Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2010, 06:48
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dat is nu iets wat je ter plekke verzint. Je doet de vermeende "meerderheid" niets te kort als je een uurtje in de week de zwembad beschikbaar stelt voor een bepaalde groep mensen, zoals vrouwen, nudisten, kinderen en ga zo maar door.
Jawel, namelijk alle andere mensen die op dat moment van het zwembad gebruik willen maken.
Oud 15-03-2010, 06:52
Verwijderd
Citaat:
Jawel, namelijk alle andere mensen die op dat moment van het zwembad gebruik willen maken.
Dus van die 56 uur dat mensen van het zwembad gebruik kunnen maken, is dat ene uurtje voor vrouwen te veel gevraagd?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:11
Verwijderd
Citaat:
Dat verschilt per familie, maar meestal gebeurt dit niet. Moslims zijn niet zulke enge barbaren hoor . Vandaar dat ook veel moslimas ervoor kiezen om wel gemengd te zwemmen.
Kennelijk is de groep die niet gemengd mogen zwemmen toch nog dusdanig groot dat er een apart uurtje voor moeten worden gereserveerd en worden die vrouwen dus daadwerkelijk gedwongen dan te zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:12
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dus van die 56 uur dat mensen van het zwembad gebruik kunnen maken, is dat ene uurtje voor vrouwen te veel gevraagd?
Ik ben blij dat je met me eens bent dat er belangen worden geschaad, en dat er dus een afweging dient te worden gemaakt, en niet, zoals je eerder zei, dat er geen belangen worden geschaad.
Oud 15-03-2010, 07:37
Verwijderd
Citaat:
Kennelijk is de groep die niet gemengd mogen zwemmen toch nog dusdanig groot dat er een apart uurtje voor moeten worden gereserveerd en worden die vrouwen dus daadwerkelijk gedwongen dan te zwemmen.
Er is geen groep die niet gemengd mag zwemmen, maar een groep die graag gescheiden wil zwemmen. Vooralsnog heb ik noch jij geen enkele reden aan te nemen dat deze vrouwen gedwongen worden dat te doen (want dan zou je de valse suggestie wekken dat elke vrouw stiekem in haar bikini tussen mannen zou willen zwemmen). Zoals ik dus al zei, doe eens niet alsof moslim mannen allemaal vrouw-mishandelende barbaren zijn en moslimas onderdanig en onderdrukt .
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:38
Verwijderd
Citaat:
Ik ben blij dat je met me eens bent dat er belangen worden geschaad, en dat er dus een afweging dient te worden gemaakt, en niet, zoals je eerder zei, dat er geen belangen worden geschaad.
Ik snap niet waarom iemand er moeite mee zou kunnen hebben? We hebben zoveel speciale uurtjes, waarom mogen vrouwen er dan niet één?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Er is geen groep die niet gemengd mag zwemmen, maar een groep die graag gescheiden wil zwemmen. Vooralsnog heb ik noch jij geen enkele reden aan te nemen dat deze vrouwen gedwongen worden dat te doen (want dan zou je de valse suggestie wekken dat elke vrouw stiekem in haar bikini tussen mannen zou willen zwemmen). Zoals ik dus al zei, doe eens niet alsof moslim mannen allemaal vrouw-mishandelende barbaren zijn en moslimas onderdanig en onderdrukte .
Stop nou eens met beweren dat ik dat zou doen. Je kan je gebrek aan argumenten er echt niet mee verhullen. Het feit dat er een speciaal zwemuurtje nodig is, betekent alleen maar dat die groep dat moet. Anders zou het standpunt immers zijn: iedereen wil wel eens wat. De reden voor het zwemuurtje is ook genoemd, namelijk moslima's die gescheiden moeten zwemmen. Dat de moslima's dus vanuit ideologie alleen dan mogen zwemmen, is wel degelijk gedwongen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:42
Verwijderd
Citaat:
Ik snap niet waarom iemand er moeite mee zou kunnen hebben? We hebben zoveel speciale uurtjes, waarom mogen vrouwen er dan niet één?
Wat is de toegevoegde waarde?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Omdat je dan niet in het zwembad kunt op dat speciale uurtje he.
Oud 15-03-2010, 07:50
Verwijderd
Citaat:
Stop nou eens met beweren dat ik dat zou doen. Je kan je gebrek aan argumenten er echt niet mee verhullen. Het feit dat er een speciaal zwemuurtje nodig is, betekent alleen maar dat die groep dat moet. Anders zou het standpunt immers zijn: iedereen wil wel eens wat. De reden voor het zwemuurtje is ook genoemd, namelijk moslima's die gescheiden moeten zwemmen. Dat de moslima's dus vanuit ideologie alleen dan mogen zwemmen, is wel degelijk gedwongen.
Dus jij wordt van huis uit ook onderdrukt omdat je gebruik maakt van het mannentoilet of van de mannenkleedkamer? Als een zwembad reageert op de vraag naar gescheiden zwemmen, dan kunnen we toch met zekerheid zeggen dat er een groep vrouwen is die er voor kiest om gescheiden te kunnen zwemmen? Deal with it, sommige mensen houden er andere zedelijkheidsnormen op na en anders mag je van mij best met wat vrouwen en mannen praten die graag alleen aan gescheiden zwemmen doen. Je kunt jezelf nu nog 10 keer herhalen dat die vrouwen worden onderdrukt en gedwongen, maar in feite kun jij het niet beargumenteren waarom dat zo is. Praat eens met deze vrouwen ipv over hen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:52
Verwijderd
Citaat:
Omdat je dan niet in het zwembad kunt op dat speciale uurtje he.
Dus andermans belangen worden geschaadt bij elk speciaal uurtje? Terwijl je met zekerheid kan zeggen dat wij allemaal wel een keer van een speciaal uurtje kunnen profiteren.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 07:53
Verwijderd
Citaat:
Wat is de toegevoegde waarde?
Vrouwen voelen zich meer comfortable en doen aan lichaamsbeweging, daarnaast leren ze zwemmen, niet heel onbelangrijk in Nederland. Of wil je weten wat de toegevoegde waarde voor jou is?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 08:01
hookee
hookee is offline
Citaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat als er een groep homo's (/ paarse schoenendragers / Elvis impersonators / viskraameigenaren ) is die wekelijks een uurtje "voor zichzelf" willen hebben, ze "nul" op rekest krijgen.
Speciale uurtjes in een openbaar zwembad zijn er bijvoorbeeld voor zwem- of duiklessen, niet voor privéaangelegenheden.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zo'n vermoeden dat als er een groep homo's (/ paarse schoenendragers / Elvis impersonators / viskraameigenaren ) is die wekelijks een uurtje "voor zichzelf" willen hebben, ze "nul" op rekest krijgen.
Speciale uurtjes in een openbaar zwembad zijn er bijvoorbeeld voor zwem- of duiklessen, niet voor privéaangelegenheden.
Ligt eraan hoeveel vraag er naar is.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 08:23
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
1) Dus andermans belangen worden geschaadt bij elk speciaal uurtje? 2) Terwijl je met zekerheid kan zeggen dat wij allemaal wel een keer van een speciaal uurtje kunnen profiteren.
1) Ja
2) Hoe dan, bij schoolzwemmen? Datheeft een educatief doel, gewoon zwemmen niet. Als je wilt dat die islamitische vrouwen kunnen leren zwemmen, dan moet je zorgen dat ze meedoen aan zwemles.
Oud 15-03-2010, 08:27
Verwijderd
Citaat:
1) Ja
2) Hoe dan, bij schoolzwemmen? Datheeft een educatief doel, gewoon zwemmen niet. Als je wilt dat die islamitische vrouwen kunnen leren zwemmen, dan moet je zorgen dat ze meedoen aan zwemles.
Er zijn wel meerdere speciale uurtjes in zwembaden, zo weet ik dat er bij het zwembad in Almere er wekelijks een nudistenuurtje was.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 08:34
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Er zijn wel meerdere speciale uurtjes in zwembaden, zo weet ik dat er bij het zwembad in Almere er wekelijks een nudistenuurtje was.
Maar (ervanuitgaande dat je geen nudist bent), zou je het niet vervelend vinden als 99% van de tijd het nudistenuurtje zou zijn in het zwembad?
Oud 15-03-2010, 08:39
Verwijderd
Citaat:
Maar (ervanuitgaande dat je geen nudist bent), zou je het niet vervelend vinden als 99% van de tijd het nudistenuurtje zou zijn in het zwembad?
Uh, is het zwembad maar voor een uurtje open?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 11:30
juno
juno is offline
Het gaat ons er niet om dat die vrouwen graag apart WILLEN zwemmen, het gaat ons erom WAAROM ze dat willen, Ze MOGEN het namelijk niet. Er is geen keuzevrijheid voor hen, ze hebben niet in vrijheid hun wil kunnen bepalen.

Hoe onvrij ze zijn blijkt wel uit het feit dat moslimouders hun dochters liever zouden laten verzuipen dan dat ze leren zwemmen samen met de jongetjes in hun klas. Welke ouder wil niet het beste voor zijn kind? Nou, voor een moslimouder weegt de eer blijkbaar zwaarder dan het leven.

(Dat kan ook wel kloppen...weet je nog die meisjesschool in Iran die in de hens stond? De bewakers hielden de deuren op slot en lieten de meisjes er niet uit. De kinderen zijn levend verbrand omdat ze geen hoofddoek omhadden, onder het toeziend oog van de bewakers. Dat kan echt alleen maar in een land waar de islam het voor het zeggen heeft, nou, en daarom dus ben ik niet zo'n fan van dat geloof. Gek he? )

Laatst gewijzigd op 15-03-2010 om 11:37.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 16:58
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Uh, is het zwembad maar voor een uurtje open?
nee, gedachteexperiment.
Oud 15-03-2010, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Dus jij wordt van huis uit ook onderdrukt omdat je gebruik maakt van het mannentoilet of van de mannenkleedkamer?
Nee dat is omdat het bedrijf waar ik kom dat zo bepaald heb, aangezien ik te gast ben, schik ik me naar hun eisen. Maar ik snap dat dat voor een moslim moeilijk te begrijpen is.

Citaat:

Als een zwembad reageert op de vraag naar gescheiden zwemmen, dan kunnen we toch met zekerheid zeggen dat er een groep vrouwen is die er voor kiest om gescheiden te kunnen zwemmen?
Er is geen sprake van keuze, indien de vrouwen namelijk niet de ideologie van de islam aanhangen waren zij gemengd gaan zwemmen. We kunnen dus spreken van een gedwongen handeling.
Citaat:
Je kunt jezelf nu nog 10 keer herhalen dat die vrouwen worden onderdrukt en gedwongen, maar in feite kun jij het niet beargumenteren waarom dat zo is. Praat eens met deze vrouwen ipv over hen.
Ik heb al beargumenteerd waarom het zo is, maar jij blijft je halsstarige vastklampen aan dat clubje moslims dat het wel goed doet, waarbij je het gehele plaatje uit het oog verliest. Niet gemengd zwemmen komt voort uit de islamitisch ideologie. Dat niet iedereen dat op dezelfde manier invult, doet daar HELEMAAL NIETS aan af.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 19:16
Verwijderd
We kunnen zeggen wat we willen, maar het is en blijft natuurlijk logisch als de minderheid zich aanpast aan de meerderheid en niet andersom. Wat die speciale uurtjes zwemmen betreft: Kan best, maar mensen moeten daar heen gaan omdat ze het zelf willen, niet omdat 1 of ander geloof hen daartoe dwingt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Het gaat ons er niet om dat die vrouwen graag apart WILLEN zwemmen, het gaat ons erom WAAROM ze dat willen, Ze MOGEN het namelijk niet. Er is geen keuzevrijheid voor hen, ze hebben niet in vrijheid hun wil kunnen bepalen.
Waaruit kun je dat opmaken?
Citaat:
Hoe onvrij ze zijn blijkt wel uit het feit dat moslimouders hun dochters liever zouden laten verzuipen dan dat ze leren zwemmen samen met de jongetjes in hun klas. Welke ouder wil niet het beste voor zijn kind? Nou, voor een moslimouder weegt de eer blijkbaar zwaarder dan het leven. .
Grappig hoe jij generaliseert over een "moslimouder".
Citaat:
(Dat kan ook wel kloppen...weet je nog die meisjesschool in Iran die in de hens stond? De bewakers hielden de deuren op slot en lieten de meisjes er niet uit. De kinderen zijn levend verbrand omdat ze geen hoofddoek omhadden, onder het toeziend oog van de bewakers. Dat kan echt alleen maar in een land waar de islam het voor het zeggen heeft, nou, en daarom dus ben ik niet zo'n fan van dat geloof. Gek he? )
Ehm, wat heeft Iran er in hemelsnaam mee te maken Juno?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:32
Verwijderd
Citaat:
nee, gedachteexperiment.
Waar wil je ermee naartoe?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Nee dat is omdat het bedrijf waar ik kom dat zo bepaald heb, aangezien ik te gast ben, schik ik me naar hun eisen. Maar ik snap dat dat voor een moslim moeilijk te begrijpen is.
Het is ook zo in overheidsgebouwen hoor of andere publieke ruimtes. Ik snap best dat het voor JOU moeilijk te begrijpen is, maar kun je toch een poging wagen om te beargumenteren waarom?

Citaat:
Er is geen sprake van keuze, indien de vrouwen namelijk niet de ideologie van de islam aanhangen waren zij gemengd gaan zwemmen. We kunnen dus spreken van een gedwongen handeling..
Neehoor, want het maakt niet zoveel uit waar men zich op baseert. Zedelijkheidsnormen verschillen nou eenmaal. En daarom doen veel moslimas wel aan gemengd zwemmen.
Citaat:
Ik heb al beargumenteerd waarom het zo is, maar jij blijft je halsstarige vastklampen aan dat clubje moslims dat het wel goed doet, waarbij je het gehele plaatje uit het oog verliest. Niet gemengd zwemmen komt voort uit de islamitisch ideologie. Dat niet iedereen dat op dezelfde manier invult, doet daar HELEMAAL NIETS aan af.
Waar maakt het in hemelsnaam uit waar je je op baseert? Waarom verberg je die kruis van jou? Omdat jouw zedelijkheidsnormen je vertellen dat het anders ongepast is. Waarom doe je zo intolerant tegen andere zedelijkheidsnormen? Vertel dat eens.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:44
juno
juno is offline
Citaat:
Waaruit kun je dat opmaken?

Grappig hoe jij generaliseert over een "moslimouder".

Ehm, wat heeft Iran er in hemelsnaam mee te maken Juno?
Nou, het zijn alleen moslimouders die hun dochters thuishouden, geen christelijke of atheisische. Niet allemaal, maar degenen de het wel doen hebben allemaal dezelfde moslimachtergrond. Dan heeft die islam er dus iets mee te maken, en het siert ze niet, je dochter in een landje vol sloten en kanalen niet te leren zwemmen.

Ah, Iran. Waarom? Last time I looked, was dat een islamitische heilstaat, waar het allemaal geacht wordt geregeld te zijn zoals de profeet Mohammed (vzmh) dat gewild zou hebben. Als het daar zo evident kut is, ligt dat aan de islam.(niet aan het christendom, in ieder geval) Als meisjes en vrouwen daar onderdrukt worden, en levend mogen verbranden komt dat dus door de islam. En hoe geweldig is die islam dan? Blijkbaar niet zo heel erg geweldig, in tegenstelling tot wat jij steeds weer wilt beweren.

In Dubai, ook zo'n islamitische modelsamenleving wordt een westers stelletje in het gevang gegooid omdat ze elkaar een kusje op de wang gaven en dat is daar aanstootgevend. Kolere, wat IS dat voor samenleving? Hoe gefrustreerd ben je dan? Die absolute obsessie met seks, met fatsoen. Een kusje op de wang for Pete's sake!! Geen gayle neuqsex en geen vierkante centimeter bloot! Je kunt ook overdrijven.

Kijk, zo'n soort samenleving wil ik hier niet. Als dat de fantastische islamitische waarden zijn, dan pas ik daarvoor. Dat is niet gewoon een ander soort van zedig, dat is bekrompen en volstrekt onwerkbaar in deze maatschappij. Dat druist zo lijnrecht in tegen alles wat we hier voorstaan, dat het onmogelijk is om hier deze zeden en normen erop na te houden zonder knettergek te worden. Als je zo wilt leven, dan is daar hier geen ruimte voor. En ik snap best dat je wilt dat die meerderheid daar rekening mee houdt, dat zou ik ook willen als ik jou was, maar dat is teveel gevraagd voor een gastland. Dan moeten we onszelf teveel geweld aandoen, dat kan niet van ons gevergd worden.

Laatst gewijzigd op 15-03-2010 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Last time I looked, was dat een islamitische heilstaat, waar het allemaal geacht wordt geregeld te zijn zoals de profeet Mohammed (vzmh) dat gewild zou hebben. Als het daar zo evident kut is, ligt dat aan de islam. Als meisjes en vrouwen daar onderdrukt worden, en levend mogen verbranden komt dat dus door de islam. En hoe geweldig is die islam dan? Blijkbaar niet zo heel erg geweldig, in tegenstelling tot wat jij steeds weer wilt beweren.

In Dubai, ook zo'n islamitische modelsamenleving wordt een westers stelletje in het gevang gegooid omdat ze elkaar een kusje op de wang gaven en dat is daar aanstootgevend. Kolere, wat IS dat voor samenleving? Hoe gefrustreerd ben je dan? Die absolute obsessie met seks, met fatsoen. Een kusje op de wang!

Kijk, zo'n soort samenleving wil ik hier niet. Als dat de fantastische islamitische waarden zijn, dan pas ik daarvoor. Als je zo wilt leven, dan is daar hier geen ruimte voor.
Wat hebben Nederlandse moslims met achterlijke regimes te maken? Zelfs Iraniërs zelf hebben een pesthekel aan hun regime. Kun je nou werkelijk dat onderscheid niet maken? Veroordeel ik jou voor wat de VS in Irak doet, puur en alleen omdat het een westers land is? Waarom verplaats je de discussie trouwens naar dit onderwerp? Ben je bang voor vermeende islamisering omdat wat moslimvrouwen graag met elkaar en andere vrouwen zou willen zwemmen?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Nou, het zijn alleen moslimouders die hun dochters thuishouden, geen christelijke of atheisische. Niet allemaal, maar degenen de het wel doen hebben allemaal dezelfde moslimachtergrond. Dan heeft die islam er dus iets mee te maken, en het siert ze niet, je dochter in een landje vol sloten en kanalen niet te leren zwemmen.
Hoeveel zijn dat er? En van de hoeveel vrouwen die graag gescheiden zwemt, zijn dat er?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:54
juno
juno is offline
Eén meisje wat niet mag leren zwemmen inplaats van te verdrinken is al teveel.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Eén meisje wat niet mag leren zwemmen inplaats van te verdrinken is al teveel.
Pak dat aan, en ga vooral geen gescheiden zwemmen lopen verbieden, waardoor je dus nog meer meisjes thuis houd, vooral diegenen die gewoon geen zin hebben om met andere mannen te zwemmen,
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 20:58
juno
juno is offline
Citaat:
Wat hebben Nederlandse moslims met achterlijke regimes te maken? Zelfs Iraniërs zelf hebben een pesthekel aan hun regime. Kun je nou werkelijk dat onderscheid niet maken? Veroordeel ik jou voor wat de VS in Irak doet, puur en alleen omdat het een westers land is? Waarom verplaats je de discussie trouwens naar dit onderwerp? Ben je bang voor vermeende islamisering omdat wat moslimvrouwen graag met elkaar en andere vrouwen zou willen zwemmen?
Islamisering gaat met kleine stapjes. Maar geef moslims een vinger, en ze nemen je hele hand. Iedere keer denken wij dat het nu toch wel goed zal zijn, maar nee, dan worden de eisen weer opgeschroefd. Het eind is zoek als we onze beginselen overboord zetten om het een paar intolerante onaangepaste religieuzen naar de zin te maken. Het zal toch nooit genoeg zijn.

Kenjirro, ik snap best dat jij heel gelukkig bent met jouw geloof, want ik ben het ook met het mije, maar ik dram niet dat iedereen rekening met mjn geloof moet houden. Dit is nu eenmaal een seculiere samenleving, en geloof is een privezaak. Het is mooi om aan je zieleheil te denken, maar val daar anderen niet mee lastig.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Islamisering gaat met kleine stapjes. Maar geef moslims een vinger, en ze nemen je hele hand. Iedere keer denken wij dat het nu toch wel goed zal zijn, maar nee, dan worden de eisen weer opgeschroefd. Het eind is zoek als we onze beginselen overboord zetten om het een paar intolerante onaangepaste religieuzen naar de zin te maken. Het zal toch nooit genoeg zijn.
Ohja het probleem zit hem natuurlijk in het beestje. Die enge moslims zijn voortdurend uit op islamisering. Sorry, maar vind het een erg zwakke punt die je nu hier probeert te maken.

Citaat:
Kenjirro, ik snap best dat jij heel gelukkig bent met jouw geloof, want ik ben het ook met het mije, maar ik dram niet dat iedereen rekening met mjn geloof moet houden. Dit is nu eenmaal een seculiere samenleving, en geloof is een privezaak. Het is mooi om aan je zieleheil te denken, maar val daar anderen niet mee lastig.
Dat zeg je notabene tegen mij? Ik beargumenteer de hele tijd dat iedereen zn eigen zedeljkheidsnormen erop na zou mogen houden, dat is immers een kenmerk van een seculiere samenleving. Jij wilt jouw normen aan anderen opleggen. Dus Juno, luister naar je eigen advies: val daar anderen niet mee lastig ajb.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 23:12
juno
juno is offline
Het zijn jullie religieus geinspireerde zedelijkheidsnormen waar je in onze seculiere samenleving ruimte voor wilt hebben. We hadden net zelf de macht van de kerk aan banden weten te leggen, e nou komen jullie weer zeuren voor een religieuze uitzonderingspositie!

Waarom moeten wij steeds tolerant zijn voor jullie intolerantie en steeds weer flexibel zijn voor jullie inflexibiliteit? Jij wilt jouw zedelijkheidsnormen als net zo normaal als de onze laten erkennen, maar dat zijn ze u eenmaal niet. Zo bekrompen als de (dubbele) sexuele moraal voor moslims is, is hij zelfs in het Staphorst van de jaren 50 nog niet geweest.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 02:45
Verwijderd
Citaat:
Het zijn jullie religieus geinspireerde zedelijkheidsnormen waar je in onze seculiere samenleving ruimte voor wilt hebben. We hadden net zelf de macht van de kerk aan banden weten te leggen, e nou komen jullie weer zeuren voor een religieuze uitzonderingspositie! .
Beste Juno, daar moet je al helemaal niet aan beginnen met dat ge-wij en ge-jullie, alles wat ik hier schrijf is puur mijn eigen mening als individu zijnde. Maar dit heeft helemaal niets met religieuze uitzonderingsposities te maken. Nergens is het een vereiste dat wij in Nederland allemaal uniforme zedelijkheidsnormen zouden moeten hebben. Weetje wat dat betekent? Kunnen we een zedelijkheidspolitie krijgen of mensen tot dingen dwingen waar ze zelf niet helemaal achter staan, doet me een beetje denken aan Iran eigenlijk

Citaat:
Waarom moeten wij steeds tolerant zijn voor jullie intolerantie en steeds weer flexibel zijn voor jullie inflexibiliteit? Jij wilt jouw zedelijkheidsnormen als net zo normaal als de onze laten erkennen, maar dat zijn ze u eenmaal niet. Zo bekrompen als de (dubbele) sexuele moraal voor moslims is, is hij zelfs in het Staphorst van de jaren 50 nog niet geweest.
Doe nou niet alsof jij een vertegenwoordiger bent van de autochtone niet-islamitische Nederlanders en ik een vertegenwoordiger van de moslims. Dat zijn we namelijk beiden niet. Kom dan ook niet met loze kreten als "jullie intolerantie", je mag het best hebben over mijn intolerantie (en dat vind ik vreemd, want in mijn ideale wereld zou zelfs nudisme in openbare ruimtes niet zon issue zijn, ik zou het zeker niet strafbaar stellen). Daarnaast kun je niet stellen dat moslims allemaal dezelfde zedelijkheidsnormen zouden hebben, volgens mij heb je nog meer moslimas zonder hoofddoek dan met. Of zijn zij geen echte moslimas in jouw ogen?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 07:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Waar wil je ermee naartoe?
Jou laten toegeven dat er wel degelijk sprake is van een belangenafweging.
Oud 16-03-2010, 07:03
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Ohja het probleem zit hem natuurlijk in het beestje. Die enge moslims zijn voortdurend uit op islamisering.
Haha! Je ontkent het niet, je geeft het zelfs toe!

Laatst gewijzigd op 16-03-2010 om 08:05.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 07:59
Verwijderd
Citaat:
Het is ook zo in overheidsgebouwen hoor of andere publieke ruimtes. Ik snap best dat het voor JOU moeilijk te begrijpen is, maar kun je toch een poging wagen om te beargumenteren waarom?
En dus? In openbare gebouwen zal je je nog steeds aan de daar gestelde huishoudelijke regels moeten houden. Ik snap niet wat je daar zo onacceptabel aan vindt.
Citaat:

Neehoor, want het maakt niet zoveel uit waar men zich op baseert. Zedelijkheidsnormen verschillen nou eenmaal.
Die zedelijkheidsnormen zijn op de Koran gebaseerd
Citaat:

Waar maakt het in hemelsnaam uit waar je je op baseert? Waarom verberg je die kruis van jou? Omdat jouw zedelijkheidsnormen je vertellen dat het anders ongepast is. Waarom doe je zo intolerant tegen andere zedelijkheidsnormen? Vertel dat eens.
Omdat niemand last heeft van mijn zedelijkheidsnormen. Bovendien zijn mijn zedelijkheidsnormen een vrije keuze en is dat in geval van moslima's niet. Moslima's die niet gemengd mogen zwemmen, komen vaak uit strenge moslimfamilies en zij hebben niet de mogelijkheid opeens een andere interpretatie aan de Koran te geven.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 16:20
Verwijderd
Citaat:
En dus? In openbare gebouwen zal je je nog steeds aan de daar gestelde huishoudelijke regels moeten houden. Ik snap niet wat je daar zo onacceptabel aan vindt.
Nou bijvoorbeeld dat jij een scheiding tussen mannen en vrouwen accepteert wanneer het toiletten betreft.
Citaat:
Die zedelijkheidsnormen zijn op de Koran gebaseerd
Koran, cultuur, media, ga zo maar door. Wat kan het jou schelen waar men zich op baseert, als ze er maar persoonlijk achter staan toch?

Citaat:
Omdat niemand last heeft van mijn zedelijkheidsnormen. Bovendien zijn mijn zedelijkheidsnormen een vrije keuze en is dat in geval van moslima's niet. Moslima's die niet gemengd mogen zwemmen, komen vaak uit strenge moslimfamilies en zij hebben niet de mogelijkheid opeens een andere interpretatie aan de Koran te geven.
Vooralsnog zie ik geen reden dat aan te nemen. Als jij kunt bewijzen dat de gemiddelde moslimas die aan gescheiden zwemmen doet, onderdrukt wordt vanuit huis uit, dan maak je een goed punt, maar dat kun jij niet. Praat eens gewoon voor de lol met een moslima.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Nou bijvoorbeeld dat jij een scheiding tussen mannen en vrouwen accepteert wanneer het toiletten betreft.
Wat is daar onacceptabel aan?
Citaat:

Koran, cultuur, media, ga zo maar door. Wat kan het jou schelen waar men zich op baseert, als ze er maar persoonlijk achter staan toch?
Het punt is dat ze geen mogelijkheid hebben om dat niet te doen.
Citaat:

Vooralsnog zie ik geen reden dat aan te nemen. Als jij kunt bewijzen dat de gemiddelde moslimas die aan gescheiden zwemmen doet, onderdrukt wordt vanuit huis uit, dan maak je een goed punt, maar dat kun jij niet. Praat eens gewoon voor de lol met een moslima.
Jij ziet geen reden om aan te nemen dat in de Islam de vrouw onderdrukt wordt? Ik kan je dan niet echt serieus nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 16:52
Verwijderd
Citaat:
Wat is daar onacceptabel aan?
Ik heb geen idee, daarom vind ik een gescheiden zwemuurtje ook niet zo erg.
Citaat:
Het punt is dat ze geen mogelijkheid hebben om dat niet te doen.
Wat je dus niet hard kunt maken.

Citaat:
Jij ziet geen reden om aan te nemen dat in de Islam de vrouw onderdrukt wordt? Ik kan je dan niet echt serieus nemen.
Je mag best geloven dat alle Nederlandse moslimas onderdrukt worden, maarja ik noem het niets voor niets geloven hé.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 06:05
Verwijderd
Citaat:
Jou laten toegeven dat er wel degelijk sprake is van een belangenafweging.
In theorie wellicht, maar in de praktijk denk ik, een uurtje per week kunnen mannen best wel missen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 11:00
juno
juno is offline
Het gaat niet om dat uurtje wat mannen moeten missen, het gaat om het feit dat vrouwen niet samen mogen zwemmen met mannen en er voor hen dus maar een uurtje is. Vrouwen trekken altijd aan het kortste eind in een moslimsamenleving.

Gescheiden moeten zwemmen is economisch gezien pure geldverspilling. Als je het eerlijk wilt doen dan moet je twee zwembaden maken. Verschillende openingstijden voor mannen en vrouwen is ook kapitaalvernietiging. Niet iedereen heeft tijd of zin om juist op die speciale tijden te komen, dus lopen de bezoekersaantallen terug. Zwembaden hebben nu al zoveel oveheidssteun nodig om de kosten te kunnen dragen.

En soms willen niet moslim broers en zussen of vrienden en vriendinnen gezellig samen zwemmen. Die komen dan ook niet meer als het gescheiden zwemmen is. Loopt de kaartverkoop nog verder terug.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Het gaat niet om dat uurtje wat mannen moeten missen, het gaat om het feit dat vrouwen niet samen mogen zwemmen met mannen en er voor hen dus maar een uurtje is. Vrouwen trekken altijd aan het kortste eind in een moslimsamenleving.
De vrouwen in Nederland die naar het gescheiden zwemmen gaan, kiezen er gewoonlijk voor dit te doen, evenals de mannen die naar gescheiden zwemmen gaan. Jezelf de hele tijd herhalen, maakt het nog niet waar.
Citaat:
Gescheiden moeten zwemmen is economisch gezien pure geldverspilling. Als je het eerlijk wilt doen dan moet je twee zwembaden maken. Verschillende openingstijden voor mannen en vrouwen is ook kapitaalvernietiging. Niet iedereen heeft tijd of zin om juist op die speciale tijden te komen, dus lopen de bezoekersaantallen terug. Zwembaden hebben nu al zoveel oveheidssteun nodig om de kosten te kunnen dragen.
Ik geloof niet dat het zwembad in Almere meer zou verdienen op dinsdagochtend tijdens het speciale vrouwenuurtje, dan wanneer zij het vrouwenuurtje niet hadden ingelast op dat tijdstip.
Citaat:
En soms willen niet moslim broers en zussen of vrienden en vriendinnen gezellig samen zwemmen. Die komen dan ook niet meer als het gescheiden zwemmen is. Loopt de kaartverkoop nog verder terug.
Die kunnen dan komen op de reguliere tijden.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 19:05
juno
juno is offline
De hele tijd herhalen dat de islam de religion of peace is, maakt dit ook nog niet waar.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 20:04
arPos
arPos is offline
Ehm, wat snapte jullie de eerste keer niet aan:

"Maak eens een onderscheid tussen objecten en mensen"

De anti-discriminatiewetgeving is niet om objecten toegestaan te krijgen maar om te voorkomen dat (groepen) mensen uitgesloten worden.

Ook hier is het zo dat een eigenaar van een zwembad en principe best een speciaal vrouwen/bouvakker/barbapappauurtje mag invoeren, hij mag alleen niet uitsluitend voor vrouwen geopend zijn.

Hieruit volgt eveneens dat je best een alleen vrouwen toilet mag hebben, als er maar tevens een toilet is waar mannen wel mogen.

Een discotheek mag best vrouwen gratis entree geven, maar mag geen mannen weigeren.
(zou een leuke casus zijn in een lesbische club)
Oud 18-03-2010, 07:37
juno
juno is offline
Als je toegang tot (een dienst in) een object 100% van de tijd beschikbaar wilt hebben voor alle groepen mensen, dan moet je dus evenveel objecten bouwen als er groepen mensen zijn. Dan hebben ze allemaal hun eigen volledig toegankelijke object. Dat is heel fijn voor al die groepen, maar niet erg efficient he.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:40
Verwijderd
Citaat:
De hele tijd herhalen dat de islam de religion of peace is, maakt dit ook nog niet waar.
Ik doe geen uitspraken over de Islam in dit topic. Als je dat niet doorhebt heb je dus kennelijk mijn posts niet gelezen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 13:42
Verwijderd
Citaat:
Als je toegang tot (een dienst in) een object 100% van de tijd beschikbaar wilt hebben voor alle groepen mensen, dan moet je dus evenveel objecten bouwen als er groepen mensen zijn. Dan hebben ze allemaal hun eigen volledig toegankelijke object. Dat is heel fijn voor al die groepen, maar niet erg efficient he.
Dat is nu toch niet het geval? Het vrouwenuurtje op een dinsdagmorgen levert het zwembad veel meer geld op dan het algemene uurtje op een woensdagmorgen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 18:19
juno
juno is offline
Jij stelt steeds maar dat het toch niks uitmaakt en dat het voor ons maar een kleine moeite is en dat dat een groot plezier oplevert omdat dat het probleem voor die vrouwen oplost.
.
Maar als de islam niet zulke rare ideen had over mannen en vrouwen en (vies woord, kijk uit) seks, dan was er in het geheel geen probleem geweest.

Nou kijk, daar word ik dan wel eens een beetje knorrig van. Van die rare ideeen, die hier naartoe geimporteerd worden.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 08:01
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Maar als de islam niet zulke rare ideen had over mannen en vrouwen en (vies woord, kijk uit) seks, dan was er in het geheel geen probleem geweest.
Inderdaad, bah! Je moet er niet aan denken dat hier in Nederland een geloof komt dat bepaalde vormen van seks tussen mensen die ermee ingestemd hebben ( tussen gelijkslachtigen, tussen mensen buiten het huwelijk om) als zondig zien. Of een die een hele maagdelijksheidscultus hebben over de moeder van hun God. Of denken dat mensen die seks hebben onwaardig zijn om een dienst te leiden.

Bah!
Reageren

Regels voor berichten