Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2010, 15:17
claire--17
claire--17 is offline
ik zit al een tijdje zonder werk ben 17 jaar.
Ik wil graag in de zorg werken dus had ik 1 maand geleden 2 open sollicitaties verstuurd naar verzorgingshuizen, 2 weken later kreeg ik van allebei een afwijzing. Nu heb ik 2 weken weer gesolliciteerd maar nu in een verpleeghuis van deze 2 heb ik nog niks terug gehad maar er stond dat het max. 3 weken kan duren.
Ik wil heel graag een bijbaantje in een verzorgingshuis/verpleeghuis, ik heb een vmbo diploma en doe nu een verpleegkundige opleiding eind 1e jaar.
Ik denk dat het voor mij het handigst is om als oproepkracht te werken, alleen kijk ik elke dag voor vacatures binnen mijn stad maar ik kan maar geen geschikte bijbaan vinden
Hebben jullie nog tips om snel aan zo'n bijbaan te komen? Ik kan namelijk niet alleen maar geld van mn ouders vragen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-04-2010, 21:40
Verwijderd
Harder solliciteren, nog meer tot je erbij neervalt. Langsgaan.

Zoek anders geen bijbaan in de zorg, maar verleg je grenzen naar andere terreinen.

Welkom in de echte wereld waar niemand op jouw VMBO- en MBO-diplomaatje zit te wachten. Waar niemand je wilt aannemen, ookal ben je in jouw ogen de meest geschikte kandidaat. Was je maar rijk hè? Dan hoefde je niet meer te werken.

Ik ga denk eerdaags een boek schrijven speciaal voor jongeren: 'Hoe jij ook rijk wordt.' Daar zal ik uiteenzetten wat je moet doen om rijk te worden, handige tips en trucs.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Welkom in de echte wereld waar niemand op jouw VMBO- en MBO-diplomaatje zit te wachten. Waar niemand je wilt aannemen, ookal ben je in jouw ogen de meest geschikte kandidaat. Was je maar rijk hè? Dan hoefde je niet meer te werken.
.. dat is onzin
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 22:11
Daboman
Daboman is offline
Laten merken dat je er bent. Ook buiten je stad kijken. Na een paar maanden nog eens bellen over hoe de zaken er nu voor staan.
Oud 14-04-2010, 22:16
Verwijderd
Citaat:
.. dat is onzin
Wat is er onzinnig aan dan?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 22:31
Verwijderd
Citaat:
Wat is er onzinnig aan dan?
Ja, Niet voor iedere soort werk stelt men eisen dat je universiteit heb gedaan of HBO.
Ik snap je punt, maar dat valt reuze mee. Het probleem is, dat er gewoon teveel mbo'ers zijn en niet door willen studeren?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 10:06
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me eerder dat dat aan de zorgsector en hun bezuinigingen ligt dan aan een vmbo/mbo diploma, aangezien de meerheid in verpleeghuizen mbo geschoold is en die mensen dus juist daar nodig zijn.

ontopic : Ik sta al jaren ingeschreven bij een uitzendbureau voor 1 bepaalde zorginstelling, ik werk dus voor verschillende huizen maar wel van dezelfde zorginstelling. Deze uitzendbureau's zijn vaak kleiner en persoonlijker, gewoon langsgaan en je inschrijven, als je vaak beschikbaar bent zul je vaker worden opgeroepen.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 15:45
Verwijderd
Heb je de thuiszorg al geprobeerd? Daar is vaak een tekort en ze kunnen ook mensen gebruiken die flexibel willen werken. Ik ken mensen die na hun geneeskundige snuffelstage zijn aangenomen bij de thuiszorg als verzorgende, dan moet het met jouw stage-ervaring toch zeker lukken
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me eerder dat dat aan de zorgsector en hun bezuinigingen ligt dan aan een vmbo/mbo diploma, aangezien de meerheid in verpleeghuizen mbo geschoold is en die mensen dus juist daar nodig zijn.
Lik me Reet! Ik heb laatst nog bij een zorginstelling gesolliciteerd. Het betrof de vacature voor radio-chemisch analist op MBO-niveau. Ikzelf heb HBO-niveau met totaal geen werkervaring.

Beste Commando,

Bedankt voor je reactie op de vacature van Radio Chemisch Analist.

Daar jouw opleidingsniveau hoger is dan het gevraagde niveau voor deze functie, zullen wij op dit moment geen gebruik maken van jouw aanbod om je sollicitatie mondeling toe te lichten.

Ik heb nog een mail teruggestuurd en daarin gezegd dat ik wel een HBO-diploma heb, maar geen HBO-salaris eis. Ze waren totaal niet geïnteresseerd. Ze namen liever een MBO-er aan dan een HBO-er, omdat een HBO-er volgens hun ook meer betaald zou moeten krijgen. Voor een MBO-functie vind ik 2400 bruto per maand zonder ervaring vereist met werkdagen van 6:45 tot 14:45 vrij fors salaris.

@KOPMUNTKIP: Ik probeerde in mijn woorden te vertellen dat werkgevers (in deze tijd) totaal niet op je zitten te wachten, ongeacht je opleiding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten