Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2010, 15:59
SandraNoortje
SandraNoortje is offline
Ik zit met een groot vraagstuk.. Ik moet binnenkort deze beslissing maken maar weet het nog niet zeker. Zijn jullie voor of tegen abortus?

PLEASE HELP ME!!!
Oud 11-05-2010, 16:07
Verwijderd
Wat heeft onze mening nou te maken met of jij dat moet doen of niet?

Ik weet het trouwens nog zo net niet. Eigenlijk vind ik dat mensen geen seks zouden moeten hebben als ze niet bereid zijn om de eventuele gevolgen te dragen, en hoe veel voorbehoedsmiddelen je ook gebruikt, je kunt áltijd zwanger worden, niks is 100% veilig. Als je dat niet wilt, moet je domweg niet neuken. In die gevallen vind ik abortus eigenlijk niet kunnen, in ieder geval voor mezelf niet. (Dit geldt dus niet voor mensen die door een verkrachting zwanger zijn geworden, hè).

Maar goed, mensen maken fouten. Mocht het je toch gebeuren dat je zwanger wordt en je bent écht niet in staat om voor het kind te zorgen (je bent te jong, hebt fysieke of mentale problemen, dat soort dingen), dan kan ik me er nog wel iets bij voorstellen. Maar dan moet je niet daarna weer op dezelfde toer doorgaan

In geval van verkrachting vind ik het heel moeilijk, helemaal als je wel in staat zou zijn om voor het kindje te zorgen. In dat geval vind ik het gevoel en de keus van de moeder altijd voor gaan. Ik weet niet wat ik zelf dan zou doen, dat ligt eraan, of ik het kindje in mijn buik alleen maar associeer met die ervaring, of dat ik het los van elkaar zou kunnen zien.

Laatst gewijzigd op 11-05-2010 om 16:20.
Oud 11-05-2010, 16:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
@ Freyja: gelukkig gaat het om een presentatie over dit onderwerp.
Oud 11-05-2010, 16:19
Verwijderd
Hahaha okee. In dat geval zeg ik voor, keuze van de moeder
Oud 11-05-2010, 19:46
Pluis
Pluis is offline
dit is een crosspost, en dat mag niet. de huiswerkvraag blijft dus op het huiswerksubforum.

Regels voor berichten