Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2010, 08:14
crazycat
crazycat is offline
hoi, ik heb net 2 gaatjes late schiete, maar ik had een vraagje, ik had dat shit gekocht om te reinige maar kben het nual kwijt

ik heb hier nogwel 96% alcahol ligge, kanje het daarmee ook reinige?

of is dat gewoon dom om te doen?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 09:37
snowflakes
snowflakes is offline
Citaat:
hoi, ik heb net 2 gaatjes late schiete, maar ik had een vraagje, ik had dat shit gekocht om te reinige maar kben het nual kwijt

ik heb hier nogwel 96% alcahol ligge, kanje het daarmee ook reinige?

of is dat gewoon dom om te doen?
Volgens mij kun je het beter met wat gedistilleerd water doen (water wat je gekookt hebt en hebt laten afkoelen)... Sterilon is echt om te ontsmetten en je gaatje is niet echt ontstoken...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 10:45
xx-Joyce-xx
xx-Joyce-xx is offline
Je kan het makkelijk met sterilon schoonmaken, ik kreeg dat erbij om mee schoon te maken, toen ik mijn gaatjes had laten schieten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 10:51
Verwijderd
96% alcohol is meer voor het ontsmetten van metaal enzo, dat kun je beter niet op een vers wondje gebruiken (daarvoor kun je wel 70% alcohol gebruiken).
Heb je geen jodium? Daar kan het wel mee. En anders haal je even nieuwe sterilon, zo duur is dat toch niet.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 12:34
crazycat
crazycat is offline
ah ok ik ga zo naar de stad en zoek wel ergens dat spul dan

en er werd mij vertelt dat ik deze knopjes 6 weke moet inhouden,

maar over 2 weke tief ik ze er gewoon uit en gooi ik me eige oorbelle erin, anders voor niets dure oorbellen gekocht

maar wat kan er mis gaan dan?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 13:45
Verwijderd
Omdat het in feite een open wondje is, kan het ontstoken raken en dan gaan pussen. Dat kan trouwens ook gebeuren als je de zweerknopjes er te vroeg uithaalt.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 14:44
Verwijderd
Idd, beter laat je ze gewoon 6 weken zitten, kan je daarna met veel plezier en zonder ontstekingen je eigen oorbellen dragen
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 19:06
Volk
Volk is offline
Citaat:
Volgens mij kun je het beter met wat gedistilleerd water doen (water wat je gekookt hebt en hebt laten afkoelen)... Sterilon is echt om te ontsmetten en je gaatje is niet echt ontstoken...
gedestileerd water=/=gekookt water

@crazycat: als je even wacht heb je echt niet voor niks oorbellen gekocht hoor. Als die gaten er eenmaal goed inzitten blijven die er ook inzitten. Tenzij je denkt dat je oorbellen in de tussentijd wegrotten of uit elkaar vallen zou ik gewoon netjes wachten.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 21:08
crazycat
crazycat is offline
ja maar het probleem is, kwil me nieuwe oorbelle met koningedag inhebbe
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 09:27
Verwijderd
Citaat:
ja maar het probleem is, kwil me nieuwe oorbelle met koningedag inhebbe
Had je ze zes weken voor Koninginnedag moeten laten schieten
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 16:39
marrel
marrel is offline
Jeutje volgend jaar weer koningine dag heur waarop je je nieuwe oorbellen in kan. 6 weken is wel goed om het gaatje goed te laten helen, idd ook goed tegen ontstekingen. Je kunt je gaatje ook ontsmetten met groene zeep ofzo, dat heb ik gedaan omdat ik vermoed overgevoelig te zijn voor sterilon.

Regels voor berichten