Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
That's where faith comes in...
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Joël (13-11-2001).]
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar deze txt wel: Galaten 5 vs 19-21: Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijk,, waarvoor ik u waarschuw, zaols ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven.
||
We raken een beetje offtopic. FF een quote uit de eerste post:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
dat zijn vooroordelen, je kent waarschijnlijk weinig christenen.. Er zijn ontzettend veel martelaren geweest, en in de de afgelopen jaren het meeste aantal!!! En ik zie elke dag in mijn omgeving, mensen die heel wat voor God overhebben en doen. Teneerste God wil dat je gelukkig bent, ontzettend gelukkig zelfs... Want wat is de basis van het christelijke geloof: geloof, hoop en liefde...God is liefde.. En in het Woord van God staat de manier hoe je die geluk kan vinden. wat niet bier drinken en een griet bezaaien is( dit zeg ik omdat veel mensen dat denken), maar veel meer... geluk gaat samen met het lijden. het christelijke geloof zegt bijvoorbeeld, dat je als je een stuk taart hebt ( om maar even iets te noemen) het ontzettend mooi kan zijn, en ontzettend goed, het aan iemand te geven die nix heeft.. Maar tergelijkertijd kan het ook net zo goed zijn het stuk taart zelf op te eten, en van de schepping van God te genieten. God heeft die geboden gemaakt om ons gelukkig te maken, niet om ons in bedwang te houden. En als we zondigen is er opzich nix aan de hand, als je maar van je fouten leerd, dat is de kunst. En nog iets, natuurlijk is het niet fout om te drinken... Jezus zelf dronk ook... Ik ben erg christelijk, en drink elke dag wel wat alcohol, en daar is nixx mis mee, als je maar niet dronken word. ( en dit zegt de Kerk om ons eigen best wil, omdat als je dronken bent, je niet weet wat je doet)... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wil ik hiermee rascistisch zijn, nee, want niet alle buitenlaners stelen, ik generaliseer niet, maar het criminaliteitspercentage onder buitenlanders is zo en zo hoger. Dat is logisch, maar is weer een langer verhaal. Heeft met economische en sociale ongelijkheid te maken. Groetjes Ben(die alvast een beschuldiging uit de weg wou ruimen ![]()
||
![]() |
Citaat:
En wat je over Marokko zegt, is absoluut niet waar. Er staat om elke hoek van een Moskee een kroeg in Marokko. Wat een grap!!! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laat ik dat nou net weten van iemand die vaak op vakantie gaat naar Marrokko, daar familie heeft wonen en zelf marrokkaans is en een groot deel van zijn leven daar gewoond heeft. Kun jij dat ook zeggen? Doei doei! ;o) Groetjes Ben(die niet wil zeggen dat allemaal moslims zijn en het daar over heeft of zo bedoeld heeft ![]()
||
![]() |
Citaat:
Je blijft maar liegen he. Een Marokkaan gaat heus niet negatief over zijn EIGEN land praten, hoor. Als je dit ontkent, dan ben je echt goed met liegen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Tsss....wat kortzichtig ben jij....als ik zou liegen zou ik het om iets doen wat meer oplevert Ok! Dat wat ik zie is waar, staat het je niet aan, dan is het jouw probleem. Ook typisch iets voor de Islam, het eigen land verdedigen en geen kritiek MOGEN tonen...geen wonder dat je dan geen vooruitgang hebt. Vrijheid van meningsuiting zonder gevangenisstraf ken je in de meeste landen daar niet eens. Als dit jouw manier van discusseren is dan ben jij een zielig hoopje mens dat zo krampachtig zijn eigen gedachtengangen probeert te verdedigen en zijn nationalistisch gedrag niet uit het veld wil laten slaan dat je er psychiatrisch hulp bij nodig hebt. Dit noemen ze ook wel zelfverdedigend waanvoorstelling. Groetjes Ben(die het nut er niet van inziet om als leugenaar uitgemaakt te worden)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Schijtziek wordt ik van dit religieus GEZEIK!
