Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-11-2001, 22:56
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
In de Islam is het zo dat als je "fouten" maakt dan moet je om vergeving vragen en het dan ook echt menen.

Mwhahhahahahahahhahahahahhaha

Groetjes
Ben(die dit enorm komisch vind )

Oud 14-11-2001, 23:05
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

Mwhahhahahahahahhahahahahhaha

Groetjes
Ben(die dit enorm komisch vind )

Als je zit te branden in de hel dan moet je ook zo lachen, vieze treknicht.

Ben(die een enorme sukkel is)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 10:16
Isa
Isa is offline
Citaat:
JJzD schreef:
hoererij, onreinheid,

weet je wat ik vreemd vind aan de islam en de koran? op aarde mag je je niet aan je lusten overgeven, geen seks, rein zijn enzo, maar in de "gaarden van 'adn" ofziets,(hemel??) wachten er 72(geloof ik) rondborstige witogige gezelinnnen op je. dat is toch scheef? in de hemel mag je zoveel seks hebben als je wilt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 12:23
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
weet je wat ik vreemd vind aan de islam en de koran? op aarde mag je je niet aan je lusten overgeven, geen seks, rein zijn enzo, maar in de "gaarden van 'adn" ofziets,(hemel??) wachten er 72(geloof ik) rondborstige witogige gezelinnnen op je. dat is toch scheef? in de hemel mag je zoveel seks hebben als je wilt.

oh ja?
Daar heb ik anders nooit van gehoord
maar je moet het leven van hier niet vergelijken met het leven wat je in het hiernamaals zult krijgen. Het is niet zoals hier dat je vaak sex wilt ofzo. Je gedachten zijn dan totaal anders, het leven is totaal anders en alles wat je wilt is er voor je (als je in het paradijs komt uiteraard )
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 14:23
Isa
Isa is offline
Citaat:
Regalk schreef:

oh ja?
Daar heb ik anders nooit van gehoord
maar je moet het leven van hier niet vergelijken met het leven wat je in het hiernamaals zult krijgen. Het is niet zoals hier dat je vaak sex wilt ofzo. Je gedachten zijn dan totaal anders, het leven is totaal anders en alles wat je wilt is er voor je (als je in het paradijs komt uiteraard )

juis ja. alles wat je wilt is er voor je. inclusief witogige rondborstige gezellinnen.
hier op aarde mag je je niet overgeven aan wat je wilt,niet aan lust iig, waarom in de hemel wel?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2001, 15:14
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

In het Christendom mag je een zondige leven leiden maar je gaat toch naar de hemel. Dus daar zit wel een verschil in.

en alle moslims onderdrukken vrouwen en blazen allemaal mensen op

nou goed??

je mag hier helemaal niet zondig leven. Ook in hert christendom moet je om vergeving vragen en het ook menen. All1 kennen wij niet zoveel wetten slechts 2: heb uw naaste lief en god boven alles. Alle mensen die denken er wel op los te kunnen leven omdat ze toch vergeven worden hbeben het fout en gaan idd naar de hel denk ik maar daar \ga ik niet over, dat laat ik aan god over. Hij wil dat we eeen goed leven leiden en dat proberen wij niet omdat we bang zijn voor de hel, maar omdat wij graag onze vader eren met ons gedrag. All1 als het ons niet lukt is er niet een groot probleem. We kunnen dan vergeving vragen en die word ons onvoorwaardelijk gegeven

mzzl
JJ
Oud 15-11-2001, 16:57
Mujahideen
Mujahideen is offline
...

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (15-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 15:47
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
pretty girl schreef:
Hoi, Mirage 2000

Jij zegt dat iedereen af zal worden gerekend op zijn eigen daden(in de islam dus).
.

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (19-12-2001).]
=zwart wit= tief jij toch op naar je eigen land gepost op 05-03-2005 @ 19:23
Met citaat reageren
Oud 17-11-2001, 16:07
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Ik heb zo t gevoel dat jij gebanned gaat worden.
Oud 17-11-2001, 17:31
Roelade
Roelade is offline
geen van beide....
alles op de brandstapel..
Oud 17-11-2001, 18:37
Breath
Breath is offline
Tja, ik geloof niet in de bijbel of in de Koran. Marx schreef ooit: "Geloof is de opium van het volk." Hier ben ik het volledig mee eens, en zoals je met Bin Laden en de SGP kunt zien, zijn sommige mensen behoorlijk onder invloed. Bush en Bin laden zeggen beiden "God zij met ons", als dit een en dezelfde god is, is deze oorlog dan niet erg dubbelzinnig? Ik zie beide versies van de God als tiran, omdat hij wetten oplegd en mensen die zich niet binnen de wet houden, worden botweg vernietigt (denk Sodom en Gomorra) of naar de hel gestuurd. Jullie god heeft jullie een eigen wil gegeven, waarom zou hij die wil dan willen beheersen door wetten? conclusie: Denk niet aan een goed leven in de hemel, maar heb het hier maar naar je zin.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 10:38
Think twice
Think twice is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
In de Islam is het zo dat als je "fouten" maakt dan moet je om vergeving vragen en het dan ook echt menen.
In het Christendom mag je een zondige leven leiden maar je gaat toch naar de hemel. Dus daar zit wel een verschil in.

Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar dat is echt niet zo. Ook wij moeten vergeving vragen en het echt menen. What is the point om als Christen te leven als toch elke zondenaar zomaar in de hemel kan komen? Zo werkt het dan ook niet. Als Christen moet je sowieso belijden dat Jezus voor je zonden aan het kruis gestorven is en dat je als je om vergeving vraagt die ook echt krijgt. Daar draait het om. Een zonde blijft een zonde en je moet ook belijden dat je een zondenaar bent. Niemand is perfect op deze aarde!
Oud 18-11-2001, 11:46
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
Breath schreef:
Marx schreef ooit: "Geloof is de opium van het volk."
hehe dat was een foute vertaling. Er moet staan Religie is EEN opium voor het volk. Er zijn er dus meer. Zoals een absoluut geloof in wetenschap bijv.

maar hier verder opin gaan is off topic

mzzl

JJ
Oud 18-11-2001, 14:22
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Think twice schreef:
Ik weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt, maar dat is echt niet zo. Ook wij moeten vergeving vragen en het echt menen. What is the point om als Christen te leven als toch elke zondenaar zomaar in de hemel kan komen? Zo werkt het dan ook niet. Als Christen moet je sowieso belijden dat Jezus voor je zonden aan het kruis gestorven is en dat je als je om vergeving vraagt die ook echt krijgt. Daar draait het om. Een zonde blijft een zonde en je moet ook belijden dat je een zondenaar bent. Niemand is perfect op deze aarde!
Volgens vele Christen (zoals Joel) niet.
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 14:53
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Volgens vele Christen (zoals Joel) niet.
*hoort naam vallen*

Watte?

Wat volgens mij niet?
Oud 18-11-2001, 22:10
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:

Ik denk dat dit wel een aardige weergave is van de kwaliteit van jouw argumenten

Zelfs Joël geeft stukken betere argumenten dan jij (no offence Joël )
Met citaat reageren
Oud 18-11-2001, 23:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
Mujahideen schreef:

Ik denk dat dit wel een aardige weergave is van de kwaliteit van jouw argumenten

Zelfs Joël geeft stukken betere argumenten dan jij (no offence Joël )
Dit was geen argument hoor maar een persoonlijke aanval net als wat jij nu doet.

Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 00:18
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Dit was geen argument hoor maar een persoonlijke aanval net als wat jij nu doet.
Nee hoor, ik heb argumenten voor mijn stelling. Zoals de post die ik citeerde.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 00:20
Demon of Fire
Demon of Fire is offline
Citaat:
Strange Dude schreef:
Citaat:
Mujahideen schreef:
Nee hoor, ik heb argumenten voor mijn stelling. Zoals de post die ik citeerde.

[\\off]
planetarion is afgelopen, slapen jij!! ;o)
[\\off]

Groetjes
Ben(die het een eindeloze discussie vind, maar wel leuk )
Oud 19-11-2001, 19:27
Strange Dude
Strange Dude is offline
Citaat:
Demon of Fire schreef:

[\\off]
planetarion is afgelopen, slapen jij!! ;o)
[\\off]

Groetjes
Ben(die het een eindeloze discussie vind, maar wel leuk )
[Ook offtopic]
Umm... Wat heeft PA hiermee te maken

Enne, toevallig was m'n galaxy onder aanval gisternacht
[/ook offtopic]

Mwa... discussies als dit zijn wel leuk ja... Jammer dat sommigen (lees: Mujahideen) geen fatsoendelijke argumenten kan verzinnen en maar gaat schelden.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2001, 20:32
rozijntje
rozijntje is offline
het grootste probleem van de islam is dat allah niet echt vergevingsgezind is. als ik een goed leven als christen leid, kom ik toch nog in de hel terecht. jeej. ja vergeet het maar dat ik mij ga bekeren tot de islam. ik zie weinig verschil tussen islam en christendom eigenlijk, alleen is de islam (zoals ik al zei) onverdraagzamer, dus kies ik dan toch maar voor christendom. de waarden zijn toch hetzelfde? than what is the problem?? ze proberen beide om mensen goed te laten leven, en bieden de hoop op een hiernamaals enzovoort. ze stammen zelfs uit dezelfde godsdienst (jodendom)
Oud 20-11-2001, 08:02
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De Islam zegt ook dat je je verstand moet gebruiken. Je mag niet domweg alles geloven. Je moet het onderzoeken.
Zo dat is nieuw voor jullie he. Dat wisten jullie niet!!!!
Moet/mag je dan ook twijfelen aan het bestaan van Allah?
Oud 20-11-2001, 12:37
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:
Moet/mag je dan ook twijfelen aan het bestaan van Allah?
Begrijpend lezen is ook een kunst!!!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 12:42
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
[B]het grootste probleem van de islam is dat allah niet echt vergevingsgezind is. als ik een goed leven als christen leid, kom ik toch nog in de hel terecht. jeej. ja vergeet het maar dat ik mij ga bekeren tot de islam. ik zie weinig verschil tussen islam en christendom eigenlijk, alleen is de islam (zoals ik al zei) onverdraagzamer, dus kies ik dan toch maar voor christendom. de waarden zijn toch hetzelfde? than what is the problem?? ze proberen beide om mensen goed te laten leven, en bieden de hoop op een hiernamaals enzovoort. ze stammen zelfs uit dezelfde godsdienst (jodendom)/B]
De islam is onverdraagzamer???? Argumentatie?

Je zei ook nog dat de waarden hetzelfde zijn. Kijk, daar maak je een fout. Er zit een groot verschil tussen de Islam en het Christendom.
Bijv. jullie mogen naar de hoeren, mensen beledigen, drinken etc. etc. In de Islam is dit verboden. Jullie zeggen nu zeker wel dat het in de Christendom ook allemaal verboden is. Maar toch zeggen jullie dat God jullie zal vergeven zonder dat jullie er iets voor hoeven te doen.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (20-11-2001).]
Met citaat reageren
Oud 20-11-2001, 22:23
Think twice
Think twice is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
De islam is onverdraagzamer???? Argumentatie?

Je zei ook nog dat de waarden hetzelfde zijn. Kijk, daar maak je een fout. Er zit een groot verschil tussen de Islam en het Christendom.
Bijv. jullie mogen naar de hoeren, mensen beledigen, drinken etc. etc. In de Islam is dit verboden. Jullie zeggen nu zeker wel dat het in de Christendom ook allemaal verboden is. Maar toch zeggen jullie dat God jullie zal vergeven zonder dat jullie er iets voor hoeven te doen.

[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (20-11-2001).]
Wat een wijsheid weer allemaal! Ik denk dat het niet helemaal klopt zoals jij het schetst. Waarom zou je als Christen naar de hoeren willen, als je probeert om Gods wetten zo goed mogelijk na te leven? Je weet dan dat God je als man en vrouw ziet als je sex met iemand gehad hebt. Dat zou bij een hoer nooit kunnen. What´s the point om jezelf dan Christen te noemen.
Ik heb trouwens nog wel een aardig Bijbeltekstje om te laten zien dat wij niet alle zonden ongestraft kunnen doen.

Romeinen 2 vers 5

Maar in uw weerbarstigheid en onboetvaardigheid van hart hoopt gij u toorn op tegen de dag des toorns en der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods, die een ieder vergelden zal naar zijn werken.

Dit stukje gaat over het oordeel van God over de Joden, de gelovigen dus. Wij kunnen niet alles ongestraft doen, ook wij zullen verantwoording af moeten leggen over onze daden. Ik denk dat de Bijbel en de Koran ongeveer hetzelfde zijn op dit punt. Maar dat neemt nog niet weg dat wij God als Vader mogen zien en jullie Allah niet. Dat is het punt waar ik het meeste moeite heb in de Koran!!!

Oud 21-11-2001, 10:54
JediJoel
JediJoel is offline
Think twice[/b][/QUOTE]
de God van het jodendom,christendom en de koran is 1 en dezelfde.

[Dit bericht is aangepast door Kenny McCormick (09-11-2001).][/B][/QUOTE]

Drie in 1. Maar dat is weer een ander verhaal.
greetzzz
Oud 21-11-2001, 10:57
JediJoel
JediJoel is offline
Ik denk dat voor een niet-gelovige ze allebei op hetzelfde neerkomen. Ik heb helaas de Koran nog niet gelezen, dus ik kan hierover ook niet echt oordelen, maar voor een Christen zal de Bijbel het boek zijn, en voor de Moslims de Koran. (dit leidt nergens heen) Maar de Koran zecht volgens mij, (van wat ik gehoord heb) dat Jezus wel een grote profeet was, maar niet de zoon van God. Dat is het Grote Verschil. Verder weet ik het niet. Ik denk dat de Moslims het fout hebben, maar de Moslims denken dat wij het fout hebben.
greetzzz
Oud 21-11-2001, 11:08
Regalk
Regalk is offline
Citaat:
rozijntje schreef:
het grootste probleem van de islam is dat allah niet echt vergevingsgezind is. als ik een goed leven als christen leid, kom ik toch nog in de hel terecht. jeej. ja vergeet het maar dat ik mij ga bekeren tot de islam. ik zie weinig verschil tussen islam en christendom eigenlijk, alleen is de islam (zoals ik al zei) onverdraagzamer, dus kies ik dan toch maar voor christendom. de waarden zijn toch hetzelfde? than what is the problem?? ze proberen beide om mensen goed te laten leven, en bieden de hoop op een hiernamaals enzovoort. ze stammen zelfs uit dezelfde godsdienst (jodendom)

Allah is juist WEL vergevingsverzind, maar als je dood bent is het te laat. Jouw keuzes moet je maken in de tijd dat je hier op aarde leeft.

Wie onwetend is, wordt niet streng beoordeeld en kan niet de hel ingaan omdat hij geen moslim was. (bijv.: een volkje dat helemaal afgezonderd leeft van de moderne wereld in de amazone ofzo)

Met de media van tegenwoordig kan iedereen die een beetje fatsoenlijk leeft van alles te weten komen over de Islam (de onwetedenden daargelaten), als jij je er niet in wilt verdiepen dan is dat een foute keuze van jouw, en je wordt daarop beoordeeld. Verdiep jij je in de Islam, maar wil je er niet in geloven, dan is dat ook jouw fout. Na je dood is het te laat om deze nog te corrigeren. Voor je dood kan het nog wel. Als jij je voor je dood om één of andere reden helemaal wilt bekeren tot de Islam, hoef je alleen maar te zeggen 'ik geloof in één god en dat is Allah, en zijn profeet is Mohammed', en als je dat met alle overtuiging zegt, dan kun jij nog naar het paradijs gaan. Maar Allah is de gene die daaarover beslist.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2001, 11:14
Enjoycie
Enjoycie is offline
[/QUOTE]
Kenny schreef:
[/QUOTE]

Weet je,
ik denk dat je de klokken hebt horen luiden, maar niet echt gezien hebt, waar de klepel hangt.
Je mag wel seks hebben, want in de bijbel staat: "Gaat heen en vermeerdert u" !!
Er is zelfs een bijbelboek dat erover gaat, nl. Hooglied. Hoe de bruidegom en bruid naar
elkaar verlangen.
In Efeziers staat ook : "Begeer elkaar"
Je mag echter niet naar een ander
zijn/haar echtgeno(o)t(e) verlangen, want dat is bijbels gezien onrein.

*over seks in de hemel gesproken,
ik denk dat God geen man is,
want als God een man was had hij een vrouw nodig.
volgens mij is God ook geen vrouw, want dan had "hij" een man nodig.
In mijn ogen is God de liefde tussen man en vrouw, die eenheid.
God is een bron van onvoorwaardelijke liefde, en die liefde heerst ook in de hemel.
Vandaar dat je niets bij de vleselijke lusten nodig hebt in de hemel.

[Dit bericht is aangepast door Enjoycie (22-11-2001).]
Oud 17-01-2002, 14:37
Verwijderd
Thora!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:17
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JJzD schreef:

paulus schrijft dat degenen die jezus niet kenden maar wel de wet in hun hart gegrift hebben door het vuur gered zullen worden

Is Paulus ooit voorspeld? Heeft hij ooit Jezus(as) gezien of horen spreken? Het antwoord is: nee. Wie is Paulus om dat te claimen dan?

Carl Sagan (Scientist; Author)

"My long-time view about Christianity is that it represents an amalgam of two seemingly immiscible parts--the religion of Jesus and the religion of Paul. Thomas Jefferson attempted to excise the Pauline parts of the New Testament. There wasn't much left when he was done, but it
was an inspiring document." (Letter to Ken Schei [author of Christianity Betrayed])

Thomas Jefferson

"Paul was the first corrupter of the doctrines of Jesus." (All references not can be found in Christianity Betrayed)

Albert Schweitzer

"Where possible Paul avoids quoting the teaching of Jesus, in fact even mentioning it. If we had to rely on Paul, we should not know that Jesus taught in parables, had delivered the sermon on the mount, and had taught His disciples the 'Our Father.' Even where they are specially relevant, Paul passes over the words of the Lord."

Wil Durant (Philosopher)

"Paul created a theology of which none but the vaguest warrants can be found in the words of Christ." "Fundamentalism is the triumph of Paul over Christ."

Walter Kaufmann (Professor of Philosophy, Princeton)

"Paul substituted faith in Christ for the Christlike life."

George Bernard Shaw

"No sooner had Jesus knocked over the dragon of superstition than Paul boldly set it on its legs again in the name of Jesus."

Thomas Hardy
"The new testament was less a Christiad than a Pauliad."

Hyam Maccoby (Talmudic Scholar)

"As we have seen, the purposes of the book of Acts is to minimize the conflict between Paul and the leaders of the Jerusalem Church, James and Peter. Peter and Paul, in later Christian tradition, became twin saints, brothers in faith, and the idea that they were historically bitter opponents standing for irreconcilable religious standpoints would have been repudiated with
horror. The work of the author of Acts was well done; he rescued Christianity from the
imputation of being the individual creation of Paul, and instead gave it a respectable pedigree, as a doctrine with the authority of the so-called Jerusalem Church, conceived as continuous in spirit with the Pauline Gentile Church of Rome. Yet, for all his efforts, the truth of the matter is not hard to recover, if we examine the New Testament evidence with an eye to tell-tale
inconsistencies and confusions, rather than with the determination to gloss over and harmonize all difficulties in the interests of an orthodox interpretation." (The Mythmaker, p. 139,Weidenfeld and Nicolson, London, 1986)

Jeremy Bentham (English Philosopher)

"If Christianity needed an Anti-Christ, they needed look no farther than Paul." ("Not Paul, but Jesus" )

Carl Jung (Psychologist)

"Paul hardly ever allows the real Jesus of Nazareth to get a word in." (U.S. News and World Report, April 22, 1991, p. 55)

Bishop John S. Spong (Episcopal Bishop of Newark)

"Paul's words are not the Words of God. They are the words of Paul- a vast difference."
(Rescuing the Bible from Fundamentalism, p. 104, Harper San Francisco, 1991).

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:25
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JJzD schreef:
voor de mensen die zich niet aan die geboden hielden is jezus gestorven

Vreemd. Dus eigenlijk komt het erop neer dat de mensen die wel een goed leven leiden oneerlijk behandeld worden. Voor de mensen die zich niet aan de geboden houden is Jezus gestorven. Daarmee benadeelt hij dus de mensen die zich wel aan de geboden hielden. Dat is erg onrechtvaardig.

Citaat:
JJzD schreef:
God heeft die hel niet geschapen maar dat is de plek waar de duivel zijn volgelingen mag hebben en doen met ze wat hij wil

God wil iedereen in de hemel hebben maar wie hem zijn hele leven verwerpt en echt slecht doet moet maar boeten. Niet in een plek die door god is geschapen maar op een plek waar god de duivel heeft geboeid

En wie heeft de duivel gemaakt.......
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:27
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
JJzD schreef:

de mensen wisten dat ze goed moeten leven
dat is in elke cultuur ingepeperd

Eigenlijk heb je de Bijbel dus niet nodig....
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:31
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
En wie heeft de duivel gemaakt.......
Hij kijkt volgens mij teveel naar Tom & Jerry tekenfilms.

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 15:37
Mirage2000
Mirage2000 is offline
[quote]Joël schreef:
[b]En dan nu het werkelijke verschil tussen het Christendom en de Islam:

Een Christen is vrij. Verlost. Een Christen is vrij om te gaan en staan en te doen wat hij/zij zelf wil. (Veel mensen kijken op als je ze dit verteld). Een Christen is ook vrij van het oordeel, als hij zijn zonden beleid (geloof k).

O, dus een Christen mag van alles uitvreten( moorden, verkrachten, stelen enz)
maar hij zal toch vrij zijn van het oordeel? Waarom zou je uberhaupt iets goeds doen in deze wereld dan?Waarom de hel? Waarom de hemel? Waarom in God geloven?

Citaat:
Joël schreef:
Het woord Islam betekend onderwerping; je moet met je neus op de grond, en je kop dicht houden.

Je beledigt je eigen christelijke profeten, want die baden ook zo.

Citaat:
Joël schreef:
Misschien een beetje een scheve mening, maar zo zie ik het. Di's mijn ervaring.
Ik begrijp die ervaring wel. De Bijbel staat namelijk niet echt tolerant ten op zichte van andere religies.

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 16:01
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
pretty girl schreef:
Hoi, Mirage 2000

Jij zegt dat iedereen af zal worden gerekend op zijn eigen daden(in de islam dus).
Dus jij maakt nooit fouten???

Tuurlijk wel.

Citaat:
pretty girl schreef:
En wat nou als je op iedere fout aangewezen wordt kom je dan nog in de "hemel" van jou.

Ligt eraan hoe groot die zonde is en/of je OPRECHT (alles in de Islam draait om de intentie) vergeving vraagt. Kijk een moord(niet uit zelfverdediging) bijvoorbeeld kan -volgens sommige islamgeleerden- ( ik heb het zelf eerlijk gezegd eigenlijk nooit onderzocht) nooit door Allah vergeven worden(zou jij de moordenaar van je ouders kunnen vergeven?).
De God zoals wij moslims Hem zien is absoluut rechtvaardig.
Koran: 99:7-8 "Then shall anyone who has done an atom's weight of good, see it! And anyone who has done an atom's weight of evil, shall see it".
Alles wat we doen in ons leven wordt vastgelegd voor ons. Voor elk atoom van goedheid die je doet in je leven zullen we zien, en voor elk atoom van slechtheid zullen we ook zien. En Allah is Degene Die het uiteindelijke besluit heeft of je wel of niet de hemel binnen gaat.

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (17-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 16:18
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
weet je wat ik vreemd vind aan de islam en de koran? op aarde mag je je niet aan je lusten overgeven, geen seks, rein zijn enzo

Voor de mensen is dit leven een test. In de Koran staat het als volgt:

He Who created death and life, that He may try which of you is best in deed.

en

Verily We created Man from a drop of mingled sperm, in order to try him: So We gave him the gifts of hearing and sight.

In de Koran maakt God verder duidelijk dat niets doelloos is:

We did not create heaven and earth and everything in between them as a game. If We had desired to have some amusement, We could have found it Our presence, if We Would do such a thing!

Je mag trouwens wel seks hebben, maar alleen binnen het kader van het huwelijk.

Citaat:
Kenny McCormick schreef:
maar in de "gaarden van 'adn" ofziets,(hemel??) wachten er 72(geloof ik) rondborstige witogige gezelinnnen op je. dat is toch scheef? in de hemel mag je zoveel seks hebben als je wilt.
72? Waar baseer je dit op?
Hoe dan ook. De hemel is een beloning.
Maagden voor de mannen.
Knapen voor de vrouwen. Als je het wilt natuurlijk. Alles is mogelijk in de hemel.

[Dit bericht is aangepast door Mirage2000 (17-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 16:25
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:

juis ja. alles wat je wilt is er voor je. inclusief witogige rondborstige gezellinnen.
hier op aarde mag je je niet overgeven aan wat je wilt,niet aan lust iig, waarom in de hemel wel?

Hemel=beloning.
Aardse leven=test.

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 16:27
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Think twice schreef:
[B] What is the point om als Christen te leven als toch elke zondenaar zomaar in de hemel kan komen? [B]
Dat vraag ik me ook al af!

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 16:30
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Think twice schreef:
Maar dat neemt nog niet weg dat wij God als Vader mogen zien en jullie Allah niet. Dat is het punt waar ik het meeste moeite heb in de Koran!!!

Vader in welke zin?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 18:41
ik-ke
ik-ke is offline
Wie in God gelooft, mag Hem zien als je vader, omdat hij om ons geeft als om zijn kinderen. Ookal doen wij zonden, als we daar echt spijt van hebben, worden ze ons vergeven. Bij Allah heerst meer het idee dat je alles moet verdienen. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik zou gewoon bang voor hem zijn. Vooral: ''aarde=test en hemel=beloning''...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 19:01
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Je beledigt je eigen christelijke profeten, want die baden ook zo.
Het ging mij niet over de manier waarop wordt gebeden.

Citaat:
Mirage2000 schreef:
Ik begrijp die ervaring wel. De Bijbel staat namelijk niet echt tolerant ten op zichte van andere religies.
Onderzoek alles en behoud het goede.

Oud 17-01-2002, 19:58
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
ik-ke schreef:
Wie in God gelooft, mag Hem zien als je vader, omdat hij om ons geeft als om zijn kinderen. Ookal doen wij zonden, als we daar echt spijt van hebben, worden ze ons vergeven. Bij Allah heerst meer het idee dat je alles moet verdienen. Ik weet niet hoe dat bij jullie zit, maar ik zou gewoon bang voor hem zijn. Vooral: ''aarde=test en hemel=beloning''...
In metaforische zin dus. Dan is het niet te begrijpen waarom Jezus wel letterlijk de zoon van God is.

Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 20:00
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
Joël schreef:
Het ging mij niet over de manier waarop wordt gebeden.

Nu niet nee.

Citaat:
Joël schreef:
Onderzoek alles en behoud het goede.

Blasfemie?!
Met citaat reageren
Oud 17-01-2002, 20:40
SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
http://www.truesatanisthorde.nl maar Bad Religion iz oowk goeje actie
Oud 21-01-2002, 16:07
Joël
Joël is offline
Citaat:
Mirage2000 schreef:
Blasfemie?!
What about it?
Oud 22-01-2002, 21:57
ik-ke
ik-ke is offline
[QUOTE]Mirage2000 schreef:
[B] In metaforische zin dus. Dan is het niet te begrijpen waarom Jezus wel letterlijk de zoon van God is.

Ja in feite wel ja, maar liefde tussen vader en zoon is duidelijk, het geeft aan hoeveel Hij om ons geeft. God neemt ons tot zijn kinderen aan als wij in Zijn eigen Zoon geloven, die hij uit liefde voor ons gegeven heeft. Kortom God is een en al liefde waar ik dus bij Allah niet geloof...
Met citaat reageren
Oud 22-01-2002, 22:00
ik-ke
ik-ke is offline
Oh ja trouwens, ik heb eens van iemand gehoord dat een Christen doden, bij de Islam een goede daad is...waarom is dat en hoe kijkt men daar tegen aan?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 11:52
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ik-ke schreef:
Oh ja trouwens, ik heb eens van iemand gehoord dat een Christen doden, bij de Islam een goede daad is...waarom is dat en hoe kijkt men daar tegen aan?
Je moet niet altijd alles geloven wat mensen zeggen.

Met citaat reageren
Oud 23-01-2002, 13:00
Mirage2000
Mirage2000 is offline
Citaat:
ik-ke schreef:
Ik heb van iemand gehoord, dat als je een Moslim doodt, bij het Christendom dat een goede daad is.... waarom is dat zo en hoe kijkt men daar tegen aan?
Je moet zoals Mujahideen het al zegt niet alles geloven wat mensen zeggen. Geen wonder dat er zoveel vooroordelen zijn tegen de Islam.

Het leven is heilig en wordt beschouwd door de moslim als een goddelijke gift, die bedoeld is om te behouden en volledig het nut te gebruiken.
Het leven is niet een mens' persoonlijke eigendom, dat afgevoerd kan worden als een individu dat wil, maar een waardevolle gift.
De moslim heeft daarom de plicht om alle vormen van leven te bescheremen en ze met respect te behandelen. Niemand, het maakt niet uit hoe groot en machtig die persoon ook is, heeft het recht om het leven van een ander te overweldigen.

Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood, en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen hunner op aarde tot over treders.(Koran 5:32)

Zelfs als iemand je wilt vermoorden, zou een moslim het niet beschouwen alsof het haar of zijn rechts is om die persoon te doden.

"Als gij uw hand naar mij uitstrekt om mij te doden, zal ik mijn hand niet naar u uitstrekken, om u te doden. Ik vrees Allah, de Heer der Werelden. (Koran 5:28)

Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten