Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-05-2010, 13:15
Ranne
Ranne is offline
Paranormal Activity

Een film dat je alleen moet bekijken en zeker niet overdag.
Deze film zal je zeker angst aanjagen als je deze alleen bekijkt. De film
Is de moeite waard . Maar dan moet je zeker en vast stil en aandachtig en volume zeer luid zetten!

8/10
Advertentie
Oud 23-05-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
Topsy-Turvy (1999)

Dit is typisch een film die je tegenkomt op een toplijst (in dit geval de Empire 500) waar je nog nooit van gehoord hebt, terwijl het niet eens een hele oude film is. En wanneer hij dan ook nog eens voor 4 Oscars genomineerd was (2 gewonnen), wordt mijn nieuwsgierigheid erg aangewakkerd.

Wat je met Topsy-Turvy voorgeschoteld krijgt is een verhaal over theater, over musicals om precies te zijn. De setting is Londen eind 19e eeuw en vooral gecentreerd op het Savoy Theatre. De belangrijkste personages zijn componist Sir Arthur Sullivan (Allan Corduner) en tekstschijver W. S. Gilbert (Jim Broadbent) die samen de kwaliteit van de stukken die in het theater spelen moeten waarborgen en natuurlijk moeten zorgen voor grote successen.

Wat je te zien krijgt is een heel gevarieerd aanbod aan muziek, verschillende kostuums, drama achter de schermen en een kijkje in het proces van de opbouw van de musicals.

Richard Temple (Timothy Spall) is één van de grootste sterren van het theater en hij zet een heerlijke rol neer.

Een erg goede, in mijn ogen wat vergeten, film die absoluut de moeite van het kijken waard is als je van films in klassieke settings houdt.

7,8/10
Dat vind ik dan weer - in tegenstelling tot Secrets & Lies - een jammerlijk werkje van Leigh. Het is geen gedrocht als Happy-go-lucky, maar ook weinig noodzakelijk, vind ik. En ik mis het Leigh-stempel; briljant realistisch spel.
Oud 23-05-2010, 23:13
Uice
Uice is offline
In a lonely place

Mooi noirdrama met Humprey Bogart in een van zijn beste rollen, als dreigende lul. Niet zo spannend als ik had gehoopt, maar Bogarts charisma maakt veel goed. 7.8/10
Oud 24-05-2010, 17:25
*oma*
*oma* is offline
Land of the lost

Ja, slaat helemaal nergens op. Maar dat verwachte ik ook niet. De dino was vet .
Oud 25-05-2010, 10:57
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Robin Hood
Aardige actiefilm, maar wordt op het einde weer verpest om de vrouw in de film een rol te geven. Wat een cliché zeg...Die little John was wel fantastisch. Mooie actie verder.
7,5/10

The ghostwriter
Als politiek en thrillers je interesseren is het een leuke film. Sommige stukken zijn vrij langdradig, toch leuk om 'achter de schermen te kijken' bij een voormalig politicus.
7/10
Oud 25-05-2010, 11:38
capibara
capibara is offline
The Last Legion. Voor de helft. Niet te pruimen, wat een misbaksel van een film.
Oud 27-05-2010, 00:04
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Kick-Ass

Wat een heerlijke film is dit. Echt topvermaak. Niets op aan te merken.

9/10

Voor de tweede keer, deze keer op dvd. Ik vind het jammer dat het plot al bestaat en vaker goed is uitgevoerd in andere films, want het is echt een schitterende film. Ik heb er een hoop gezeur over gehoord, maar al die negativiteit komt van een 'ik durf het oneens te zijn met de massa' soort cynisme waar niemand iets aan heeft. Je moet gewoon genieten van deze film.

8/10
Oud 27-05-2010, 00:27
*oma*
*oma* is offline
Date night

Alle jongens waren negatief en de meisjes positief. Ik sluit me maar aan bij mijn eigen sexe . Over het algemeen moet ik niet snel lachen bij een film, maar hierbij moest ik zelfs schateren.
Oud 27-05-2010, 20:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
A Nightmare On Elm Street (2010) - 3/10

Godsamme hé. Op een paar aardige visuele momenten na heb ik niets fatsoenlijks kunnen ontdekken. Hoe krijgen ze het voor elkaar. De film mag dan bedoeld zijn om 'Freddy weer eng te maken', het tegenovergestelde wordt bereikt. Het feit dat Early's Freddy gewoon hetzelfde probeert te doen als Englund en er qua design ook gewoon hetzelfde uitziet, gaat op een gegeven moment enorm irriteren. Had dan op z'n minst een compleet nieuwe Freddy ontworpen, zodat Early het zich eigen kon maken en niet steeds in de schaduw moet staan van de veel charismatischere Englund.

Om eerlijk te zijn vind ik dat deze film bij lange na niet het niveau haalt van zelfs de minste aflevering uit de oorspronkelijke serie.
Oud 27-05-2010, 20:11
Verwijderd
volle maan. dat is echt een leuke film:$:$
Oud 28-05-2010, 09:49
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
volle maan. dat is echt een leuke film:$:$
Is dat die "film" op een boot met gorgina verbaan die zo'n vage goth speelt?
Die heb ik ooitin een tourbus gezien, wat een drama. maar ik ben de doelgroep ook niet
Oud 28-05-2010, 14:52
sicilion
sicilion is offline
La Zona (2007)

Erg goed film aangezien ik redelijk gefrustreerd op de bank zat! Verhaal: een 'gated community' rekent zelf af met de criminelen die hun 'veilige wereldje' binnenvallen.Goed geacteerd en erg realistisch hoe de gemeenschap zichzelf steeds verder in 'de problemen' helpt.

8/10

4 minuten (2006)

Pianolerares helpt moordenares in de gevangenis met haar pianospel (en indirect daarmee met haar leven). Mooi verhaal (op sommige punten echter wat minder sterk). Mooi gefilmd ook, echt dat Duitse grauwe erin. Hoofdrolspeelter vond ik wel een succes, kende der al van het Baader Meinhof Complex, maar zag net dat ze ook in Wicky de Viking speelt.

7,5/10
Oud 28-05-2010, 16:15
WolterB
WolterB is offline
Saw II (2005)

Was in de veronderstelling dat ik hem nog niet gezien had, maar blijkbaar toch ooit al eens gezien. Simpele hersenloze film, weinig verhaal, duidelijk minder gore dan deel 1 en opbouw naar meer films.

6,8/10
Oud 28-05-2010, 19:35
k@rlijn
k@rlijn is offline
hmmm
thja ijgelijk wel 5 films.

1 . volle maan
2. harry potter (snotter)
3. ice age 1,2,en3.
Oud 28-05-2010, 22:06
*oma*
*oma* is offline
Drag me to hell

OMG. Ik heb al een lange tijd geen horrorfilm meer gezien en nu weet ik weer waarom .
Spoiler
Oud 29-05-2010, 17:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
On Deadly Ground - 4/10

Damn, heel even was ik bang dat Seagal zich tot het pacifisme zou bekeren door dat zweefteverige gezwam van die eskimo. Maar gelukkig begint het al snel weer te kriebelen en gaat hij in de derde act als vanouds door het lint. Hele hordes tegelijk vliegen over de kling, waarbij proportionaliteit aangenaam ver te zoeken is

Verder is de film natuurlijk gewoon opgebakken smegma met een flinke klodder diarreesaus eroverheen. Maar hé, je verveelt je absoluut niet als Seagal zijn genocidale ding aan het doen is.

Oud 30-05-2010, 11:07
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Con Air
Een echt slechte film kan ik het niet noemen, maar om hem goed te noemen is ook weer teveel van het goede.
Lekker inhoudsloze actie met over the top locaties.
Oud 30-05-2010, 13:57
Swlabr
Swlabr is offline
Det Sjunde Inseglet (1957)

Fucking hell, wat een deprimerende film. Dood is letterlijk overal in deze film. Goede film, desalniettemin, met erg goed dialoog, een briljant verhaal en natuurlijk prachtige cinematografie.

8/10.
Oud 30-05-2010, 18:43
WolterB
WolterB is offline
Taxi 4 (2007)

Waar Taxi 1 briljant was, Taxi 2 erg vermakelijk en Taxi 3 meer van hetzelfde maar nog steeds niet slecht, is Taxi 4 (ook wel T4xi) duidelijk de minste van de hele serie. Veel te weinig actie, een slap verhaal dat veel te langdradig is en bovenal veel te weinig gerace in de taxi.

Voor 1 euro en om de collectie compleet te maken geen heel beroerde aankoop, maar vaker dan één keer zal ik hem niet in nuchtere staat bekijken.
Oud 30-05-2010, 21:32
Verwijderd
Evan Almighty

Hoe komen ze erop? Een man die door God wordt opgeroepen om een ark te bouwen, en ineens allemaal dieren achter zich aan krijgt. Kostelijk!

3/10
Oud 31-05-2010, 11:25
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Det Sjunde Inseglet (1957) Fucking hell, wat een deprimerende film.
Dat valt toch allemaal reuze mee? Een typische jaren 50 Bergman film, vrij luchtig dus.
Oud 01-06-2010, 09:02
WolterB
WolterB is offline
Mei
Films
154. Meshes of the Afternoon (Maya Deren, Alexander Hammid, 1943) :: 8.0
155. Le ballon rouge (Albert Lamorisse, 1956) :: 8.2
156. Un chien andalou (Luis Buñuel, 1929) :: 7.0
157. The Horribly Slow Murderer with the Extremely Inefficient Weapon (Richard Gale, 2008) :: 8.0
158. Pee-wee's Big Adventure (Tim Burton, 1985) :: 7.2
159. Cabaret (Bob Fosse, 1972) :: 7.8
160. Dirty Harry (Don Siegel, 1971) :: 8.2
161. The Royal Tenenbaums (Wes Anderson, 2001) :: 8.0
162. A Hard Day's Night (Richard Lester, 1964) :: 7.0
163. Snow White and the Seven Dwarfs (David Hand, 1937) :: 8.5
164. Easy Rider (Dennis Hopper, 1969) :: 8.0
165. When Harry Met Sally... (Rob Reiner, 1989) :: 8.2
166. Carrie (Brian De Palma, 1976) :: 7.5
167. Le roi et l'oiseau (Paul Grimault, 1980) :: 6.5
168. Romeo + Juliet (Baz Luhrmann, 1996) :: 7.5
169. Garden State (Zach Braff, 2004) :: 8.2
170. The Gamers (Matt Vancil, 2002) :: 7.5
171. Stardust (Matthew Vaughn, 2007) :: 9.2
172. Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (Neil Jordan, 1994) :: 7.2
173. Raising Arizona (Ethan Coen, Joel Coen, 1987) :: 7.2
174. The Untouchables (Brian De Palma, 1987) :: 8.2
175. Topsy-Turvy (Mike Leigh, 1999) :: 7.8
176. Der Himmel über Berlin (Wim Wenders, 1987) :: 9.0
177. Partly Cloudy (Peter Sohn, 2009) :: 8.8
178. Up (Pete Docter, Bob Peterson, 2009) :: 9.2
179. Dug's Special Mission (Ronaldo Del Carmen, 2009) :: 7.5
180. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (Andrew Dominik, 2007) :: 7.2
181. Crimes and Misdemeanors (Woody Allen, 1989) :: 7.8
182. Saw II (Darren Lynn Bousman, 2005) :: 6.8
183. Harry Brown (Daniel Barber, 2009) :: 8.2
184. Taxi 4 (Gérard Krawczyk, 2007) :: 4.8
185. Riders of Destiny (Robert N. Bradbury, 1933) :: 4.0
Oud 01-06-2010, 09:03
WolterB
WolterB is offline
Series
186. Absolutely Fabulous - Seizoen 1 (1992): Aflevering 1 (nog niet af gezien)
187. Annie MG - Seizoen 1 (Dana Nechushtan, 2009): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)
188. The Big Bang Theory - Seizoen 3 (Chuck Lorre, Bill Prady, 2009): Aflevering 20 t/m 23 :: 0.0
189. Big Train - Seizoen 1 (Jonathan Gershfield, Graham Linehan, Christopher Morris, 1998): Aflevering 1 t/m 6 :: 0.0
190. Big Train - Seizoen 2 (Jonathan Gershfield, Graham Linehan, Christopher Morris, 2002): Aflevering 1 t/m 6 :: 0.0
191. Dad's Army - Seizoen 1 (David Croft, Jimmy Perry, 1968): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)
192. Engineering Connections - Seizoen 1 (Kenny Scott, 2008): Aflevering 3 t/m 4 :: 0.0
193. Father Ted - Seizoen 1 (Graham Linehan, Arthur Mathews, 1995): Aflevering 1 t/m 6 :: 0.0
194. Father Ted - Seizoen 2 (Graham Linehan, Arthur Mathews, 1996): Aflevering 1 t/m 11 :: 0.0
195. Father Ted - Seizoen 3 (Graham Linehan, Arthur Mathews, 1998): Aflevering 1 t/m 8 :: 0.0
196. Fawlty Towers - Seizoen 1 (Douglas Argent, John Howard Davies, 1975) : Aflevering 1 t/m 6 :: 0.0
197. Fawlty Towers - Seizoen 2 (Douglas Argent, John Howard Davies, 1979) : Aflevering 1 t/m 6 :: 0.0
198. House M.D. - Seizoen 6 (David Shore, 2009): Aflevering 20 t/m 23 :: 0.0
199. How I Met Your Mother - Seizoen 5 (Carter Bays, Craig Thomas, 2009): Aflevering 21 t/m 24 :: 0.0
200. MythBusters - Seizoen 8 (Peter Rees, 2010): Aflevering 7 t/m 9 (nog niet af gezien)
201. The Simpsons - Seizoen 21 (Matt Groening, 2009): Aflevering 20 t/m 23 :: 0.0
202. Supernatural - Seizoen 5 (Eric Kripke, 2009): Aflevering 21 t/m 22 :: 0.0
203. V - Seizoen 1 (Kenneth Johnson, 2009): Aflevering 10 t/m 13 :: 0.0

Statistieken
Totaal 32 films (maandgemiddelde: 33.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 5.
- Middel (21 t/m 75 min.): 3.
- Lang (meer dan 75 min.): 24.

Totaal 83 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 5342 min.
Aantal films / series herzien: 10.

Best beoordeeld: Stardust, Up (9.2, 6de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Riders of Destiny (4.0).

Media-verdeling
11.
28
11.
Oud 01-06-2010, 10:49
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Dat valt toch allemaal reuze mee? Een typische jaren 50 Bergman film, vrij luchtig dus.
Haha, nja, ik had nog nooit een Bergman film gezien, dus het was wel nieuw voor me.
Oud 01-06-2010, 13:54
DanielC
DanielC is offline
Pas dan maar op voor zijn films uit de jaren 60. Winter Light zal je wel het dak van het Hilton op doen klimmen.
Oud 01-06-2010, 15:12
Uice
Uice is offline
Mannaja/A man called Blade, late spaghettiwestern. Ziet er verrassend mooi uit voor een exploitatiefilm. De muziek is heerlijk en verder zijn het gewoon de standaard spaghettiwesternthema's: naamloze (anti)held, ambigue personages, wraak en onrealistische schietpartijen. Soms lekker gewelddadig. Onze held kan niet alleen goed schieten, maar is nog beter in het gooien met zijn bijl. De uiteindelijke wraak is enigszins teleurstellend, na alles wat hem is aangedaan, maar goed, prima vermaak.

Richard Pryor: Live & Smokin', de eerste registratie van een Pryoroptreden. Vooral interessant omdat hij zo weinig succes heeft. Het publiek lacht weinig en hij voelt zich zichtbaar ongemakkelijk. Raar sfeertje.

Eyes Wide Shut blijft een ondergewaardeerd meesterwerk, hoewel de film steeds meer de credit begint te krijgen die hij verdient. Over een jaar of twintig plaatsen we hem gewoon naast A Clockwork Orange, waar hij hoort (kop hem er maar in, Dinalfos).
Helaas viel het me deze keer wel voor het eerst op dat Cruise eigenlijk ook hier niet zo geweldig is, en Kubrick er misschien toch beter aan had gedaan een echte acteur in te huren. Nicole Kidman is echter fantastisch. En soms vreselijk irritant.
Oud 01-06-2010, 17:18
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Pas dan maar op voor zijn films uit de jaren 60. Winter Light zal je wel het dak van het Hilton op doen klimmen.
Ik denk dat ik die een van deze dagen eens zal bekijken.
Oud 01-06-2010, 17:42
Egoconstructie
The Outlaw Josey Wales

Heldenfilm. Clint Eastwood - meester in het westerngenre - op zijn best. Hij vertegenwoordigt precies wat mij zo fascineert aan westerns: doodsverachting in de acceptatie van vergankelijkheid en noodlot; de bereidheid de altijd dreigende dood recht in de ogen te kijken en het vervolgens te overwinnen. Maar tegelijkertijd weet Clint ook op de juiste momenten heel even de emoties te tonen die in hem woelen, waardoor je geen moment twijfelt aan zijn motivatie die is geworteld in een vreselijk verleden. Tel dat op met een solide script en prima dialoog en je hebt een van de beste westerns die ik tot nu toe heb gezien.

Mooi stukje:

Clint: "You're a bounty hunter?"
Bounty Hunter: "A guy has gotta make a livin'."
Clint: "Dying aint much of a living."

*Pang, dood.*

8.5/10
Oud 01-06-2010, 22:05
Mrasz
Mrasz is offline
I <3 Huckabees
Het verhaal achter de film deed me denken aan Eternal Sunshine of the Spotless Mind, maar dan zonder de visuele/droom effecten. Deze film was echter, naar mijn idee, een stuk minder pessimistischer, maar wel oppervlakkiger. Waar vooral de meeste acteurs geen diepgang creerden, vond ik Mark Wahlberg als verdwaalde brandweerman erg goed.

Running with scissors
Hoewel ik een film had verwacht die wat betreft vorm vergelijkbaar zou zijn met andere films over disfunctionele families, was dit toch een verrassing. Het verhaal, verfilmd naar de het gelijknamige autobiografische boek, is an sich schokkend en het is vooral de hoofdpersoon en de kleurrijke figuren die het verhaal tot een film hebben gemaakt. Ik vroeg me dan ook vaak af wat nou echt zou zijn gebeurd en wat niet. Zeker een aanrader voor mensen die van films houden over vreemde families.
Oud 02-06-2010, 19:56
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nightwatch - 5/10

Nee, niet Natte Vachten Nattevagten, maar de Amerikaanse remake met Ewan McGregor. De film is eigenlijk grotendeels hetzelfde, maar gelikter en schoner qua productieontwerp. In beide films is het scenario slapjes en weet de tweede helft het tamelijk beklemmende begin (alarmbel!)niet te evenaren.

Mja. Meh.

Secret (2009) - 7/10

Alleraardigste thriller met een niet echt wereldschokkend verhaal dat door de soms zeer effectieve regie, structurering, montage en vormgeving toch blijft boeien. Alleen uhm....het had wel wat geloofwaardiger gemogen, meneer Jae-Gu. Maar ach.
Oud 03-06-2010, 11:20
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Back to the Future 7/7
Back to the Future II 6/7
Back to the Future III 6/7
Oud 03-06-2010, 17:27
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Ik denk dat ik die een van deze dagen eens zal bekijken.
Zeker doen, bijzonder indrukwekkende film.
Oud 04-06-2010, 22:47
Scoot
Scoot is offline
Elizabeth. Mooie film.
Oud 05-06-2010, 10:25
Verwijderd
Ichi the killer. Oef.
Oud 06-06-2010, 22:44
Ieke
Ieke is offline
Les choristes: Kwam er toevallig langs vanavond en blijven hangen. Mooie film
Oud 07-06-2010, 12:09
Egoconstructie
Hot Fuzz

Slecht. Voor de tweede keer nu gezien om te controleren of het echt zo slecht was. En tja, het is het gewoon allemaal net niet. Ik hou van britse comedie, en vond Shaun of the Dead geweldig, maar dit script werkt gewoon niet.
De opbouw is veel te langzaam en vol van subtiele grappen die er niet goed uit komen. De meeste scenes zijn gewoon niet leuk om naar te kijken, en volgen elkaar op op zonder goede structuur. Het einde is wel oke, maar zou veel beter zijn als de film niet zo'n identiteitscrisis had, dat nog eens wordt aangedreven door een teveel aan dramatische muziek en "suspensetonen" op de achtergrond, alsook het soms epileptieverwekkende monteerwerk.

Drie dingen die ik ook echt slecht vond aan het einde:
Spoiler

Ik vind absurdisme geweldig. Maar dit is niet goed uitgewerkt.

4/10
Oud 07-06-2010, 14:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Wat is dit nou weer, jongens. Een beetje Hot Fuzz afzeiken.....Tsk

The Matrix - 7/10

Tja, The Matrix. Het is niet dat briljante sci/fi-epos geworden, maar de eerste helft (of in ieder geval tot even na de grote onthulling) is in ieder geval lekker mysterieus, spannend, subtiel en vol met goed gedoseerde expositie. Het verhaal mag dan een bizar samenraapsel zijn van eerdere successen, het werkt tenminste wel. Des te vreemder is het dus dat de makers zich daarna opeens gaan verliezen in haastige 'universe building' en overdreven veel stijl. Dat haalt ook gelijk alle suspense eruit

Toch blijft het wel vermakelijk om te kijken, met dank aan de mooie beelden, Hugo Weaving en aantal gave gevechten. Maar het is helaas ook pijnlijk duidelijk dat de Wachovski's in aanloop naar de toen al onvermijdelijke sequels te veel hooi op de vork nemen en er daardoor niet in slagen om het geheel echt te laten beklijven. Het grijpt je nergens echt bij de strot ofzo. En dat lijkt me nou juist zo'n pre als je een high concept cyberpunk-mythologie wilt gaan neerzetten. Jammer.
Oud 08-06-2010, 01:03
AzN
AzN is offline
Streetdance (in 3D)
'Weer zoiets', maar erg vermakelijk .
Oud 08-06-2010, 01:05
Verwijderd
All or Nothing

Wat een troosteloze, sociaal armoedige paupermensen zijn het toch altijd in Leigh's films. Geweldig <3

Oh, en als je van het Happy-Go-Lucky trauma afwil (die überblije Poppy), dan is dit wel de film, want hier scheldt diezelfde actrice tenminste lekker op haar alcoholistische moeder en doet ze eindelijk eens minder blij.

8/10
Oud 08-06-2010, 14:56
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Sweeney Todd
De liedjes hadden van mij niet zo gehoeven maar ik vond het een superfijne film om te kijken. Johnny Depp nog nooit zo sexy gezien
Oud 08-06-2010, 22:45
Signy
Signy is offline
Precious. Goede film.
Oud 09-06-2010, 10:19
DanielC
DanielC is offline
Juni
Films
120. Batman & Robin (Joel Schumacher, 1997) :: 8.0
121. Magnum Force (Ted Post, 1973) :: 7.5
122. Scenes from Under Childhood Section #1 (Stan Brakhage, 1967) :: 8.5
123. The Princess and the Frog (Ron Clements, John Musker, 2009) :: 7.0
Oud 10-06-2010, 03:19
Verwijderd
Abigail's Party

Wat een enorme tegenvaller. Mike Leigh's latere films zijn vaak lekker rauw en realistisch, maar in deze tv-play uit 1977 is daar echt niks van te zien. De personages zijn werkelijk verschrikkelijk irritant, gedragen zich om onverklaarbare reden heel somber of heel debiel, acteren extreem stijf (typisch toneelspel) en een van de vrouwen heeft de kutste manier van praten die ik ooit heb gehoord.
Het script is verschrikkelijk geforceerd en slecht geacteerd en er gebeurt echt helemaal niks en het escaleert tot helemaal niks bijzonders. Ik had een soort Who's Afraid of Virginia Woolf verwacht, maar het was veel minder interessant.

3/10
Oud 10-06-2010, 12:32
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Inglourious Basterds - 3e keer
Hoewel hij nu iets van de impact mist van het grote scherm (want: dvd) blijft het toch een topper.
Oud 10-06-2010, 13:51
WolterB
WolterB is offline
Iron Man

Omdat er vannacht een filmnacht in de bioscoop op het programma staat waar ik mogelijk Iron Man 2 ga zien (programma is nog niet volledig bekend ), is het toch wel handig om eerst deel 1 eens gezien te hebben leek me.

De film komt nogal traag op gang, maar werkt in de eerst drie kwartier toe naar een film die staat als een huis en het begin lijkt van een succesvolle franchise. CGI die prima in orde is, een lekker vlot verhaal en het aloude good versus evil, iets waarmee nog altijd succes behaald kan worden.

8/10
Oud 11-06-2010, 01:17
Verwijderd
Citaat:
Abigail's Party

Wat een enorme tegenvaller. Mike Leigh's latere films zijn vaak lekker rauw en realistisch, maar in deze tv-play uit 1977 is daar echt niks van te zien. De personages zijn werkelijk verschrikkelijk irritant, gedragen zich om onverklaarbare reden heel somber of heel debiel, acteren extreem stijf (typisch toneelspel) en een van de vrouwen heeft de kutste manier van praten die ik ooit heb gehoord.
Het script is verschrikkelijk geforceerd en slecht geacteerd en er gebeurt echt helemaal niks en het escaleert tot helemaal niks bijzonders. Ik had een soort Who's Afraid of Virginia Woolf verwacht, maar het was veel minder interessant.

3/10
Jammer.
Als je er naar kijkt met goed in je achterhoofd dat het ook een toneelstuk is, en dat het ietwat overacted is, misschien, vind ik het al stukken interessanter. En aangezien ik het zelf vorig jaar gemaakt heb, weet ik ook wat een enorme potentie het script wél heeft. Want ik heb er met mijn jongeren uit de 5e en 6e klas, echt wel een goede voorstelling van kunnen maken, al zeg ik het zelf.

Ik ben het ook niet met je eens dat het slecht geacteerd is, misschien ietwat te veel naar de karikaturale kant (en ik snap op zich ook wel dat veel personages irritant zijn), maar ik vind het personage-onderzoek juist heel interessant.
Oud 11-06-2010, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Jammer.
Als je er naar kijkt met goed in je achterhoofd dat het ook een toneelstuk is, en dat het ietwat overacted is, misschien, vind ik het al stukken interessanter. En aangezien ik het zelf vorig jaar gemaakt heb, weet ik ook wat een enorme potentie het script wél heeft. Want ik heb er met mijn jongeren uit de 5e en 6e klas, echt wel een goede voorstelling van kunnen maken, al zeg ik het zelf.

Ik ben het ook niet met je eens dat het slecht geacteerd is, misschien ietwat te veel naar de karikaturale kant (en ik snap op zich ook wel dat veel personages irritant zijn), maar ik vind het personage-onderzoek juist heel interessant.
Ik had trouwens begrepen dat de film voor een groot deel geïmproviseerd was? Iig dat iedere acteur wel zijn personage door en door kende, maar dat er weinig script was. Weet jij daar meer over?

Het heeft wel potentie ja, en de personages zijn interessante voorbeelden van klasseverschillen, maar ik vond de manier waarop dat gekibbel ontstond erg geforceerd. Hoe Laurence zijn onvrede uitte over bijv. de muziek was zó weinig subtiel dat alle geloofwaardigheid verdween. Men kwam de kamer in en de bedremmeldheid van Sue en Tony lag er al gelijk te dik bovenop.
Ik kan me herinneren dat Who's Afraid een stuk beter geacteerd was en dat de ruzie een betere opbouw had, en die film kwam ook van een toneelstuk af.
Oud 11-06-2010, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Ik had trouwens begrepen dat de film voor een groot deel geïmproviseerd was? Iig dat iedere acteur wel zijn personage door en door kende, maar dat er weinig script was. Weet jij daar meer over?

Het heeft wel potentie ja, en de personages zijn interessante voorbeelden van klasseverschillen, maar ik vond de manier waarop dat gekibbel ontstond erg geforceerd. Hoe Laurence zijn onvrede uitte over bijv. de muziek was zó weinig subtiel dat alle geloofwaardigheid verdween. Men kwam de kamer in en de bedremmeldheid van Sue en Tony lag er al gelijk te dik bovenop.
Ik kan me herinneren dat Who's Afraid een stuk beter geacteerd was en dat de ruzie een betere opbouw had, en die film kwam ook van een toneelstuk af.
Volgens mij is het hier niet geïmproviseerd, maar het is wel zo dat alles uit improvisatie is ontstaan. Maar dat is altijd het geval bij Leigh.
Ja, ik kan je kritiek op zich wel begrijpen hoor, erg subtiel is het inderdaad niet. Ik heb mijn stuk toen ook van 90 naar 30 pagina's tekst bewerkt, omdat het allemaal zo snel duidelijk is en omdat ik het zo jammer vond dat alles uitgesproken wordt.
Spoiler

En de subtiliteit had ook beter gekund in de personages ja. Het zijn iets te veel karikaturen. Maar wel interessant materiaal, dus.
Oud 12-06-2010, 01:11
Verwijderd
Vera Drake

Niet slecht. Ik vreesde een beetje voor Vera-Go-Lucky, maar het werd gaandeweg wel een overtuigend drama. Een beetje Dancer in the Dark, maar dan beter. Soms nog wel een beetje erg sentimenteel, maar het gaat gelukkig net niet over het randje.

7,5/10
Oud 12-06-2010, 09:13
WolterB
WolterB is offline
Letters to Juliet (2010)

Zeer degelijke romcom waarin Vanessa Redgrave duidelijk de show steelt. Het verhaal is vrij origineel, maar natuurlijk staat de hele film boordevol clichés, al maakt dat in dit geval helemaal niets uit.
Enige grote minpunt was het bioscooppubliek. Er werd achterlijk veel door de film heen gepraat, gelachen op momenten die nergens op sloegen en kreeg echt de neiging om bepaalde mensen te slaan

7,2/10

Robin Hood (2010)

Vrij aardige en vooral interessante verhaling van het verhaal van Robin Hood 'before' het alom bekende verhaal. De film zit prima in elkaar en er is ook vrij weinig mis met de acteerprestaties, maar ik moest heel erg wennen aan Russel Crowe als Robin en Cate Blanchett als Marian. Qua uiterlijk vind ik ze nog steeds niet in de rollen passen en dat was een duidelijk minpunt aan de film.
Max von Sydow zet als vanouds weer een briljant karakter neer en als hij in een film speelt is het altijd genieten.

Een groot nadeel van de film is het tempo. Dat ligt in het eerste deel van de film ont-zet-tend laag, waardoor de speelduur veel langer aanvoelt dan hij daadwerkelijk is. Nu wil Ridley Scott waarschijlijk alles heel duidelijk uitleggen, maar dat had van mij best met iets meer tempo gemogen.

De film is een duidelijke opstap naar een 2e (en eventuele 3e) film, waar hopelijk wat meer tempo in zal zitten en ik ben heel benieuwd wat het vervolg zal gaan brengen.

7,2/10
Topic gesloten

Regels voor berichten