Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-04-2010, 14:51
freakinaround
freakinaround is offline
Ehm.. Ik doe bijna elke avond de afwas. Ik veeg&dweil om de 2 dagen. Ik doe ongeveer 2 of 3 keer per week de was. Mn bureau is een beetje een zooitje en op mn bank gooi ik mn kleren neer als ik ga slapen (studio..)
De vuilnis wordt elke donderdag opgehaald, dus dat zet ik elke woensdagavond buiten.

Over het algemeen probeer ik het wel netjes te houden, het is een kleine kamer van 18m2 mét eigen douche en keuken, dus als het een rotzooi is, dan zie ik dat vanuit elke hoek in mn kamer.
Oud 06-04-2010, 09:53
Verwijderd
Citaat:
En dingen als afval scheiden (papier/plastic/groen/rest) en wegbrengen, hebben jullie dat allemaal op orde?
Papier verzamelen we in dozen die 1 x per maand worden opgehaald, plastic in plastictasjes die ik onderweg naar watdanook in de plasticcontainer gooi als ze vol zijn. Glas gaat op het balkon en als het te veel wordt naar de glasbak. GFT wordt niet apart opgehaald dus dat scheiden we niet. En chemisch afval doen we natuurlijk in de chemobox maar ik heb geen idee wanneer die wordt opgehaald.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Dat systeem met die mappen hebben we, maar er gaat nooit wat uit die mappen. Ze worden alleen bijgevuld met nieuwe post. En daar zit dus het probleem .
Kwestie van 1 x per jaar alles weggooien dat ouder dan 5 jaar is
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 17:02
Verwijderd
Ik woon samen met mijn vriend en we doen eigenlijk heel veel samen. Ik ben vaker thuis dan hij, dus ik doe automatisch meer. Soms ben ik laat thuis en dan kookt mijn vriend. Stofzuigen doen we ongeveer één keer per week, soms twee keer. Meestal haal ik eens per dag de Swiffer over de vloer. Wasjes draaien doe ik meestal één dag per week, dan staat de wasmachine bijna de hele middag aan. We hebben een vaatwasser, dus afwassen hoeft gelukkig niet. Ik maak elke dag de wc schoon en boodschappen doen we meestal samen. Ramen lappen doe ik wanneer nodig. Dweilen doe ik één keer per week. Meestal kook ik, maar soms kookt mijn vriend. Het vuilnis buiten zetten, de prullenbak legen en spinnen weghalen is mijn vriend zijn klusje.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 12:14
Verwijderd
Citaat:
Ik maak elke dag de wc schoon
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 15:50
Balance
Balance is offline
Volgens mij doen best veel mensen dat.
Nou kan ik me dat bij een groot gezin nog wel voorstellen, zeker als men veel thuis is.
Maar ik woon in mijn eentje en ben overdag meestal naar mijn werk. Dan vind ik dat echt niet nodig, zo vaak.
Oud 10-04-2010, 13:58
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ken mensen die elke dag na de afwas ofzo even een doekje over de bril halen enzo. Als je dat wc schoonmaken noemt okee. Ik doe het een keer in de week maar dan ook echt alles, ook de pot met schuurmiddel en met chloor enzo. Dat vind ik elke dag niet nodig want ik ben weinig thuis en woon alleen.
Oud 11-04-2010, 20:42
Verwijderd
Ik haal ook wel een paar keer per week even een doekje over de bril etc, maar echt poetsen is niet iets dagelijks hier. Ik doe trouwens ook niets met schuurmiddel, gewoon met wc-reiniger de binnenkant en de buitenkant helemaal afsoppen met schoonmaakspul.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten