Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2010, 12:46
Oeps
Oeps is offline
Hallo!

Ik weet niet of alle scholen dit hebben, maar hier hebben ze OSB (kan me niet herinneren waar het voor staat), wat eigenlijk een vak is dat je moet hebben volbracht om te slagen, zeggen ze. Het is eigenlijk een soort studie (deels op school en deels zelf) en research naar onderwijs na het middelbaar en in de universiteit, en dan daar een verslag over schrijven, en inleveren.

Probleem is, ik heb het niet kunnen inleveren. De deadline was ongeveer een maand geleden nu, en had het net voor de vakantie ingeleverd (ook mede omdat ik te laat naar de tweede verplichte open dag ging), en de persoon die er over ging accepteerde het niet meer.
Zeg niet dat het zijn fout is, ik ben er inderdaad te laat mee begonnen.

Mijn vraag is; stel, ik heb mijn examen gedaan (ik heb redelijk goede cijfers, en een combinatiecijfer van een 8), maar ik heb mijn OSB niet volbracht, hoe groot is de kans dat ik niet afstudeer? Lijkt mij toch rot dat ik nog een jaar moet zitten om twee verslagjes, terwijl ik hierna toch een vrij jaar neem voor mijzelf. Ik doe VWO, trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-05-2010, 13:49
Verwijderd
Klinkt als een soort LOB (loopbaanoriëntatiebegeleiding).
Bij mij werd gezegd dat je zonder verslagen niet kon slagen, maar dat is onzin. Het wordt alleen aangemoedigd om naar een vervolgopleiding te zoeken.
Ik denk dat dat bij jouw school hetzelfde is en dat je alsnog gewoon kunt slagen.
Het lijkt me stom dat je zou zakken omdat je 1 (naar mijn idee niet superbelangrijk) verslag te laat had ingeleverd.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 08:29
arPos
arPos is offline
Het lijkt me sterk dat verslagen op de middelbare school onder de verplichte competenties valt, bovendien is het ook nog zo dat een verslag wat te laat is nog steeds ingenomen en beoordeeld hoort te worden, wel mogen er punten aftrek gegeven worden voor het niet voldoen aan de voorwaarden.
Reageren

Regels voor berichten