Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-04-2010, 16:23
wup
wup is offline
Smeer je dag- en nachtcreme, zonnebrand bij de eerste stralen, anti-rimpelcreme en ga je de deur niet uit zonder handcreme of doe je helemaal niets met je huid?

Ik bedacht me net dat ik in de zomer wel veel op mijn huid smeer! 's Ochtends na het douchen gebruik ik dagcreme (nivea visage voor de gevoelige en droge huid) en af en toe smeer ik de rest in met body lotion of bodybutter. Vandaag heb ik in de zon gezeten en heb ik factor 30 kinderspul gebruikt ( enige wat ik in huis had en van vorig jaar, dus niet meer zo sterk).
Na het zonnen heb ik wat cacaoboter op mijn gezicht en hals gesmeerd om het weer wat te kalmeren. Mijn huid is erg gevoelig en verbrandt snel, vandaar.
Verder gebruik ik veel handcreme, vooral als ik heb gewerkt, want dan zit ik constant met mijn handen in het (koude!) water. Gebruik die van de Hema, tegen verouderen haha, Zag het later pas op de tube staan, maar hij ruikt zo lekker en ach... kan je niet vroeg genoeg mee beginnen toch?

En wat doen jullie?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2010, 16:28
Verwijderd
Ik gebruik 's zomers zonnebrandlotion met hoge factor omdat ik snel verbrand. Bodylotion gebruik ik bijna nooit want dat vind ik maar lastig. Dag&nachtcrème (in één) heb ik wel, maar gebruik ik alleen als mijn gezichtshuid droog aanvoelt en na een dag in zon/wind/zeelucht. Handcrème gebruik ik wel heel veel, want ik moet vaak mijn handen wassen en met alcohol ontsmetten, en ik heb een hekel aan het gevoel van droge handen. Ik heb op het moment een handcrème van Weleda met granaatappel die erg lekker ruikt, maar op zich werkt een blik Nivea natuurlijk net zo goed.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 14:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik smeer m'n gezicht 's ochtends in met dagcreme voor de droge huid van het Kruidvat (zo'n bruin glazen potje) omdat ik een hele droge huid heb en anders echt van die ruwe plekjes heb en het ook trekt en dat is niet fijn. Als ik gedoucht heb 's avonds smeer ik het nog een keer in. Onder de douche reinig ik m'n gezicht met facewash van nivea young (clean deeper). Als het echt warm en zonnig is smeer ik me in met factor 15 of 20 ofzo. Ik heb een lichte huid en blond haar en wordt niet snel bruin maar verbrand ook niet maar wil me wel beschermen tegen de zon.

M'n handen smeer ik meerdere keren per dag in en ook 's avonds voor ik naar bed ga of wanneer ik op de bank tv lig te kijken ofzo. Ik werk op een ziekenhuislab en was dus heeeeel veel m'n handen ook met alcohol enzo. Ik heb nog steeds geen echt fijne handcreme gevonden die m'n handen behalve zacht maakt ook echt herstelt want nu zijn ze weer helemaal kapot, springen open met wondjes, enzo. Ik heb nu een tube van glycerona (active+) in m'n tas en thuis heb ik ook de hand-knie-elleboog creme van dr van der hoog.
Oud 10-04-2010, 15:47
AzN
AzN is offline
Ik gebruik regelmatig Dove 'Beauty Hand Cream' en soms Dove 'Luscious Velvet' (body lotion). Die laatste is trouwens echt 'n aanrader, hij ruikt superlekker! <3
Oud 11-04-2010, 21:46
Balance
Balance is offline
Ik maak mijn gezicht 's ochtends en 's avonds schoon met water en ik doe na het schoonmaken een crème op mijn gezicht. Het is een crème op doktersrecept, omdat mijn gezicht geen vet aanmaakt.
In de zomer doe ik bij zeer felle zon wel zonnebrandcrème op, maar verder eigenlijk niet.
Oud 11-04-2010, 22:15
Verwijderd
Uit de zon blijven helpt ook goed moet ik zeggen.

Als ik toch in de zon moet, altijd minstens factor 30 en liefst nog hoger.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 00:57
Verwijderd
Na het douchen smeer ik me in met nivea soft. Als ik weinig tijd heb alleen m'n gezicht en handen.
Ik werk in de zorg en was dus erg vaak m'n handen, krijg ik erg droge handen van en dit vind ik heel naar, dus ik heb altijd een tube nivea soft in mijn achterzak die ik de hele dag door op smeer.
Als ik m'n creme ben vergeten koop ik onderweg nieuwe, kan echt niet zonder.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 10:27
Volk
Volk is offline
In de winter smeer ik me na het douchen in met olie, in de zomer met een crèmepje. In de zomer ook altijd minstens factor 30 en daar smeer ik continu mezelf, mijn vriend en zijn broer mee in. Dat vonden ze eerst heel rot, maar na hun allereerste zomer zonder velletjes en verbranden en diep tot in de winter een bruin kleurtje doen ze niet meer zo moeilijk als ik weer om de 2 uur met mijn grote fles aan kom lopen

Andere crèmes geloof ik niet zo in.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 13:07
maadeliefje
maadeliefje is offline
Twee x per dag je gezicht reinigen met water of lotion en vervolgens 's ochtends een goeie dagcreme opsmeren. Daar moet je zeker niet op bezuinigen, anders kun je er puistjes/pukkels van krijgen!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 18:36
marrel
marrel is offline
Ik gebruik pas creme als ik voel dat het nodig is. Soms na het douchen dagcreme, nog minder vaak bodylotion. Handcreme pak ik ook alleen als ze rood en droog beginnen te worden en dus vaak net iets te laat. Het liefst 's avonds, trekt het 's nachts fijn in. Reinigen doe ik met van die kleine lotion doekjes alleen waar make up heeft gezeten en 1x per week of nog minder mijn hele gezicht. Ben er niet zo netjes mee en ga pas aan de slag als ik last van een droge huid krijg, Puur luiheid want vind het eigenlijk altijd best fijn voelen.
Oud 12-04-2010, 18:46
Verwijderd
Ik reinig mijn gezicht met een soort wasemulsie die super mild is, en ik gebruik een dagcreme van Nivea. In de zomer smeer ik zonnebrandcreme met factor 30 op m'n gezicht (en soms ook de rest van mijn lichaam als ik veel en lang in de zon ga zijn). Verder soms een gezichtsmaskertje als ik er zin in heb, maar dat is vooral omdat het leuk is Verder gebruik ik als mijn huid droog is een bodylotion van Nivea. 's Winters heb ik snel last van droge handen, dan gebruik ik een handcreme, bv. die van Atrix. Oh, en mijn voeten worden ook vrij snel droog, die smeer ik in met een hydraterende voetencreme... maar dat sla ik vaak over
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 20:31
Verwijderd
Ik smeer me in met helemaal niks. Zijn jullie besodemieterd?
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 19:56
Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik babydoekjes om mijn make-up eraf te halen en smeer een nachtcreme op ('s avonds). 's Ochtends was ik mijn gezicht met water en doe dan make-up op. Meestal is dat alleen oogmake-up.
Oud 13-04-2010, 21:43
palindrome
palindrome is offline
's Avonds was ik mijn gezicht met water en 's ochtends ook en daarna smeer ik er dagcreme (Zarqa pure skin cream geloof ik) op.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 11:01
Rivka
Rivka is offline
's Ochtends gebruik ik Neutral douchegel en daarna Kruidvat bodybutter. Voor mijn gezicht gebruik ik 's ochtends Clearasil omdat dat goed voor me werkt, en 's avonds haal ik mijn make-up eraf met lotionwatjes.
Oud 14-04-2010, 15:49
gurl19
gurl19 is offline
Dagcreme na het douchen van de Oriflame. Ik douche elke dag. Als ik echt in de zon ga liggen bakken smeer ik mij in met factor 15. En factor 30 op mijn neus, en andere rottige verbrandplekjes.
Verder ben ik verslaafd aan purol. Dat smeer ik heel vaak op mijn lippen en vaak onder mijn neus omdat ik mijn neus vaak snuit door allergieen.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten