| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
Verwijderd
|
Ik loop vaak langs de winkel van Els Hillenius, http://www.bruidscouture.nl/ , ik word echt hebbbbberriiggggg van die jurken. Ze maakt toch mooie dingen. Elke maand hangt er geloof ik een andere jurk in de etalage.
Trouwen opzich hoef ik niet zo, gedoe. De jurk en het feest lijken me wel heel tof. Maar al dat gedoe met familie en je wil die niet voor de schenen schoppen en die niet met elkaar in een ruimte willen zitten. Blabla, helemaal geen zin in. Feest okee, mooie lange witte jurk al helemaal okee.. familiegedoe.. niet okee. |
|
|
||
|
Citaat:
![]() en die ook!
|
||
|
|
|
|
Wij zijn op 4 januari 2009 op Bali getrouwd, lekker met z'n tweetjes (of nou ja, mijn moeder en zijn beste vriend waren er wel bij, maar verder niemand).
Op 4 april hebben we het nog eens over gedaan in Nederland, met heel veel mensen. Wat geld betreft: de reis naar Bali was natuurlijk wel duur, maar die zouden we toch al maken (hadden we al geboekt voordat hij me ten huwelijk vroeg). Wat de ringen hebben gekost mocht ik niet weten ![]() Het huwelijk op Bali heeft €250,- gekost (inclusief jurk, want die heb ik voor €15,- op een Indonesische markt gekocht En inclusief een vijfgangendiner met z'n vieren), valt erg mee dus.De dag in Nederland weet ik niet meer precies. De zaal was €200,- geloof ik. Jurk €150,- (maar was geen 'echte' trouwjurk). Eten ook iets van €150,- (voor 150 man, dus dat viel me heel erg mee, we hebben een vriend van ons laten koken). Huur van pak van m'n man was €65,- geloof ik... Oh ja, en drank voor al die mensen natuurlijk. Geen idee wat dat gekost heeft. Nou ja, wij hebben het dus heel goedkoop gedaan, maar dan nog kost trouwen gewoon geld ![]() M'n moeder had trouwens nog een bruidstaart en champagne geregeld, omdat wij dat te duur vonden ![]() Foto's: Bali: http://picasaweb.google.nl/marjolijn...BaliFotoAlbum# (zit ook een foto van de ringen bij, geloof ik) en http://www.puriweddingholland.nl/pwh...n-seminyak.php Nederland: http://picasaweb.google.nl/marjolijn...ruiloft4April#
|
|
|
|
@snoopy: ik was aan het spieken bij jouw Bali foto's en dacht even "huh, snoopy heeft toch een heel ander figuur?!" en toen realiseerde ik me dat je natuurlijk al zwanger was toen. Dat wist ik eigenlijk ook wel.
|
|
|
|
@ snoopy: zijn jullie in Nederland ook voor de kerk getrouwd, als ik je foto's zo zie? Dat is iets wat ik (en m'n vriend ook) wel graag wil. Ik ben wel gelovig maar absoluut niet kerkelijk, ga misschien met kerst en pasen en dan houdt het ook op dus ik vind het wel hypocriet dan eigenlijk om in de kerk te trouwen maar eigenlijk is dat wel wat ik echt trouwen vind.
Hoe denken mensen hier daarover trouwens? Zijn jullie alleen voor het stadhuis getrouwd/willen jullie alleen voor het stadhuis trouwen of ook voor de ker, en waarom?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
||
|
Citaat:
Oh, en wij zijn niet voor de kerk getrouwd, want allebei niet gelovig, dus dat zou een beetje onzin zijn.
|
|
||
|
Citaat:
Deels ook omdat dat de kerk is waar mijn vaders begrafenis is geweest (zelfde dominee ook), daardoor had ik het idee dat hij er toch bij was. Het voelde ook als een mooie afsluiting. Het is de gemeente waar ik sinds ik klein ben al kom.
|
|
||
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
Wij trouwen 29 april. Dus bijna 7 weken.
Wij hebben best een grote bruiloft door grote families. We hebben wel op 14.000 euro gerekend. Maar daarvan krijg je natuurlijk ook geld terug van alle gasten. Maar heel veel dingen zijn ondertussen gewoon tussendoor betaald. Denk aan ringen en kaarten. Mag volgende week de jurk weer aan passen
|
|
|
|
|
|
^
ruige plannen, voor dat geld kan je ook een huis kopen, bij wijze van Klinkt wel erg mooi en leuk, trouwens... Wil je het allemaal zelf gaan regelen? (lijkt me een hoop werk!) In Nederland zijn weddingplanners tegenwoordig toch ook hip/in?
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik was ook 22 toen we trouwden, jonger dan gemiddeld dus, maar het voelt voor mij niet als jong. |
|
|
|
|
|
Is ook wel handig, met al die grote plannen
Kun je wel voor de islamitische wet trouwen als je vriend niet moslim is? (ja, blijkbaar wel, maar bij christenen gaat dat niet echt, toch? Of je trouwt in de kerk, of niet, en als je dat wel doet, denk ik wel dat je allebei christelijk moet zijn...)Hè, niet allemaal zeggen dat je 22 was, dan krijg ik helemaal zin om te trouwen en het is veel handiger om nog een of twee jaar te wachten
Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 17:50. |
|
|
|
|
|
Jeetje wat een plannen. Jullie zullen wel flink wat spaargeld hebben dan. Ik zou nooit zoveel geld aan een bruiloft uit willen geven. Als ik trouw, wil ik wel een verzorgde bruiloft en zo, niet een waarbij zoveel mogelijk is bespaard op alles (dat vind ik zonde want een boel geld kost het toch, dan kan je beter een beetje extra uitgeven en er een écht mooie bruiloft van maken). Maar zoveel geld als jullie eraan (lijken te?) uitgeven zou ik toch niet willen.
Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 17:50. |
|
|
|
|
|
mijn schat en ik gaan trouwen op 12-12-2012
we houden het in besloten kring dus gewoon , familie al met al 50 man , we hebben zaaltje gehuurd . en daarna hebben we een feesttent gehuurd , stukje grond gehuurd en dan komen alle vrienden enzo al met al verwachten we zonder familie 200 man |
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
@Daantje_0705: Dat ligt wel aan de kerkgemeente. Ik ken gemeentes waarbij je wél allebei belijdenis gedaan moet hebben voor je voor de kerk mag trouwen.
|
|
||
|
Citaat:
Nou ja, bij ons is voor de kerk trouwen sowieso geen optie (ik ben niet eens gedoopt of wat dan ook), maar ik begrijp wel dat mensen het willen en het lijkt me ook wel mooi. @Kuise Keizeren: Dat hoeft toch niet hetzelfde te zijn: het klein houden en er als een van de gasten bijlopen? Wat mij vervelend lijkt aan het heel groots maken, is juist dat je sommige mensen nauwelijks ziet, dat je het overzicht van alles verliest en je nogal verloren voelt in een hele mensenmassa en dat je het liefst gewoon weer met z'n tweeën wil zijn, lekker rustig op de bank Maar ben wel met je eens dat een trouwdag er juist voor is om aan iedereen, de hele wereld, te laten zien dat dit de persoon is met wie je de rest van je leven gaat delen.
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
In mijn situatie ben ik absoluut niet jaloers op de aankomende bruiloft, maar als ik in jouw situatie zat (als ik stinkend rijk was geweest
) dan zou ik waarschijnlijk ook wel een gigantisch feest geven met alles erop en eraan. het zou hypocriet zijn van mezelf om dat te ontkennen.als je het geld hébt, waarom dan niet? zeker als je de hele organisatie ook nog uit handen zou kunnen geven en je enkel en alleen maar moet 'ondergaan' en genieten kijk, als ik ervoor zou moeten lenen of extreem hard voor werken (cfr. koppel dat we kennen, die allebei 16u per dag werken om hun kasteel en sprookjeshuwelijk te kunnen betalen) - NO WAY IN HELL, maar als ik al heel veel geld hàd? waarom niet?
Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 17:47. |
|
|
|
|
|
Nou ja, dat is het inderdaad. Het hangt af van wat je ervoor moet doen of laten om zo'n feest te kunnen geven. Ik zou bijvoorbeeld meer waarde hechten aan een goed huis, etc. dan aan een enorm trouwfeest, maar als je het allebei kunt hebben.. tja, waarom ook niet (als dat is wat je wil, uiteraard).
|
|
|
|
Do it like Lorelai Gilmore: ask him!
![]() OT: Uhu, een lening afsluiten voor zoiets lijkt me ook niets. Krijg sowieso al de kriebels van leningen! Maar als je het geld hebt, waarom niet?
Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 17:46. |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Witgoud <3
Jeuj, ik wil heel graag trouwen! Als ik het geld had, zou ik ook echt wel in het buitenland willen trouwen. Landgoed + hotel afhuren, iedereen laten overvliegen en de week van mijn leven hebben! Vooralsnog zit dat er niet in (überhaupt trouwen niet, maar dat terzijde). Ik wil wel in een jurk, maar niet n het wit... Een vette band met allerlei soorten muziek (komt goed, want vriendje is muzikant en heeft wel goede ideeën!) die 's avonds speelt. Overdag wil ik gewoon relaxed. Lekker eten, foto's maken en dan vind ik het wel goed. Ik wil vooral een relaxte dag. Ik wil niet in de kerk trouwen, want ik geloof niet (vriendje ook niet) en dan vind ik het hypocriet om wel in de kerk te trouwen. Ik wil er wel een mooie dienst van maken, met muziek (gespeeld door beste vrienden van vriendje en mijn zusjes), moeder/zus die spreekt en ik wil zelf de geloften schrijven. Vriendje wilde geen receptie, maar daar heb ik hem van af weten te praten, want ik heb geen zin om de hele avond tussen allemaal mensen te staan die ik niet of nauwelijks ken omdat dat dan collega's van hem zijn (want die wil hij ook allemaal uitnodigen). Verder wordt mijn bruiloft in mijn hoofd steeds groter, de volgende keer meer! Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 17:57. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mooi hoe dat zo verschilt. Een deel van de dingen snap ik overigens wel, maar al dat gedoe eromheen, manmanman... dat trek ik echt niet (zelfs met weddingplanner niet, want ik zou het ook niet uit handen willen geven ). Eén dag bruiloft is al zo veel geregel en gedoe dat ik aan het eind van die dag volkomen uitgeput ben, ben ik bang (en ik wil allerlei dingen als 'huwelijksauto' en een hoop heen- en weergeren al schrappen ).
|
|
|
|
|
|
Ik weet het niet. Ik ben erg tegen dure jurken en mensen uitnodigen omdat het 'moet'. Dus het zou nu neer komen op alleen broers en zussen en ouders en heel goede vrienden. Om 4 uur naar het gemeentehuis, in gewoon leuk nieuwe kleren. Daarna lekker met zn allen eten en daarna eventueel wat drinken. Klaar.. Ow en ik wil ook niet dat mensen allemaal nieuwe kleren aanschaffen en met wasmachines aan komen zetten. Baal er altijd zo van dat andermans bruiloften míj zoveel geld kosten
, dus dat zou ik nooit van anderen vragen. Mijn beste vriendin vroeg haar oma's als getuige, en dat voelde best kut, want eerlijk gezegd had ik het een beetje verwacht ( en niet aleen ik, want veeel mensen zeiden: oowww leuk! ben jij dan getuige??') . Ik vraag sowieso mijn jongste zus en dan de vriendin die het dichtst bij ons als stel staat. Toch best plannen voor iemand die niet eens weet of ze wel wil trouwen
|
|
| Advertentie |
|
|
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Liefde & Relatie |
Hoe voel je je op relationeel gebied? #102 snowflakes | 476 | 17-10-2009 11:10 | |
| De Kantine |
[Trouwtopic]"verboden toegang voor katje"-topic Verwijderd | 21 | 15-09-2008 12:07 | |
| De Kantine |
Trouwtopic! Rabbi Daniel | 21 | 03-06-2002 22:12 | |
| Lifestyle |
Trouwkleding.. Roos | 92 | 15-04-2002 23:20 | |