Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-04-2010, 17:18
Verwijderd
ik change mijn sten naar Biertank
Advertentie
Oud 21-04-2010, 17:28
Neko*
Neko* is offline
Ik stem Biertank want Biertank is altijd wolf.
Oud 21-04-2010, 18:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik zal het maar even melden, ik ben vanavond een paar uur niet thuis (dat wil zeggen, waarschijnlijk tot een uurtje of 9), want ik ga zo eten en daarna zonnen met mijn moeder. Mijn stem is al doorgegeven en dus definitief
Oud 21-04-2010, 18:25
Toddish
Toddish is offline
Mijn stem gaat naar Dott. Gewoon omdat het kan.
Oud 21-04-2010, 18:33
Verwijderd
Update van het lijstje:

Hangronde 1.

Wammus

Femke Sjekkie
Heksjuh

Siorin
Biertank 52

Mean
Siorin
Little Phoebe
Dark Phoenix
Wammus
Daboman
Rode Panda
Dott

Biertank 52
Queasy
ggcy8
Mean
Neko*

Daboman
Mean

Dott
Dingaantouwtje
Toddish

Niet gestemd:
testout.com
Oud 21-04-2010, 19:27
Geel
Geel is offline
Nou, Siorin ik ben het niet helemaal met je eens dat niemand, of iedereen verdacht is in de eerste hangronde. Er zijn altijd mensen die misschien slecht zijn en dan denken dat ze een rol moeten vervullen/acteren als een good guy. En dat valt soms wel op.
Oud 21-04-2010, 20:12
Spelleider
Spelleider is offline
De orkestleider

Een rommelig geluid klinkt zachtjes door de deur van de repetitiezaal; schuivende stoelen, kletterende standaards, gerommel met bladmuziek, geroddel en gefluister, koffers en tassen die open- en dichtgaan, instrumenten die gestemd worden, vingers die warmgespeeld worden. Daboman wiebelt van zijn hielen op zijn tenen, ademt even diep in en uit, haalt zijn hand nog eens door zijn haar, trekt zijn kleding recht, blaast zijn imposante borstkas nog eens goed vol en stapt naar binnen.
Hij ziet het elke keer weer voor zich: de deur gaat open, hij staat in de deuropening, en alles valt stil. Hoofden draaien zijn kant op, een laatste pagina van het te repeteren stuk dwarrelt fluisterzacht naar de grond, iedereen houdt zijn adem in. Zo zal het zijn. Ze kijken zo tegen hem op!
Maar ook dit keer weer een teleurstelling. De herrie gaat gewoon door. Wammus beweegt zijn stok intensief, met de duidelijke ambitie zijn c-snaar door te zagen. Testout siddert telkens wanneer Biertank zijn pauken laat klinken, en deze speelt daar handig op in, door zijn instrumenten nog een stukje dichter bij de houtblazers te schuiven. Rode Panda komt met de pasgekopieerde bladmuziek naar dingaantouwtje en merkt op dat het vak voor de altviolisten leeg is. “Hebben we geen alten?” Dingaantouwtje haalt zijn schouders op. “Queasy toch? Die is volgensmij overleden in haar slaap. Ach, je hebt de altviolen toch niet nodig.” Lui neemt hij de bladmuziek aan. Femke zit een sjekkie te draaien voor in de pauze. Dark Phoenix bespreekt met Neko de prijs van haar dwarsfluit en schept op over zijn klarinet: ‘hij is nog van mijn over-over-grootvader geweest! Ontzettend veel geld waard, dit instrument!" Little Phoebe maakt van de gelegenheid gebruikt, nog even haar trombone te legen over de kousevoetjes van Siorin, die net langsloopt op weg naar haar harp – Siorin heeft als enige gezien dat Daboman is gearriveerd. Ggcy8 grijnst suggestief naar Toddish, de mooie violist, terwijl hij zijn vuist langzaam in zijn hoorn laat glijden. Mean probeert Toddish’ aandacht weer naar haar te trekken – zij is zijn vriendin EN orkestleider! Hij mag alleen op haar letten! Toddish knipoogt naar ggcy8 en merkt dan op dat achterin de zaal, Daboman als een opgeblazen kikker staat te wiebelen. ‘Herr Frosch is er,’ fluistert hij. Het gefluister wordt al snel verspreid, en het wordt bijna stil, op het gekibbel van Wammus en Heksjuh na over een stuk van Slipknot: ‘Niet waar, het staat in fis klein!’ ‘Ja, sukkel, maar het moduleert toch naar e klein na de solo!’ Biertank loopt op het stel af en verkoopt ze allebei een mep met een trommelstok. Ze werpen elkaar nog één geďrriteerde blik toe en kijken dan afwachtend naar het podium.
Met veel omhaal en show stapt Daboman verend naar het podium. Dott pakt zijn triangel er snel bij: hij moet nu opletten. Hij vergeet de eerste inzet altijd. Heel bijzonder – hij zit in de eerste maat! En daarna in maat vierhonderdachtenzeventig. Dan mag hij een heel systeem spelen. Hij mag het niet missen. Ingespannen staart hij naar de drie lijnen, hij wou dat ze in het derde punt óók samenkwamen, maar ze zullen altijd onvoltooid blijven. Als de pyramides in Egypte... Perfecte driehoeken... Maar toch beschadigd, niet compleet, altijd dat verlangen....

Daboman nodigt Mean uit op het podium. Koket draait ze haar hoofd, pakt haar zorgvuldig gestemde instrument en stapt het podiumpje op. Met getuite lippen en opgetrokken wenkbrauwen speelt ze een a. Ze weet precies hoe het moet: eerst voor de eerste violen, dan voor de tweede violen, dan voor de altviolen. Ze staat prachtig recht, ze strijkt keurig. Maar niemand luistert. De discussie over slipknot is hervat, testout.com zit tegen een orgasme aan nu biertank een pauk in haar rug heeft geduwd en er intensief op hamert, Toddish zit omgedraaid naar ggcy8 en Dark Phoenix klaagt over de prijs van matzes. Mean probeert het nog één keer. Ze kijkt de eerste violen aan, ademt diep in, en speelt een a. Dan laat ze haar viool zakken. “STEM DAN! STEL APEN! Ik kan in een ZO veel beter orkest spelen! Jullie doen NIKS! Jullie kunnen NIKS! Ik hou ermee op!’ Ze smijt de stemvork van Daboman naar Toddish’ hoofd, stampt van het podium af, grijpt haar koffer en rent huilend naar de deur.
“opgeruimd staat netjes,” mompelt Femke Sjekkie grijnzend.

1. Dark Phoenix
2. Mean (dorpeling)
3. ggcy8
4. Femke Sjekkie
5. Heksjuh
6. Biertank 52
7. Dingaantouwtje
8. Dott
9. Queasy
10. Little Phoebe
11. Neko*
12. Rode Panda
13. Sioring
14. Toddish
15. Daboman
16. Wammus
17. Testout.com

Spoiler

De dorpelingen hebben Mean opgehangen! Zij was dorpeling. Omdat Mean de eerste dode is, mag zij tijdens de eetronde de geliefden kiezen! De deadline hiervoor is morgen 20.30u, evenals de deadline van de wolvenmaaltijd!
Oud 21-04-2010, 21:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kut, verkeerd gestemd. Dit is de eerste ronde, dus we hadden ook niet beter kunnen weten, maar het is toch kut.
Oud 21-04-2010, 21:33
Verwijderd
Ik was vergeten dat het weerwolfspel al begonnen was. Morgen zal ik uitgebreid gaan lezen en volgende stemronde zal ik het wel gewoon op tijd doen
Oud 21-04-2010, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Nou, Siorin ik ben het niet helemaal met je eens dat niemand, of iedereen verdacht is in de eerste hangronde. Er zijn altijd mensen die misschien slecht zijn en dan denken dat ze een rol moeten vervullen/acteren als een good guy. En dat valt soms wel op.
Ik bedoel ook niet dat er geen redenen kunnen zijn om op iemand te stemmen, maar dat je toch 'blind' stemt. Tenminste, ik wel. Deze eerste ronde heeft mij geen enkel idee gegeven van wie er verdacht is of niet, en waarschijnlijk zijn alle theorieën die er de aankomende ronde komen gebaseerd op bijna niets.

Maar dat is altijd zo, dus het maakt niet zoveel uit.

En dorpeling, jammer, maar het had erger gekund natuurlijk. Ik vind de reactie van Little Phoebe wel erg overdreven, stiekem.
Oud 21-04-2010, 21:49
Toddish
Toddish is offline
Voor een gok ronde is een dorpeling nog best net inderdaad. Vorige keer was het de wolfsbane. Overigens ben ik het met siorin eens in de eerste ronde kunnen mensen nog niet verdacht zijn. Hoog uit een gevoel een vage uitspraak maar om dit direct toe te schrijven aan een functie lijkt mij een beetje overhaast.
Oud 21-04-2010, 21:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
En dorpeling, jammer, maar het had erger gekund natuurlijk. Ik vind de reactie van Little Phoebe wel erg overdreven, stiekem.
Ik reageer vooral zo 'overdreven' omdat ze nog zoiets had gezegd, en dan is het toch jammer dat we dan niet al kunnen weten of dat de waarheid is.
Oud 21-04-2010, 22:07
Verwijderd
Een dorpeling helaas
Oud 21-04-2010, 22:15
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
mja jammer
Oud 21-04-2010, 22:23
Verwijderd
Citaat:
Ik reageer vooral zo 'overdreven' omdat ze nog zoiets had gezegd, en dan is het toch jammer dat we dan niet al kunnen weten of dat de waarheid is.
Ja, maar dat is nogal logisch natuurlijk. Er is waarschijnlijk niemand die zegt: "Ja, ik ben een wolf/slechterik, hang mij maar op!"

Nouja, behalve Biertank dan.
Oud 21-04-2010, 22:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ja, maar dat is nogal logisch natuurlijk. Er is waarschijnlijk niemand die zegt: "Ja, ik ben een wolf/slechterik, hang mij maar op!"

Nouja, behalve Biertank dan.
Dat zou het wel wat makkelijker maken
Oud 21-04-2010, 23:34
Wammus
Wammus is offline
Mooi balen dat het een dorpeling bleek te zijn maar daar doe je niets aan. Het was de eerste ronde en daarin is simpelweg niets zeker. Het is wel jammer dat er zoveel mensen onder haar stonden want voor nu valt er werkelijk niets uit de stemlijst te halen behalve dan dat er waarschijnlijk een en misschien wel 2 wolven onder Mean te vinden zijn.

Ten eerste vind ik het vervelend dat Testout.com voor de zoveelste keer vergeet te stemmen. Het is weliswaar de eerste keer dit spel maar ook in de vorige spelen is ze het diverse malen vergeten. We hebben gister nog een pm gehad met onze nieuwe functie en ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk gemist hebt dat het spel begonnen is. Echter verdacht vind ik je nu nog niet want daar komen andere mensen voor in aanmerking.

Ik wil eerst graag even reageren op de 2 mensen die op mij gestemd hebben:

Citaat:
Woeiii we zijn begonnen Welke rol zit er nu extra bij dan? Gewoon dorpeling?

Ik ga stemmen op Wammus, omdat ik het vorig potje niet zo'n succes vond met Wammus en testout in één huishouden en Wammus was er minder van die twee. Sorry.
Testout.com heeft het vorige spel een domme reactie geplaatst waarin ze mij vrijpleitte omdat ik niet op bepaalde tijden online was. Dit is geheel buiten mijn weten om gegaan en is puur en alleen haar verzinsel geweest. Wij hebben buiten de conversaties in dit topic geen contact over het weerwolfspel. Ik betreur het ten zeerste dat de schijn gewekt is dat dit wel is gebeurd want dat is schadelijk voor het vertrouwen en vertrouwen is in dit spel op dit punt uiteraard essentieel. Ik hoop dan ook dat het vertrouwen niet al te erg is geschaad.

Ik kan begrijpen dat je dit in de eerste ronde gebruikt om op me te stemmen omdat er toch nog geen verdachten zijn maar desondanks vind ik het toch jammer dat dit gebeurd is.

Mocht er in de loop van dit spel iemand zijn die op dit punt denkt dat er toch dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen hoor ik dit graag. Ik ga er vanuit dat het niet nodig is maar mocht het werkelijk zo ver komen ben ik eventueel zelfs bereid me terug te trekken uit het spel om het spel op zichzelf niet negatief te beďnvloeden.

Citaat:
Meestal (iig alle spellen die ik gelezen/meegedaan heb) bevat het verhaal (de foto's in dit geval) geen hints naar de functies, dus bespaar je de moeite

Ik begrijp de reden van Dark Phoenix wel om op Mean te stemmen, maar moet je iemand afrekenen op iets uit een vorig spel? Daardoor hebben we vorige keer Toddish opgehangen wat niet zo'n goede zet was. Maargoed, in de eerste ronde zijn er toch nog geen verdachten en je bent tenminste eerlijk over je reden.

Ik vraag me af of Wammus echt random op Mean heeft gestemd, of wolf is en daarom onder Mean gaat staan. Gezien het aantal stemmen zou 1 valse stem niet zo opvallen.
En Rode Panda kan zich ook expres dommer voordoen dan hij is.

Ik spreek mezelf nu een beetje tegen (ik zeg het zelf maar voordat ik me hierom kan gaan verdedigen straks ), ik stem ook op iemand met een reden uit vorig spel. Ik stem op Wammus omdat hij vorig spel niet zo actief was.

Dan is de stemlijst nu zo (voel je vrij om het te controleren) :

Wammus
Femke Sjekkie
Heksjuh

Siorin
Biertank 52

Mean
Siorin
Little Phoebe
Dark Phoenix
Wammus
Daboman
Rode Panda

Biertank 52
Queasy

Daboman

Mean

Dott
Dingaantouwtje
Het verhaal en de foto's bevatten inderdaad geen hints naar de functies. Dit is voor zover ik weet nooit gedaan ook (correct me if i'm wrong)

Ik vind dit maar een raar verhaal en zoals je zelf al aangeeft spreek je jezelf inderdaad tegen. Verder vind ik het ook vreemd dat je mij verdenkt omdat ik als 4e op Mean stemde en mezelf daarmee een veilige positie zou verschaffen. Ik vraag me af of dit werkelijk is wat je denkt of dat je mij hier alleen maar verdacht mee wil maken.

Dit roept bij mij de vraag op of je me ook verdacht zou hebben als ik als eenling onder een willekeurige andere persoon zou zijn gaan staan maar daar zal ik helaas nooit zekerheid over krijgen. Bovendien stemmen Daboman en Rode Panda zelfs nog na mij (maar wel voor dat jij deze reactie plaatste) op Mean maar die noem je niet als verdachte.

Ook noem je in je stemlijst Rode Panda onder de Mean stemmers. Ik heb het topic nagezocht maar heb geen post van Rode Panda kunnen vinden waaruit dit blijkt. Ik vraag me dan ook ernstig af waar je dit op baseert?

Verder valt Rode Panda me sowieso op omdat die zich wel zeer twijfelachtig profileert als noob. Ik heb er ernstig moeite mee om deze post serieus te nemen en heb het vermoeden dat er meer achter zit.

Ook valt Creativemusic me op vanwege deze post. Dit kan prima een vroege hint zijn van de verrader om aan de weerwolven duidelijk te maken dat zij het is. Ook heeft ze nooit doorgegeven op wie ze gestemd heeft en dat vind ik ook maar vreemd.

Mijn verdachten na deze eerste ronde zijn:

Heksjuh (weerwolf):

Post een raar verhaal en een stemlijst die niet klopt.

Daboman (weerwolf):

Wordt niet genoemd door Heksjuh terwijl hij in weze hetzelfde doet als ik. Namelijk laat stemmen op iemand waarvan het vrijwel zeker is dat diegene eruit gaat.

Rode Panda (weerwolf):

Gedraagt zich te opzichtig als noob en staat ineens in de stemlijst (gemaakt door Heksjuh) terwijl hij nooit zijn stem heeft doorgegeven in het topic (helemaal niet dus).

Creativemusic (Verrader):

Maakt 3 posts in het topic waarvan een vreemde na de start van het spel en heeft ook nooit doorgegeven op wie ze gestemd heeft.

Zoals het er nu voor staat gaat mijn stem de volgende ronde naar Heksjuh of eventueel naar Rode Panda. Van Daboman en Creativemusic ben ik het minst zeker hoewel ik van de laatste (net als van Rode Panda trouwens) nog wel graag even zou willen weten op wie ze gestemd hebben.
Oud 21-04-2010, 23:45
Daboman
Daboman is offline
Ik stemde gewoon op mean omdat zij op mij stemde (voordat ze wijzigde). Tsja. Dat heb ik ook gezegd, dus ga me geen woorden in de mond stoppen.

Misschien is er wel iets aan de hand met die rode panda ja. Die lijkt me slim zat om het spel gewoon goed te begrijpen.

Verder vind ik little phoebe's reactie iets te gemaakt. Er gaan nu eenmaal spelers uit het spel en vaak zijn het dorpelingen.
Oud 21-04-2010, 23:47
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik snap niet zo goed waarom Little Phoebe doet alsof het het einde van de wereld is dat er een dorpeling uit is. Ja, we hadden beter een weerwolf kunnen hebben natuurlijk, maar hoe groot is dié kans de eerste ronde? (het is weleens gebeurd trouwens ) Van alle goeie mogelijke uitslagen is dit de beste van de slechte uitslagen, dus ach.

Little Phoebe is voorlopig verdacht voor mij.

Edit; wat Daboman zegt dus.
Oud 21-04-2010, 23:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Verder vind ik little phoebe's reactie iets te gemaakt. Er gaan nu eenmaal spelers uit het spel en vaak zijn het dorpelingen.
Ik heb dat eerder deze avond al uitgelegd, ik ga me er zeker niet over blijven verdedigen.

We kunnen natuurlijk ook allemaal zo koel als Femke Sjekkie reageren, maar dat zit helaas niet in mij
Oud 21-04-2010, 23:58
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik snap niet zo goed waarom Little Phoebe doet alsof het het einde van de wereld is dat er een dorpeling uit is. Ja, we hadden beter een weerwolf kunnen hebben natuurlijk, maar hoe groot is dié kans de eerste ronde? (het is weleens gebeurd trouwens ) Van alle goeie mogelijke uitslagen is dit de beste van de slechte uitslagen, dus ach.

Little Phoebe is voorlopig verdacht voor mij.

Edit; wat Daboman zegt dus.
het einde van de wereld? Dan had ik wel wat emoticons en grotere woorden gebruikt dan kut.

Ik wil graag winnen, en gelijk al iemand van je eigen kamp ophangen is een slecht begin. Maar zoals ik zei, ik had natuurlijk ook koel kunnen reageren.

Om even voor mezelf wat verdachten op een rijtje te zetten, voor zover dat mogelijk is in deze fase van het spel:

Overduidelijk dat Rode Panda niet zó dom is. Het is ook mijn eerste keer, maar ik stel ook niet van die domme vragen (zie post van wammus). Om hem gelijk als wolf te verdenken, gaat me nog wat te ver, maar ik hou hem zeker in mijn hoofd.

Heksjuh waarschuwde ons al dat ze geen vrienden ging maken in dit spel. Of ik dat verdacht kan noemen, weet ik niet, maar het zou een mooi ingepakte hint kunnen zijn, dus dat staat genoteerd.

Dott wilde best op iemand anders stemmen, toen ggcy8 een opmerking over random.org had geplaatst. Betekent dit dat ze gewoon een people pleaser is of dat ze geen stem heeft?

Ja, het zijn tot nu toe nog maar zwakke theorieën en ik zal er ook heus wel naast zitten.
Maar dan eindigt de wereld wel weer
Oud 22-04-2010, 00:07
Daboman
Daboman is offline
Okee, nu kom je dus echt over als iemand die dingen zegt om het dingen zeggen. Je theoriën vind ik dan wel weer interessant, maar die van rode panda is een beetje spuit elf geloof ik
Oud 22-04-2010, 00:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Maakt niet uit of het spuit 11 is of niet. Het zou ook raar zijn als ik hem niet op mijn verdachtenlijstje zou zetten.

En zoals ik al zei, het zijn nog zwakke theorieën en ik kan ernaast zitten. We hebben tenslotte pas een hangronde gehad, en uit het stemlijstje kan ik ook niet zoveel informatie halen.
Oud 22-04-2010, 00:49
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hey, even iets heel anders, ik ben morgen de hele dag bij mijn zus. Ik zal proberen deze topic in de gaten te houden, maar ik kan uiteraard niks garanderen.

Nu ga ik slapen weltrusten.
Oud 22-04-2010, 02:13
Verwijderd
Citaat:
Mooi balen dat het een dorpeling bleek te zijn maar daar doe je niets aan. Het was de eerste ronde en daarin is simpelweg niets zeker. Het is wel jammer dat er zoveel mensen onder haar stonden want voor nu valt er werkelijk niets uit de stemlijst te halen behalve dan dat er waarschijnlijk een en misschien wel 2 wolven onder Mean te vinden zijn.

Ten eerste vind ik het vervelend dat Testout.com voor de zoveelste keer vergeet te stemmen. Het is weliswaar de eerste keer dit spel maar ook in de vorige spelen is ze het diverse malen vergeten. We hebben gister nog een pm gehad met onze nieuwe functie en ik kan me niet voorstellen dat je werkelijk gemist hebt dat het spel begonnen is. Echter verdacht vind ik je nu nog niet want daar komen andere mensen voor in aanmerking.

Ik wil eerst graag even reageren op de 2 mensen die op mij gestemd hebben:

Testout.com heeft het vorige spel een domme reactie geplaatst waarin ze mij vrijpleitte omdat ik niet op bepaalde tijden online was. Dit is geheel buiten mijn weten om gegaan en is puur en alleen haar verzinsel geweest. Wij hebben buiten de conversaties in dit topic geen contact over het weerwolfspel. Ik betreur het ten zeerste dat de schijn gewekt is dat dit wel is gebeurd want dat is schadelijk voor het vertrouwen en vertrouwen is in dit spel op dit punt uiteraard essentieel. Ik hoop dan ook dat het vertrouwen niet al te erg is geschaad.

Ik kan begrijpen dat je dit in de eerste ronde gebruikt om op me te stemmen omdat er toch nog geen verdachten zijn maar desondanks vind ik het toch jammer dat dit gebeurd is.

Mocht er in de loop van dit spel iemand zijn die op dit punt denkt dat er toch dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen hoor ik dit graag. Ik ga er vanuit dat het niet nodig is maar mocht het werkelijk zo ver komen ben ik eventueel zelfs bereid me terug te trekken uit het spel om het spel op zichzelf niet negatief te beďnvloeden.

Het verhaal en de foto's bevatten inderdaad geen hints naar de functies. Dit is voor zover ik weet nooit gedaan ook (correct me if i'm wrong)

Ik vind dit maar een raar verhaal en zoals je zelf al aangeeft spreek je jezelf inderdaad tegen. Verder vind ik het ook vreemd dat je mij verdenkt omdat ik als 4e op Mean stemde en mezelf daarmee een veilige positie zou verschaffen. Ik vraag me af of dit werkelijk is wat je denkt of dat je mij hier alleen maar verdacht mee wil maken.

Dit roept bij mij de vraag op of je me ook verdacht zou hebben als ik als eenling onder een willekeurige andere persoon zou zijn gaan staan maar daar zal ik helaas nooit zekerheid over krijgen. Bovendien stemmen Daboman en Rode Panda zelfs nog na mij (maar wel voor dat jij deze reactie plaatste) op Mean maar die noem je niet als verdachte.

Ook noem je in je stemlijst Rode Panda onder de Mean stemmers. Ik heb het topic nagezocht maar heb geen post van Rode Panda kunnen vinden waaruit dit blijkt. Ik vraag me dan ook ernstig af waar je dit op baseert?

Verder valt Rode Panda me sowieso op omdat die zich wel zeer twijfelachtig profileert als noob. Ik heb er ernstig moeite mee om deze post serieus te nemen en heb het vermoeden dat er meer achter zit.

Ook valt Creativemusic me op vanwege deze post. Dit kan prima een vroege hint zijn van de verrader om aan de weerwolven duidelijk te maken dat zij het is. Ook heeft ze nooit doorgegeven op wie ze gestemd heeft en dat vind ik ook maar vreemd.

Mijn verdachten na deze eerste ronde zijn:

Heksjuh (weerwolf):

Post een raar verhaal en een stemlijst die niet klopt.

Daboman (weerwolf):

Wordt niet genoemd door Heksjuh terwijl hij in weze hetzelfde doet als ik. Namelijk laat stemmen op iemand waarvan het vrijwel zeker is dat diegene eruit gaat.

Rode Panda (weerwolf):

Gedraagt zich te opzichtig als noob en staat ineens in de stemlijst (gemaakt door Heksjuh) terwijl hij nooit zijn stem heeft doorgegeven in het topic (helemaal niet dus).

Maakt 3 posts in het topic waarvan een vreemde na de start van het spel en heeft ook nooit doorgegeven op wie ze gestemd heeft.

Zoals het er nu voor staat gaat mijn stem de volgende ronde naar Heksjuh of eventueel naar Rode Panda. Van Daboman en Creativemusic ben ik het minst zeker hoewel ik van de laatste (net als van Rode Panda trouwens) nog wel graag even zou willen weten op wie ze gestemd hebben.
Citaat:
Ik bedoel waarom ik verdacht zou kunnen zijn, wie weet ben jij wel verdacht!

Ik stem maar ook op Mean, gezien iedereen dat doet.

Als je nou eens gaat lezen mallerd.
Oud 22-04-2010, 07:53
Heksjuh
Heksjuh is offline
Allereerst: Creativemusic doet niet mee, kijk maar in de deelnemerslijst.

Citaat:

Ik spreek mezelf op 1 punt tegen en voor mij is het niet eens een belangrijk punt.
Ik heb niet op je gestemd omdat je zei random op Mean te stemmen. Zodra er meer mensen onder iemand staan is het makkelijk om te zeggen dat je ook random op diegene stemt.
Dott zegt later ook dat ze random op Mean stemt, daar twijfel ik ook aan.
Daboman en Rode Panda gaven een andere reden dan random. Het ging mij er om dat ik niet geloof dat iedereen random op Mean uitkomt.

Rode Panda heeft wel degelijk gezegd op Mean te stemmen, zie zijn post hieronder. Mijn stemlijst klopt dus ook gewoon.
Ik vind dat je erg slordig hebt meegelezen, omdat je een deel van je verdenking baseert op iets wat onzin is (de niet doorgegeven stem van Rode Panda) en omdat je iemand beschuldigt die niet eens meespeelt.
En je kan het verhaal raar vinden, maar mijn reden om op jou te stemmen was niet het random stemmen op Mean.
Oud 22-04-2010, 07:56
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:

Je hebt dus wel haar post nagelezen, maar niet gelezen dat daarin staat dat ze niet meedoet? Lijkt op een poging om verwarring te zaaien.

Citaat:
oei!

Ik doe (weer) niet mee, zoals gewoonlijk.
Oud 22-04-2010, 08:02
Verwijderd
Ik vond inderdaad dat little phoebe overdreven reageerde, maar ik denk niet dat dat haar verdacht maakt. Omdat ze buiten dit topic wel vaker op die manier reageert. wil jou niet beledigen little phoebe.

Verder zegt heksjuh al vrij vlug geen vrienden te maken in dit spel. Als zei wolf zou zijn zou dit wel een hele onsubtiele hint zijn. Toch zegt mijn gevoel dat er iets niet pluis met haar is.

rode panda komt op mijn verdachten lijstje omdat zoals de rest zegt hij mij te slim lijkt om zich zo nooberig te gedragen.

tegen 3 uur vanmiddag post ik meer.
Oud 22-04-2010, 08:06
Verwijderd
pb komt eraan
Oud 22-04-2010, 08:08
Verwijderd
Citaat:
Ik vond inderdaad dat little phoebe overdreven reageerde, maar ik denk niet dat dat haar verdacht maakt. Omdat ze buiten dit topic wel vaker op die manier reageert. wil jou niet beledigen little phoebe.

Verder zegt heksjuh al vrij vlug geen vrienden te maken in dit spel. Als zei wolf zou zijn zou dit wel een hele onsubtiele hint zijn. Toch zegt mijn gevoel dat er iets niet pluis met haar is.

rode panda komt op mijn verdachten lijstje omdat zoals de rest zegt hij mij te slim lijkt om zich zo nooberig te gedragen.

tegen 3 uur vanmiddag post ik meer.
Men verwacht hier ook echt dat je bij het eerste ww-spel dat je doet meteen alles weet.

Ik ben een bladzijde omdraaider for the love of god dus net als mensen mij gebruiken voor hun boeken en bladmuziekcrap vraag liever ik dingen aan mensen dan dat ik het zelf moet opzoeken.

Maar dat is bij deze nu wel gedaan.
Oud 22-04-2010, 08:15
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Dat kwam door de reactie van Rode Panda op mijn post. Als ik wolf zou zijn, zou ik echt niet zo'n opmerking maken om te hinten.
Oud 22-04-2010, 08:26
Verwijderd
Ergens maakt dit Wammus sjuust verdacht, het niet goed maken van zijn huiswerk dat is.
Ik denk dat als je een wolf bent je een stuk laxer kan zijn in dit spel gezien je de weet wie
de andere wolven zijn.
Wammus maakt een leuk verhaal maar met flinke fouten, even snel door het topic lezen
om vervolgens met een leuk verhaal te maken om zichzelf veilig te stellen voor de galg.
Oud 22-04-2010, 08:34
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
-.- ik dacht ook dat creativemusic meedeed. Beter dat die dan even niet in het topic post, want dit is verwarrend.
Oud 22-04-2010, 08:35
Verwijderd
jezus
Oud 22-04-2010, 08:42
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Sorry voor dubbelpost, maar verder vind ik dat Wammus wel erg veel uit zo'n eerste dag haalt. Knap als het zou kloppen en fijn dat hij zoveel theorie post, maar als hij een dorpeling en dus compleet onwetend is, trekt hij wel redelijk snel zijn conclusies.

Wat me verder opviel was:
Citaat:
Voor de rest heeft het nu geen zin, denk ik zo, om op iemand anders dan Mean te stemmen. Maar als ik op haar stem, kan dat een reden zijn, later in het spel, om mij te verdenken (want ik zou wolf kunnen zijn en daarom stiekumpjes veilig gaan staan). Om dat te voorkomen ga ik met Queasy mee op Biertank52.
Hoezo is het gaan staan bij Biertank minder stiekum veilig dan het gaan staan bij mean? En waarom ging je precies bij Biertank staan en niet bij Wammus, die had immers al 2 stemmen. Deze quote komt op mij een beetje over als je van tevoren al indekken. Ik weet nog niet of ik het verdacht vind, maar toch wel opvallend om nu al rekening te gaan houden met eventuele toekomstige verdenkingen.
Oud 22-04-2010, 10:01
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Offense is the best defense, door mensen te beschuldigen met een semi-logische verdenking heb je vaak mensen die denken 'ohja, daar zit wel wat in' en die dan mee gaan schapen. Wammus lijkt me slim genoeg om zich dat ook te bedenken, dat zou kunnen verklaren waarom hij zoveel uithaalt al na de eerste ronde. Aan de andere kant, misschien is hij wel gewoon een enthousiaste speler en die worden er sowieso vaak veel te snel uitgegooid (juist omdat ze actief zijn ) Hmm.
Oud 22-04-2010, 10:11
Verwijderd
Citaat:

Zoals je het nu zegt lijkt het net alsof ik het 'altijd' vergeet. En dat is niet waar.
Vorige spel ben ik het inderdaad 1 keer vergeten. En verder is het nog 1 keer eerder gebeurd in een spel, maar ik heb wel veel vaker meegedaan dan 2 keer.

Ik weet dat het dom is, want we hebben inderdaad een pm gehad. Maar ik had er verder niet meer over nagedacht gister omdat ik een nogal drukke dag had met bezoek en Maud.
Oud 22-04-2010, 10:27
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Allereerst: Creativemusic doet niet mee, kijk maar in de deelnemerslijst.
Hmm, dat is wel interessant. De laatste keer dat ik dit zag gebeuren was degene die iemand buiten het spel verdacht gewoon keihard wolf! Dan mag ie zijn huiswerk wel eens gaan doen idd.
Oud 22-04-2010, 11:09
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Mean was al dood en zei nog 2 keer iets Foei.
Oud 22-04-2010, 11:29
Femke Sjekkie
Femke Sjekkie is offline
Citaat:
Ik bijt het spits alvast af door te zeggen dat ik op Wammus ga stemmen. Ik weet niet of ik vanmiddag nog aan forummen toekom (misschien helemaal niet en misschien helemaal wel, hangt even van iemand anders af) dus ik geef hem ook alvast door.

Edit: De reden hiervoor is dat sommige van zijn verdenkingen gebaseerd zijn op onjuistheden.
Het maakt niet zoveel uit of je wel of niet aan forumen toekomt toch, het is nacht?

*edit: en nu is je hele bericht weg?
Oud 22-04-2010, 11:30
Dingaantouwtje
Citaat:
Het maakt niet zoveel uit of je wel of niet aan forumen toekomt toch, het is nacht?

Ja, sorry, mijn fout. Had hem al verwijderd.
Oud 22-04-2010, 11:37
Dingaantouwtje
Nu lijkt het weer alsof ik heel dom of geniepig doe, maar ik zit op school en dacht dat ik snel moest, maar ik had de nachtronde even over het hoofd gezien.
Oud 22-04-2010, 11:39
Dingaantouwtje
Maar ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb: Wammus verdenkt Heksjuh op basis van onjuiste theorieën, en ziet over het hoofd dat Creative Music niet meespeelt. Hij staat bovenaan mijn lijstje.
Oud 22-04-2010, 11:45
Dott
Dott is offline
ik heb nog geen duidelijke verdachten of theorieen, daar is het een beetje te vroeg voor.
Zal wel even zien wat er 'vannacht' gebeurd.
Oud 22-04-2010, 12:54
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ik ben niet beledigd ik weet hoe ik ben.

Citaat:
Nu lijkt het weer alsof ik heel dom of geniepig doe, maar ik zit op school en dacht dat ik snel moest, maar ik had de nachtronde even over het hoofd gezien.
Ja, dat was misschien niet zo slim, want waarom zou je vanavond een stem door moeten geven? De kans dat je "vergeet" dat vanavond de eetronde is, siert je niet. Wij vergeten het toch ook niet, en wij hebben ook een leven, ga ik van uit in ieder geval.
Je 'geeft je stem alvast door', wil dat dus zeggen dat je dat ook al gedaan hebt? En wil dát zeggen dat je dan wolf bent of een heks? Of juist dat je aan onze kant staat en een ziener of tovenaar bent? Hmm.

Citaat:
Maar ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb: Wammus verdenkt Heksjuh op basis van onjuiste theorieën, en ziet over het hoofd dat Creative Music niet meespeelt. Hij staat bovenaan mijn lijstje.
Helaas voor jou, maar met deze verdenking kom je er zelf niet beter vanaf. Ook het feit dat je die post direct hebt verwijderd (gelukkig voor ons had Femke hem gequote, anders hadden de anderen misschien niks geweten), staat je niet goed. Jij staat nu bovenaan mijn lijstje.
Oud 22-04-2010, 13:59
Dingaantouwtje
Citaat:
Ik ben niet beledigd ik weet hoe ik ben.

Ja, dat was misschien niet zo slim, want waarom zou je vanavond een stem door moeten geven? De kans dat je "vergeet" dat vanavond de eetronde is, siert je niet. Wij vergeten het toch ook niet, en wij hebben ook een leven, ga ik van uit in ieder geval.
Je 'geeft je stem alvast door', wil dat dus zeggen dat je dat ook al gedaan hebt? En wil dát zeggen dat je dan wolf bent of een heks? Of juist dat je aan onze kant staat en een ziener of tovenaar bent? Hmm.

Helaas voor jou, maar met deze verdenking kom je er zelf niet beter vanaf. Ook het feit dat je die post direct hebt verwijderd (gelukkig voor ons had Femke hem gequote, anders hadden de anderen misschien niks geweten), staat je niet goed. Jij staat nu bovenaan mijn lijstje.
Doe effe niet zo dom

Ik zeg toch: Ik ben vergeten dat het de eetronde was, en dus dacht ik dat gewoon moest stemmen, en het dus ook in dit topic door moest geven.

Als ik moest stemmen voor mijn functie doe ik dat echt niet in dit topic
Oud 22-04-2010, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Doe effe niet zo dom

Ik zeg toch: Ik ben vergeten dat het de eetronde was, en dus dacht ik dat gewoon moest stemmen, en het dus ook in dit topic door moest geven.

Als ik moest stemmen voor mijn functie doe ik dat echt niet in dit topic
little phoebe zegt dat ze het vreemd vindt dat je dat vergeet,
en dat beaam ik. Zelfs ik als nieuweling weet dat.

Verder houden sommige mensen zich opvallend rustig in dit topic.
Vannacht maar eens afwachten.
Oud 22-04-2010, 14:24
Verwijderd
Ik vind de vergissing van Dingaantouwtje echt heel onschuldig. Ik heb ook wel eens te enthousiast gedaan en al een stem doorgegeven direct na een hangronde, omdat ik er gewoon niet bij stilstond dat er ook nog wolven waren die moesten eten. Dus vooralsnog vind ik Dingaantouwtje helemaal niet verdacht. En zoals hij zelf al aangaf: Als hij daadwerkelijk wolf was zou hij echt niet in het topic gaan posten dat-ie gaat 'stemmen'.

Anyway, dat was het laatste dat ik heb gelezen, en vandaar dat ik hierop reageer. Ik kom net thuis en moet zo ook weer weg, dus ik reageer later op de rest.

Kleine edit: En dit, mensen, is dus wat er altijd gebeurt, haha. Iedereen gaat zo hard zoeken naar een reden om iemand verdacht te vinden dat zelfs de meest onschuldige dingen worden verdraaid in verdenkingen. Iets met een hond willen slaan en een stok vinden, geloof ik? Laten we elkaar nou niet om 'domme' redenen gaan ophangen.

Wat dat betreft zijn Wammus, met zijn rare vergissingen en op onzin gebaseerde verdenkingen, en zelfs Rode Panda, met zijn al dan niet geveinsde 'onschuldigheid', verdachter in mijn ogen.

Anyway, gotta go. Ik ga later nog een keer alles lezen en reageren.

Laatst gewijzigd op 22-04-2010 om 14:31.
Oud 22-04-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Ik vind de vergissing van Dingaantouwtje echt heel onschuldig. Ik heb ook wel eens te enthousiast gedaan en al een stem doorgegeven direct na een hangronde, omdat ik er gewoon niet bij stilstond dat er ook nog wolven waren die moesten eten. Dus vooralsnog vind ik Dingaantouwtje helemaal niet verdacht. En zoals hij zelf al aangaf: Als hij daadwerkelijk wolf was zou hij echt niet in het topic gaan posten dat-ie gaat 'stemmen'.

Anyway, dat was het laatste dat ik heb gelezen, en vandaar dat ik hierop reageer. Ik kom net thuis en moet zo ook weer weg, dus ik reageer later op de rest.
Als hij inderdaad wolf is dan is het niet gebruikelijk dat hij post dat hij gaat stemmen,
maar dat kan ook van hem een domme fout zijn. Dat pleit hem nog niet vrij vind ik.
Oud 22-04-2010, 14:32
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik zou hem niet zo snel een wolf noemen, die passen in het algemeen wel twee keer op met wat ze zeggen. Dan zou ik eerder denken dat hij misschien Evilziener is, aangezien die wel óók in de nacht moeten stemmen.

Maar goed, het kan natuurlijk ook gewoon een stomme fout zijn. Ik houd je in ieder geval in m'n gedachtes, Jojo.

Wat ik typischer vind is hoe Siorin hem meteen volop verdedigt. Dingaantouwtjes post was op z'n minst een misser, dus waarom ze zo benadrukt dat het hartstikke onschuldig is...

Regels voor berichten