ding was na 1 keer dragen al harstikke lelijk geworden (uitgelubberd enzo). Toen ze terugging zei die chagrijnige sloerie achter de kassa dat elke broek uitloopt en dat ze 'm niet terug kon nemen omdat de broek al gedragen was. Als je iets (zichtbaar!) van slechte kwaliteit blijkt te zijn moet dat gewoon geruild kunnen worden.
![]() |
|
|