Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2010, 21:30
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 19:00.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-04-2010, 19:54
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 22:00
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Ik heb zelf ook last van dwangmatige gedachtes. Kan je helaas niet ermee helpen, maar het is al wat dat je er van bewust bent.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 04:35
Verwijderd
Extreem denken over mensen.
1 meid of mensen?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 08:46
Neko*
Neko* is offline
Soms moet je een beetje geduld hebben met reacties, het is en blijft een forum en geen chat.

Verder vind ik je vraag een beetje moeilijk. Het lijkt me lastig om zo extreem heen en weer te vliegen tussen die gedachten, en ook vooral erg vermoeiend voor jezelf. Maar als je weet van jezelf dat je dit doet, kan je dan niet in de tijd dat je haar niet spreekt (en dus negatief denkt over haar) je gevoelens relativeren? Dat je tegen jezelf zegt dat je een beetje overdrijft en dat het wel weer goed is als je haar weer spreekt en het de vorige keer toch ook gewoon leuk was om met haar om te gaan. Dat soort dingen. In het begin zal het natuurlijk moeilijker zijn om het van je af te zetten, maar ik denk dat best kan helpen.

Sterkte in ieder geval.
Oud 16-04-2010, 10:38
*oma*
*oma* is offline
Je verhaal komt op bij over als een verhaal van een onzeker iemand. Die gevoelens worden bevestigd als iemand even niet meer tegen je praat en dan word je boos. Tenminste, dit idee krijg ik erbij.
Oud 16-04-2010, 10:47
The_Maestro
The_Maestro is offline
Ik heb dat ook wel eens, maar ook een beetje op een andere manier.

Je moet in ieder geval beseffen, dat zij waarschijnlijk gewoon druk bezig is en doorgaat met haar leven in die 10min. Terwijl jij je dus helemaal druk bezighoudt met zinloze gedachten in die 10min. Stel dat jij in die 10min druk bezig was geweest met het maken van sommen (ik zeg maar wat) dan had je in die 10min alweer wat geleerd waarschijnlijk en je hebt geen tijd om na te denken over haar.

Jij moet kiezen voor jezelf! Het is ook veel leuker als zij plotseling tegen jou praat, ipv dat je zit te wachten op het moment tot ze dat weer een keer doet!

(Ik geloof er heilig in dat wanneer een persoon het niet druk genoeg heeft in zijn/haar leven, dan gaat deze persoon zich bezighouden met irrelevante dingen. Het mag natuurlijk ook niet te druk zijn dan levert weer stress.)

Khoop dat je dat een beetje heeft geholpen

goodluck
Oud 17-04-2010, 16:20
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 19:01.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 12:17
TheConfidant
TheConfidant is offline
Momenteel heb je het maar met één persoon, dan is er dus iets aan die persoon specifiek, op dit moment. Je zegt dat het wel 'ns eerder is voorgekomen; dan is er dus een overeenkomst tussen die andere personen en de persoon nu. Het meest voor de hand liggende is dat het altijd meisjes zijn geweest op wie je verliefd bent. Dat kan het geval zijn, als het object niet van de ene op de andere dag verandert. Gaat het vluchtig van persoon tot persoon, of is het meer een hele periode lang één bepaalde persoon?

Het kan dus ook iets anders zijn. Snel geïrriteerd zijn kan ook komen door andere dingen. Maar voordat ik je straks nog meer dingen aanpraat zonder dat ze waar zijn: merk je dit soort gedrag ook bij andere dingen op?

Ongeacht een eventuele verliefdheid, een egoïstische trut is ze niet. Als er iemand hier egoïstisch is, dan ben jij dat. Jij wil dat zij constant met jou blijft praten en tijd doorbrengt, maar niet met anderen. De volgende keer dat je weer even denkt 'Wat een egoïstische trut', denk er dan ook meteen bij dat jij degene bent die hier egoïstisch (en misschien jaloers?) is.
Oud 21-04-2010, 15:37
Verwijderd
Tja, mensen denken nu eenmaal niet de hele dag aan je. Daar hebben ze het te druk voor, en het is maar goed ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten