Advertentie | |
|
![]() |
|
Wammus
1. grl Testout.com 2. N00dles Archont 3. Leif 10. JasperJD 11. Toddish 14. Heksjuh Toddish 4. Absinthe 6. Dott 7. Archont 8. Sann 15. Kleinepierik 17. Musiquefreak + Leif 5. Fizzle-fluffy Fizzle-fluffy 12. Wammus Musiquefreak 13. Femke Sjekkie Sann 16. Tink* + stem gewijzigd
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vroeg aan Musiquefreak op wie ze gestemd had omdat ik haar niet zag staan in het stemlijstje. Dan zegt ze dit: Citaat:
Daarna heeft ze het wél weer gezegd blijkbaar wat ik niet gezien heb. En Toddish blijkbaar ook niet. Maar hier treft mij geen blaam. Ik reageerde op de bovenstaande post van Musiquefreak. Dus geen quotes gaan verdraaien Noodles! |
![]() |
|
Musiquefreak keek verveeld naar hoe zijn leraar Wammus een schrapend geluid maakte op het perkament dat voor hem lag.
“Wat doet u precies?” vroeg Musiquefreak, meer uit plicht dan uit interesse. “Aah! Goed dat je het vraagt. Dit is mijn nieuwe manuscript voor een dramatisch toneelopvoering.” zei Wammus. “Als je Latijn goed genoeg is laat ik je ze wel lezen.” “Alsof ik daar zin in heb!” dacht Musiquefreak. Het uitspreken durfde hij niet, zijn grootvader zou hem vermoorden als hij erachter kwam dat er ook maar iemand slecht sprak over Wammus, de beste vriend van testout.com. Archont rende vrolijk blaffend rond de vele mensen die verzameld waren op de binnenplaatste van het grote landhuis. De zes leden van de clan, N00dles, Sann, Toddish, Fizzle-Fluffy, Kleinepierik en Dott stonden naast elkaar bij een fontein terwijl ze gade werden geslagen door JasperJD, Heksjuh en Grl. “Wat brengt jullie hier?” vroeg JasperJD aan N00dles, die vooraan de groep stond. “God mag het weten!” riep Fizzle-Fluffy uit. Ze vond het helemaal niet leuk dat ze achteraan stond en niet kon zien wat voor rare kleding de mensen aan hadden. “Toch! Ik wist het!” dacht Heksjuh geschrokken. “Man, lieve JasperJD, we moeten deze mensen een onderdak bieden, ik heb over ze gezien.” zei Heksjuh rustig, maar met een vastbesloten stem tegen JasperJD. “Heb je weer een visioen gehad moeder?” grl klonk gealarmeerd. “Niets ernstigs, dochter.” “Hallo! Wij zijn er ook nog!” riep Toddish geïrriteerd. Opeens klonk er een raar kletterend geluid uit een hoek van het huis. “Hef je stem niet zo op! Je maakt de dieren bang!” riep grl uit. “Ow, sorry.” “Goed, grl, Heksjuh, als jullie deze mensen hun vertrekken laten zien, dan zal ik grootvader laten weten dat er bezoek is.” Dat gezegd te hebben liep JasperJD weg. Heksjuh en grl brachten de clanleden naar twee grote vertrekken, één voor de vrouwelijke leden en één voor de mannelijke. De drie vrouwen en mannen gingen de vertrekken binnen en keken om zich heen. “Waar the fuck zijn we nou beland? Zij we allemaal gedrogeerd of zo?” Grl stond bij de ingang van de vertrekken en hoorde wat Toddish zei. Grl had al meteen toen ze Toddish zag besloten dat ze hem niet mocht. Hij straalde een negatieve aura uit. Langzaam liep ze van de vertrekken weg, richting het hok van de hond. … Dezelfde avond lag iedereen op kussen te eten. De clanleden waren eerst verbaasd dat ze moesten gaan liggen om te eten, maar raakten al snel gewend. Het was ze allemaal opgevallen dat Toddish er niet was. Omdat ze bang waren om het te vragen, vooral omdat er een oude man de hele tijd aan het woord was, zeiden ze er niets over. Een bediende kwam schreeuwend de eetkamer binnen. “Een van de gasten is dood!” Iedereen stond geschrokken op en liep de bediende achterna. Ergens in de grote tuinen van het huis vonden ze een lichaam dat half begraven onder de grond lag. Toddish was duidelijk door een wild iets aangevallen en zonder veel aandacht begraven. ![]() Eerste Hangronde 1. Leif 2. JasperJD 3. sann 4. N00dles 5. grl 6. fizzle 7. Dott 8. Absinthe 9. kleinepierik 10. Wammus 11. Archont 12. testout.com 13. Heksjuh 14. Toddish (bane) 15. Femke Sjekkie 16. Tink* 17. Musiquefreak Blauw = opgehangen De dorpelingen hebben Toddish opgehangen. Hij was de bane. De wolven hebben tot morgen 20.30 om te stemmen.
Laatst gewijzigd op 18-03-2010 om 13:35. |
![]() |
|
Bah. Dit is geen goed begin van het spel. Ook wel een beetje jammer van Toddish. Eerdere spellen spelen inderdaad mee in hoe mensen stemmen (vooral in ronde 1 natuurlijk), maar ik vind dat mensen wel een kans moeten krijgen om iets te laten zien (zoals ik in mijn eerste post ook al aangaf, het geldt niet alleen voor Toddish maar voor nog een paar).
Ik vind dat Archont trouwens wel heel fel reageert op Musiquefreak. Zijn speelstijl is agressief en dat is ook fijn omdat er anders nooit eens iets gebeurt en er nauwelijks theorieen komen, maar pff. Maar goed, ik heb een lange dag gehad dus misschien heb ik er nu meer last van dan morgenochtend of zo. Nu maar eens even de eetronde afwachten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Overigens was mijn eerste ingeving toen Toddish zei "ik denk dat ik wel tegen de wolven kan" dat ie wolfsbane was.
![]() Archont staat bovenaan mijn suspects. Oh, en dan nu ineens die Wouter Bossige draaikonterij dat ie Toddish wel een goede speler vond. 3 spellen geleden, maar de vorige keer niet...toch "nooit problemen gehad met zn speelstijl"? Verdacht slijmerig. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarnaast kom je nu ACHTERAF met het gegeven dat jij dacht dat hij wel is bane kon zijn. Waarom kom je hiermee niet in het spel? Ik heb je hem niet zien verdedigen? Dat is achterafbullshit. Niemand kon het weten, het is jammer zo verlopen nu eenmaal 1e rondes. En ja, ik ben nu de bad guy. Maar dat is altijd de eerste paar rondes van het spel. Soija en ik hebben daar altijd last van. Dat is nu eenmaal onze speelstijl maar we komen zo wel veel te weten. Maar geef even een duidelijke quote waar jullie je ''verdenkingen'' hard maken? Want dit is allemaal achteraf gepraat en teleurstelling. Ik gok dat we dit spel nog krijgen: ''ik denk dat hij wolf is want ik heb het ''gevoel''. ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is ook een raar argument om te zeggen dat veel mensen in ronde 1liegen. Waarom zou je, als het uitkomt, jezelf meteen in ronde 1 verdacht maken? Dat is zinloos En dan nog iets; Citaat:
Tink* had een belangrijke en een van de laatste stemmen om een gelijkspel te maken óf voor iemand te kiezen. Aangezien ze een ervaren speler is maakt ze hierin een keuze. Dat een nieuweling ''veilig'' gaat staan kan ik nog begrijpen. Maar het frappante is dat Tink* geen nieuweling is maar een van de meest ervaren spelers. En toch gaat ze veilig op 1 persoon staan? Op dat moment was het 4 - 4 en grote kans dat er al 2 wolven verdeeld waren over de rijtjes van mij en Toddish. Nu moetne we natuurlijk niet meteen iedereen in dat rijtje gaan ophangen want dat is zinloos. Maar Tink* had wel een gelijkspel kunnen voorkomen óf kunnen stemmn op iemand om info te krijgen. Maar wat doet ze? Ze stemt op iemand die nog geen stemmen heeft. (rijtjes ten tijden dat Tink* stem doorgaf) Archont 3. Leif 10. JasperJD 11. Toddish (wolfsbane) 14. Heksjuh Toddish 4. Absinthe 6. Dott 7. Archont 8. Sann Tink* staat voor mij bovenaan mijn verdachtenlijstje. Musiquefreak houd ik in de gaten omdat ze wel hele rare ''fouten'' maakt. Laatst gewijzigd op 17-03-2010 om 23:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het gevoel dat Toddish bane was, werd eigenlijk meteen teniet gedaan door jouw verklaring dat de wolven liever jou opeten dan Toddish, als je bij de goeden hoort. Dat klonk plausibel. Daarom drong ik die theorie naar de achtergrond en heb ik het nooit significant genoeg gevonden om het te zeggen. Het had zeer waarschijnlijk ook geen zak uitgemaakt. De reden dat ik het achteraf zei was dan ook meer een note-to-self van 'ah, ik zit iig qua vermoedens op het goede spoor'. Verder niets. Dus je bent weer (voorlopig) van mijn verdachtenlijst. Gefeliciteerd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Anyhoe, niet heel erg handig van ons.. maar ja, het zij zo. Nu afwachten wat de wolfjes gaan uitspoken.
||
Citaat:
Musiquefreak vind ik verder lastig te peilen, na een kwartier een vorig spel lezen is ze opeens overtuigd dat Archont een goede speler is, maar tegelijkertijd vertoont ie typisch wolvengedrag. Dus, stemt ze Toddish? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind 3 posts op 5 pagina's niet zo verdacht. We zijn net begonnen, er zijn nog geen concrete verdachten, er is pas 1 stemronde geweest en (bijna) niemand heeft een reden gehad om op een persoon te stemmen deze ronde, maar er moet gestemd worden.
Er zijn een aantal mensen die heel veel posten, wat natuurlijk goed is, maar om de mensen die gewoon stemmen maar nog niet inhoudelijk hebben gepost nou gelijk als verdacht te bestempelen vind ik onzin ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ook in deze fase van het spel worden mensen vaak als verdacht bestempeld. Meestal is dat niet om de beste redenen en dat is ook logisch want er is nog niet zo heel veel uit te halen. Maar het blijft wel goed om theorieën te spuien en dingen zoals raar posten of weinig posten zijn nou eenmaal dingen waar je op moet letten. Daarnaast valt er vaak veel op te halen uit hoe iemand reageert op de beschuldigingen. Ja, dat wordt soms verkeerd geinterpreteerd maar als je niet op zo'n vroeg stadium je al met theorieen bezig houdt, duurt het veel langer voordat je met een theorie kan komen die ergens op gebaseerd is. Misschien is Heksjuh onschuldig, maar op dit moment is het moeilijk verdachten aan te wijzen en dan valt het op als je weinig post. Jasper en Femke waren misschien een beetje snel om het verdacht te noemen, maar wat moesten ze dan?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb gisteren de hele dag op school gezeten, dus overdag kon ik niet meer doen dan even snel mijn stem doorgeven. En 's avonds was ik ook niet thuis. Dat ik maar 3 posts heb betekent dus absoluut niet dat ik er geen zin in heb, want dan had ik gewoon niet meegedaan.
Het lijkt me ook niet zo nuttig om naar het aantal posts te kijken, maar naar de inhoud. Sommigen hebben dan wel veel posts, maar daar staat ook niet echt iets nuttigs in. En als we toch gaan kijken naar het aantal posts: Leif heeft er ook maar 3 en Tink heeft er 4, dus waarom word alleen ik genoemd? Ik weet niet of ik het nou wel of niet verdacht moet vinden dat Absinthe Archont wel erg graag in het spel wilt houden. Ik heb nu ook geen tijd om de rest goed te lezen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik snap wat de reden is om mij nu in de gaten te gaan houden, want ik ben echt niet de enige met weinig/weinig nuttige posts op dit moment. En nu ben ik vast verdacht omdat ik hierop reageer, maar als ik niet had gereageerd was ik ook verdacht.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ook heeft Absinthe de reden genoemd om Archont in het spel te houden. Opmerkelijk trouwens, dat je wel de tijd neemt om te kijken wat ik allemaal heb gepost, maar geen tijd hebt om te kijken wat andermans redenen zijn om mensen in het spel te houden. Dat Absinthe de reden heeft gegeven om Archont in het spel te houden, wil niet zeggen dat ik ze niet verdenk. Op dit moment verdenk ik iedereen, maar ik ga me eerst richten op degene die, net als ik, 1 of nog geen een keer hebben meegedaan, omdat die minder ervaren zijn en dus wellicht ook onvoorzichtiger... |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel 67: het einde en de nasleep Verwijderd | 172 | 16-04-2010 09:11 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 67 part 2 Leif | 500 | 29-03-2010 20:26 |