Advertentie | |
|
![]() |
|
Ook ik ben afgelopen zomer in het noorden van Vietnam (Hanoi en Halong Bay) geweest en mijn ervaringen waren ongeveer hetzelfde als die van Ecrivaine en Pebbles. In Thailand en Laos zijn de mensen dan ook wel superaardig, misschien dat het daarom een extra schok was in Vietnam, waar ze je echt aanklampen op straat. We zijn zelfs in Hanoi van hotel gewisseld omdat we de mensen er gewoon niet vertrouwden (vage verhalen over kamers die bezet waren en vreemde manier van afspraken maken). Nog nooit gehad in Azie! Het tweede hotel was wel prima, dus ik denk dat je ook gewoon een beetje geluk moet hebben.
Hanoi zelf vond ik ook tegenvallen, had niet verwacht dat het zo'n chaos zou zijn. De kleine straatjes vol brommers en ander verkeer, overal maar dan ook overal mensen. Ik dacht dat ik al wat drukte had gezien in andere steden (bijv. Mong Kok in Hongkong, als drukste wijk ter wereld) maar de sfeer was hier ook echt anders. De hygiene laat ook te wensen over, vooral wat restaurantjes betreft. Ik heb helaas ook, voor het eerst in drie Azie-reizen, een voedselvergiftiging gehad. Halong Bay was zelf prachtig, maar de toeristische rambam eromheen was minder. Had ik al wel een beetje verwacht en gelukkig zaten wij nog niet eens op een backpackers boot waar ze de hele avond aan het karaoken waren. Mijn tip is als je een boottrip doet door Halong Bay om niet de goedkoopste boot te kiezen in ieder geval. Wij hadden deze http://www.halongphoenixcruiser.com en die was verder okay. Heb inderdaad al meer verhalen gehoord dat hoe verder je naar het zuiden gaat, hoe aardiger en minder gehaaid de mensen zijn. Over het zuiden kan ik je helaas niks vertellen. Maar als je de kans krijgt om naar Laos te gaan, doen! De mensen, de sfeer, de rust ![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
gs vietnam it is anoli | 4 | 17-04-2006 20:45 | |
vietnam ashiana | 5 | 16-02-2005 09:52 | |