Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 02:18
Verwijderd
Zuiver hypothetische vraag, maar die me toch bezig houdt...

Over de mensen die een illegale versie van (het véél te dure?) MS Office gebruiken, wil ik me zelf niet uitspreken.
Maar stel nu dat je -zoals ik- een MS Office onder studenten licentie gebruikt...
In de licentieovereenkomst, staat duidelijk dat je office niet mag gebruiken voor commerciële of professionele doeleinden.
Waarmee dus in eerste instantie wordt bedoelt, een verbod op gebruik voor zakelijke administratie en dergelijke.

Maar stel nu dat een student/docent/thuisgebruiker op zijn Word een manuscript voor een boek typt en dat vervolgens laat uitgeven.

Niet de controleren uiteraard (gelukkig!), maar is dit strikt genomen ook geen commerciële daad?
En druist die bijgevolg niet tegen je licentie in?

Gewoon eens om te weten...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2010, 05:50
freyk
freyk is offline
Ik denk dat ze daar niet scherp op controleren. Maar waar vinden wij de licentie?

Er zijn ook wel uitwegen
Stel als je gepakt wordt zou je kan je ook nog zeggen: dat je hem met writer van openoffice.org hebt geschreven en voor de drukker ter controle voor vreemde layout in word geopend.
Oud 26-03-2010, 12:16
Pimoes
Pimoes is offline
kdenk dat het niet illegaal is...
je schrijft het boek in word, maar als ze het uitgeven wordt de opmaak veranderd, plaatjes toegevoegd etc. dus als je je boek terug leest is het niet zo dat je een word document aan het lezen bent.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 22:58
F-14 tomcat xD
F-14 tomcat xD is offline
ik denk dat zoiets normaal gezien niet mag.
maar als je echt wel iets wil typen met zakelijke doeleinden moet je openoffice.org gebruiken!
het is volledig gratis en het is geen probleem als je het gebruikt voor zakelijke doeleinden.
En het verschilt niet zoveel van MS office!

greetz , mr tomcat
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 11:42
Verwijderd
Kort antwoord: Ja dat mag gewoon.

Wat er met die licentievoorwaarden bedoeld wordt is dat je het niet in een bedrijf mag gebruiken.

Trouwens, als ik het me goed herinner heeft Slim/SLB-diensten de licentievoorwaarden in 2006 aangepast voor thuisgbruik. Vroeger was het zo dat je na je studie je studentenoffice of windows niet meer mocht gebruiken en dat mocht vanaf 2006 wel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 21:40
Elwin01
Elwin01 is offline
Zou lekker worden mijn software.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten