Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-05-2010, 15:08
Verwijderd
Ik vind mezelf redelijk handig op het gebied van audio en aansluitingen, maar heb sinds vanmorgen een probleem wat ik niet kan verklaren.

In de woonkamer heb ik mijn laptop via een kabel aangesloten op een versterker. Gisteren nam een huisgenoot een nieuwe versterker van thuis mee. Ouderwetse Harman/Kardon-versterker, maar wel een topding met dito luidsprekers. Laptop aangesloten, werkte perfect!

Vanmorgen de audio-uitgang van de televisie (Sharp Aquos LCD) aangesloten op de versterker (andere ingang). Ook dit klonk perfect. Echter, toen ik na het kijken van het journaal muziek wilde luisteren via de laptop klonk er een diepe brom op het aux-kanaal waarop de computer aangesloten zit. Op de ingang van de tv niets mis, alle andere (onaangesloten) kanalen geen problemen, alleen het kanaal van de PC bromt. PC van aux1 naar aux2 verplaatsen veranderd niets. De brom verdwijnt op het moment dat de aansluiting van de TV naar de versterker verbroken word.

Met andere woorden: op het moment dat de audio-output van de televisie word aangesloten op de versterker, welk kanaal dan ook, begint het kanaal waarop de laptop zit aangesloten (welk kanaal dan ook) te brommen.

Alle apparatuur zit goed geaard. Ik heb de televisie en de versterker op twee verschillende stopcontacten aangesloten.PC --> koptelefoonuitgang --> 3.5mm jackplug naar tulp --> tulpkabel --> aux-ingang versterker.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-05-2010, 16:48
Hakuna
Hakuna is offline
FuSe schreef....Alle apparatuur zit goed geaard.

Hier zit het probleem.

Wel eens van zg ''aardlus'' gehoord? Dit is bij hifi en PA vaak de oorzaak van brom.

Is op te lossen door ervoor te zorgen dat er geen meerdere punten via de massa (aarde) lopen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 19:44
Verwijderd
Citaat:
FuSe schreef....Alle apparatuur zit goed geaard.

Hier zit het probleem.

Wel eens van zg ''aardlus'' gehoord? Dit is bij hifi en PA vaak de oorzaak van brom.

Is op te lossen door ervoor te zorgen dat er geen meerdere punten via de massa (aarde) lopen.
Aha. Zou je wat specifieker kunnen zijn? Moet ik één van de twee op een andere contactdoos aansluiten?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten