Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2010, 18:31
Verwijderd
AMSTERDAM - Ageeth Telleman is zaterdag afgetreden als fractievoorzitter van D66 Amsterdam. Gerolf Bouwmeester neemt deze taak van haar over.
© D66 Amsterdam

Dit heeft de partij laten weten.

Telleman neemt naar eigen zeggen haar verantwoordelijkheid voor de mislukte collegevorming in de stad. Ze betreurt het dat een deel van de kiezers door deze gang van zaken is teleurgesteld, aldus de politica.

Onderhandelingen

Deze week liepen de onderhandelingen met PvdA en GroenLinks om een te vormen college in de stad vast.

D66 brak de collegeonderhandelingen eerder af toen Lodewijk Asscher zich na het vertrek van Job Cohen liet benoemen tot waarnemend burgemeester van de hoofdstad.

De besprekingen werden enkele dagen later hervat, maar eind maart staakten de democraten, grote winnaar bij de gemeenteraadsverkiezingen, de gesprekken opnieuw.

VVD

De PvdA opende daarop de onderhandelingen met de VVD en GroenLinks, waarna D66 dinsdagavond liet weten opnieuw een lijmpoging te willen doen. Met name GroenLinks zou liever met D66 dan met de VVD willen besturen, en tijdens een ledenvergadering bleek ook een groot deel van de D66-aanhang het met de breuk oneens.

Voor de PvdA was het hiervoor echter te laat. "D66 is een verdeelde partij is die van links naar rechts en van boven naar beneden wappert", zo verklaarde Frank de Wolf, fractievoorzitter van de PvdA hierover.

Gaat lekker daar :')
Advertentie
Oud 10-04-2010, 18:35
Verwijderd
Citaat:
wat schafte de pot?
Verschillende bonen en een soort ratatouille achtige toestand en pitabroodjes en ijsbergssla en feta en olijven en ananas en knoflooksaus en witlofsalade met maïs. Ik plof.

Citaat:
60 euro voor een boek dat ik niet wil hebben en een vak dat ik niet wil volgen!
Al vind ik zestig euro voor 848 bladzijdes erg meevallen!
Oud 10-04-2010, 18:36
Lorelei
Lorelei is offline
Daar heb je wel gelijk in.
Oud 10-04-2010, 18:37
Verwijderd
Het ziet er wel uit als hele droge kost, tenminste als ik de titel zo zie.
Oud 10-04-2010, 18:38
Lorelei
Lorelei is offline
Mja, het is gewoon voor een vak statistiek, om met spss en zo te kunnen werken. Het gaat vast ook geen boeiend vak worden.
Oud 10-04-2010, 18:39
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee wat dat spss precies is, maar ik hoor er altijd ramveel horrorverhalen over!
Oud 10-04-2010, 18:40
Carn
Carn is offline
software voor (statistische) verwerking van data
Oud 10-04-2010, 18:40
Verwijderd
Ik heb voor één vak met SPSS moeten werken en dat stelde niet zo vreselijk veel voor.
Oud 10-04-2010, 18:41
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik heb geen flauw idee wat dat spss precies is, maar ik hoor er altijd ramveel horrorverhalen over!
"SPSS is een statistisch computerprogramma en voorheen tevens de naam van het bedrijf dat dit op de markt bracht. Sinds medio 2009 is de onderneming eigendom van IBM. Het programma SPSS (oorspronkelijk Statistical Package for the Social Sciences) wordt gebruikt voor statistische doeleinden in met name de sociale wetenschappen. Het bedrijf SPSS verkoopt het programma SPSS en andere software voor statistische analyses."

wiki
Oud 10-04-2010, 18:42
Verwijderd
De titel van het boek is waarschijnlijk ingewikkelder dan de daadwerkelijke inhoud van het boek. Hoop ik in ieder geval.
Oud 10-04-2010, 18:43
Lorelei
Lorelei is offline
Mja nou ja, ik kan me niet zoveel van wiskunde herinneren maar het zal vast wel goed komen. Als alle echte alfa's en psychologie studenten het kunnen, dan kan ik het ook wel
Oud 10-04-2010, 18:43
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb voor één vak met SPSS moeten werken en dat stelde niet zo vreselijk veel voor.
Nou ja, het stelt ook niet veel voor; het is net wat je er mee wil doen. Je kan natuurlijk dingen zo complex maken als je maar wilt.
Oud 10-04-2010, 18:44
Verwijderd
Citaat:
*horrrorverhaal*
Oud 10-04-2010, 18:45
Carn
Carn is offline
nou nou!
Oud 10-04-2010, 18:46
Lorelei
Lorelei is offline
Medeia: Haha, ik denk stiekem dat het reuze meevalt. Ze hebben de cursus ook afgestemd op alfa's dus zo moeilijk kan het nooit worden
Oud 10-04-2010, 18:46
Verwijderd
Ach mag ik, ik doe zelf ook een studie waar de meeste weldenkende mensen van gruwelen.
Oud 10-04-2010, 18:47
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zou idd nooit rechten willen studeren
Oud 10-04-2010, 18:48
Carn
Carn is offline
Citaat:

Citaat:
Medeia: Haha, ik denk stiekem dat het reuze meevalt. Ze hebben de cursus ook afgestemd op alfa's dus zo moeilijk kan het nooit worden
veel complexer dan wat excel-formules kan het niet zijn lijkt me
Verwijderd
Citaat:
Ja maar het lijkt me zo vervélend.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

Jij zou het wel studeren/jij studeert het?
Verwijderd
Citaat:
En binnen rechten een van ''saaiste'' gebieden.
Oud 10-04-2010, 18:49
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ja maar het lijkt me zo vervélend.
Oh mij ook.. maar 1 vervelend vak van de 9 van dit jaar kan ik wel aan. Oh nee, er was nog een vervelend vak. Maar goed 7 van de 9 leuk is heel wat
Oud 10-04-2010, 18:50
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En binnen rechten een van ''saaiste'' gebieden.
Wat dan?
Oud 10-04-2010, 18:52
Lorelei
Lorelei is offline
Ik kreeg net een berichtje van fizzle trouwens. Alle verhalen en zo moet ze zelf maar vertellen maar ze zit in ieder geval nu bij haar grootouders, dus dat is in ieder geval fijn.
Oud 10-04-2010, 18:53
Verwijderd
Staats- en bestuursrecht. Vooral bestuursrecht was voor veel bachelorstudenten een nachtmerrie en 70% haalden het tentamen niet. Ik vind het zelf soms ook moeilijk, maar zó mooi als je het eenmaal in de vingers hebt.
Oud 10-04-2010, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg net een berichtje van fizzle trouwens. Alle verhalen en zo moet ze zelf maar vertellen maar ze zit in ieder geval nu bij haar grootouders, dus dat is in ieder geval fijn.
Oud 10-04-2010, 18:55
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Staats- en bestuursrecht. Vooral bestuursrecht was voor veel bachelorstudenten een nachtmerrie en 70% haalden het tentamen niet. Ik vind het zelf soms ook moeilijk, maar zó mooi als je het eenmaal in de vingers hebt.
Haha, vooruit, dat klinkt idd wel als een nachtmerrie
Oud 10-04-2010, 18:56
Verwijderd
Citaat:
oh ja ik hou er ook echt van. heerlijk. <3.

sorry.

Spss heb ik op hbo een vakje gevolgd. Ik vond het wel fascinerend hoe je veelzeggende informatie af kunt leiden uit een paar cijfertjes, maar verder vond ik het erg saai.
Oud 10-04-2010, 18:57
Verwijderd
Citaat:
*pakt doekje en veegt sarcasme op*
Oud 10-04-2010, 18:57
Verwijderd
Hm een vriendinnetje belde net huilend onder het eten op. Maar zij huilt altijd om dingen waar ik eigenlijk heel weinig mee kan. Ik probeerde terug te bellen net, maar ze is in gesprek. Ben ik een slechte vriendin als ik nu gewoon af wacht tot ze terugbelt?
Oud 10-04-2010, 18:58
Lorelei
Lorelei is offline
Ik vind dat dat wel kan, sann
Oud 10-04-2010, 18:58
Verwijderd
Stuur een sms?
Oud 10-04-2010, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Haha, vooruit, dat klinkt idd wel als een nachtmerrie
Soms ben ik bang dat mn interesse omslaat in haat, dan heb ik een probleem.

Citaat:

sorry.

Spss heb ik op hbo een vakje gevolgd. Ik vond het wel fascinerend hoe je veelzeggende informatie af kunt leiden uit een paar cijfertjes, maar verder vond ik het erg saai.
Ik ook van jou.

Citaat:
Hm een vriendinnetje belde net huilend onder het eten op. Maar zij huilt altijd om dingen waar ik eigenlijk heel weinig mee kan. Ik probeerde terug te bellen net, maar ze is in gesprek. Ben ik een slechte vriendin als ik nu gewoon af wacht tot ze terugbelt?
Nee.
Oud 10-04-2010, 18:59
Carn
Carn is offline
Citaat:
Jij zou het wel studeren/jij studeert het?
heb het overwogen, maar vind het nog steeds wel interessant. Maar als ik van vrienden hoor die wel rechten studeren (of een opleiding waarbij recht erg belangrijk is) ben ik wel blij dat ik het niet gedaan heb; toch iets teveel van het goede.
Oud 10-04-2010, 19:00
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
heb het overwogen, maar vind het nog steeds wel interessant. Maar als ik van vrienden hoor die wel rechten studeren (of een opleiding waarbij recht erg belangrijk is) ben ik wel blij dat ik het niet gedaan heb; toch iets teveel van het goede.
Ah. Wat doe je dan wel? Ik dacht altijd dat je iets van conservatorium of zo deed, maar misschien is dat wel gewoon een aanname omdat je steeds maar met muziek bezig bent
Oud 10-04-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik best wel tegenvallen. Ik zit tegen het einde van mn bachelor en ik heb nog steeds het gevoel dat ik veel meer niet weet dan wel .

En nee dat komt niet omdat ik zo slecht met mijn studie bezig ben
Oud 10-04-2010, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Soms ben ik bang dat mn interesse omslaat in haat, dan heb ik een probleem.

Ik ook van jou.

Nee.
*kusje*! jij vind mijn interessegebied qua rechten ook vreselijk!
Oud 10-04-2010, 19:02
Verwijderd
15 minutes with youuuu, oooh i wouldn't saaay noo (8)
Oud 10-04-2010, 19:03
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
En jij vergeet een t!

Ik zou eigenlijk moeten gaan koken maar ik zit helemaal vol door de chips en zo
Oud 10-04-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik best wel tegenvallen. Ik zit tegen het einde van mn bachelor en ik heb nog steeds het gevoel dat ik veel meer niet weet dan wel .

En nee dat komt niet omdat ik zo slecht met mijn studie bezig ben
Dat heb ik ook héél erg! En dan lopen er natuurlijk altijd een paar mensen rond die op magische wijze allerlei dingen weten en dan raak ik zó geïntimideerd!

Citaat:
Minder vreselijk dan andersom!
Oud 10-04-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
En jij vergeet een t!

Ik zou eigenlijk moeten gaan koken maar ik zit helemaal vol door de chips en zo
prf ik studeer dan ook niks met taal
Oud 10-04-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Dat heb ik ook héél erg! En dan lopen er natuurlijk altijd een paar mensen rond die op magische wijze allerlei dingen weten en dan raak ik zó geïntimideerd!

Minder vreselijk dan andersom!
Ja maar ik heb me wel voorgenomen een dikke 8 op mijn laatste bestuursrechttentamen te gaan halen
Oud 10-04-2010, 19:07
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
prf ik studeer dan ook niks met taal
Nou, volgens mij doen rechtenstudenten meer met taal dan studenten taalwetenschap Jullie hebben allemaal van dat ouderwetse taalgebruik en kunnen afgerekend worden op foutjes en zo.
Oud 10-04-2010, 19:07
Verwijderd
[zestienjarigemodus] Sann, ik weet nu zijn achternaam dus ik zou hem kunnen toevoegen op facebook, maar dat is niet bepaald me afwachtend opstellen hè? [/zestienjarigemodus]
Oud 10-04-2010, 19:08
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ah. Wat doe je dan wel? Ik dacht altijd dat je iets van conservatorium of zo deed, maar misschien is dat wel gewoon een aanname omdat je steeds maar met muziek bezig bent
http://forum.scholieren.com/showthre...8#post30379208
Verwijderd
Citaat:
Nou, volgens mij doen rechtenstudenten meer met taal dan studenten taalwetenschap Jullie hebben allemaal van dat ouderwetse taalgebruik en kunnen afgerekend worden op foutjes en zo.
maar niet op d en t's! maar normaal lees ik het altijd nog even na en dan zie ik d en t fouten wel hoor dus dan corrigeer ik ze. Maar op forum & msn gaat het geregeld mis
Carn
Carn is offline
Vriend van me heeft dus Internationaal Recht in Maastricht gedaan, in 3,5 jaar afgerond; doorgestoomd naar King's College in London, en gaat daar volgens mij over niet al te lange tijd bakken met geld verdienen
Oud 10-04-2010, 19:09
Verwijderd
Citaat:
[zestienjarigemodus] Sann, ik weet nu zijn achternaam dus ik zou hem kunnen toevoegen op facebook, maar dat is niet bepaald me afwachtend opstellen hè? [/zestienjarigemodus]
nee. iig wachten tot hij wat van zich laat horen!
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Verwijderd
Pfffff. *wiebel wiebel*
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten