Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2010, 00:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Aardrijkskunde is/was ontzettend saai. Niet dat ik het niet kon of zo, maar het is gewoon ontzettend niet-nuttig.
Ja, wat kan mij het nou schelen of we een zandbodemondergronddinges (zoals je ziet heb ik lekker opgelet) of iets anders hebben
Oud 11-04-2010, 12:43
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja, wat kan mij het nou schelen of we een zandbodemondergronddinges (zoals je ziet heb ik lekker opgelet) of iets anders hebben
Jij begrijpt me!
Oud 12-04-2010, 00:30
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Jij begrijpt me!

En die man me nog proberen over te halen om het als extra vak te kiezen (ik kwam van de havo, dus mocht ipv 6 ook 7 vakken kiezen). Aslof ik a) een extra vak ga kiezen als dat niet hoeft en b) alsof ik dan aardrijkskunde zou kiezen
Oud 12-04-2010, 14:47
Geel
Geel is offline
Dan heb je die leraar goed voor de gek gehouden. Je had toch niets 'extra's' gedaan? Na schooltijd ofzo?
Oud 13-04-2010, 13:53
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
ik het huiswerk niet af heb. Goeie manier om me wat te leren.
Huiswerk, wordt dat anno 2010 nog meegegeven aan de leerlingen?? De school waar ik vroeger op gezeten had (LTS Schaesberg) Heet nu Brandenberg College kreeg ik dagelijks pakken huiswerk mee. Nu hangen de leerlingen van deze school (ik woon aan de overkant) de halve dag op straat rond en krijg ik niet de indruk dat ze met lessen volgen en school bezig zijn.

Maargoed on topic. ik vond wiskunde en Frans echt vreselijk, Nederlands vond ik ook saai, maar probeerde toch de leerstof te volgen en te begrijpen.
Gym, Natuurkunde, vaktekenen, praktijk lessen in hout en metaal en Engels best wel interessant.

Ik kon mij nog een paar lessen natuurkunde herinneren waarin de docent uitleg gaf over kernfysica en de basis principes van kernspitsing ed , dat vonden de meeste leerlingen zo saai en langdradig terwijl ik de enige leerling was die met gespitse oren luisterde en de meeste vragen stelde.

Klink mischien gek, maar geschiedenis vond ik op school al boeiend, zelfs nu nog daar ik veel naar National geographic en History HD kijk.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 14:32
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Aardrijkskunde is/was ontzettend saai..
Aardrijkskunde vind ik best wel boeiend (Geologie, leer der aarde) Heerlijk in atlassen bladeren en spelen met coördinaten (GPS systemen)

Ik doe veel aan geocaching (schat zoeken per GPS) en daar komt topokaart Nederland (=Aardrijkskunde)heel goed van pas.

Ik heb vrijwel alle afleveringen van ''Earth investigation'' gezien (National Geographic Channel)

TIP: Wil je snel diamanten maken (zonder miljoenen jaren te hoeven wachten) pers zuiver grafiet (zit in potloden) in een hoge druk pers en bij een temperatuur van 1600 graden en je gaat het vak Aardrijkskunde waarderen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 23:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Dan heb je die leraar goed voor de gek gehouden. Je had toch niets 'extra's' gedaan? Na schooltijd ofzo?
Nee, natuurlijk niet ik zei dat ik er nog wel over na zou denken en ben toen gelijk de hoek om gelopen om dat formulier in de bus van mijn afdelingsleider te doen
Oud 15-04-2010, 15:25
Issun
Issun is offline
anw. Waarom, God, waarom?
Oud 15-04-2010, 22:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat is anw?
Oud 16-04-2010, 07:49
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Citaat:
Wat is anw?
Algemene NatuurWetenschappen.
Oud 16-04-2010, 20:59
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
vreselijk ja. Alles met kunde erachter is vreselijk
Oud 16-04-2010, 21:57
Dingaantouwtje
Uhm.. Er staat geen kunde in het woord Algemene NatuurWetenschappen.
Of bedoelde je het niet in dat verband?
Oud 17-04-2010, 15:57
Geel
Geel is offline
Citaat:
anw. Waarom, God, waarom?
Inderdaad, dat is ook zo'n vak met een belangrijkheidsfactor van -90. Als je al een beta-vak hebt in je profiel heb je er totaal niets aan, als je geen beta-vak hebt ook niet, want dan snap je de helft niet! Ik denk dat ANW mijn nummer twee irritantste schoolvak is!
Oud 19-04-2010, 14:00
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Uhm.. Er staat geen kunde in het woord Algemene NatuurWetenschappen.
Of bedoelde je het niet in dat verband?
Nee smartass hoewel ik er wel vanuit ga dat het hetzelfde is als natuurkunde/scheikunde.
Oud 19-04-2010, 17:01
Dimitrib
Dimitrib is offline
Natuurkunde? Meest irritantste vak ooit, als je 1 les mist( met mijn vroegere leraar ) dan mis je echt een groot deel.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 10:43
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat hoort niet, maar ik ben een van die noobs die hun brander niet goed aansluiten en vervolgens kotsmisselijk van de gaslucht bang zijn voor vuur enzo
oh noobie toch
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 19:37
miseryboy
miseryboy is offline
Duits is zoow saaai ik weet gewoon niet hoe ik het moet uitleggen of het nou aan de lerares ofsoow ligt of aan de opdrachten gewoon iellllllllllllll..............!!!!!!!!!!!!!!!!!! jakie ik wil meer vrijheid!!!!

Soow dat moest ik even kwijt ik weet dat er veel mensen met mij eens zijn.

Done

XD

Groetjes!

Laatst gewijzigd op 20-04-2010 om 19:57.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 19:37
miseryboy
miseryboy is offline
sorry voor het te grote lettertype enz...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 19:58
Dingaantouwtje
Ik heb het even aangepast, beetje storend.
Oud 20-04-2010, 20:04
Issun
Issun is offline
Citaat:
Inderdaad, dat is ook zo'n vak met een belangrijkheidsfactor van -90. Als je al een beta-vak hebt in je profiel heb je er totaal niets aan, als je geen beta-vak hebt ook niet, want dan snap je de helft niet! Ik denk dat ANW mijn nummer twee irritantste schoolvak is!
En het mooiste is ook nog dat bij ons op school de mensen met bèta-vakken het net zo'n onduidelijk kutvak vinden als de niet-bèta mensen. Het is toch niet normaal dat er zes voldoendes zijn voor anw in een NG/NT klas die allemaal dus ook bio en scheikunde hebben en zo? En dan ook nog een rare leraar die gewoon in slaap valt tijdens de les, lol.

Citaat:
Nee smartass hoewel ik er wel vanuit ga dat het hetzelfde is als natuurkunde/scheikunde.
Anw is zeg maar bio/scheikunde/natuurkunde (en soms ook aardrijkskunde) maar dan 10x saaier en oppervlakkiger. Eigenlijk bedoelt voor mensen die geen bètavakken hebben maar ook de mensen met die vakken krijgen het gewoon. -.-'
Oud 20-04-2010, 21:09
Verwijderd
scheikunde, maar alleen omdat ik het niet kan.
eigenlijk vind ik school wel gezellig.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 16:29
Geel
Geel is offline
Citaat:
En het mooiste is ook nog dat bij ons op school de mensen met bèta-vakken het net zo'n onduidelijk kutvak vinden als de niet-bèta mensen. Het is toch niet normaal dat er zes voldoendes zijn voor anw in een NG/NT klas die allemaal dus ook bio en scheikunde hebben en zo? En dan ook nog een rare leraar die gewoon in slaap valt tijdens de les, lol.
Als het aan de leraar ligt, is het eigenlijk niet echt een irritant vak, maar een irritante leraar .
Bij jullie moet het echt wel aan de leraar liggen als er maar zes voldoendes zijn, ik bedoel, bij ons in de klas heeft niemand met een ng/nt profiel moeite met de stof. Er zijn zelfs cm/em mensen die het prima doen!
Oud 23-05-2010, 11:25
Bjorn94
Bjorn94 is offline
Hmm, ik denk dat maatschappijleer bij mij toch bovenaan staat op mijn lijst van meest irritante vakken. Hoewel ik levensbeschouwing ook wel kan missen.

mvg Bjorn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 18:20
Verwijderd
Ik denk M&O want dat is me aangesmeerd zonder dat verteld werd dat het lastig was.
Maatschappijleer -dat ik alleen in klas 4 kreeg- staat op 2 omdat de docent alleen maar probeerde om ons naar de linkerkant van de politieke barometer te krijgen. Gelukkig is die poging mislukt, maar irritant was het wel. Een docent moet zijn mening niet aan leerlingen opdringen.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 16:37
Verwijderd
Citaat:
Duits is zoow saaai ik weet gewoon niet hoe ik het moet uitleggen
Haha, ik heb het als extra vak gekozen.

Maar ik kijk nu echt uit naar volgend jaar, dan heb ik geen geschiedenis, economie en Frans meer. Anw had ik gelukkig alleen vorig jaar.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 21:04
jjohan
jjohan is offline
wiskunde, hoewel het examen ervan behoorlijk mee viel (VMBO kb)
Oud 27-05-2010, 19:37
ziglo
ziglo is offline
Ik haat Engels en Fysica.

I ♥ Frans
Met citaat reageren
Oud 27-05-2010, 19:39
Verwijderd
ik haat haast alle vakken
maar muziek niet dat is echt het leukste wat er is en dan bv en dan wiskunde(L)
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 19:00
*flawless*
*flawless* is offline
Aardrijkskunde =/

Daar krijgen ze het voor elkaar om een heel hoofdstuk over water vol te lullen.
En dat kan mij gewoon op geen enkele mogelijke manier boeien.
Oud 28-05-2010, 19:15
Verwijderd
Ja ik vond AK (toen ik het nog had) ook altijd stom. Kan mij het schelen wat een hogedrukgebied is en waar het ligt! Was mijn 1e onvoldoende op rapport en ik deed nooit wat. ^^
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 22:17
-x-Anoniem-x-
-x-Anoniem-x- is offline
Alle vakken die er bestaan zijn irritant!!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 14:30
Verwijderd
Wat een negatieve instelling heb jij!
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 15:01
k@rlijn
k@rlijn is offline
ik vind geschiedenis een luek vak...
maar ehhh niet de docent die het geeft.
dus geschiedenis suck
Oud 29-05-2010, 21:11
Verwijderd
Ik vond economie en Duits het irritantst. Vakken die ik gewoon niet kon waren wiskunde, natuurkunde en scheikunde.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 17:27
Geriananas
Geriananas is offline
Natuurkunde en scheikunde. Ik snap daar echt helemaal niks van.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 18:38
Bird.
Bird. is offline
Scheikunde en wiskunde
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 21:40
Verwijderd
Geschiedenis! Gelukkig mocht ik dat dit jaar alvast laten vallen. Ik snap niet dat het boeiend is om iets uit de geschiedenis te leren, het is toch al gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 22:00
Diamera
Diamera is offline
Filosofie en geschiedenis. En de rest van de vakken waarbij je nergens mee bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2010, 09:22
XalionX
XalionX is offline
Alles wat met leren/huiswerk te maken heeft is vervelend aan school!! Mijn leukste twee vakken zijn: Gym & Het gaan naar huis na schooltijd-vak (A)
Oud 03-06-2010, 09:24
Dingaantouwtje
Ik haaaaaaaaaaaaat frans.. Ik haaaaaaaaaaaaat frans..
Oud 03-06-2010, 09:44
XalionX
XalionX is offline
En je houdt van de letter A zeker?
Oud 13-06-2010, 15:30
ansjuh
ansjuh is offline
Citaat:
ik ook ik ook ik ook
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 15:46
degenenaastje
degenenaastje is offline
ik heb veel iri vakken engels,frans,natuur en scheikunde, wiskunde... maat dat zijn ook bijna al die vakken waar ik niet zo al te best voor sta xd
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 20:01
Verwijderd
Dat ligt aan de leraar natuurlijk..
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 11:56
Verwijderd
Citaat:
ik haaaaaaaaaaaat smurfen.. ik haaaaaaaaaaaaaaaaaaaat smurfen...
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 12:11
Em.
Em. is offline
LO. </3
gymgatverdammebah. En ik kan het niet. ;<
Echt een hele erge plaats één.

Frans is ook wel stom, maar wel te verteren. Het is tenminste niet zo vermoeiend en stom en aaargh, aangezien ik de halve les niet geestelijk aanwezig ben en de andere helft mezelf bezig houd met geheel andere teksten dan wel woordjes leren dan wel poppetjes tekenen. Vooral het laatste. En ik kan het eindelijk, dus dat scheelt. Het Frans, niet het poppetjes tekenen.

En Nederlands is ook stom. Stomme d's en t's! Stom stom stom! Stomme grammatica! Stomme boekverslagen! Stomme onzinnige lessen van dingen die we niet op het examen krijgen! Stom gemierenneuk van feitjes die ik niet belangrijk vind! (Geschiedenis kon ik wel en ik vond het leuk en makkelijk, maar wat ze er bij Nederlands - literatuurgeschiedenis - van maken is echt een verkrachting van het vak.) Stomme begrippen bij de taalkunde!

En natuurkunde is best wel moeilijk en af en toe toch echt iets te abstract. Dat de leraar niet kan uitleggen helpt ook niet echt.

En Engels. Ik houd gewoon niet van talenvakken.
Maar Engels is ook zo een beetje aanmodderen. En het is een taal. En ik houd niet van een taal, want het maakt me niet nieuwsgierig en het leert me geen dingen over de wereld om me heen en alles. En Engels, bleh. Engels is
eigenlijk nog een trapje erger dan Frans, aangezien er niemand (oké, behalve een heel erg raar meisje dat er een 10,0 voor staat) het begrijpt, en bij Engels ben ik één van de weinige. Pff.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 14:08
Verwijderd
Citaat:
En Engels. Ik houd gewoon niet van talenvakken.
Maar Engels is ook zo een beetje aanmodderen. En het is een taal. En ik houd niet van een taal, want het maakt me niet nieuwsgierig en het leert me geen dingen over de wereld om me heen en alles. En Engels, bleh. Engels is
eigenlijk nog een trapje erger dan Frans, aangezien er niemand (oké, behalve een heel erg raar meisje dat er een 10,0 voor staat) het begrijpt, en bij Engels ben ik één van de weinige. Pff.
Indd, bij engels leer je niks over de wereld. Zeker als de leraar een literatuurlesje wil, terwijl literatuur niet bij het examen zit. Waarbij hij ook nog de hele tijd aan het woord is. Als hij een vraag stelt niemand zijn vinger opsteekt en dus altijd maar zelf het antwoordt geeft. zeker een prachtig vak dat engels
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten