Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-03-2010, 10:01
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
ik heb maat 85 B, perfect naar mijn mening. Ze zijn totaal niet ongelijk en mijn tepels vind ik ook wel mooi, rood en klein.
ik let eigenlijk totaal niet op mijn borsten, het kan me ook niet veel schelen wat anderen vinden en hoe groot die van mijn vriendinnen zijn. Daar kijk ik helemaal niet naar.
Jongens doen er maar mee wat ze willen
Nou, lekker Geniet er maar van. Denk ook dat het wel makkelijker is om er niet op te letten als je blij met ze bent natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-03-2010, 10:02
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Flickan, borstenfetisj joh?
Hoeveel topics over borsten heb je al wel niet geopend?
Haha tja, ik ben hier dan ook puur voor mijn onderzoek
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 18:59
Superanoniem
Superanoniem is offline
Citaat:
Ja hoor, daar ben ik weer met mijn eeuwige onderwerp; borsten.

Ik ben bezig met onderzoek naar alles wat met borsten en zelfbeeld te maken heeft, voor een boekje wat ik aan het maken ben. Het is de bedoeling dat het boekje meisjes gaat helpen die balen van hun kleine borsten. Dat is namelijk helemaal niet per se nodig Het wordt een mooi boekje wat het verhaal van mijn beeld van mijn borsten verteld en hoe dat door de jaren heen is veranderd. Het loopt allemaal heel goed af en als het goed is kan het boekje straks toegepast worden op welke onzekerheid over je lichaam dan ook.

Dit maal ben ik benieuwd naar wat meisjes bezighoudt in verband met hun borsten. Veel meisjes maken zich druk over hoe hun borsten er uit zien. Vaak vinden ze ze te groot, te klein of balen ervan dat ze niet precies even groot zijn. Veel meisjes met kleine borsten voelen zich minder vrouw. Veel meisjes die al heel vroeg borsten krijgen hebben het gevoel te snel volwassen te moeten zijn, omdat ze al sneller worden behandeld als volwassenen.
Dit terwijl de meeste mannen, zodra ze verliefd zijn op iemand of van iemand houden, bijna alle borsten mooi vinden. Toch?
Nu ben ik benieuwd of het uit maakt of je met je vriendinnen over je borsten praat tijdens je puberteit. Krijg je hierdoor een realistischer beeld van borsten? Of helpt bijvoorbeeld naar de sauna gaan, zodat je daadwerkelijk ziet dat de meeste borsten er niet uitzien zoals de borsten die de media ons laat zien. Heb je überhaupt door dat de media je beeld van het ideale lichaam beïnvloedt? Is het gewoon een kwestie van de juiste mensen tegenkomen, die de juiste lieve dingen zeggen, of gewoon geen onaardige dingen zeggen over je borsten, om je goed te voelen over je borsten? Enz.

Wat denken jullie?

En wat denken jullie dat deze meisjes zou kunnen helpen?

Mannen, schuw niet om je te mengen in de discussie die hopelijk ontstaat!
Ben jij een jongen?
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 20:18
gurl19
gurl19 is offline
Ik was vroeger vreselijk onzeker. Ik heb 70 of 75A
Nu maakt het mij niets meer uit, ook omdat je nu leuke bh's hebt met goede vulling.
Soms vind ik het niet leuk als ik weer in bikini moet, maar meestal boeit mij het weinig. Zou mij eerder druk maken of ik mijn buik ofzo niet te dicht is.
Het scheelt ook wanneer je een vriend hebt die duizend keer zegt dat ze mooi zijn etc.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 01:06
Muspel
Muspel is offline
Vanaf groep 7 of 8 begonnen in mijn klas een paar meisjes borsten te krijgen en natuurlijk werd daar stiekem wel een beetje over gepraat, want dat was spannend. Ikzelf had toen nog geen borsten, maar daar zat ik niet mee.
In de eerste klas van de middelbare school hadden echter opeens alle meisjes al flinke borsten. Voor mijn gevoel dan, in retrospectief waren het waarschijnlijk voornamelijk a'tjes en b'tjes, maar het begon wel een beetje onprettig te voelen. Toen vriendinnen ook opmerkinngen gingen maken als: "ja, in de klas is iedereen in de puberteit, behalve jij" en "Jij hebt écht helemaal niks he" stak dat wel. Ook als ze over bh's en cupmaten gingen praten voelde ik me erg buitengesloten en ontevreden over mijn niet-existente borsten. En dat heeft behoorlijk lang geduurd, want ik was -lichamelijk- altijd een vreselijke laatbloeier. Ik heb in die tijd ook vaak gehoopt dat ik borsten zou krijgen, maar het heeft nog tot het einde van de 4e klas en heen hele hoop opmerkingen geduurd voordat ik mijn eerste bh had.

Ergens is het wel blijven hangen, al die opmerkingen. Ik ben nog steeds niet tevreden met mijn borsten. Ik vind ze te klein, terwijl ik eigenlijk wel weet dat ze voor mijn lichaam de goede maat zijn. Ik ben onzeker over de vorm, en dan heb ik ook nog een litteken op mijn rechterborst dat ik heb opgelopen tijdens een aanranding. Dus behalve dat dat ding lelijk is, zitten er onprettige herinneringen aan die steeds weer naar boven komen. Ik ben blij dat ik slank ben, en geen neukteugels heb, maar met mijn borsten ben ik niet blij. Mijn vriend zegt wel dat hij ze mooi vindt, dat hij het litteken niet ziet, maar het heeft tot nu toe nog niet zoveel effect. Als het aan mij ligt, houd ik mijn bh het liefst dag en nacht aan. Sinds kort doe ik mijn bh tijdens de seks wel uit, maar ik voel me er nog steeds niet prettig bij. Maar hé, misschien komt dat nog wel. Tenslotte maak ik al stappen in de goede richting.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2010, 20:46
Kaa
Kaa is offline
Ik was altijd erg tevreden over mijn lichaam, borsten incluis. Het was niks spectaculairs, 75C, maar best breed dus zag er heel gemiddeld uit. Ik ben kortgeleden bevallen van mn 1e kindje. Ik wist toen ik zwanger wilde worden al natuurlijk dat mijn lichaam dan (flink) zou veranderen, en dan waarschijnljk niet in a good way. Daar heb ik me ook lang en breed bij neergelegd, de positieve veranderingen hebben echt de overhand . Toch merk ik dat ik nu meer moeite heb dan ik had gedacht om mn nieuwe lichaam (en borsten), te accepteren. De verandering van een zwangerschap gaat heel geleidelijk, daar had ik geen enkele moeite mee, en dan van de ene op de andere dag lijkt het alsof er iemand anders terugkijkt vanuit de spiegel . Ik heb het volste vertrouwen er in dat dat na verloop van tijd wel weer stabiliseert, dat gevoel. Maar het is wel raar om ineens 'onzeker' te zijn over je lichaam...
Ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is voor jonge meisjes als ze zich niet 'thuisvoelen' in hun lichaam. Ik betwijfel of gesprekken met vriendinnen daar bij kunnen helpen, of het zien van andere normale borsten. Ik denk dat zelfvertrouwen niet altijd komt uit het vergelijken met iemand. Als je iets wilt voor jezelf, is dat niet per se omdat anderen dat wel/niet hebben. Het zal per persoon verschillen...
Het is vooral belangrijk om dingen relatief te kunnen bekijken en leren dat borsten echt niet het belangrijkste zijn in je leven of aan je lichaam. En dat er minstens 1000 andere punten zijn die je wel mooi vind aan jezelf.

Laatst gewijzigd op 01-04-2010 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 12:24
Flickan
Flickan is offline
Nee Superanoniem, waarom denk je dat?
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 12:34
Flickan
Flickan is offline
Kaa, denk jij niet dat het onwerkelijke beeld wat de media van een vrouw schetsen mee speelt in onzekerheid over je eigen lichaam?
En zou dat beeld zo aanwezig zijn dat het zien van echte lichamen en er over praten geen effect zou hebben?
Ik denk dat relativeren heel lastig is tijdens je puberteit, denk dat veel meisjes daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken.

Succes met het accepteren van je nieuwe lijf! Je hebt er een leven mee gecreëerd, dat lijkt me een heel mooi iets
Met citaat reageren
Oud 15-04-2010, 12:39
Flickan
Flickan is offline
Muspel, wat fijn dat het de goede kant op gaat! Kan me voorstellen dat het lastig is van je borsten te houden als ze zo'n vervelende lading hebben.
Probeer opmerkingen over je borsten op waarde te schatten, pubers kunnen heel gemeen zijn, vooral om zichzelf beter te voelen. Je vriend is veel belangrijker, die ziet je borsten tenminste echt en is waarschijnlijk veel belangrijker voor je dan die kinders op school.
Klein hoeft niks negatiefs te zijn, het kan ook staan voor fris en elegant Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 11:48
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Kaa, denk jij niet dat het onwerkelijke beeld wat de media van een vrouw schetsen mee speelt in onzekerheid over je eigen lichaam?
En zou dat beeld zo aanwezig zijn dat het zien van echte lichamen en er over praten geen effect zou hebben?
Ik denk dat relativeren heel lastig is tijdens je puberteit, denk dat veel meisjes daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken.

Succes met het accepteren van je nieuwe lijf! Je hebt er een leven mee gecreëerd, dat lijkt me een heel mooi iets
Wat mooi is blijft relatief, ongeacht wat de media propageert. Er zullen heus zat meisjes zijn die onzeker worden door de mooie vrouwen in advertenties e.d. Maar ik denk niet dat het hun beeld van realiteit verandert, ze zullen heus weten dat niet iedere vrouw er zo uitziet, maar dat neemt niet weg dat mensen graag willen wat mooi is, of dat nou de norm is of niet. Dus in dat opzicht denk ik dat praten met gelijkgestemden maar tot op zeker ehoogte zal helpen. Wanneer je ontevreden bent over je lichaam en je ziet een ander met hetzelfde probleem, is het probleem niet ineens 'weg' omdat je dan denkt; oh jij hebt het ook, dus het is niet erg/nu vind ik het acceptabel/mooi. Sterker nog soms kan dat juist de onzekerheid benadrukken, omdat een ander er misschien ook niet tevreden mee is. Ik woon in een rijtjeshuis en zou graag in een paleis wonen, dat de rest van de wijk ook in n rijtjeshuis woont, neemt die wens niet weg
Oud 19-04-2010, 11:34
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Wat mooi is blijft relatief, ongeacht wat de media propageert. Er zullen heus zat meisjes zijn die onzeker worden door de mooie vrouwen in advertenties e.d. Maar ik denk niet dat het hun beeld van realiteit verandert, ze zullen heus weten dat niet iedere vrouw er zo uitziet, maar dat neemt niet weg dat mensen graag willen wat mooi is, of dat nou de norm is of niet. Dus in dat opzicht denk ik dat praten met gelijkgestemden maar tot op zeker ehoogte zal helpen. Wanneer je ontevreden bent over je lichaam en je ziet een ander met hetzelfde probleem, is het probleem niet ineens 'weg' omdat je dan denkt; oh jij hebt het ook, dus het is niet erg/nu vind ik het acceptabel/mooi. Sterker nog soms kan dat juist de onzekerheid benadrukken, omdat een ander er misschien ook niet tevreden mee is. Ik woon in een rijtjeshuis en zou graag in een paleis wonen, dat de rest van de wijk ook in n rijtjeshuis woont, neemt die wens niet weg
Weten dat mensen er niet echt zo uitzien is iets anders dan dat ook echt zo voelen. De meest slimme mensen hebben last van hoe de media vrouwen neerzetten. Dat is een feit. Het is uitvoerig onderzocht en bewezen. Het gebeurt heel onbewust, dat is het vervelende.
En ik denk natuurlijk ook niet dat je onzekerheid meteen weg is als je er met iemand over praat. Maar ik denk dat het bij kan dragen aan een realistischer beeld van de werkelijkheid.
En over dat paleis, als je in een rijtjeshuis woont net als de rest van de wijk, neemt dat misschien je wens om in een paleis te wonen niet weg. Maar als je het gevoel hebt dat je als enige met je mini huis tussen de mooie grote paleizen staat kan ik me voorstellen dat je wens om ook een paleis te hebben groter wordt.
En dat is wat veel meisjes met kleine borsten ervaren, het idee dat ze in hun leefomgeving de enige zijn zonder echte borsten. Ze weten misschien wel dat het niet zo is, maar zo voelt het wel.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 14:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als ik kleding aanheb ben ik heel blij met mijn borsten, want het ziet er mooi uit in de kleding die ik draag. Maar als ik naakt ben, lijkt het allemaal zo vreselijk uit verhouding en ik lijk er kort en dik door en ik vind ze verschrikkelijk. Ik ben ook helemaaal niet blij met de vorm van mijn tepels. Maar ik zou ook weer geen operatie willen, dat is eng en daar worden ze ook niet mooi van, want het enige dat er nu mooi aan is is mijn huid, die is heeeel zacht en egaal, en dat is hij dan ook niet meer.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2010, 18:45
Volk
Volk is offline
@fizzle-fluffy: Ik kan me niet voorstellen hoe borsten iemand er kort en dik uit kunnen laten zien.

Ik ben heel blij met mijn borstjes, vooral ook met het formaat. Lekker bescheiden. En ik kan een laaguitgesneden topje aan zonder meteen hoerig over te komen
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 09:54
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
@fizzle-fluffy: Ik kan me niet voorstellen hoe borsten iemand er kort en dik uit kunnen laten zien.

Ik ben heel blij met mijn borstjes, vooral ook met het formaat. Lekker bescheiden. En ik kan een laaguitgesneden topje aan zonder meteen hoerig over te komen
Goed dat je blij bent met je borsten!

Ik hoor en lees van veel vrouwen die hun borsten hebben laten verkleinen dat mensen die niet precies weten wat er is veranderd heel vaak vragen of ze zijn afgevallen. Het kan dus best dat grotere borsten je er steviger uit doen zien dan je eigenlijk bent.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 09:56
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Als ik kleding aanheb ben ik heel blij met mijn borsten, want het ziet er mooi uit in de kleding die ik draag. Maar als ik naakt ben, lijkt het allemaal zo vreselijk uit verhouding en ik lijk er kort en dik door en ik vind ze verschrikkelijk. Ik ben ook helemaaal niet blij met de vorm van mijn tepels. Maar ik zou ook weer geen operatie willen, dat is eng en daar worden ze ook niet mooi van, want het enige dat er nu mooi aan is is mijn huid, die is heeeel zacht en egaal, en dat is hij dan ook niet meer.
Geniet maar goed van hoe je je kleding vorm kan geven met je borsten, veel vrouwen met kleinere borsten balen ervan dat hen het niet lukt.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 10:56
Verwijderd
Ik post omdat ik vermoed dat ik een iets ander verhaal heb dan de meisjes hier. Het sluit wel wat aan aan dat van rasmusje.
Spoiler

Laatst gewijzigd op 20-04-2010 om 11:02.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 14:57
Kaa
Kaa is offline
Citaat:
Weten dat mensen er niet echt zo uitzien is iets anders dan dat ook echt zo voelen. De meest slimme mensen hebben last van hoe de media vrouwen neerzetten. Dat is een feit. Het is uitvoerig onderzocht en bewezen. Het gebeurt heel onbewust, dat is het vervelende.
En ik denk natuurlijk ook niet dat je onzekerheid meteen weg is als je er met iemand over praat. Maar ik denk dat het bij kan dragen aan een realistischer beeld van de werkelijkheid.
En over dat paleis, als je in een rijtjeshuis woont net als de rest van de wijk, neemt dat misschien je wens om in een paleis te wonen niet weg. Maar als je het gevoel hebt dat je als enige met je mini huis tussen de mooie grote paleizen staat kan ik me voorstellen dat je wens om ook een paleis te hebben groter wordt.
En dat is wat veel meisjes met kleine borsten ervaren, het idee dat ze in hun leefomgeving de enige zijn zonder echte borsten. Ze weten misschien wel dat het niet zo is, maar zo voelt het wel.
Natuurlijk gebeurt beinvloeding door de media onbewust. Onbewust wordt aangepast wat als 'mooi' ervaren wordt. Heel vroeger waren het Ruben's vrouwen, en nu is het Naomi Campbell...
Mijn punt is; ik denk niet dat onzekerheid voort komt uit hoe de media vrouwen neerzet, wellicht wordt onzekerheid van meisjes gevoed door dit soort beelden, maar onzekerheid is iets van alle tijden/leeftijden ongeacht of dat anno 2010 is of 300 jaar geleden. Dat meisjes er heilig van overtuigd zijn dat zij de enige op aarde zijn met al dan niet kleine borsten, lijkt mij niet dezelfde connectie als die van mooi/lelijk-media; ze hebben ook de wereld om zich heen ter vergeljkingsmateriaal. Dat zij kleine borsten als lelijk ervaren, wordt inderdaad getriggerd door de rest van de wereld. Maar om de media als boosdoener te bestempelen vind ik nogal kort door de bocht. De media portretteert wat vandaag de dag als mooi ervaren wordt. Net zoals de Rubens vrouwen dat toentertijd deden; de schilderijen waren niet de oorzaak dat volle vrouwen als mooi ervaren werden>de mening van de maatschappij werden vertaald in schilderijen/andere kunst. Dat de media dit beeld van mooi/lelijk in stand houdt is wat anders. Twiggy-achtige modellen waren eerst ook een hype, zij had haast geen borsten, was dat dan ook de schuld van de media? Mooi/mode verandert door de jaren heen, mensen beinvloeden wat 'in' en mooi is en de media speelt daarop in, daardoor worden andere mensen weer beinvloedt door wat door de meerderheid als mooi ervaren wordt, het is een vicieuze cirkel waarvan de media slechts 1 enkel facet is. Onzekerheid en beinvloedbaarheid worden heus niet alleen door media tot stand gebracht. Dat heeft ook te maken met persoonlijke groei. Praten zal daar zeker bij helpen, maar ook 'gevoel' niet wegnemen. Een realistischer beeld van de werkelijkheid zal zelfs dat gevoel niet zomaar wegnemen.
Oud 23-04-2010, 17:41
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Natuurlijk gebeurt beinvloeding door de media onbewust. Onbewust wordt aangepast wat als 'mooi' ervaren wordt. Heel vroeger waren het Ruben's vrouwen, en nu is het Naomi Campbell...
Mijn punt is; ik denk niet dat onzekerheid voort komt uit hoe de media vrouwen neerzet, wellicht wordt onzekerheid van meisjes gevoed door dit soort beelden, maar onzekerheid is iets van alle tijden/leeftijden ongeacht of dat anno 2010 is of 300 jaar geleden. Dat meisjes er heilig van overtuigd zijn dat zij de enige op aarde zijn met al dan niet kleine borsten, lijkt mij niet dezelfde connectie als die van mooi/lelijk-media; ze hebben ook de wereld om zich heen ter vergeljkingsmateriaal. Dat zij kleine borsten als lelijk ervaren, wordt inderdaad getriggerd door de rest van de wereld. Maar om de media als boosdoener te bestempelen vind ik nogal kort door de bocht. De media portretteert wat vandaag de dag als mooi ervaren wordt. Net zoals de Rubens vrouwen dat toentertijd deden; de schilderijen waren niet de oorzaak dat volle vrouwen als mooi ervaren werden>de mening van de maatschappij werden vertaald in schilderijen/andere kunst. Dat de media dit beeld van mooi/lelijk in stand houdt is wat anders. Twiggy-achtige modellen waren eerst ook een hype, zij had haast geen borsten, was dat dan ook de schuld van de media? Mooi/mode verandert door de jaren heen, mensen beinvloeden wat 'in' en mooi is en de media speelt daarop in, daardoor worden andere mensen weer beinvloedt door wat door de meerderheid als mooi ervaren wordt, het is een vicieuze cirkel waarvan de media slechts 1 enkel facet is. Onzekerheid en beinvloedbaarheid worden heus niet alleen door media tot stand gebracht. Dat heeft ook te maken met persoonlijke groei. Praten zal daar zeker bij helpen, maar ook 'gevoel' niet wegnemen. Een realistischer beeld van de werkelijkheid zal zelfs dat gevoel niet zomaar wegnemen.
Ik bedoelde ook helemaal niet te zeggen dat het allemaal de schuld is van de media. (Heb ik het zo doen overkomen?) En ook niet dat het probleem van onzekerheid er niet zou zijn zonder de media. Maar ik denk wel dat ze het probleem veel groter maken. Al is het alleen maar omdat ze onze wereld groter maken en het echte contact met mensen verkleinen.
En toevallig heb ik ook vrouwen gesproken die inderdaad de de hele kleine borsten hype in de tijd van Twiggy als vervelend hebben ervaren omdat ze niet de borsten hadden die over het algemeen als mooi werder ervaren.

In principe vind ik mode trouwens ook een belachelijk iets. Toen ik op de basisschool zat vroeg ik me al af of mensen ook de kleren zouden dragen die ze droegen als ze op een onbewoond eiland zouden zijn opgegroeid met alle kleding van de wereld tot hun beschikking.

En natuurlijk zijn er geen eenduidige oplossingen of een stappenplan wat iedereen op dezelfde manier van elke onzekerheid af kan helpen. Maar dat wil toch niet zeggen dat er geen dingen zijn die zouden kunnen helpen het gevoel wat je over je lichaam hebt te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 18:56
kimberley15
kimberley15 is offline
halloo! ik ben 15 en in groep 8 was ik op een na de enige die nog helemaal niets had.. ik kon nooit meepraten en als ik dat wel deed: kreeg ik zo'n afsnauwing van: ''ja maar jij hebt niks!'' achja, ik vond het wel best dat ik op mijn 12e nog niet met die dingen hoefde rond te lopen
ik was misschien wat laat, maar ook dan komt het nog goed, ik heb nu cup C, bijna D..en daarmee de grootste van de klas als mijn oude klasgenootjes me nu eens zouden zien! xd
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 14:50
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
halloo! ik ben 15 en in groep 8 was ik op een na de enige die nog helemaal niets had.. ik kon nooit meepraten en als ik dat wel deed: kreeg ik zo'n afsnauwing van: ''ja maar jij hebt niks!'' achja, ik vond het wel best dat ik op mijn 12e nog niet met die dingen hoefde rond te lopen
ik was misschien wat laat, maar ook dan komt het nog goed, ik heb nu cup C, bijna D..en daarmee de grootste van de klas als mijn oude klasgenootjes me nu eens zouden zien! xd
Hoppaa, lekker voor je dat je nu toch nog aan het gemiddelde voldoet!
Al is dat natuurlijk niet de enige manier waarop het "goed komt"
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 15:46
Rysair
Rysair is offline
Natuurlijk kijken jongens in de puberteit naar de borsten van een meisje, maar het maakt echt niet veel uit (behalve in speciale gevallen dan!). Als een jongen een meisje leuk vindt, dan is dat niet omdat haar borsten zo mooi zijn, dat is om andere redenen. En ja, jongens hebben t onderling over van 'die borsten van haar!" enzo, maar dat is meer jongenspraat dan echt serieus. Nog opmerkingen/vragen?

Jongen,17
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 16:06
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Natuurlijk kijken jongens in de puberteit naar de borsten van een meisje, maar het maakt echt niet veel uit (behalve in speciale gevallen dan!). Als een jongen een meisje leuk vindt, dan is dat niet omdat haar borsten zo mooi zijn, dat is om andere redenen. En ja, jongens hebben t onderling over van 'die borsten van haar!" enzo, maar dat is meer jongenspraat dan echt serieus. Nog opmerkingen/vragen?

Jongen,17
Ja, ik weet het. Maar het is heel moeilijk om jezelf als meisje daarvan te blijven overtuigen als het overgrote deel van wat je aan informatie tegemoetkomt meer overeenstemt met dit soort dingen: Het megagrote BLOTE TETTEN topic
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 16:08
Flickan
Flickan is offline
En bovendien hebben ze heus wel een bepaalde waarde Dat beelden we ons niet in. Maar het is misschien niet zo belangrijk hoe ze er uit zien als we denken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 16:13
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
En bovendien hebben ze heus wel een bepaalde waarde Dat beelden we ons niet in. Maar het is misschien niet zo belangrijk hoe ze er uit zien als we denken.
Ja, ze hebben zeker een negatieve waarde als ze te groot zijn (sorry, maar 't is zo!). Althans, zo denk ik er nu over, die mening kan nog veranderen. Op school zie je soms ook meisjes met grote borsten, en dan hebben we 't daarover. Te groot lijkt me ook heel onpraktisch trouwens.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 21:09
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ja, ze hebben zeker een negatieve waarde als ze te groot zijn (sorry, maar 't is zo!). Althans, zo denk ik er nu over, die mening kan nog veranderen. Op school zie je soms ook meisjes met grote borsten, en dan hebben we 't daarover. Te groot lijkt me ook heel onpraktisch trouwens.
Ik bedoelde meer dat borsten een bepaalde gevoelswaarde hebben voor de eigenaresse ervan.
Als je ooit iets vervelends hebt meegemaakt met betrekking tot je oorlel doet dat waarschijnlijk iets anders met je dan wanneer datzelfde zou gebeuren met je borst.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 16:24
Elephant
Elephant is offline
Hee!
Ik ben 17 en heb maat A/B (verschilt per BH). Ik ben er eigenlijk tevreden mee, nooit zo over nagedacht. Het lijkt me echt totaal niet fijn om (hele) grote borsten te hebben. In mijn maat kun je prima bh's krijgen en het is ook niet zo dat er helemaal 'niets' zit. Ben dus erg tevreden haha.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 19:14
Atelier Madame
Atelier Madame is offline
Citaat:
Hee!
Ik ben 17 en heb maat A/B (verschilt per BH). Ik ben er eigenlijk tevreden mee, nooit zo over nagedacht. Het lijkt me echt totaal niet fijn om (hele) grote borsten te hebben. In mijn maat kun je prima bh's krijgen en het is ook niet zo dat er helemaal 'niets' zit. Ben dus erg tevreden haha.
Hier herken ik mezelf ontzettend in . Zelf heb ik 75a/70b ligt net aan de BH. Ik heb eigelijk nooit een jongen gehad die zei 'goh wat heb je kleine borsten' ze vonden eerder dat ik er zelf een beetje onzeker over kon zijn. Af en toe wel is zon gevoel van goh hoe zou het zijn om een flinke cub te hebben...zou het me een ander gevoel geven? Mja dan kijk ik naar mn eigen voorgevel en ik heb iig iets en mn vriend is er blij mee.. dus ach ik voel me er goed mee
Oud 04-05-2010, 09:14
Verwijderd
Hmm volgens mij heb ik in een ander topic al eens gereageerd hier op, maar okee. Ik ben tevreden met mijn borsten, altijd al geweest denk ik. Net als een paar andere mensen in dit topic was ik wel een laatbloeier, ik kan me nog herinneren dat een klasgenote in de brugklas mij maar zielig vond toen ze mij in mijn ondergoed zag bij gym. Ik van mijn kant vond het grootste deel van de meiden maar lomp en dik (in verhouding tot mij zal dat zijn geweest, want ze waren allemaal een stuk groter en kregen heupen en borsten, ik was een spichtig klein ding ), dus ik was eigenlijk nooit jaloers op ze.
Dat is wel gebleven, geloof ik. Ik bedoel ik had ook wel door dat ik die vormen nog niet had, maar ik zat er ook nog niet echt op te wachten en wilde ook echt niet zo lomp zijn als de meeste meiden toen voor mijn gevoel waren. Voordeel was denk ik ook dat ik een stel vriendinnen had met ongeveer dezelfde bouw als ik, zodat ik juist dát de norm vond en niet dat grote Ik maakte me meer druk om het feit dat ik laat ongesteld was.

Maar goed, zo langzaamaan groeide alles toch wel. Heb een tijd met een A gelopen maar vond dat ook niet erg, het paste perfect bij mijn bouw en ik vond het al best groot in verhouding tot wat er eerder was Ben pas ruim na m'n 20e opgeklommen naar de B. Heb het idee dat ik nu ook een vrouwelijker figuur heb dan toen ik 18 was, bredere heupen, smallere taille, iets grotere borsten dus, dat vind ik ook wel leuk. Maar vorm nog steeds perfect, mooi kleine tepels, ik vind het prima allemaal. Het zal ook wel helpen dat ik altijd vriendjes heb gehad die ze helemaal fantastisch vonden. En dat in kleedkamers als mensen met grote borsten zich omkleden, die borsten zo wham uit die bh's komen zakken. Dan denk ik, ja leuk groot, en ik zie ook heus wel in dat mannen dat leuk vinden, maar ik ben blij dat ik ze er niet voor heb hangen

Oh ja enige keren dat ik het wel jammer vind, is met truitjes met een (diepe) v-hals en een paar andere modellen. Dat staat zelden mooi met kleine borsten. Maar goed liever dat het mooi is als ik mijn kleren uit heb, dan dat het in kleding mooi staat
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 09:30
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Hmm volgens mij heb ik in een ander topic al eens gereageerd hier op, maar okee. Ik ben tevreden met mijn borsten, altijd al geweest denk ik. Net als een paar andere mensen in dit topic was ik wel een laatbloeier, ik kan me nog herinneren dat een klasgenote in de brugklas mij maar zielig vond toen ze mij in mijn ondergoed zag bij gym. Ik van mijn kant vond het grootste deel van de meiden maar lomp en dik (in verhouding tot mij zal dat zijn geweest, want ze waren allemaal een stuk groter en kregen heupen en borsten, ik was een spichtig klein ding ), dus ik was eigenlijk nooit jaloers op ze.
Dat is wel gebleven, geloof ik. Ik bedoel ik had ook wel door dat ik die vormen nog niet had, maar ik zat er ook nog niet echt op te wachten en wilde ook echt niet zo lomp zijn als de meeste meiden toen voor mijn gevoel waren. Voordeel was denk ik ook dat ik een stel vriendinnen had met ongeveer dezelfde bouw als ik, zodat ik juist dát de norm vond en niet dat grote Ik maakte me meer druk om het feit dat ik laat ongesteld was.

Maar goed, zo langzaamaan groeide alles toch wel. Heb een tijd met een A gelopen maar vond dat ook niet erg, het paste perfect bij mijn bouw en ik vond het al best groot in verhouding tot wat er eerder was Ben pas ruim na m'n 20e opgeklommen naar de B. Heb het idee dat ik nu ook een vrouwelijker figuur heb dan toen ik 18 was, bredere heupen, smallere taille, iets grotere borsten dus, dat vind ik ook wel leuk. Maar vorm nog steeds perfect, mooi kleine tepels, ik vind het prima allemaal. Het zal ook wel helpen dat ik altijd vriendjes heb gehad die ze helemaal fantastisch vonden. En dat in kleedkamers als mensen met grote borsten zich omkleden, die borsten zo wham uit die bh's komen zakken. Dan denk ik, ja leuk groot, en ik zie ook heus wel in dat mannen dat leuk vinden, maar ik ben blij dat ik ze er niet voor heb hangen

Oh ja enige keren dat ik het wel jammer vind, is met truitjes met een (diepe) v-hals en een paar andere modellen. Dat staat zelden mooi met kleine borsten. Maar goed liever dat het mooi is als ik mijn kleren uit heb, dan dat het in kleding mooi staat
Ha Freyja, je had inderdaad al laten weten dat je blij bent met je borsten Fijn! Die van mij zijn na mijn twintigste ook nog een cup gegroeid. Ik kan er elke week nog verbaasd en blij om zijn dat ik borsten heb. Het is maar een A-cup, maar voor mij voelt dat inderdaad best groot. Ik denk eigenlijk ook dat ik ze niet groter zou willen.

De meeste mannen schijnen cup A of B ideaal te vinden, dus dat ze van grote borsten houden valt blijkbaar wel mee.

Ik vind eigenlijk v-halzen juist leuk met kleine borsten. Ik vind een decolleté ook veel eleganter als je twee borsten niet tegen elkaar geduwd worden. Vind het er veel natuurlijker uitzien als je borsten dezelfde vorm hebben als wanneer je geen bh aan zou hebben.
Al is het wel ooit lastig dat als ik niet netjes recht zit, mensen soms in mijn bh kunnen kijken. Omdat mijn borsten niet in mijn bh hangen zeg maar, ze houden hun eigen vorm en als ik dan een beetje krom of voorover zit dat m'n bh een beetje hangt, dan ontstaat er ruimte tussen mijn borsten en mijn kleren. Dat is ooit wel onhandig.
Maar misschien moet ik dat ook maar zien als stimulans om netjes recht te zitten.

En ieder lichaam heeft beperkingen wat kleding betreft.
Uiteindelijk zijn er meer kleren die mooi staan met kleine borsten dan met echt grote.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 09:32
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Hier herken ik mezelf ontzettend in . Zelf heb ik 75a/70b ligt net aan de BH. Ik heb eigelijk nooit een jongen gehad die zei 'goh wat heb je kleine borsten' ze vonden eerder dat ik er zelf een beetje onzeker over kon zijn. Af en toe wel is zon gevoel van goh hoe zou het zijn om een flinke cub te hebben...zou het me een ander gevoel geven? Mja dan kijk ik naar mn eigen voorgevel en ik heb iig iets en mn vriend is er blij mee.. dus ach ik voel me er goed mee
1000 hoeraatjes voor lieve vriendjes die blij zijn met klein
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 09:32
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Hee!
mooi!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 09:58
Verwijderd
Citaat:
Ha Freyja, je had inderdaad al laten weten dat je blij bent met je borsten Fijn! Die van mij zijn na mijn twintigste ook nog een cup gegroeid. Ik kan er elke week nog verbaasd en blij om zijn dat ik borsten heb. Het is maar een A-cup, maar voor mij voelt dat inderdaad best groot. Ik denk eigenlijk ook dat ik ze niet groter zou willen.

De meeste mannen schijnen cup A of B ideaal te vinden, dus dat ze van grote borsten houden valt blijkbaar wel mee.

Ik vind eigenlijk v-halzen juist leuk met kleine borsten. Ik vind een decolleté ook veel eleganter als je twee borsten niet tegen elkaar geduwd worden. Vind het er veel natuurlijker uitzien als je borsten dezelfde vorm hebben als wanneer je geen bh aan zou hebben.
Al is het wel ooit lastig dat als ik niet netjes recht zit, mensen soms in mijn bh kunnen kijken. Omdat mijn borsten niet in mijn bh hangen zeg maar, ze houden hun eigen vorm en als ik dan een beetje krom of voorover zit dat m'n bh een beetje hangt, dan ontstaat er ruimte tussen mijn borsten en mijn kleren. Dat is ooit wel onhandig.
Maar misschien moet ik dat ook maar zien als stimulans om netjes recht te zitten.

En ieder lichaam heeft beperkingen wat kleding betreft.
Uiteindelijk zijn er meer kleren die mooi staan met kleine borsten dan met echt grote.
Oh ik ken ook genoeg jongens die lyrisch worden van grote borsten hoor, alleen zijn die niet fan van mij maar fan van mijn beste vriendinnetje Vind het ook prima, voor elk wat wils toch? En de meeste jongens vinden de meeste borsten wel leuk geloof ik, als ze er maar aan mogen zitten.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 11:17
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Oh ik ken ook genoeg jongens die lyrisch worden van grote borsten hoor, alleen zijn die niet fan van mij maar fan van mijn beste vriendinnetje Vind het ook prima, voor elk wat wils toch? En de meeste jongens vinden de meeste borsten wel leuk geloof ik, als ze er maar aan mogen zitten.
Uit Europees onderzoek onder 13.000 mannen en vrouwen van de datingsite Parship bleek dat twee derde van de mannen het liefst cup A of B zagen.
Een derde van alle mannen, die dus liever grotere zien, is inderdaad nog een heuleboel

En prima ja! Zou saai en jammer zijn als iedereen hetzelfde mooi zou vinden, of als we er allemaal hetzelfde uit zouden zien.

Ik vind een monobrow bijvoorbeeld heel sexy, maar daar is vast ook lang niet elke vrouw het mee eens

Gelukkig zijn er inderdaad weinig mannen die iemand zouden afwijzen om haar cup-maat, wat die ook is Degene waar je verliefd op bent is voor jou toch de mooiste van de wereld.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 11:25
Verwijderd
Ik ben wel redelijk tevreden vroeger was ik heeel onzeker, maar ik heb een beetje vergeleken en complimentjes mogen ontvangen nu denk ik, volgens mij is het best oke.
Voor mij hielp vergelijken met 'normale' mensen wel omdat ik toen zag dat de mijne eigenlijk ook niet heel apart/afwijkend zijn
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 11:29
Verwijderd
Ontopic trouwens:

Tevreden, tevreden. Ik vind dat zo'n vreemd woord als het gaat over m'n borsten. 'Vroeger' was ik echt heel blij met m'n borsten. Nu iets minder, nadat ik zoveel ben afgevallen. Dan is het allemaal zo stevig niet meer. Daar komt dan nog bij dat ik niet eens wilde afvallen en zelfs ontzettend heb geprobeerd om (weer) aan te komen en dat ook nog eens mislukte. - Ja, "ik moet niet zeiken" hoor ik dan van veel mensen, maar tegen je zin afvallen is ongeveer net zo irritant als heel veel aankomen.

Maar, om nou te zeggen dat ik ontevreden met mijn borsten ben, gaat dan weer veel te ver. Ik ben totaal niet onzeker ofzo, en ik heb nog steeds dezelfde mentaliteit: Als iemand me niet leuk vindt om mijn borsten, dan mag-ie sowieso lekker opdonderen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 11:14
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ontopic trouwens:

Tevreden, tevreden. Ik vind dat zo'n vreemd woord als het gaat over m'n borsten. 'Vroeger' was ik echt heel blij met m'n borsten. Nu iets minder, nadat ik zoveel ben afgevallen. Dan is het allemaal zo stevig niet meer. Daar komt dan nog bij dat ik niet eens wilde afvallen en zelfs ontzettend heb geprobeerd om (weer) aan te komen en dat ook nog eens mislukte. - Ja, "ik moet niet zeiken" hoor ik dan van veel mensen, maar tegen je zin afvallen is ongeveer net zo irritant als heel veel aankomen.

Maar, om nou te zeggen dat ik ontevreden met mijn borsten ben, gaat dan weer veel te ver. Ik ben totaal niet onzeker ofzo, en ik heb nog steeds dezelfde mentaliteit: Als iemand me niet leuk vindt om mijn borsten, dan mag-ie sowieso lekker opdonderen.
Ja precies, dunner zijn dan je wil kan net zo lastig zijn als naar je idee te dik zijn. En dan is het extra irritant als mensen jaloers op je zijn door iets waar je zelf liever van af wil.

Het lijkt me logisch dat je het vervelend vindt als iets aan je lichaam ten nadele veranderd dat je er dan minder blij mee bent. Fijn dat je er niet onzeker door bent geworden
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 23:40
Fosca
Fosca is offline
Ik weet eigenlijk niet welke cup ik heb ik draag altijd 80C omdat die makkelijk te krijgen zijn maar volgens mij hoort die cupmaat helemaal niet bij iemand met verder maat 36. In elk geval ben ik er ruim tevreden mee. Ze zijn ruim twee handen vol en vullen shirtjes mooi op. Ze passen goed bij m'n lichaam want ik heb wel redelijk brede heupen. Wat ik wel grappig vind is dat ik eigenlijk nooit een 'natuurlijk' decollete heb. Vriendinnen met veel kleinere borsten kunnen echt zo'n mooi decollete hebben in gewone shirtjes. Misschien staan de mijne ver uit elkaar.

Opvallend trouwens dat iedereen de kleine borsten mensen probeert te sparen maar dat over grote borsten wel alles gezegd mag worden. Ik denk dat veel meiden een vertekent beeld hebben van wat mannen mooi vinden. Ik heb de neiging om te beweren dat de meeste mannen van vrouwelijke vormen houden maar dat komt natuurlijk omdat al mijn vriendjes op mij vielen en dus van vrouwelijke vormen houden. Iemand met cup A heeft dat precies andersom.
Oud 06-05-2010, 07:10
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ik weet eigenlijk niet welke cup ik heb ik draag altijd 80C omdat die makkelijk te krijgen zijn maar volgens mij hoort die cupmaat helemaal niet bij iemand met verder maat 36. In elk geval ben ik er ruim tevreden mee. Ze zijn ruim twee handen vol en vullen shirtjes mooi op. Ze passen goed bij m'n lichaam want ik heb wel redelijk brede heupen. Wat ik wel grappig vind is dat ik eigenlijk nooit een 'natuurlijk' decollete heb. Vriendinnen met veel kleinere borsten kunnen echt zo'n mooi decollete hebben in gewone shirtjes. Misschien staan de mijne ver uit elkaar.

Opvallend trouwens dat iedereen de kleine borsten mensen probeert te sparen maar dat over grote borsten wel alles gezegd mag worden. Ik denk dat veel meiden een vertekent beeld hebben van wat mannen mooi vinden. Ik heb de neiging om te beweren dat de meeste mannen van vrouwelijke vormen houden maar dat komt natuurlijk omdat al mijn vriendjes op mij vielen en dus van vrouwelijke vormen houden. Iemand met cup A heeft dat precies andersom.
Dat je kleine borsten hebt wil niet meteen zeggen dat je geen vrouwelijke vormen hebt. Ik heb nog steeds een heel vrouwelijk lichaam, met benen die een man er heel raar uit zouden doen zien en ronde billen en een vrouwelijke rug en buik en armen enz..en zelf mijn borsten zou ik in geen 1000 jaar willen bestempelen als mannelijk. Ze zijn klein, dat wel, maar ook heel mooi rond en zacht en toch echt duidelijk het tegenovergestelde van mannelijk.
Kerels die mij echt leuk vonden en vinden hebben mijn borsten altijd heel mooi gevonden, ook toen ze nog een cup-maat kleiner waren. En beweerden die ook veel liever te zien dan grotere. Maar daar kan ik natuurlijk niet meteen uit concluderen dat mannen op kleine borsten vallen. Alleen dat deze mannen bestaan. Genoeg.

Het is erg kwetsend om te doen alsof vrouwen met kleine borsten niet vrouwelijk zijn.

Misschien zou je je bh maat kunnen opmeten (www.bhmaat.nl), dan komt het misschien ook meteen goed met je decollete
Met citaat reageren
Oud 06-05-2010, 09:37
Verwijderd
Citaat:
Dat vind ik ook raar ja, maar dat komt natuurlijk omdat al die mensen met kleine borsten het gevoel hebben dat ze al jarenlang erom afgezeken worden, die zijn al in het nadeel, dus dan mogen grote borsten ook wel eens afgezeken worden, dat idee.

Maar idd, grote borsten =/= vrouwelijke vormen, hè! Ik durf ook wel te stellen dat alle mannen vallen op vrouwelijke vormen, maar dat kan alsnog alles zijn van superslank naar moddervet, als het maar niet dit is:

En er zijn zelfs vast wel mannen die dát geil vinden
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 14:44
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Dat vind ik ook raar ja, maar dat komt natuurlijk omdat al die mensen met kleine borsten het gevoel hebben dat ze al jarenlang erom afgezeken worden, die zijn al in het nadeel, dus dan mogen grote borsten ook wel eens afgezeken worden, dat idee.

Maar idd, grote borsten =/= vrouwelijke vormen, hè! Ik durf ook wel te stellen dat alle mannen vallen op vrouwelijke vormen, maar dat kan alsnog alles zijn van superslank naar moddervet, als het maar niet dit is:

[afbeelding]

En er zijn zelfs vast wel mannen die dát geil vinden
Is het echt zo dat grote borsten worden afgezeken door meisjes met kleinere?

Het is toch logisch dat hetero mannen op vrouwelijkheid vallen, anders zouden ze wel op mannen vallen.
Maar vrouwelijkheid kan toch in vanalles zitten. Houding, gedrag, mate van gevoeligheid, interesses, alle afzonderlijke onderdelen van je lichaam enz.
Grote borsten zien er inderdaad vrouwelijk uit. Maar je hebt ze niet nodig om duidelijk een vrouw te zijn. Ik ken genoeg vrouwen en meisjes die met hun grote borsten een stuk minder vrouwelijk zijn dan ik met m'n mini's
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 16:07
Verwijderd
Citaat:
Is het echt zo dat grote borsten worden afgezeken door meisjes met kleinere?
Ja, net zoals meisjes met grote borsten meisjes met kleine borsten betuttelen met woorden als ach, die van jou zullen heus nog wel groeien.

Laatst gewijzigd op 07-05-2010 om 16:42.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 16:34
ceabvl
ceabvl is offline
ik had ook heel vroeg borsten, werd er altijd mee gepest
maar nu ik ouder ben en me lichaam ook is mee gegroeid met me borsten, vind ik het vrouwelijk en ik ben trots op dat ik ze heb.
mijn vriendin is nog niet echt in de puberteit dus haar borsten zijn erg klein, daar heeft ze volgens mij erg veel moeite mee.
ik ben trots op me lichaam en dat wil ik zo houden !/
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 17:12
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
ik had ook heel vroeg borsten, werd er altijd mee gepest
maar nu ik ouder ben en me lichaam ook is mee gegroeid met me borsten, vind ik het vrouwelijk en ik ben trots op dat ik ze heb.
mijn vriendin is nog niet echt in de puberteit dus haar borsten zijn erg klein, daar heeft ze volgens mij erg veel moeite mee.
ik ben trots op me lichaam en dat wil ik zo houden !/
top! lekker trots zijn word je mooi van!
vertel je vriendin maar dat je borsten er 10 jaar over kunnen doen voordat ze "klaar" zijn, zelfs met eventuele groeipauze's. en al zouden ze niet echt groeien, dat er genoeg mensen zijn die kleine borsten juist heel mooi vinden
Met citaat reageren
Oud 07-05-2010, 17:14
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Ja, net zoals meisjes met grote borsten meisjes met kleine borsten betuttelen met woorden als ach, die van jou zullen heus nog wel groeien.
oja, vrouwen zijn vaak zo gemeen. zo jammer.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2010, 16:20
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Dat je kleine borsten hebt wil niet meteen zeggen dat je geen vrouwelijke vormen hebt.

Het is erg kwetsend om te doen alsof vrouwen met kleine borsten niet vrouwelijk zijn.
Oeps. Zoals ik het formuleerde klonk het inderdaad heel lomp en ook helemaal niet waar inderdaad. Sorry!
Oud 08-05-2010, 16:26
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
Misschien zou je je bh maat kunnen opmeten (www.bhmaat.nl), dan komt het misschien ook meteen goed met je decollete

Hm, ik kom dan op een 75C maar die pas ik écht niet. 75D is ook nog te klein terwijl een 80C prima zit qua borsten en iets te breed qua rug
Oud 08-05-2010, 16:43
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Hm, ik kom dan op een 75C maar die pas ik écht niet. 75D is ook nog te klein terwijl een 80C prima zit qua borsten en iets te breed qua rug
Is een 75D dan te klein aan je borsten of juist de omvang? Misschien weten bh verkoopsters raad. Het kan super fijn zijn om je goede maat te weten, maakt winkelen een stuk makkelijker

Lief dat je sorry zei!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 23:04
xxsylviaxx
xxsylviaxx is offline
Ik heb 70d ben best dun en maar 154 dus vind me borsten juist te groot dus je hebt het ook omgekeerd
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 12:51
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
75E dan?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 21:18
Fosca
Fosca is offline
Citaat:
75E dan?
Is duur, klinkt enorm, is lastig te krijgen en lelijk (alsof je vanaf cup D geen mooie bh's meer wilt) dus ik hou het lekker op 80C
Reageren

Regels voor berichten