Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2010, 19:27
KanSerieusZijn
KanSerieusZijn is offline
Ja, miss beetje vage vraag.

Maar ik vroeg me gewoon af, wat zien jongens/mannen nu eigenlijk in borsten?
Ik vind het zelf eigenlijk maar dingen die gewoon in de weg zitten en waar niet veel praktisch nut aan is. Maar toch hebben borsten aantrekkingskracht op jongens/mannen.

Nou mannen, wat zien jullie eigenlijk in die twee ronde dingen die er bij elke vrouw aan zitten?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 20:03
Verwijderd
Ik kan het niet onder woorden brengen, maar die dingen zijn gewoon leuk en lekker. Waarschijnlijk hetzelfde wat jij leuk vindt aan een piemel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2010, 20:24
Pluis
Pluis is offline
Tja, mannen hebben ze zelf niet en dat maakt ze natuurlijk heel interessant. En ze zijn genetisch geprogrammeerd om borsten heet te vinden.
Oud 26-04-2010, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Tja, mannen hebben ze zelf niet en dat maakt ze natuurlijk heel interessant. En ze zijn genetisch geprogrammeerd om borsten heet te vinden.
Een vagina heb ik ook niet en dat vind ik een stuk minder interessant dan tieten.

Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 09:06
Mistraelle
Mistraelle is offline
Volgens mij ligt het ook heel sterk aan de cultuur waar je je in bevind. In Afrika bijvoorbeeld hebben mannen helemaal niets met borsten maar daar zijn ze aangetrokken tot het achterste van de vrouw. Ik denk dat als ieder meisje topless gaat rondlopen dat er op zijn tijd ook de aantrekkingskracht verliest.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 09:15
The_Maestro
The_Maestro is offline
Inderdaad.. Als ieder meisje in de zomer hier topless zou liggen dan was er niks speciaals aan..

Maar je groeit op als jongetje, waarbij meisjes dan in een keer bikini's gaan dragen en ze ondergaan een paar veranderingen in de pubertijd en voila.. aantrekkingskracht

Het is moeilijk uit te leggen. Maar borsten zijn gewoon een van die dingen die vrouwen onderscheidt van mannen. Samen met mooie benen en een zacht sappige huid..

Ik moet ophouden kbegin te kwijlen
Oud 29-04-2010, 14:42
Flickan
Flickan is offline
haha sappige huid klinkt in mijn oren eerder ranzig dan aantrekkelijk
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 16:50
Rysair
Rysair is offline
Zou niet weten waarom jongens die borsten nou zo mooi vinden. Ikzelf let er niet al te veel op, maar natuurlijk is een meisje aantrekkelijker als ze een goede partij heeft (niet te groot natuurlijk!). Onderling hebben jongens 't gewoon over. Je moet er niet al te veel van aantrekken, want als een jongen je echt leuk vind, dan maakt 't allemaal niet uit.

Alhoewel, als je enorme HUGE tieten hebt, das een afknapper. sorry.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2010, 20:33
Martiño
Martiño is offline
Vanuit zijn instinct wil de mens (net zoals alle andere diersoorten) zich graag voortplanten en dan graag met de beste partij die beschikbaar is, om de continuïteit van zijn genetisch materiaal te waarborgen. Borsten zijn van nature van groot belang bij de voorplanting, want zo wordt het nageslacht gevoed. Vandaar dat mannen borsten interessant vinden, ze zien het als een symbool van vruchtbaarheid.
Oud 30-04-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Vanuit zijn instinct wil de mens (net zoals alle andere diersoorten) zich graag voortplanten en dan graag met de beste partij die beschikbaar is, om de continuïteit van zijn genetisch materiaal te waarborgen. Borsten zijn van nature van groot belang bij de voorplanting, want zo wordt het nageslacht gevoed. Vandaar dat mannen borsten interessant vinden, ze zien het als een symbool van vruchtbaarheid.
Dat hoeft niet waar te zijn als het gaat om de evolutie van borsten. Doordat mond en neus bij de mens heel dichtbij elkaar zitten voorkomen grotere borsten dat de baby tijdens het drinken van melk nog wel adem kunnen halen en niet doodgedurkt worden.

Deze theorie is nu minder van toepassing, maar zou heel vroeger zeker wel van belang kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 11:30
KanSerieusZijn
KanSerieusZijn is offline
Citaat:
Je moet er niet al te veel van aantrekken, want als een jongen je echt leuk vind, dan maakt 't allemaal niet uit.
Ja, ik had het nu gewoon over mannen in het algemeen en niet over mijn vriend. Mn vriend vind ze namelijk gewoon goed, zegtie zelf, dus daar maak ik me totaal geen zorgen om. Het ging me er gewoon om, wat mannen er in zien.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 12:30
Rysair
Rysair is offline
Citaat:
Ja, ik had het nu gewoon over mannen in het algemeen en niet over mijn vriend. Mn vriend vind ze namelijk gewoon goed, zegtie zelf, dus daar maak ik me totaal geen zorgen om. Het ging me er gewoon om, wat mannen er in zien.
Niet veel dus. In het algemeen is 't wel zo dat 't een soort extra'tje geeft, maar je gezicht is natuurlijk veel belangrijker! Ik zie in borsten van een vrouw iets dat gewoon normaal mag zijn, mij maakt t echt niet uit of ze nou enorm zijn of niet (te klein/groot is ook niet mooi trouwens). Kheb niet egt verstand van cupmaten dus ..
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 19:16
Verwijderd
Citaat:
Dat gaat dus nergens over, want de hoeveelheid melk die een moeder kan geven is helemaal niet gerelateerd aan de grootte van de borsten. Je kunt eerder een link leggen tussen het feit dat hoge ronde borsten laten zien dat iemand jong is en in ieder geval niet ondervoed, en dus fysiek waarschijnlijk behoorlijk bezond.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 19:41
Verwijderd
Hoe laat je een hoopje vet er mooi uitzien ?

...

Je zet er een tepel op.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2010, 20:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat gaat dus nergens over, want de hoeveelheid melk die een moeder kan geven is helemaal niet gerelateerd aan de grootte van de borsten. Je kunt eerder een link leggen tussen het feit dat hoge ronde borsten laten zien dat iemand jong is en in ieder geval niet ondervoed, en dus fysiek waarschijnlijk behoorlijk bezond.
Ja, weetikveel, ten eerste denkt de mens niet altijd even logisch, ten tweede heb je misschien wel gelijk en is dat waar mannen op letten, maar dan komt het min of meer op hetzelfde neer en voor de rest snap ik ook niet wat al die mannen er zo leuk aan vinden.
Oud 01-05-2010, 23:48
Wammus
Wammus is offline
Ik moet zeggen dat ik zelf ook op borsten val maar eigenlijk geen idee heb waarom. De enige verklaring die ik kan bedenken is dat ik borsten relateer aan seks en ze daarom heel boeiend vind. Opvallend vind ik wel dat ik ook genoeg mannen ken die borsten totaal niet interessant vinden maar helemaal wild worden van "mooie" billen waar ik zelf dan weer niets mee heb.
Oud 02-05-2010, 10:58
Flickan
Flickan is offline
Je kunt toch ook niet uitleggen waarom je een bepaalde kleur mooier vindt dan een andere.
Is het niet ook veel leuker om van dingen te genieten zonder helemaal te analyseren waarom. ?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2010, 16:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Borsten in combinatie met een lekkere kont en een strak lichaam is voor vrijwel elke man een enorm opwindend iets. Waarom? dunno, maar wat boeit dat nou weer..
Oud 03-05-2010, 09:15
Verwijderd
Er zijn twee evolutionaire verklaringen.
De eerste stelt dat een vrouw mét ronde borsten duidelijk in de vruchtbare leeftijd is. Niet alleen zijn ze na de menopauze niet meer rond, zoals Freya al zei, maar voor de puberteit zijn ze er uberhaupt nog niet . Doordat mannen ronde borsten seksueel opwindend vinden, voorkom je dat ze hun zaad en hun seksdrive 'verspillen' aan vrouwen die nog niet of niet meer kinderen kunnen krijgen. En inderdaad ook dat ze meer neigen naar seks met vrouwen die genoeg doorvoed zijn om een kind te kunnen dragen.
De tweede stelt dat borsten ons herinneren aan billen. De meeste zoogdieren snufffelen aan elkaars kont voordat ze paren, waarschijnlijk vinden ze dat sexy, zo'n kont vlakbij hun gezicht. Maar mensen lopen rechtop waardoor de billen een eind bij het gezicht vandaan zijn en bovendien nemen ze tijdens de seks ook allerlei posities aan waarbij ze de billen niet kunnen zien. Borsten vervangen dan de rol die billen bij de meeste zoogdieren spelen.

Dat veel mannen nu van grote borsten houden is denk ik ook deels cultureel bepaald. Als je naar vrouwen op schilderijen kijkt dan zie je dat er ook hele periodes zijn waarin kleine borsten juist hip waren.

En dit beantwoordt natuurlijk niet de vraag 'waarom', maar alleen de vraag 'waardoor'. Geen enkele man zal denken: "He, die borsten zijn seksueel opwindend want daaraan zie ik dat een vrouw vruchtbaar is en ze doen me aan haar billen denken en bovendien zijn dat soort borsten nu helemaal in". Ze denken gewoon "He, die borsten zijn seksueel opwindend want ze zien er lekker uit". Maar dan in minder woorden.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 18:07
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ik kan het niet onder woorden brengen, maar die dingen zijn gewoon leuk en lekker. Waarschijnlijk hetzelfde wat jij leuk vindt aan een piemel.
Natuurlijk niet. Vrouwen vinden piemels echt lang niet zo interessant als mannen borsten vinden. Over het algemeen gesproken natuurlijk. Piemels zijn alleen maar leuk vanwege de dingen die je ermee kunt doen.

Citaat:
Volgens mij ligt het ook heel sterk aan de cultuur waar je je in bevind. In Afrika bijvoorbeeld hebben mannen helemaal niets met borsten maar daar zijn ze aangetrokken tot het achterste van de vrouw.
Nou, toevallig ben ik afgelopen weekend met een jongeman uit Ethiopië het spreekwoordelijke bed in gedoken en volgens mij vond die mijn borsten toch wel machtig interessant.
Oud 03-05-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Natuurlijk niet. Vrouwen vinden piemels echt lang niet zo interessant als mannen borsten vinden. Over het algemeen gesproken natuurlijk. Piemels zijn alleen maar leuk vanwege de dingen die je ermee kunt doen.
Dat is toch hetzelfde met borsten? Die zijn ook alleen maar leuk vanwege de dingen die ke ermee kunt doen: aanraken, strelen, zuigen, russisch neuken, sabbelen, likken, aaien en ja, zelfs stijf maken!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 09:10
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Er zijn twee evolutionaire verklaringen.
De eerste stelt dat een vrouw mét ronde borsten duidelijk in de vruchtbare leeftijd is. Niet alleen zijn ze na de menopauze niet meer rond, zoals Freya al zei, maar voor de puberteit zijn ze er uberhaupt nog niet . Doordat mannen ronde borsten seksueel opwindend vinden, voorkom je dat ze hun zaad en hun seksdrive 'verspillen' aan vrouwen die nog niet of niet meer kinderen kunnen krijgen. En inderdaad ook dat ze meer neigen naar seks met vrouwen die genoeg doorvoed zijn om een kind te kunnen dragen.
De tweede stelt dat borsten ons herinneren aan billen. De meeste zoogdieren snufffelen aan elkaars kont voordat ze paren, waarschijnlijk vinden ze dat sexy, zo'n kont vlakbij hun gezicht. Maar mensen lopen rechtop waardoor de billen een eind bij het gezicht vandaan zijn en bovendien nemen ze tijdens de seks ook allerlei posities aan waarbij ze de billen niet kunnen zien. Borsten vervangen dan de rol die billen bij de meeste zoogdieren spelen.

Dat veel mannen nu van grote borsten houden is denk ik ook deels cultureel bepaald. Als je naar vrouwen op schilderijen kijkt dan zie je dat er ook hele periodes zijn waarin kleine borsten juist hip waren.

En dit beantwoordt natuurlijk niet de vraag 'waarom', maar alleen de vraag 'waardoor'. Geen enkele man zal denken: "He, die borsten zijn seksueel opwindend want daaraan zie ik dat een vrouw vruchtbaar is en ze doen me aan haar billen denken en bovendien zijn dat soort borsten nu helemaal in". Ze denken gewoon "He, die borsten zijn seksueel opwindend want ze zien er lekker uit". Maar dan in minder woorden.
Wat "in" is op borstengebied heeft volgens mij weinig te maken met wat mannen opwindt.

En zouden vrouwen na de menopauze überhaupt wel mee doen in dit verhaal. Met betrekking tot het naar aanleiding van de borsten bepalen van vruchtbaarheid. Zo oud werden ze in de oertijd niet toch?

Oh en het schijnt zo te zijn dat twee derde van de mannen een A of B cup ideaal vindt. Wat lullig is want de gemiddelde maat is tegenwoordig D. En dat zou betekenen dat al die vrouwen die grotere borsten willen om kerels aan te trekken dat voor niks doen.
Overigens vraag ik me af hoe betrouwbaar zo'n onderzoek is. Volgens mij zijn de meeste mannen ontzettend slecht in het schatten van een cup-maat. Wat ik ze niet kwalijk kan nemen, een bepaalde cup ziet er bij iedereen anders uit.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 09:12
Flickan
Flickan is offline
Citaat:

Nou, toevallig ben ik afgelopen weekend met een jongeman uit Ethiopië het spreekwoordelijke bed in gedoken en volgens mij vond die mijn borsten toch wel machtig interessant.
ja, dat was vast zo'n kerel uit zo'n traditionele stam die verder nooit contact heeft gehad met mensen uit de rest van de wereld, toch?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 09:13
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Dat is toch hetzelfde met borsten? Die zijn ook alleen maar leuk vanwege de dingen die ke ermee kunt doen: aanraken, strelen, zuigen, russisch neuken, sabbelen, likken, aaien en ja, zelfs stijf maken!
al die dingen zou je ook met een oksel kunnen, maar dat doen de meeste mensen niet.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 12:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hoe maak je een oksel stijf vraag ik me dan af?
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 15:42
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
dat mag jij gaan onderzoeken
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Dat wou ik net gaan vragen...
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 18:33
Verwijderd
Als je 'm doodmaakt
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Als je 'm doodmaakt
Getver
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 21:08
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Ik denk dat dat soms ook met de moraal van een bepaalde tijd te maken heeft en de rol van moraliserende instituten als de kerk te maken heeft.
Oud 04-05-2010, 21:33
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Overigens vraag ik me af hoe betrouwbaar zo'n onderzoek is. Volgens mij zijn de meeste mannen ontzettend slecht in het schatten van een cup-maat. Wat ik ze niet kwalijk kan nemen, een bepaalde cup ziet er bij iedereen anders uit.
In plaats van mannen te vragen wat ze de beste cupmaat vinden (met dan als antwoordmogelijkheid de eerste zes letters van het alfabet), kun je ze ook plaatjes laten zien van borsten met verschillende maten, en ze een voorkeur laten aangeven. Op die manier kun je natuurlijk wel aangeven wat de meeste mannen als beste maat zien.

@Sarah: de verklaring van de menopauze verklaart niet de voorkeur voor ronde borsten, want na de menopauze zijn ook puntige borsten niet meer puntig. Het verklaart uiteraard wel de voorkeur voor borsten, ongeacht de vorm.
Oud 05-05-2010, 08:43
Verwijderd
Citaat:
In plaats van mannen te vragen wat ze de beste cupmaat vinden (met dan als antwoordmogelijkheid de eerste zes letters van het alfabet), kun je ze ook plaatjes laten zien van borsten met verschillende maten, en ze een voorkeur laten aangeven. Op die manier kun je natuurlijk wel aangeven wat de meeste mannen als beste maat zien.

@Sarah: de verklaring van de menopauze verklaart niet de voorkeur voor ronde borsten, want na de menopauze zijn ook puntige borsten niet meer puntig. Het verklaart uiteraard wel de voorkeur voor borsten, ongeacht de vorm.
ja ik bedoelde ook niet zozeer rond vs. puntig maar vooral vol vs. slap
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 09:16
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Was het maar zo makkelijk.
Een C kan er bijvoorbeeld makkelijk als een A uitzien op een ander lichaam. Een D als een B enz.. Heeft te maken met verhoudingen.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 09:18
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
Het schijnt trouwens ook zo te zijn dat bij veel vrouwen in de menopauze juist hun borsten gaan groeien. Om het lekker ingewikkeld te maken.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2010, 12:23
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Nee, het is niet hetzelfde. Lastig uit te leggen, maar het is echt héél anders. Mannen vinden borsten zélf heel erg leuk, terwijl (de meeste) vrouwen piemels op zich niet zo heel erg interessant vinden. Pijpen bijvoorbeeld zou echt geen flikker aan zijn als het niet opwindend is voor de man, en kijken naar een piemel is ook niet leuk als er niet de gedachte achter zou zitten van seks met die bepaalde persoon. Natuurlijk is dat in zekere mate voor borsten ook wel zo, maar mannen vinden borsten ook interessant als ze er níet aan kunnen zitten.
Heeft een vrouw jou ooit verteld dat je zo'n geweldige penis hebt? Voordat je seks hebt gehad?
Oud 06-05-2010, 22:03
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Heeft een vrouw jou ooit verteld dat je zo'n geweldige penis hebt? Voordat je seks hebt gehad?
[CORNYMODE] Jawel. [/CORNYMODE]
Oud 07-05-2010, 14:32
Flickan
Flickan is offline
Citaat:
[CORNYMODE] Jawel. [/CORNYMODE]
ah ja, maar ze kan ook bedoelen: deze is niet zo krom (/dun/vies/vul maar in) als de voorganger

volgens mij zijn er veel minder vrouwen die piemels op zichzelf mooie dingen vinden om te zien dan mannen die graag naar borsten kijken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2010, 23:56
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Maar dan in minder woorden.
huhuhu, tieten.
Reageren

Regels voor berichten