![]() |
|
Verwijderd
|
Ik praat er ontzettend makkelijk over met mijn vriendje. Hij begon er met name in t begin wel vrij makkelijk over, en zodra ik over de eerste 'schaamte' geen was, praatte ik vrolijk met hem mee. Met mijn ex werd er bijna niv over gepraat, hij vond t wel leuk om mij -niet zo bedoeld, maar toch- de grond in te boren bij dit onderwerp, dus moest ik in t begin echt over een drempel heen. Nu ik daar eenmaal overheen ben, ben ik meestal degene die erover begint. Ik vind t een leuk onderwerp!
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Met dit vriendje bespreek ik echt álles. En het is ook echt superlekker en leuk. Nu was het met de ex ook heel erg leuk en bespraken we ook wel van alles, maar meer - algemener ofzo. Daar zat toch nog wat meer onzekerheid onder denk ik of een klein beetje iets ongemakkelijks (wat ik toen overigens niet eens doorhad, maar pas nu kan ik vergelijken en merk ik dat). Met de huidige benoemen we gewoon alles en dat maakt het denk ik nog leuker.
|
![]() |
|
Ik kan me voorstellen dat je twijfels over je seksleven juist liever niet met je partner bespreekt, want die zou zich wel eens aangevallen of afgewezen kunnen voelen, of onzeker erdoor woren. Die partner is toch degene die het doet, en bij twijfels heeft hij of zij blijkbaar gefaald. En stel voor dat het aan jou ligt en niet aan je partner of misschien is het wel normaal en stel je je aan.
Dan is het makkelijker om het anoniem op een internetforum te gooien, waar misschien meer mensen met jouw probleem kampen en waar misschien een oplossing te vinden is, waar je samen met je partner niet op zou komen, want twee weten weliswaar meer dan een, maar tweehonderd weten meer dan twee. Over die oplossing moet je vervolgens absoluut praten met je partner, anders schiet het nog niet op, want je oet het wel met zijn tweeen doen. Je kunt er met tweehonderd over praten, maar alleen met die ene kun je ook daadwerkelijk actie ondernemen. Zo gek is het dus niet, dat internet. |
![]() |
|
Seks is iets dat ik met mijn vriend doe en dus ook met hem bespreek. Als ik op seksueel gebied niet met hem zou kunnen praten zou ik het waarschijnlijk uitmaken. Ik zou het ook niet fijn vinden als hij dingen op internet ging vragen in plaats van het er met mij over te hebben. Dan kunnen we als het moet alsnog met z'n tweetjes op internet kijken.
|
![]() |
|
Hmm, ik heb niks te klagen over de seks, maar we praten er ook niet veel over.
Meestal is het iets van: oh wat lekker, wil je dat nog een keer doen? Of vragen of de ander nog iets wil oid, het komt nu ongemakkelijker over dan het irl is. Dit speelt ook meestal tijdens de seks. Vind het wel fijn dat we er zo mee omgaan.
||
Citaat:
Heb nu ook een vriend die op dat vlak een beetje hetzelfde is als ik, dus hij zal er ook niet snel over beginnen, maar beetje bij beetje merk ik wel dat ik me zelfverzekerder begin te voelen en het soms wel ter sprake breng.
|
Ik heb ook helemaal niks te klagen, maar ik vind het ook helemaal niet moeilijk om erover te praten. Zodra ik mij op m'n gemak voel kan ik over alles praten, dus ook over seks. Het duurt overigens wel even voordat ik los kom, maar daarna is het heel prima. Eigenlijk vind ik het heel fijn om erover te praten, omdat we samen de enige zijn die weten waar het precies over gaat en ik hou van intimiteit.
![]() Dit is wel anders geweest, dus een prima vooruitgang.
|
![]() |
Ik vind alles bespreekbaar en niks gek :-) Sinds dat mijn lange relatie (en routineuze seksleven) over is, laat ik vrij snel aan een man merken dat ik wel wil experimenteren.
Tot nu toe heeft dat tot veel openhartige gesprekken geleid, en voelen mannen zich ook prettig bij me en geven zich zowel geestelijk als lichamelijk bloot. ![]() Laatst vroeg een jongen nog of ik " van speeltjes hield" ik dacht echt WAUW! dat hij dat aan me durft te vragen! Dat zou mijn vorige vriend echt wel uit zijn hoofd hebben gelaten.
|
![]() |
Met mijn eerste vriendje praatte ik er niet over, maar ik was toen ook nog wel redelijk jong en vrij onzeker en dergelijke. Nu zou ik me niet kunnen voorstellen dat we er niet over zouden praten. Niet als verwijt naar anderen toe bedoeld, maar als ik nadenk over dat eerste vriendje snap ik eigenlijk niet dat we wél van alles met elkaar deden, maar er niet over konden praten. Dat is vrij krom toch?
Mijn huidige vriend en ik praten er echt heel makkelijk over, deels omdat ik er wel het profijt van inzie als ik hem duidelijk vertel wat ik lekker vind en ook omdat het na de seks toch leuk is om er nog even over te praten en te vertellen dat je het lekker vond / horen dat hij het lekker vond? Edit: het enige wat ik lastig vind is dit: ik vind kut te plat, vagina echt verschrikkelijk moederlijk staan en al het overige ook niet echt passend. Dus ik noem alles opzich bij zijn naam "seks, pijpen, beffen, penis, ballen, clit etc" maar om het woord "kut" draai ik altijd heen, geef ik van die vage termen als "daar beneden" Iemand anders ook last van?
Laatst gewijzigd op 12-04-2010 om 17:50. |
![]() |
|
![]() |
Tuurlijk, ben er heel vrij in, met de meesten, en zekefr met m'n vriendje. Ik vertel hem wat ik graga wil en wat ik voel, en hij doet dat ook. In het begin was hij schuchter, maar daar issie goed overheen gekomen, en nu zeggen we zowat alles tegen elkaar ; in bed ook wel eens in termen die anders niet gaan, dat verhoogt het plezier aan elkaar. Kut gaat overdag ook wel tussen ons, termen voor sperma/of zo houden we voor bij het neuken en daarna.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als ik het er echt over moet hebben (komt weinig voor) heb ik het over m'n 'ladybits' of m'n 'vajayjay'. Met m'n ex kon ik er sowieso niet echt over praten, want hij was best kinderachtig en vond alles maar gek en lachwekkend. Ik moest toen dingen dus best voorzichtig brengen en daardoor schaam ik me er nu meer voor om het erover te hebben, denk ik.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
praten over seks karel1001 | 16 | 16-06-2012 20:05 | |
Seksualiteit |
Afstudeeronderzoek: jongerenenquette, praten over seks? Sensedb | 8 | 18-03-2009 04:15 | |
Seksualiteit |
jongerenenquette: praten over seks Sensedb | 13 | 19-02-2009 21:42 | |
Seksualiteit |
jongerenenquette: praten over seks Sensedb | 0 | 18-02-2009 13:28 | |
Seksualiteit |
Hoe open ben jij over seks? justnaat | 51 | 19-06-2006 12:14 | |
Seksualiteit |
Moeilijk praten over sex. MTpower | 11 | 08-03-2006 09:37 |