Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-04-2010, 15:30
MaxMaxMax
MaxMaxMax is offline
Hallo,

Ik heb de afgelopen weken meerdere keren ernstige ruzie gehad met mijn moeder. Maar eer gister ging het er anders aan toe. Ik voor deze keer in 4 weken al 2 keer weg gegaan/gestuurd thuis na ruzie. Ik slaap elke keer bij vrienden maar nu is het ernstiger geworden. Nadat ik ruzie kreeg met mijn moeder heeft ze me 5 keer proberen te slaan op mijn jukbeen, waarvan 2 keer raak.. Een ernstige blauwe plek was het gevolg.
Nadat dit gebeurde draaide ik mijn moeder haar arm op haar rug (zoals politie dat ook doet) en heb gezegd dat ze de politie maar moest bellen.

Dit deed ze (dacht ik) maar toen belde ze mijn broer en zei tegen hem dat ik haar had geslagen en haar nu vast hield. Wanneer me broer zoiets hoort word hij gek dus ik besloot om weg te rennen.

Hierna besloot ik de politie te bellen omdat ik stond te draaien op mijn benen van de klap die ik heb gehad. Die kwamen al vrij snel aan. Ik legde uit wat er was gebeurd en hun begonnen zeiden dat ze mij naar huis gingen brengen en mijn broer en moeder te waarschuwen wanneer ik zou bellen naar 112 dat hun direct vast zaten. En ik moest mijn deur op slot doen.

De volgende ochtend ben ik naar het politie bureau gegaan en jeugdzorg & jeugd reclasering gebeld (hier heb ik een straf van een half jaar) Ze zijn nu voor mij met spoed opzoek naar een plaats voor begeleid kamer wonen. Maar hier wil ik wel meer van weten.

1. Wat voor mensen zitten hier over het algemeen?
2. Wat zijn hier over het algemeen de regels?
3. voor hoelang kan ik hier zitten?
4. mag ik eigen meubilair meenemen?

Ik hoop dat iemand hier voor mij een antwoord op heeft, dan weet ik wat me te wachten staat

Groet,
Ma.x..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2010, 23:09
Aapje*
Aapje* is offline
Hi Max,
Wat een naar verhaal.
Bij begeleid kamer wonen zitten, wat ik ervan weet, meiden en jongens vanaf 16 jaar die niet meer thuis kunnen blijven wonen (meestal is ambulante begeleiding dan ook al geprobeerd) maar ook nog niet geheel zelfstandig kunnen wonen (wat vrij logisch is, gezien de leeftijd). Zelfstandigheidsbevordering omdat dit na een tijd wel te kunnen is dan ook een belangrijk doel (bijv. op gebied van financieeen, eigen verwantwoordelijkheid etc.).
Bij begeleid kamerwonen zijn er uiteraard regels. Dit zijn regels mbt thuiskomtijden, maar ook hoe je met elkaar omgaat omdat je toch met een aantal jongeren samenwoont en je het met elkaar en de leiding moet doen. Verder is drugsgebruik toch wel een contra-indicatie etc. Volgens mij is het (zover ik het ken) wel mogelijk om eigen spullen en meubilair mee te nemen ja. Als BJZ een indicatie stelt voor begeleid kamerwonen is zo'n indicatie meestal een jaar geldig (tenzij je bijv. illegaal in NL bent, dan werkt het weer anders, schijnt). Het is afhankelijk van het hulpverleningstraject en wat jij nodig hebt, hoelang je blijft.

Wat ik zou doen als ik jou was is bij bjz aangeven dat je graag een keer wilt kijken bij het begeleid kamerwonen waar ze jou willen plaatsen. Je hebt meteen een indruk en kunt al je vragen daar direct stellen. Mijn ervaring is dat het meestal wel kan en zelfs op prijs wordt gesteld als je eens gaat kijken en je vragen stelt.

Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 04:32
Sade
Sade is offline
Het verschilt per organisatie en per project wat de regels zijn, wat voor mensen er zitten, etc. Mijn (werk)ervaring is dat je altijd eerst een uitnodiging voor een gesprek krijgt van de RIBW in jouw regio, om het over dit soort zaken te hebben. Misschien kun je via google al eens bekijken wat er zoal bij jou in de buurt zit
Reageren

Regels voor berichten