Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2010, 10:51
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@blauw engeltje: Wat een mooie ring

Ik vind simpele ringen ook mooi, maar ringen doen mij eigenlijk altijd nogal zeer, dus ik weet niet goed hoe dat moet.

Mja, met die getuiges, volgens mij kan dat nog behoorlijk lastig zijn, wie je vraagt en wie de ander dan vraagt en dat je dan niemand beledigt en zo. Ik ben zelf getuige geweest bij mijn beste vriendin, denk dat zij het dan niet heel tof zou vinden als ik haar bijv. niet zou vragen.
Oud 12-03-2010, 11:46
Qimm
Qimm is offline
ik heb mijn ring vaak om een ketting omdat ik in mijn werk (zorg) geen ring mag dragen
Oud 12-03-2010, 12:35
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dat had ik ook al bedacht. Ik ben gewoon een halve eend, mijn zwemvliezen zijn niet weggeëvolueerd of zo
Oud 12-03-2010, 17:38
metallica
metallica is offline
@Kuise: wow, mooie plannen hoor Ook echt relaxt als je er gewoon het geld voor hebt, zodat je het precies kan doen zoals je wilt.

Ik wil zelf pas trouwen nadat ik afgestudeerd ben en als ik eenmaal ook een vaste baan heb, omdat het dan ook pas mogelijk is om echt samen te gaan wonen en de boel te financieren.
Oud 12-03-2010, 23:15
Verwijderd
Wij geinen soms over het idee om nu al te trouwen, nu we nog niet kunnen samenwonen. Lijkt me wel leuk eigenlijk "Ja mijn man dit en dat," "Huh je woont alleen?" "Ja en?"
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 10:30
Volk
Volk is offline
Gister op stap kwam mijn schoonbroer naar mij toe: Ja, ik weet al wie jullie getuigen gaan worden. *noemt namen*
Ik: Maar dat zijn allemaal jouw vrienden. Misschien wil ik mijn broertje wel.
Hij: Nou, ok. Die mag ook getuige zijn. Maar de rest vind ik wel heel geschikt

Doet iedereen hier aan ringen? Ik wil graag iets anders dan een ring. Ook omdat straks op mijn werk handen zonder ringen wel worden gewaardeerd. Ik heb gehoord van mensen die tatoeages laten zetten (op de plek van de ring). Of mensen die kettingen uitwisselen. Ik weet nog niet wat ik wil.

Willen/hadden jullie ook een vrijgezellenfeest?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 10:54
Hawahaai
Hawahaai is offline
In de vorm waarin ik deelgenomen heb aan vrijgezellenfeesten vond ik het helemaal niks, en dan was ik dus niet eens de aanstaande bruid . En als een vrijgezellenfeest per se zo moet, dan sla ik dat graag over. Maar ik ga er van uit dat als ik ooit ga trouwen, mijn beste vriendinnen ook wel weten dat ik niet van zulk gedoe houd en dus iets organiseren wat beter bij mij past, of dan lekker besluiten om niets te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 11:10
Verwijderd
Mijn ouders hadden allebei een steentje dat ze in hun kindertijd gevonden hadden en sindsdien altijd op hun kamer hadden uitgestald. Die steentjes hebben ze in een zilveren netje aan kettingen laten maken en bij de plechtigheid hebben ze elkaar die kettingen omgedaan in plaats van ringen uit te wisselen. Sindsdien liggen de steentjes in hun netjes samen in een mooi doosje.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 17:30
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
voor mij is in de namiddag terrasjes doen en 's avonds gezellig met de meiden iets gaan eten het idee van de ideale vrijgezellenavond
zolang het maar niets te maken heeft met onnozel verkleden, opdrachten uitvoeren, je eigen eten 'verdienen' en al he-le-maal niets met strippers want
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 21:31
wup
wup is offline
Ik wil als vrijgezellenfeest alleen uit eten en de kroeg in. Mij verkleden gaat je niet lukken en mijn vriendinnen weten ook dat ik dat echt kut zou vinden. En mijn beste vriend moet ook mee, gelukkig weten ze dat ook
Met citaat reageren
Oud 13-03-2010, 22:17
Volk
Volk is offline
Ik vind het hele idee van vrijgezellenfeesten raar. Want het idee erachter is dat je nog even een dag de vrijgezel gaat uithangen, vandaar ook strippers enzo... Maar, we zijn al heel lang geen vrijgezel meer! Ik zou dan ook liever uit eten gaan en daarna stappen. Het liefst nog met al mijn vrienden en niet met de paar schamele vriendinnen die ik heb. Het liefst met mijn vriend er ook bij aangezien we voor 90% een gezamelijke vriendengroep hebben.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 08:12
drukknoopje
drukknoopje is offline
Ons 'vrijgezellenfeest' was heel leuk. Wij gingen met z'n allen, mannen en vrouwen, en een heleboel familie en vrienden naar een soort spellenavond. Er waren twee teams, aangevoerd door mijn man en mij. We moesten boogschieten, limbodansen en een soort ganzenbord doen met geinige opdrachten. Ook gingen we daar eten. Daarna gingen we nog even naar de carnaval met een paar mensen. Was een hele leuke avond.
Zo verkleden en stomme opdrachten doen en de kroeg in, dat is niks voor ons. Gelukkig wist ook iedereen dat, en ik had ook gezegd dat we graag samen gingen. Allemaal prima gelukt dus en hartstikke leuk!
Oud 14-03-2010, 10:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik vind het hele idee van vrijgezellenfeesten raar. Want het idee erachter is dat je nog even een dag de vrijgezel gaat uithangen, vandaar ook strippers enzo... Maar, we zijn al heel lang geen vrijgezel meer! Ik zou dan ook liever uit eten gaan en daarna stappen. Het liefst nog met al mijn vrienden en niet met de paar schamele vriendinnen die ik heb. Het liefst met mijn vriend er ook bij aangezien we voor 90% een gezamelijke vriendengroep hebben.
Ja, ik snap dat ook nooit, je hebt toch al tijden een relatie, hoe kun je dan het vrijgezel-zijn nog 'vieren'? Ik hoef sowieso geen vrijgezellenfeest, maar kan me ook niet voorstellen dat iemand dat voor me zou organiseren
Oud 14-03-2010, 10:31
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Denk dat het ook een beetje van het traditionele idee is, dat meeste koppels na het trouwen aan kinderen beginnen. Als je eenmaal een kind hebt, zal je niet zo snel een avondje stomdronken all-out gaan. Traditioneel gezien behoor je na het trouwen toch voor elkaar te zorgen. Je bent niet meer vrij.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 15:54
Qimm
Qimm is offline
ik was helemaal roze, zo ben ik meegesleept een bootje in om lekker op het water te lunchen, daarna na een kuuroord voor massages en bubbelbaden enzo en daarna uit eten met de mannen erbij (die hadden mijn man aangekleed als jimmi hendrix en met zijn gitaar dus voor de supermarkt gedeponeert. Hij vond het helemaal geweldig. Daarna zijn zij gaan paintballen. Enne dus ook uit eten met ons en daarna, met wie wou, nog even de kroeg in geweest. Hartstikke gezellig.

Ik hou wel van gek doen, dus dit paste wel in mijn straatje eigenlijk. Serieus doen kln ik de rest van m'n leven ook nog wel doen. Een vrijgezellenfeest hoort IMO compleet anders te zijn dan een gewoon dagje uit. Maar goed ieder z'n ding
Oud 14-03-2010, 15:56
Verwijderd
Citaat:

En deze vind ik ook wel gaaf :
[afbeelding]
Hahahaha ik zou ze zelf echt noooooit dragen maar het idee is wel cool
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 16:39
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik wil ook trouwen! En ik vroeg me af, Nona, jij trouwt dus pas over anderhalf jaar, kost dat voorbereiden echt zo lang?
Dat hoeft niet hoor. Maar wij hebben besloten voldoende tijd te nemen voor de voorbereidingen, en natuurlijk het sparen. Het laatste wat we willen is stressen om te kunnen trouwen, want het moet leuk zijn. Nu zijn we dan ook alleen bezig met een beetje kijken en praten. We hebben een voorlopige gastenlijst samengesteld en bekijken locaties. Aangezien we allebei fulltime werken en alle mogelijke locaties even willen bezoeken mogen we daar ook wel de tijd voor nemen.

Wij houden het ook betrekkelijk klein, maar willen het allemaal wel "echt" hebben. Een echte jurk, een echt pak, een mooie locatie (echt geen gemeentehuis) en lekker eten met een leuk feest er achteraan. Maar dan willen we het niet erg groot maken: we hoeven alleen de mensen erbij die we echt belangrijk vinden en gaan geen mensen uitnodigen die bijvoorbeeld ook niet op verjaardagen komen. Gewoon, familie en goede vrienden. Een dat de ene tante voor de hele dag uitgenodigd wordt hoeft niets te zeggen, de andere tante kan wel degelijk alleen voor het feest uitgenodigd worden. Het is dan ook onze dag.

Oh en ringen: we willen waarschijnlijk witgoud, maar ik heb nu ook combinaties gezien van wit- en roodgoud die ik erg mooi vind. We zien wel even, vaak komen we er qua smaak erg snel uit samen. Waarschijnlijk wordt het betrekkelijk simpel, maar wel karakteristiek.

Laatst gewijzigd op 08-05-2012 om 17:55.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 21:29
Verwijderd
Wat je ook vaak ziet is zo'n amerikaanse-feest houden. Iedere persoon moet zelf wat lekkers meenemen
Oeh..trouwen, dat is toch iets moois en moet mooi zijn
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 17:45
Verwijderd
Ja met die vrijgezellenfeesten, je gaat er toch vanuit dat je vrienden wel iets verzinnen wat je leuk vindt? Wij wisten dat Qimm wel houdt van rare dingen aantrekken en een beetje gek doen, dus dat was juist leuk. Maar bij een andere vriendin van me die binnenkort gaat trouwen, gaan we een heel ander soort feestje doen - waarschijnlijk gewoon wandelen oid, high tea, en 's avonds lekker eten en evt nog een terrasje/kroeg/film daarna - heel gewoon dagje uit, zonder poespas en rare kledingstukken (hoewel, misschien een raar hoofddeksel ofzo om d'r te pesten Maar niks echt opvallends). Dat zou ik voor Qimm te 'gewoon' vinden maar past juist goed bij haar, omdat zij niet zo houdt van aandacht en uitgaan enzo. Ik vind het idee van een vrijgezellenfeest wel leuk - 't is gewoon een goede reden voor een gezellige dag waarop je eens iets anders doet dan je met die vriendinnen altijd doet.

(overigens heb ik nog nooit zo'n feest meegemaakt waarin allerlei vrienden uit verschillende groepen bij elkaar werden gedumpt - bij Qimm was alleen 'de harde kern' er, vriendinnetjes en zussen, en 's avonds dus de mannelijke helft van de vriendengroep erbij. Bij de andere vriendin doen we met alleen onze vriendinnengroep - haar andere vriendinnen en zusje enzo betrekken we er niet bij, we houden het gewoon een dagje uit van onze groep. Soort van persoonlijk vieren dat ze gaat trouwen ofzo.

Zelf ga ik er vanuit dat mijn vriendinnen wel iets weten te verzinnen waar ik veel lol mee ga hebben
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 21:33
Qimm
Qimm is offline
En wanneer ga je trouwen dan?
Oud 16-03-2010, 09:21
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ja, dat is natuurlijk ook zo, als het echte vriendinnen zijn, dan mag je toch aannemen dat ze iets verzinnen wat je leuk vindt... Maar toch niet iedereen heeft zo'n vriendinnengroep, ik toch in elk geval niet, dus ik denk niet dat iemand iets voor mij gaat organiseren en ik kan er dan ook niet echt rouwig om zijn
Oud 16-03-2010, 14:10
Verwijderd
Citaat:
En wanneer ga je trouwen dan?
Haha dat duurt nog wel even
Met citaat reageren
Oud 16-03-2010, 14:42
miekmuis
miekmuis is offline
Het lijkt mij persoonlijk heerlijk om in het buitenland te trouwen. Ik vind het alleen zo stom dat je dan in Nederland alsnog naar het stadshuis moet om je handtekening te zetten. En daarna wil ik op huwelijksreis naar Barbados <3 Vrijgezellenfeestje hoeft voor mij niet echt. Tenminste niet in de vorm van een echt feest. Ik zou het wel leuk vinden om bijvoorbeeld te high-tea-en met wat vriendinnetjes of naar een spa te gaan ofzo. Maar dan niet om nog even de vrijgezel uit te hangen, want dat vind ik wel zo stom. Meer om te vieren dat ik ga trouwen en even een dagje te ontspannen voor de grote dag.
Oud 16-03-2010, 20:28
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
n. Ik vind het alleen zo stom dat je dan in Nederland alsnog naar het stadshuis moet om je handtekening te zetten. .
Dat hoeft helemaal niet Wij zijn op Bali getrouwd, helemaal officieel enzo. We hebben alleen nog in Nederland een feest gegeven.
Oud 16-03-2010, 20:31
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
Dat hoeft helemaal niet Wij zijn op Bali getrouwd, helemaal officieel enzo. We hebben alleen nog in Nederland een feest gegeven.
Niet? Ik dacht dat een huwelijk in Nederland niet geldig is als je in het buitenland trouwt. Nouja dan is het nog leuker
Oud 16-03-2010, 21:21
snoopy
snoopy is offline
Je moet het wel regelen met de ambassade enzo, maar het is volledig legaal
Oud 18-03-2010, 10:42
engeltje
engeltje is offline
Ik ben (ook) op mijn 22e getrouwd (pas op Vogelvrij). Het trouwen zelf was nog geen 20 euro en voor de rest gok ik dat we zo'n 100 euro hebben uitgegeven aan het eten 's avonds. Onze lunch kregen we van de getuigen. In totaal hadden we drie gasten: de getuigen en ons zoontje.
Wij zijn om puur praktische redenen getrouwd en hebben het zelfs pas later aan onze ouders bekend gemaakt. Juist een 'echte' bruiloft wilde ik absoluut niet. Deze manier was voor mij de enige manier om te willen trouwen na lang nadenken.
Uiteindelijk waren we nog wel netjes gekleed, maar dat was niet de bedoeling. We gingen ons aankleden en 'schrokken' steeds hoe netjes de ander was en gingen dan nóg weer netter. Daar stonden onze getuigen met hun coltrui en gympjes...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 10:47
engeltje
engeltje is offline
Giles: het kan ook echt slecht weer zijn in het buitenland. Mijn oom trouwde in Spanje vanwege het mooie weer (hij woont er ook). Wat denk je: die dag stromende regen en storm. Dat leverde een kotsende bruid op over de reling van het bootje terwijl zij het ja-woord zouden geven.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 10:47
engeltje
engeltje is offline
Heeft iedereen inderdaad ringen of iets in die trant? Want zelfs dat hebben we niet...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 14:01
blauw engeltje
NU, vandaag om twee uur, is het nog EXACT twee maanden
whaaaah!!

Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 14:12
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:

[afbeelding]

onze broem broem
[afbeelding]

de vlaaien *nom*
[afbeelding]

met paard
[afbeelding]

En gewoon omdat ik deze zo leuk vind

/spam

sublime!
en op je paard <33
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 14:13
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
LOL @ Freya en Imene (zonderaccentjewantjasmijn...)
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 14:13
Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
whaaaah!!

congratzz
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 14:16
Volk
Volk is offline
Citaat:
whaaaah!!

Misschien een rare vraag, maar weet je al wat je met je haar gaat doen?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 14:35
blauw engeltje
Citaat:
Misschien een rare vraag, maar weet je al wat je met je haar gaat doen?
gewoon los laten hangen misschien een speldje achterin om het een beetje uit m'n gezicht te houden.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 23:57
Verwijderd
Af en toe droom ik ook al over een huwelijk.
Waar, wie er allemaal bij zijn, wat voor jurk etc. Ik zou het niet eens erg vinden om over niet te lange tijd al te gaan trouwen. Maar ik denk dat ik nog even moet wachten (uberhaupt eerst gevraagd worden)
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 07:19
Verwijderd
Wammus naamzoek. Hint... Duidelijker krijg je ze niet van vrouwen....
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 10:56
blauw engeltje
Citaat:
wammus naamzoek. Hint... Duidelijker krijg je ze niet van vrouwen....

Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 11:54
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik ben september vorig jaar getrouwd. Het was een schitterende dag en ik kijk er met veel plezier op terug. Zelf vonden wij het heel belangrijk om mensen van wie wij houden die dag dicht om ons heen te hebben staan. Hierdoor hadden wij ook een wel redelijk wat gasten. Wij zijn ook getrouwd in de kerk, aangezien wij beiden gelovig zijn. Vond ik toch wel een van de bijzonderste momenten van de dag.
Al met al waren wij denk ik rond de 10.000 euro kwijt. Het is een hoop geld, maar wij vonden het zeker waard. Ik kan me toch goed voorstellen dat mensen dit te veel of te weinig geld voor een bruiloft vinden, maar he, elke bruiloft is anders. Je moet gewoon doen wat jullie willen, een mooie dag maak je zelf.

Zelf was ik overigens erg jong toen wij trouwden, nog net geen 20. Ik dacht: laat ik eens lekker gek doen
Oud 19-03-2010, 12:39
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Nee, 't was al bijna geen hint meer te noemen
Oud 19-03-2010, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Pestkop! Het is trouwens iets wat hij weet. Waar we het al over gehad hebben. En het huwelijk is waarschijnlijk als Maud al een puber is
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 16:59
Verwijderd
ehm, ik bedoelde het goedmoedig hoor
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 13:31
blauw engeltje
morgen jurk afhalen!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 14:02
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat spannend!

Ik dacht laatst nog aan dit topic Ik vond het altijd zo stom van mijn vader dat hij helemaal geen aanzoek had gedaan of zo, maar nu kan ik me toch wel steeds meer voorstellen hoe dat moet zijn gegaan, dat het meer iets is waar je over praat en dat je dan uiteindelijk langzamerhand dingen gaat regelen of zo.
Oud 06-05-2010, 14:07
blauw engeltje
Citaat:
Wat spannend!
jurk afhalen is niet spannend, trouwen over twaalf dagen, dàt is (een beetje) spannend
ik kijk er echt naar uit

hahaha, ik ben nu al benieuwd naar de foto's
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 14:08
blauw engeltje
wel héél spijtig dat mijn opa/peter er niet zal bij zijn, hij ligt in het ziekenhuis
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 14:08
Verwijderd
Citaat:
jurk afhalen is niet spannend, trouwen over twaalf dagen, dàt is (een beetje) spannend
ik kijk er echt naar uit

hahaha, ik ben nu al benieuwd naar de foto's
mijn zus trouwt 2 dagen na jou
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 14:10
blauw engeltje
wie trouwt er nu op een donderdag??

(dat zegt iedereen over ons: "wie trouwt er nu op een dinsdag??" dus doe ik dat vanaf nu ook over iedereen die niet op vrijdag of zaterdag trouwt 'k bedoel er niks mee hoor )
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 14:39
Nona
Nona is offline
Gekkie, een dinsdag.

Wij zijn afgelopen zondag voor het eerst naar een locatie gaan kijken. Het was niet iets heel duurs of officiëels, maar op zijn eigen manier bijzonder. We houden het in overweging en gaan nog even verder kijken, want er zijn natuurlijk meer mooie locaties.

En als het doorgaat komen zaterdag degenen die we graag als ceremoniemeesters willen, en ik hoop heel erg dat ze ja zeggen.
Oud 06-05-2010, 14:56
Verwijderd
Citaat:
wie trouwt er nu op een donderdag??

(dat zegt iedereen over ons: "wie trouwt er nu op een dinsdag??" dus doe ik dat vanaf nu ook over iedereen die niet op vrijdag of zaterdag trouwt 'k bedoel er niks mee hoor )

Volgens mij trouwen er elke dag van de week wel mensen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten