Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen maar Call of duty spelen telt niet mee natuurlijk ![]() Zoiets wel.
||
Heel toevallig heeft het geschiedeniskanaal het over de dienstplicht.
Citaat:
||
Citaat:
|
Ik denk niet dat een Marokkaan pricipiele bezwaren heeft tegen het beroven van een Surinaamse mevrouw. Dat is immers geen Marokkaanse mevrouw. Die Surinaamse mevrouw staat echter wel te boek als allochtoon.
Ze houden niet bij hoeveel etnische Marokkanen andere etnische marokkanen beroven. Of hoeveel etnische surinamers andere etnische surinamers beroven, of hoeveel etnische nederlanders andere etnische nederlanders beroven. Etniciteit wordt zorgvuldig buiten de statistieken gehouden in de definitie van allochtoon. (Want dat mocht je echt niet zeggen) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Toch wel. Het geeft een manier van denken weer die exemplarisch is voor Marokkanen, een wij tegen zij denken, waardoor duidelijk wordt dat er in hun situatie meer meespeelt dan alleen maar de standaard criminele jongerenproblematiek. Als je die component niet erkent, kun je hem ook niet meenemen in je oplossing en dan blijft het dweilen met de kraan open.
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Er is te weinig gespecificeerd op etniuciteit in de statistieken. Onder andere door rare definities waarvan de vlag de lading niet goed dekt. Daarom zitten we nu met een gebrek aan bewijs voor zo'n beetje iedere stelling waar een onderzoeker in de praktijk wel op uitkomt.
En geen statistisch bewijs is geen probleem en geen probleem is geen oplossing. Ja, dat hebben ze mooi voor mekaar weten te boksen, de multicultimafiosi.. |
![]() |
||
Citaat:
|
???
Als door instanties nationaliteit wordt opgenomen in de gegevens, maar deze door onderzoekers naar statistieken niet gebruikt wordt, zijn de onderzoekers het schuld dat we geen goed beeld kunnen krijgen. Als door instanties nationaliteit niet wordt opgenomen in de gegevens, kunnen onderzoekers er niet juist mee aan de slag, waardoor wij geen goed beeld van de problematiek kunnen krijgen. Dus OF het ligt aan de onderzoekers, OF het ligt aan het beleid van de instanties (al dan niet opgelegd door Den Haag).
||
ik kwam dit tegen:
Citaat:
![]() Is deze 27-jarig oude oplossing misschien ideaal in de aanpak tegen criminaliteit door niet-Nederlanders?
||
Citaat:
|
Aha, dus al die landen waar inburgering verplicht is, waar je de taal machtig moet zijn, en niet crimineel mag zijn en werk moet hebben voordat je mag naturaliseren en geen aanspraak op sociale voorzieningen bestaat voor nieuwkomers, en waar immigranten het dus heel erg goed doen, die zijn helemaal verkeerd bezig?
Ik bedoel, kijk eens naar hoe het hier en ook elders in Europa gaat. We hebben ghetto's vol immigranten zonder vooruitzichten, we hebben spanningen tussen oudwoners en nieuwkomers wat een openbare orde probleem op lijkt te gaan leveren. We hebben populistische politici die daar op inspelen. Is dat allemaal zo wenselijk dan? Waar liggen je prioriteiten? Dat doodknuffelen van ons, dat sinterklaasje spelen, dat heeft duidelijk niet de resultaten opgeleverd die we ervan gedacht hadden. Of ben je blij met de huidige situatie? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ah, Australie, waaar ze, incidentally, ook niet de australische cultuur als voorwaarde stellen voor het verkrijgen van burgerschap. Ah, Canada, waar de overheid taalcursussen sponsort en zich beperkt tot het informeren van de burgerrechten in plaats van zich uit te leven in cultureel imperialisme. Ik kan nergens vinden dat ook maar een van die landen nieuwe burgers achterstelt als het gaat om sociale gelijkheid, dus ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt. Wat betreft criminaliteit, "in the four years preceding the application, the applicant has not been given any custodial sentence, training order, community service order or high monetary penalty." http://en.wikipedia.org/wiki/Dutch_nationality_law Het enige punt waar ik denk dat de huidige wetgeving strenger zou moeten, is het gemak waarmee aangetrouwden een vergunning krijgen. Mij lijkt dat dezen, willen ze een volledig onderdeel van de samenleving kunnen zijn, aan dezelfde voorwaarden (nederlands kunnen, rechten en plichten kennen) moeten voldoen als andere immigranten. Of in ieder geval dat deel van de verplichtingen.
Laatst gewijzigd op 25-03-2010 om 00:12. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Discriminatie lijkt me in dit geval ook stom.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
www.inburgeren.nl Als je als pashtu brabbelende Afghaan wilt samenwonen met een Belgische echtgenoot (m/v) in Nederland, dan moet je niks (dan mag je). Alleen als je wilt samenwonen met een Nederlander. Da's raar. Als je na 3 jaar Nederlander wilt worden als pashtu brabbelende Afghaan met Belg, dan moet je wel Nederlands leren en inburgeren.
|
![]() |
Geen crimineel verleden hebben mag van mij best een vereiste zijn voor de inburgering. En dan heb ik het niet over een parkeerbon. Onredelijk is het pas als mensen, die al ingeburgerd zijn, door hun afkomst uit het land worden gezet. Maar dit gebeurt ook niet, tenzij ze in het buitenland een misdaad hebben begaan en Nederland met dit land een uitwisselingsverdrag heeft.
|
![]() |
||
Citaat:
De arrogantie die sommige hier hebben dat ze denken dat een paspoort van jou is... In geval van dubbele nationaliteiten heb ik er niets op tegen, ook naast een immigratiestop. Wat voorkomen moet worden is dat mensen overblijven zonder nationaliteit. Als, ik noem maar iemand, m'n leraar electro die afstand heeft gedaan van zijn Turkse paspoort en alleen nog een Nederlands paspoort heeft, dan wordt het ondoenlijk om vol te houden dat zulk een persoon een dubbele agenda heeft en zich niet als Nederlands staatsburger rekent. Je zou als expat willen dat je in sommige landen dezelfde rechten had als een expat hier.
|
Iemand die zijn paspoort van origine opgeeft, geeft aan dat hij liever als nederlander door het leven gaat dan als iemand uit het land van herkomst. Die kiest bewust voor nederland. Die wil het hier maken. Dat zal hij ook wel moeten, want hier ligt zijn enige kans. Er is geen weg terug.
Kijk, dat zijn de mensen waarvan Balkenende zegt: We hebben die mensen keihard nodig. En dat zijn ook mensen die van harte welkom zijn. Wil je hier echter alleen een beetje de toerist uithangen, met gratis geld en verzorging en hem weer smeren als je het hier verknalt hebt, omdat je teveel rottigheid uithaalt bijvoorbeeld) dan hebben we liever helemaal niet dat je komt, want dan hebben we niks aan je. Het is hier geen vakantiekolonie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Awesaaim-O #898 Verwijderd | 501 | 05-03-2010 23:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |