Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik was vroeger vreselijk onzeker. Ik heb 70 of 75A
Nu maakt het mij niets meer uit, ook omdat je nu leuke bh's hebt met goede vulling. Soms vind ik het niet leuk als ik weer in bikini moet, maar meestal boeit mij het weinig. Zou mij eerder druk maken of ik mijn buik ofzo niet te dicht is. Het scheelt ook wanneer je een vriend hebt die duizend keer zegt dat ze mooi zijn etc. |
![]() |
|
![]() |
Vanaf groep 7 of 8 begonnen in mijn klas een paar meisjes borsten te krijgen en natuurlijk werd daar stiekem wel een beetje over gepraat, want dat was spannend. Ikzelf had toen nog geen borsten, maar daar zat ik niet mee.
In de eerste klas van de middelbare school hadden echter opeens alle meisjes al flinke borsten. Voor mijn gevoel dan, in retrospectief waren het waarschijnlijk voornamelijk a'tjes en b'tjes, maar het begon wel een beetje onprettig te voelen. Toen vriendinnen ook opmerkinngen gingen maken als: "ja, in de klas is iedereen in de puberteit, behalve jij" en "Jij hebt écht helemaal niks he" stak dat wel. Ook als ze over bh's en cupmaten gingen praten voelde ik me erg buitengesloten en ontevreden over mijn niet-existente borsten. En dat heeft behoorlijk lang geduurd, want ik was -lichamelijk- altijd een vreselijke laatbloeier. Ik heb in die tijd ook vaak gehoopt dat ik borsten zou krijgen, maar het heeft nog tot het einde van de 4e klas en heen hele hoop opmerkingen geduurd voordat ik mijn eerste bh had. Ergens is het wel blijven hangen, al die opmerkingen. Ik ben nog steeds niet tevreden met mijn borsten. Ik vind ze te klein, terwijl ik eigenlijk wel weet dat ze voor mijn lichaam de goede maat zijn. Ik ben onzeker over de vorm, en dan heb ik ook nog een litteken op mijn rechterborst dat ik heb opgelopen tijdens een aanranding. Dus behalve dat dat ding lelijk is, zitten er onprettige herinneringen aan die steeds weer naar boven komen. Ik ben blij dat ik slank ben, en geen neukteugels heb, maar met mijn borsten ben ik niet blij. Mijn vriend zegt wel dat hij ze mooi vindt, dat hij het litteken niet ziet, maar het heeft tot nu toe nog niet zoveel effect. Als het aan mij ligt, houd ik mijn bh het liefst dag en nacht aan. Sinds kort doe ik mijn bh tijdens de seks wel uit, maar ik voel me er nog steeds niet prettig bij. Maar hé, misschien komt dat nog wel. Tenslotte maak ik al stappen in de goede richting. ![]() |
![]() |
|
Ik was altijd erg tevreden over mijn lichaam, borsten incluis. Het was niks spectaculairs, 75C, maar best breed dus zag er heel gemiddeld uit. Ik ben kortgeleden bevallen van mn 1e kindje. Ik wist toen ik zwanger wilde worden al natuurlijk dat mijn lichaam dan (flink) zou veranderen, en dan waarschijnljk niet in a good way. Daar heb ik me ook lang en breed bij neergelegd, de positieve veranderingen hebben echt de overhand
![]() ![]() ![]() Ik kan me voorstellen hoe moeilijk het is voor jonge meisjes als ze zich niet 'thuisvoelen' in hun lichaam. Ik betwijfel of gesprekken met vriendinnen daar bij kunnen helpen, of het zien van andere normale borsten. Ik denk dat zelfvertrouwen niet altijd komt uit het vergelijken met iemand. Als je iets wilt voor jezelf, is dat niet per se omdat anderen dat wel/niet hebben. Het zal per persoon verschillen... Het is vooral belangrijk om dingen relatief te kunnen bekijken en leren dat borsten echt niet het belangrijkste zijn in je leven of aan je lichaam. En dat er minstens 1000 andere punten zijn die je wel mooi vind aan jezelf.
Laatst gewijzigd op 01-04-2010 om 20:51. |
![]() |
|
![]() |
Kaa, denk jij niet dat het onwerkelijke beeld wat de media van een vrouw schetsen mee speelt in onzekerheid over je eigen lichaam?
En zou dat beeld zo aanwezig zijn dat het zien van echte lichamen en er over praten geen effect zou hebben? Ik denk dat relativeren heel lastig is tijdens je puberteit, denk dat veel meisjes daar wel wat hulp bij kunnen gebruiken. Succes met het accepteren van je nieuwe lijf! Je hebt er een leven mee gecreëerd, dat lijkt me een heel mooi iets ![]() |
![]() |
|
![]() |
Muspel, wat fijn dat het de goede kant op gaat! Kan me voorstellen dat het lastig is van je borsten te houden als ze zo'n vervelende lading hebben.
Probeer opmerkingen over je borsten op waarde te schatten, pubers kunnen heel gemeen zijn, vooral om zichzelf beter te voelen. Je vriend is veel belangrijker, die ziet je borsten tenminste echt en is waarschijnlijk veel belangrijker voor je dan die kinders op school. Klein hoeft niks negatiefs te zijn, het kan ook staan voor fris en elegant ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En ik denk natuurlijk ook niet dat je onzekerheid meteen weg is als je er met iemand over praat. Maar ik denk dat het bij kan dragen aan een realistischer beeld van de werkelijkheid. En over dat paleis, als je in een rijtjeshuis woont net als de rest van de wijk, neemt dat misschien je wens om in een paleis te wonen niet weg. Maar als je het gevoel hebt dat je als enige met je mini huis tussen de mooie grote paleizen staat kan ik me voorstellen dat je wens om ook een paleis te hebben groter wordt. En dat is wat veel meisjes met kleine borsten ervaren, het idee dat ze in hun leefomgeving de enige zijn zonder echte borsten. Ze weten misschien wel dat het niet zo is, maar zo voelt het wel. |
![]() |
|
Als ik kleding aanheb ben ik heel blij met mijn borsten, want het ziet er mooi uit in de kleding die ik draag. Maar als ik naakt ben, lijkt het allemaal zo vreselijk uit verhouding en ik lijk er kort en dik door en ik vind ze verschrikkelijk. Ik ben ook helemaaal niet blij met de vorm van mijn tepels. Maar ik zou ook weer geen operatie willen, dat is eng en daar worden ze ook niet mooi van, want het enige dat er nu mooi aan is is mijn huid, die is heeeel zacht en egaal, en dat is hij dan ook niet meer.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik hoor en lees van veel vrouwen die hun borsten hebben laten verkleinen dat mensen die niet precies weten wat er is veranderd heel vaak vragen of ze zijn afgevallen. Het kan dus best dat grotere borsten je er steviger uit doen zien dan je eigenlijk bent. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Mijn punt is; ik denk niet dat onzekerheid voort komt uit hoe de media vrouwen neerzet, wellicht wordt onzekerheid van meisjes gevoed door dit soort beelden, maar onzekerheid is iets van alle tijden/leeftijden ongeacht of dat anno 2010 is of 300 jaar geleden. Dat meisjes er heilig van overtuigd zijn dat zij de enige op aarde zijn met al dan niet kleine borsten, lijkt mij niet dezelfde connectie als die van mooi/lelijk-media; ze hebben ook de wereld om zich heen ter vergeljkingsmateriaal. Dat zij kleine borsten als lelijk ervaren, wordt inderdaad getriggerd door de rest van de wereld. Maar om de media als boosdoener te bestempelen vind ik nogal kort door de bocht. De media portretteert wat vandaag de dag als mooi ervaren wordt. Net zoals de Rubens vrouwen dat toentertijd deden; de schilderijen waren niet de oorzaak dat volle vrouwen als mooi ervaren werden>de mening van de maatschappij werden vertaald in schilderijen/andere kunst. Dat de media dit beeld van mooi/lelijk in stand houdt is wat anders. Twiggy-achtige modellen waren eerst ook een hype, zij had haast geen borsten, was dat dan ook de schuld van de media? Mooi/mode verandert door de jaren heen, mensen beinvloeden wat 'in' en mooi is en de media speelt daarop in, daardoor worden andere mensen weer beinvloedt door wat door de meerderheid als mooi ervaren wordt, het is een vicieuze cirkel waarvan de media slechts 1 enkel facet is. Onzekerheid en beinvloedbaarheid worden heus niet alleen door media tot stand gebracht. Dat heeft ook te maken met persoonlijke groei. Praten zal daar zeker bij helpen, maar ook 'gevoel' niet wegnemen. Een realistischer beeld van de werkelijkheid zal zelfs dat gevoel niet zomaar wegnemen.
||
![]() |
Citaat:
En toevallig heb ik ook vrouwen gesproken die inderdaad de de hele kleine borsten hype in de tijd van Twiggy als vervelend hebben ervaren omdat ze niet de borsten hadden die over het algemeen als mooi werder ervaren. In principe vind ik mode trouwens ook een belachelijk iets. Toen ik op de basisschool zat vroeg ik me al af of mensen ook de kleren zouden dragen die ze droegen als ze op een onbewoond eiland zouden zijn opgegroeid met alle kleding van de wereld tot hun beschikking. En natuurlijk zijn er geen eenduidige oplossingen of een stappenplan wat iedereen op dezelfde manier van elke onzekerheid af kan helpen. Maar dat wil toch niet zeggen dat er geen dingen zijn die zouden kunnen helpen het gevoel wat je over je lichaam hebt te veranderen. |
![]() |
|
![]() |
halloo! ik ben 15 en in groep 8 was ik op een na de enige die nog helemaal niets had..
![]() ![]() ![]() ik was misschien wat laat, maar ook dan komt het nog goed, ik heb nu cup C, bijna D..en daarmee de grootste van de klas ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Al is dat natuurlijk niet de enige manier waarop het "goed komt" |
![]() |
|
Natuurlijk kijken jongens in de puberteit naar de borsten van een meisje, maar het maakt echt niet veel uit (behalve in speciale gevallen dan!). Als een jongen een meisje leuk vindt, dan is dat niet omdat haar borsten zo mooi zijn, dat is om andere redenen. En ja, jongens hebben t onderling over van 'die borsten van haar!" enzo, maar dat is meer jongenspraat dan echt serieus. Nog opmerkingen/vragen?
Jongen,17 |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je ooit iets vervelends hebt meegemaakt met betrekking tot je oorlel doet dat waarschijnlijk iets anders met je dan wanneer datzelfde zou gebeuren met je borst. |
![]() |
|
Hee!
Ik ben 17 en heb maat A/B (verschilt per BH). Ik ben er eigenlijk tevreden mee, nooit zo over nagedacht. Het lijkt me echt totaal niet fijn om (hele) grote borsten te hebben. In mijn maat kun je prima bh's krijgen en het is ook niet zo dat er helemaal 'niets' zit. Ben dus erg tevreden haha. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Hmm volgens mij heb ik in een ander topic al eens gereageerd hier op, maar okee. Ik ben tevreden met mijn borsten, altijd al geweest denk ik. Net als een paar andere mensen in dit topic was ik wel een laatbloeier, ik kan me nog herinneren dat een klasgenote in de brugklas mij maar zielig vond toen ze mij in mijn ondergoed zag bij gym. Ik van mijn kant vond het grootste deel van de meiden maar lomp en dik (in verhouding tot mij zal dat zijn geweest, want ze waren allemaal een stuk groter en kregen heupen en borsten, ik was een spichtig klein ding
![]() Dat is wel gebleven, geloof ik. Ik bedoel ik had ook wel door dat ik die vormen nog niet had, maar ik zat er ook nog niet echt op te wachten en wilde ook echt niet zo lomp zijn als de meeste meiden toen voor mijn gevoel waren. Voordeel was denk ik ook dat ik een stel vriendinnen had met ongeveer dezelfde bouw als ik, zodat ik juist dát de norm vond en niet dat grote ![]() Maar goed, zo langzaamaan groeide alles toch wel. Heb een tijd met een A gelopen maar vond dat ook niet erg, het paste perfect bij mijn bouw en ik vond het al best groot in verhouding tot wat er eerder was ![]() ![]() Oh ja enige keren dat ik het wel jammer vind, is met truitjes met een (diepe) v-hals en een paar andere modellen. Dat staat zelden mooi met kleine borsten. Maar goed liever dat het mooi is als ik mijn kleren uit heb, dan dat het in kleding mooi staat ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() De meeste mannen schijnen cup A of B ideaal te vinden, dus dat ze van grote borsten houden valt blijkbaar wel mee. Ik vind eigenlijk v-halzen juist leuk met kleine borsten. Ik vind een decolleté ook veel eleganter als je twee borsten niet tegen elkaar geduwd worden. Vind het er veel natuurlijker uitzien als je borsten dezelfde vorm hebben als wanneer je geen bh aan zou hebben. Al is het wel ooit lastig dat als ik niet netjes recht zit, mensen soms in mijn bh kunnen kijken. Omdat mijn borsten niet in mijn bh hangen zeg maar, ze houden hun eigen vorm en als ik dan een beetje krom of voorover zit dat m'n bh een beetje hangt, dan ontstaat er ruimte tussen mijn borsten en mijn kleren. Dat is ooit wel onhandig. Maar misschien moet ik dat ook maar zien als stimulans om netjes recht te zitten. En ieder lichaam heeft beperkingen wat kleding betreft. Uiteindelijk zijn er meer kleren die mooi staan met kleine borsten dan met echt grote. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een derde van alle mannen, die dus liever grotere zien, is inderdaad nog een heuleboel ![]() En prima ja! Zou saai en jammer zijn als iedereen hetzelfde mooi zou vinden, of als we er allemaal hetzelfde uit zouden zien. Ik vind een monobrow bijvoorbeeld heel sexy, maar daar is vast ook lang niet elke vrouw het mee eens ![]() Gelukkig zijn er inderdaad weinig mannen die iemand zouden afwijzen om haar cup-maat, wat die ook is ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben wel redelijk tevreden
![]() Voor mij hielp vergelijken met 'normale' mensen wel omdat ik toen zag dat de mijne eigenlijk ook niet heel apart/afwijkend zijn |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ontopic trouwens:
Tevreden, tevreden. Ik vind dat zo'n vreemd woord als het gaat over m'n borsten. 'Vroeger' was ik echt heel blij met m'n borsten. Nu iets minder, nadat ik zoveel ben afgevallen. Dan is het allemaal zo stevig niet meer. Daar komt dan nog bij dat ik niet eens wilde afvallen en zelfs ontzettend heb geprobeerd om (weer) aan te komen en dat ook nog eens mislukte. - Ja, "ik moet niet zeiken" hoor ik dan van veel mensen, maar tegen je zin afvallen is ongeveer net zo irritant als heel veel aankomen. Maar, om nou te zeggen dat ik ontevreden met mijn borsten ben, gaat dan weer veel te ver. Ik ben totaal niet onzeker ofzo, en ik heb nog steeds dezelfde mentaliteit: Als iemand me niet leuk vindt om mijn borsten, dan mag-ie sowieso lekker opdonderen. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het lijkt me logisch dat je het vervelend vindt als iets aan je lichaam ten nadele veranderd dat je er dan minder blij mee bent. Fijn dat je er niet onzeker door bent geworden ![]() |
![]() |
|
Ik weet eigenlijk niet welke cup ik heb
![]() Opvallend trouwens dat iedereen de kleine borsten mensen probeert te sparen maar dat over grote borsten wel alles gezegd mag worden. Ik denk dat veel meiden een vertekent beeld hebben van wat mannen mooi vinden. Ik heb de neiging om te beweren dat de meeste mannen van vrouwelijke vormen houden maar dat komt natuurlijk omdat al mijn vriendjes op mij vielen en dus van vrouwelijke vormen houden. Iemand met cup A heeft dat precies andersom.
||
![]() |
Citaat:
Kerels die mij echt leuk vonden en vinden hebben mijn borsten altijd heel mooi gevonden, ook toen ze nog een cup-maat kleiner waren. En beweerden die ook veel liever te zien dan grotere. Maar daar kan ik natuurlijk niet meteen uit concluderen dat mannen op kleine borsten vallen. Alleen dat deze mannen bestaan. Genoeg. Het is erg kwetsend om te doen alsof vrouwen met kleine borsten niet vrouwelijk zijn. Misschien zou je je bh maat kunnen opmeten (www.bhmaat.nl), dan komt het misschien ook meteen goed met je decollete ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar idd, grote borsten =/= vrouwelijke vormen, hè! Ik durf ook wel te stellen dat alle mannen vallen op vrouwelijke vormen, maar dat kan alsnog alles zijn van superslank naar moddervet, als het maar niet dit is: ![]() En er zijn zelfs vast wel mannen die dát geil vinden ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is toch logisch dat hetero mannen op vrouwelijkheid vallen, anders zouden ze wel op mannen vallen. Maar vrouwelijkheid kan toch in vanalles zitten. Houding, gedrag, mate van gevoeligheid, interesses, alle afzonderlijke onderdelen van je lichaam enz. Grote borsten zien er inderdaad vrouwelijk uit. Maar je hebt ze niet nodig om duidelijk een vrouw te zijn. Ik ken genoeg vrouwen en meisjes die met hun grote borsten een stuk minder vrouwelijk zijn dan ik met m'n mini's ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik had ook heel vroeg borsten, werd er altijd mee gepest
maar nu ik ouder ben en me lichaam ook is mee gegroeid met me borsten, vind ik het vrouwelijk en ik ben trots op dat ik ze heb. mijn vriendin is nog niet echt in de puberteit dus haar borsten zijn erg klein, daar heeft ze volgens mij erg veel moeite mee. ik ben trots op me lichaam en dat wil ik zo houden !/ |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() vertel je vriendin maar dat je borsten er 10 jaar over kunnen doen voordat ze "klaar" zijn, zelfs met eventuele groeipauze's. en al zouden ze niet echt groeien, dat er genoeg mensen zijn die kleine borsten juist heel mooi vinden ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Hm, ik kom dan op een 75C maar die pas ik écht niet. 75D is ook nog te klein terwijl een 80C prima zit qua borsten en iets te breed qua rug
||
![]() |
Citaat:
![]() Lief dat je sorry zei! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het Meisje en de Dood flyaway | 0 | 01-12-2011 21:16 | |
Lichaam & Gezondheid |
Wat is de ideale cup maat? xAnoniem | 67 | 26-04-2010 20:44 | |
Liefde & Relatie |
De versiertoer Armoed | 81 | 06-11-2007 12:25 | |
Verhalen & Gedichten |
WEDSTRIJD-POLL: Predikt de waanzin en de zwartgalligheid! xineof | 231 | 22-01-2006 15:10 | |
Liefde & Relatie |
vriend chatte met andere meisjes FC | 53 | 12-02-2004 15:21 |