Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2010, 11:56
filipinokia
filipinokia is offline
hee mensen,

ik heb maandag een ongeluk gehad op de brommer en ben hard geklapt tegen de grond op mijn rechterarm. ik ging naar het ziekenhuis en daar zeiden ze dat hij zwaar gekneusd is. echter is het nu donderdag en kan ik mijn arm nog steeds niet recht zetten. hij doet geen pijn meer (vandaag 1ste echt pijnvrije dag) maar ik maak me nu wel zorgen, want na 3 dagen staat hij nog steeds net zo scheef. hij voelt lichtelijk verlamd ook, en ik kan geen zware dingen duwen/optillen. hoort het erbij dat het nog wat langer duurt voordat ik hem weer vloeiend kan bewegen? het gaat vooral over de elleboog, die kan ik dus niet anders bewegen dat dat hij nu staat!

alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 11:56
filipinokia
filipinokia is offline
en naar een dokter gaan ga ik morgen al omdat het vandaag dicht is. dus die antwoord kan achterwege blijven
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 12:44
Hawahaai
Hawahaai is offline
Geef morgen bij de dokter aan dat je elleboog scheef staat, dan kan die er even goed naar kijken. Het is wel normaal dat je na 3 dagen nog geen zware dingen kunt optillen met een zwaar gekneusde arm. Dat kan wel een aantal weken duren.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 13:03
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Denk wel dat hij gekneusd is. Als je hem gebroken had had je al veel sneller geen pijn meer, of uberhaupt niet gehad. Zware kneuzingen kunnen makkelijk 2 weken duren om helemaal te herstellen. Scheef staan is idd wel raar, maar is hij niet gewoon een beetje dik aan 1 kant waardoor dat zo lijkt?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Denk wel dat hij gekneusd is. Als je hem gebroken had had je al veel sneller geen pijn meer, of uberhaupt niet gehad. Zware kneuzingen kunnen makkelijk 2 weken duren om helemaal te herstellen. Scheef staan is idd wel raar, maar is hij niet gewoon een beetje dik aan 1 kant waardoor dat zo lijkt?
Een breuk kan echt wel pijn blijven doen, zeker als hij niet gezet is en je hem blijft bewegen. Volgens mij is het een misvatting dat breken geen pijn doet of minder dan kneuzen, ik heb echt nog lang pijn gehad toen ik mijn been had gebroken. (En volgens mij is het ook vaak heel normaal om zowel iets te breken als te kneuzen.)

Ik zou idd morgen naar de dokter gaan als je het idee hebt dat je arm scheef staat. Misschien is hij niet gebroken, maar mogelijk ook wel. Als hij gekneusd is, kan het ook geen kwaad een extra bezoekje aan je arts te brengen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 16:53
duivelaartje
duivelaartje is offline
Volgens mij is het vooral bij ribben dat kneuzen meer pijn doet dan breken.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 20:18
Verwijderd
Breken an sich doet nauwelijks pijn, in je bot zit weinig zenuw, maar het is bijna onmogelijk om iets te breken zonder het óók te kneuzen.

Maargoed, het komt voor dat een gebroken bot gemist wordt op de foto, als er bv. alleen een scheurtje in zit. Dus als je het echt niet vertrouwt moet je er gewoon mee terug naar de dokter

Laatst gewijzigd op 13-05-2010 om 20:51.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Breken an sich doet nauwelijks pijn, in je bot zit weinig zenuw, maar het is bijna onmogelijk om iets te breken zonder het óók te kneuzen.

Maargoed, het komt voor dat een gebroken bot gemist wordt op de foto, als er bv. alleen een scheurtje in zit. Dus als je het echt niet vertrouwt moet je er gewoon mee terug naar de dokter
Maar als je alleen een bot breekt, dan duwen die uiteindes van de breuk toch ook in zenuwen? Dat doen ze alleen niet wanneer je je arm/been/watdanook absoluut niet beweegt, maar dat lijkt me nogal onmogelijk.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten