Ik was vorig jaar van 4 naar 5 gymnasium overgegaan. In het begin van de 5e klas (nov) was ik door persoonlijke problemen van school veranderd. Maar ik was net van profiel veranderd (van NT&G naar CM), ik had de SE's uit de vierde klas van de nieuwe school niet gemaakt en het schooljaar was al begonnen, dus werd ik overgeplaatst naar 4VWO.
Nu is het zo dat ik al twee maanden thuiszit en volgende week naar een kliniek ga. Ik vraag me af of ik dit schooljaar nog moet afmaken, aangezien ik al een overgangsbewijs heb van 4 naar 5? Ik werk thuis wél aan de vakken die ik vorig jaar niet heb gehad (de CM-vakken) en ik hou ook contact met school daarover.
Ik had mijn mentor bijvoorbeeld een paar weken geleden gevraagd welk stof ik allemaal moest leren voor de SE's (aangezien ze niet met studiewijzers werken). Ik had steeds gemaild /gebeld en het enige wat ik te horen kreeg was: "Je hoort nog van ons." Ik kreeg deze week pas een antwoord met de gehele lesstof en krijg ik ook nog te horen dat ik een stuk of zoveel toetsen had gemist (waar ik al die tijd niks van hoorde). En ook moest ik van de wiskundedocent horen dat er een tussenpersoon is die bij zieke leerlingen (chronisch/ziekenhuis etc.) langsgaat om toetsen af te nemen. In die twee maanden had ik dus toetsen kunnen maken en verder kunnen gaan met de stof, maar de mentor had me hier niks over verteld.
De vakken die ik vorig jaar al heb afgesloten voor de vierde:
-Nederlands
-Engels
-ANW
-Latijn
-Duits
-Beeldende Vorming
Vakken die ik dit jaar heb:
-Maatschappijleer
-Geschiedenis
-Aardrijkskunde
-Wiskunde A
Ik vroeg me af of ik, gezien je in de kliniek beperkte lesuren krijgt, alleen de nieuwe vakken kon doen. Ze kunnen mij toch niet laten blijven zitten in de 4e terwijl ik daarvoor in de 5e zat?
|