Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2010, 11:08
Pluis
Pluis is offline
Om een beetje een tegenhanger te bieden voor alle vreemde topics die er de laatste tijd verschijnen, een wat algemenere vraag.

Praten jullie makkelijk met jullie partner over seks? Ik zie regelmatig topics verschijnen over forumers die ontevreden over hun seksleven maar er niet over durven te praten met hun lief. En als je er niet makkelijk over praat: waarom niet?

Ts begint uiteraard:
Ik vind het niet zo moeilijk om over seks te praten met een vriendje. Als ik me op mijn gemak voel bij hem, kan ik overal over praten. dus ook over seks.

Maar toch zijn er dus die stelletjes die dat niet zo makkelijk doen. Vertel!
Oud 11-03-2010, 11:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Hee, een normaal topic!

Ik praat redelijk makkelijk over seks. In het begin is het in het algemeen een beetje aftasten, afwachten en uitproberen (zowel bij de seks zelf als bij het praten erover ) maar ik zou het echt niet fijn vinden als ik er niet normaal over kan praten met diegene. Daadwerkelijk zeggen dat iets slecht is zou ik niet zo snel doen, maar ik denk dat je er sowieso beter aan doet om het in dat geval iets subtieler aan te pakken. Gelukkig is dat voor mij sowieso niet nodig momenteel.

Hoe dan ook, ik denk dat je er goed aan doet om seks met de ander te bespreken, zo weet je beter wat wel en niet goed is, kun je makkelijker eventuele fantasieën bespreken en / of uitproberen, enzovoorts.
Oud 11-03-2010, 12:17
Verwijderd
Als je niet met je partner over seks kan praten lijkt me dat shit niet helemaal snor zit.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 12:44
Verwijderd
Nou ik moet zeggen, dat het niet m'n favoriete gespreksonderwerp is hoor

Gelukkig heb ik een vriend, die daar juist wel heel makkelijk in is!
En er regelmatig gewoon met mij over heeft...Zodoende weet ik wat hij wil, wat hij van mij verlangt, En uiteraard vertel ik het hem ook

Maar ik moet toe geven, dat in mijn vorige relatie er bijna nooit over gesproken werd.
En dat uiteindelijk m'n relatie daar ook door uit is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 12:46
Not for Sale
Not for Sale is offline
Seks is gaaf en interessant, ook om over te praten Bovendien kan het denk ik de ervaring beter en betekenisvoller maken.
Oud 11-03-2010, 14:06
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Seks is gaaf en interessant, ook om over te praten Bovendien kan het denk ik de ervaring beter en betekenisvoller maken.
precies dat

ik vind het een leuk onderwerp
Oud 11-03-2010, 15:43
BendeBen
BendeBen is offline
het is een beetje kip of ei verhaal eigenlijk nu ik er over nadenk.

slechte seks betekent dat het moeilijk is om over te praten
niet of amper praten over seks betekent slechte seks
Oud 11-03-2010, 16:04
AzN
AzN is offline
Ik praat er niet over met m'n vriend en ik heb er niets over te klagen, dat kan toch ook? We maken er hooguit flauwe grapjes over .
Oud 11-03-2010, 19:51
Verwijderd
Ik praat er ontzettend makkelijk over met mijn vriendje. Hij begon er met name in t begin wel vrij makkelijk over, en zodra ik over de eerste 'schaamte' geen was, praatte ik vrolijk met hem mee. Met mijn ex werd er bijna niv over gepraat, hij vond t wel leuk om mij -niet zo bedoeld, maar toch- de grond in te boren bij dit onderwerp, dus moest ik in t begin echt over een drempel heen. Nu ik daar eenmaal overheen ben, ben ik meestal degene die erover begint. Ik vind t een leuk onderwerp!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 20:44
Verwijderd
Met dit vriendje bespreek ik echt álles. En het is ook echt superlekker en leuk. Nu was het met de ex ook heel erg leuk en bespraken we ook wel van alles, maar meer - algemener ofzo. Daar zat toch nog wat meer onzekerheid onder denk ik of een klein beetje iets ongemakkelijks (wat ik toen overigens niet eens doorhad, maar pas nu kan ik vergelijken en merk ik dat). Met de huidige benoemen we gewoon alles en dat maakt het denk ik nog leuker.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 22:06
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ja, over alles...
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 11:05
juno
juno is offline
Ik kan me voorstellen dat je twijfels over je seksleven juist liever niet met je partner bespreekt, want die zou zich wel eens aangevallen of afgewezen kunnen voelen, of onzeker erdoor woren. Die partner is toch degene die het doet, en bij twijfels heeft hij of zij blijkbaar gefaald. En stel voor dat het aan jou ligt en niet aan je partner of misschien is het wel normaal en stel je je aan.

Dan is het makkelijker om het anoniem op een internetforum te gooien, waar misschien meer mensen met jouw probleem kampen en waar misschien een oplossing te vinden is, waar je samen met je partner niet op zou komen, want twee weten weliswaar meer dan een, maar tweehonderd weten meer dan twee.

Over die oplossing moet je vervolgens absoluut praten met je partner, anders schiet het nog niet op, want je oet het wel met zijn tweeen doen. Je kunt er met tweehonderd over praten, maar alleen met die ene kun je ook daadwerkelijk actie ondernemen.

Zo gek is het dus niet, dat internet.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 11:38
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Zo anoniem is internet alleen niet.

Maar als ik kijk wat voor dingen er precies op het internet gegooid worden, zijn in het algemeen dingen die prima met een partner besproken kunnen worden in my opinion.
Oud 12-03-2010, 14:11
Volk
Volk is offline
Seks is iets dat ik met mijn vriend doe en dus ook met hem bespreek. Als ik op seksueel gebied niet met hem zou kunnen praten zou ik het waarschijnlijk uitmaken. Ik zou het ook niet fijn vinden als hij dingen op internet ging vragen in plaats van het er met mij over te hebben. Dan kunnen we als het moet alsnog met z'n tweetjes op internet kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 18:40
Dott
Dott is offline
Hmm, ik heb niks te klagen over de seks, maar we praten er ook niet veel over.
Meestal is het iets van: oh wat lekker, wil je dat nog een keer doen?
Of vragen of de ander nog iets wil oid, het komt nu ongemakkelijker over dan het irl is.
Dit speelt ook meestal tijdens de seks.
Vind het wel fijn dat we er zo mee omgaan.
Oud 13-03-2010, 12:56
Breg
Breg is offline
Citaat:
Als je niet met je partner over seks kan praten lijkt me dat shit niet helemaal snor zit.
Ik voel me vaak enigzins ongemakkelijk als ik seks met m'n partner bespreek, en dat heeft niet perse te maken met het feit of mijn relaties wel of niet goed zitten, maar gewoon omdat ik me er vaak onzeker over voel en me dus over een drempel heen moet zetten voordat ik er over praat.

Heb nu ook een vriend die op dat vlak een beetje hetzelfde is als ik, dus hij zal er ook niet snel over beginnen, maar beetje bij beetje merk ik wel dat ik me zelfverzekerder begin te voelen en het soms wel ter sprake breng.
Oud 13-03-2010, 12:56
Philosophy
Philosophy is offline
Ik heb ook helemaal niks te klagen, maar ik vind het ook helemaal niet moeilijk om erover te praten. Zodra ik mij op m'n gemak voel kan ik over alles praten, dus ook over seks. Het duurt overigens wel even voordat ik los kom, maar daarna is het heel prima. Eigenlijk vind ik het heel fijn om erover te praten, omdat we samen de enige zijn die weten waar het precies over gaat en ik hou van intimiteit.

Dit is wel anders geweest, dus een prima vooruitgang.
Oud 13-03-2010, 13:23
Trinity
Trinity is offline
Ik vind alles bespreekbaar en niks gek :-) Sinds dat mijn lange relatie (en routineuze seksleven) over is, laat ik vrij snel aan een man merken dat ik wel wil experimenteren.
Tot nu toe heeft dat tot veel openhartige gesprekken geleid, en voelen mannen zich ook prettig bij me en geven zich zowel geestelijk als lichamelijk bloot.

Laatst vroeg een jongen nog of ik " van speeltjes hield" ik dacht echt WAUW! dat hij dat aan me durft te vragen! Dat zou mijn vorige vriend echt wel uit zijn hoofd hebben gelaten.
Oud 13-03-2010, 15:15
Toneless
Toneless is offline
Ik heb geen partner, maar kan me enigszins wel inleven dat het moeilijk is om erover te praten.
Oud 23-03-2010, 18:07
D-gast
D-gast is offline
'de ex' komt nogal vaak terug freyja. ben je er nog niet overheen?
Oud 23-03-2010, 19:51
Qimm
Qimm is offline
je moet het toch ergens mee vergelijken?
Oud 23-03-2010, 22:33
MiBe
MiBe is offline
Ik praat met mijn huidige vriendin ook heel makkelijk over seks, met mijn ex was dat minder bespreekbaar.
Oud 11-04-2010, 18:21
bleu-sight
bleu-sight is offline
ik zit heel erg te twijfelen wat ik nou ben, bi of lesbi. ik vin nu een meisje leuk mr het is al hl lang niet gebeurd dat ik een jongen leuk vond. ik weet het echt ff niet meer.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2010, 18:45
Verwijderd
Zoiets heb ik ook wel gehad. Alleen ik heb er heel lang niet zitten peinzen en weet nu zeker dat ik gewoon hetro ben. Als ik jou was zou ik dat ook doen en proberen het een tijdje te laten rusten.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 17:45
ZitriN
ZitriN is offline
Met mijn eerste vriendje praatte ik er niet over, maar ik was toen ook nog wel redelijk jong en vrij onzeker en dergelijke. Nu zou ik me niet kunnen voorstellen dat we er niet over zouden praten. Niet als verwijt naar anderen toe bedoeld, maar als ik nadenk over dat eerste vriendje snap ik eigenlijk niet dat we wél van alles met elkaar deden, maar er niet over konden praten. Dat is vrij krom toch?

Mijn huidige vriend en ik praten er echt heel makkelijk over, deels omdat ik er wel het profijt van inzie als ik hem duidelijk vertel wat ik lekker vind en ook omdat het na de seks toch leuk is om er nog even over te praten en te vertellen dat je het lekker vond / horen dat hij het lekker vond?

Edit: het enige wat ik lastig vind is dit: ik vind kut te plat, vagina echt verschrikkelijk moederlijk staan en al het overige ook niet echt passend. Dus ik noem alles opzich bij zijn naam "seks, pijpen, beffen, penis, ballen, clit etc" maar om het woord "kut" draai ik altijd heen, geef ik van die vage termen als "daar beneden" Iemand anders ook last van?

Laatst gewijzigd op 12-04-2010 om 17:50.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 23:01
serac
serac is offline
Tuurlijk, ben er heel vrij in, met de meesten, en zekefr met m'n vriendje. Ik vertel hem wat ik graga wil en wat ik voel, en hij doet dat ook. In het begin was hij schuchter, maar daar issie goed overheen gekomen, en nu zeggen we zowat alles tegen elkaar ; in bed ook wel eens in termen die anders niet gaan, dat verhoogt het plezier aan elkaar. Kut gaat overdag ook wel tussen ons, termen voor sperma/of zo houden we voor bij het neuken en daarna.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 07:01
Dvine
Dvine is offline
Mijn vriend en ik praten overal over, ik kan alles zeggen wat ik denk, voel of wil. Zo is het ook andersom.

Zo blijf je heerlijke seks hebben, met communicatie.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 08:03
Volk
Volk is offline
Citaat:
Edit: het enige wat ik lastig vind is dit: ik vind kut te plat, vagina echt verschrikkelijk moederlijk staan en al het overige ook niet echt passend. Dus ik noem alles opzich bij zijn naam "seks, pijpen, beffen, penis, ballen, clit etc" maar om het woord "kut" draai ik altijd heen, geef ik van die vage termen als "daar beneden" Iemand anders ook last van?
Ik heb het meestal over een kutje of een poesje. Omdat ik Kut heel hard en grof vind klinken en vagina, ja, dat klinkt gewoon grappig. En de manier waarop ik mijn vagina heb leren benoemen is lachwekkend voor mijn vriend omdat het buitenlands is. Dus dan maar kutje of poesje.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 11:24
Verwijderd
Citaat:
'de ex' komt nogal vaak terug freyja. ben je er nog niet overheen?
Heb geen ander vergelijkingsmateriaal dan mijn twee exen?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:13
D-gast
D-gast is offline
oh zo... 2 maar?
Oud 13-04-2010, 23:22
Not for Sale
Not for Sale is offline
Oud 14-04-2010, 20:18
MaxMaxMax
MaxMaxMax is offline
Als je er niet over kan praten met je chick/vriend rook een jointje, dan accepteer je elkaar meer.., beetje lagge en gieren.. Tevens ook een goeie aanrader om een jointje te roken en dan ^.^
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 22:06
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:

dat is voor mij ook een probleem inderdaad, er zijn gewoon geen goede woorden voor. Of je moet echt idiote namen bedenken. "flamoes" enzo.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 22:23
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Juh, ik weet ook niet zo goed hoe ik 't moet noemen. M'n homeboi vroeg pas nog hoe 'wij meisjes' ons geslachtsdeel noemden toen we klein waren en nu, en eerlijk gezegd had ik er toen ook niet echt een naam voor.
Als ik het er echt over moet hebben (komt weinig voor) heb ik het over m'n 'ladybits' of m'n 'vajayjay'.

Met m'n ex kon ik er sowieso niet echt over praten, want hij was best kinderachtig en vond alles maar gek en lachwekkend. Ik moest toen dingen dus best voorzichtig brengen en daardoor schaam ik me er nu meer voor om het erover te hebben, denk ik.
Oud 14-04-2010, 23:45
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik noem het trouwens vaak 'meisjespiemel' en dan de penis een 'jongenspiemel'. Daar wordt het gesprek iets minder serieus van maar het werkt prima
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 09:30
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik heb het er een keer met een (normale) vriendin over gehad; we noemde het "haar pasteitje"

Trauma ever since
Oud 15-04-2010, 10:11
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Als ik iéts toch wel een enorme turnoff vind zijn het dat soort benamingen wel.
Oud 15-04-2010, 10:17
Verwijderd
Goed, zullen we weer eens proberen het over meer dan alleen de benamingen van lichaamsdelen te gaan hebben?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten