Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En een maximum is alleen maar redelijk, want eerlijk gezegd, ken ik mezelf en weet ik dat ik bij een verhaal van 5000 woorden wel heel erg geboeid moet zijn om niet af te haken... en helaas ben ik daar waarschijnlijk niet de enige in. Het gaat gewoon om een kort verhaal toch? |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik dacht aan zoiets als dit zijn hele leuke dingen uitgekomen, of een waarbij je een foto als thema moest nemen:'
Spoiler
opdracht van een ander forum, waar erg veel leuke verhalen uitkwamen. Het had een thema en dat was heel leuk misschien dat dit een inspiratie kan zijn? |
![]() |
||
Citaat:
De noodzaak van een maximum is iets heel anders dan het instellen van een minimum. Als je een minimum instelt, heb je het inderdaad over persoonlijke smaak, dan geef je aan: "Een tekst onder de vijfhonderd woorden, is sowieso geen goed verhaal en mag daarom niet meedoen aan deze verhalenwedstrijd." Maar bij het instellen van een maximum gaat het om iets anders, want natuurlijk kan een verhaal van meer dan tweeduizend woorden prachtig zijn, ik houd heus ook wel van romans van zeshonderd bladzijdes, maar het gaat hier niet om persoonlijke smaak, het gaat erom dat het een verhalenwedstrijd is en een verhaal van 3000 woorden is echt heel lang, zo'n zes kantjes. Stel dat er 6 verhalen worden ingezonden, dan moet je zo'n 30 kantjes tekst lezen. Daar zullen maar weinig mensen zin in hebben en elk verhaal zal dan niet erg veel aandacht krijgen. Als je daarentegen een maximum hebt van 2000 woorden, heb je een veel grotere kans dat je verhaal ook echt gelezen wordt, van commentaar wordt voorzien. Dat lijkt mij een groot voordeel. Bovendien wordt er bij de meeste verhalenwedstrijden een maximum van 1500 of 2000 woorden gesteld, dus als je vaker aan wedstrijden mee wilt doen, is het handig om met die lengte te oefenen.
|
Een maximum is in tegestelling tot een minimum aantal woorden, wel wenselijk. Anders krijg je misschien veel te lange verhalen, verhalen die niemand wil lezen. Verhalen van meer dan 5 pagina's in Word vind ik eigenlijk al lang genoeg (
![]() Edit: wat vogelvrij zegt ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit zou dus een gedicht zijn. En bovenstaande proza. Google trouwens ook eens op espressofictie.
||
Citaat:
En ik zeg nergens dat ik het wel zo 1,2,3 kan. Ik zeg juist dat het hartstikke knap is als je dat wel kunt. Ik vind eerlijk gezegd dat je je weinig flexibel in je denken toont. |
![]() |
|
Verwijderd
|
En die van jou wel?
Dit vind ik echt onzin ik zeg toch in een andere post PERSOONLIJK vind dat het voor mij niet goed is wat is dat in ene voor onzin dan? Ik vind eerlijk gezegd dat jij er wel heel hard in blijft hangen, ik heb mijn mening gegeven en heb nu zoiets van het is voor iedereen anders ;x |
![]() |
||
Citaat:
Maar volgens mij begrijp je uberhaupt niet zo goed wat ik wil zeggen dus... laat maar, want zo gaat een discussie natuurlijk nergens over, bovendien doet het er verder niet zo toe voor dit onderwerp op zich. Dat minimum aantal woorden komt er waarschijnlijk toch niet en jou ga ik toch nergens van overtuigen en jij mij ook niet dus basta adesso ![]() |
![]() |
|
En omdat ik het toch niet kan laten:
For Sale: Baby shoes, never worn. Dat vind ik juist heel erg mooi en heel erg veel zeggend. En dan nog een korte van mezelf waarvan ik vind dat ik een bepaalde machteloosheid goed weergeef (plus dat ik het zelf mooi vind dat er een vicieuze cirkel in zit): Er is geen mate waarin ik in het heden van je kan genieten opdat ik je in de toekomst minder zal missen. Vandaar dat ik nu het nog kan maar een beetje extra van je houden zal. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik schrijf in een genre waarbij er een zeker aantal woorden nodig zijn om spanning in op te kunnen bouwen, maar verder heb ik er niet echt problemen mee als verhalen minder dan 500 woorden zijn.
Zo lang het verhaal er maar mee verteld is. ![]() Maar liefst niet meer dan 3000 want ik moet het ook allemaal nog lezen he. ![]() Zelfde met boeken: A Dog Of Flanders heeft 65 pagina's, Dracula iets van 500 pagina's. en toch vind ik ze beiden even goed. Gewoon zorgen dat ik plezier heb met het lezen. Ik ben wachtende op de instructies van de jury ![]() |
![]() |
|
Haha, mevrouw Lul. Kijk maar naar de vorige wedstrijden. Zoveel regels zijn het er niet hoor. Maximaal 3000 woorden, één verhaal per deelnemer, je verhaal niet bekend maken voor de uitslag. Dat is het ongeveer.
Maar het is meer van dat de FB's nog niet hebben overlegd van wie er in de jury komt en wat het thema is.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maarre... we kunnen het toch ook gewoon zelf even regelen? Nemen we gewoon Vogelvrij als vakjury want die wil dat (en iemand anders misschien als iemand anders zich meldt?) en dan sturen we de verhalen naar haar en zet zij ze te zijner tijd in een apart topic. Moet toch kunnen? |
![]() |
|
Ik wil niet alleen jury zijn, ik heb er ook recht op, tenminste, als we weer doen dat de winnaar van de vorige wedstrijd in de jury mag
![]()
|
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1802135
Het is idd te danken aan mijn hele drukke schema dat het wat lang duurde. Co-schappen zijn druk en als je daarnaast nog een publicatie moet schrijven is het helemaal vol. Maar goed, het staat er nu, dus aan de slag!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Hersenstorm! Verwijderd | 92 | 13-05-2006 10:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Maak hier uw keuze voor het winnende verhaal. Ieke | 35 | 23-06-2004 14:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Discussie verhalenwedstrijd: Hoe verder? Ieke | 28 | 09-03-2004 14:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal. Ieke | 102 | 04-01-2004 00:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2 Ieke | 24 | 08-12-2003 21:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Vraagje ivm verhalenwedstrijd Lara_tje | 2 | 29-09-2003 20:05 |