God bestaat niet, Allah niet, alle andere goden ook niet! En als hij/zij/het dan bestaat, is het alleen in jezelf. Religie is het grootste kwaad op aarde. Religie veroorzaakt ruzie's, oorlogen en geweld. (Oh, mocht je hiervoor een bron nodig hebben: deze topic lijkt me al een mooie bron en voorbeeld. ![]() En als je met argumenten komt in de strekking van: 'dat doen de mensen, niet god zelf!', dan geef ik je gelijk aangezien god (of allah, ken mij ut rotten hoe je em noemt) in mijn ogen niet bestaat.
||
Citaat:
![]()
||||
We zijn nog steeds niet op het topic terug gekomen... (zie een paar posts terug
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() Sorry lieve schat ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Wel fijn, ja. Ik geloof ergens in, en wordt meteen geassocieerd met verschrikkelijke oorlogen enz. Ik associeer atheisten toch ook niet met figuren als Stalin of P. Pot (of whatever).
|||
Citaat:
Citaat:
Erg onlogisch, maar goed, dat is heel de bijbel ook. ![]() Stalin was communist. Communisme = politieke overtuiging Atheïsme = religieuze overtuiging (of eigelijk meer nietovertuiging)
||
Naast dat ik natuurlijk graag verantwoording van Mujahideen zou willen hebben voor de quotes van hem die ik een paar posts terug plaatste, wil ik ook een paar vragen stellen bij de volgende uitspraak van Mujahideen:
Citaat:
2. Wat was de eerste Bijbel? Waren dat de eerste bladzijden die van het oude testament opgeschreven zijn? Waren het het OT en NT bij elkaar samen? Wat moet ik me bij de woorden "De eerste Bijbel" voorstellen, als die Bijbel uit zoveel verschillende documenten uit zoveel verschillende tijden bestaat? 3. In welk jaar vond deze gebeurtenis volgens jou plaats? 4. Welke historische waarde kunnen wij hechten aan jouw uitspraak, Mujahideen? Zijn er documenten/getuigen/historische feiten die je uitspraak ondersteunen of bevestigen, of is deze uitspraak gewoon... Een ander losse flodder?
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
(ik weet niet zeker of het in de Bijbel staat, maar als het erin staat, waarom? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Een atheïst zal nooit iemand vermoorden omdat dat hem werd opgedragen door 'god'. Of: 'uit naam van god.' Terwijl, bijvoorbeeld, in Ierland ze elkaar de hersens inslaan omdat de één protestants is, en de ander katholiek. 't was ook geen persoonlijke aanval, maar geloof veroorzaakt gewoon veel(dus niet alles) kwaad. Maar dat komt mischien omdat je als je gelooft niet meer zo goed rationeel denken kan/mag.
|
![]() |
geloof en religie is een makkelijk excuus om niet zelf te hoeven nadenken over wat goed en slecht is en hoe het hoort in t leven.
(dit is verder niet offensief bedoelt ik beweer hier niet dat je dom bent als je geloofd ) en ff ontopic : iedereen weet dat de bijbel verandert is .. christenen ook ,en zelfs in de krant kan je af en toe lezen dat ze discussieren over nieuwe veranderingen zoals het onzijdig maken van god .. het vaticaan wil god onzijdig maken .. lees dit en denk na.
||
Citaat:
Wat is de Bijbel? Een verzameling van duizenden manuscripten en documenten. En ja, vertalingen, commentaar en interpretaties veranderen wel, maar die documenten zelf dus niet.
||
Citaat:
Evindence that demands a verdict, Josh McDowell, 1972. Hoofdstuk 4 "The reliability of the Bible", Part 1 - Confirmation by Historical Text.
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je gaat hier toch niet van die lappen vol met tekst neerzetten, hè? *kijkt in agenda* ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Maar eh, waar doe ik dat? Jou zonder argumenten tegenspreken? [Dit bericht is aangepast door Joël (20-11-2001).]
||
Citaat:
IK WIL ANTWOORDEN Al geef je me alleen antwoord op alleen de eerste vraag... Dan ben ik al ZIELSGELUKKIG. Dat moet je zo, nu op dit moment op kunnen hoesten (en vraag 2&3 trouwens ook)! Da's toch niet teveel gevraagd? ![]() Schiet het al een beetje op met je meesterwerk, trouwens? ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daar zijn nu eenmaal geen officieele voorschriften voor, dacht ik zo... ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Waarom geloven? De uitverkiezing Mr.Mark | 45 | 27-12-2010 09:43 | |
de manipulatie van het NT Verwijderd | 101 | 26-03-2005 21:14 | |
De juistheid van de Koran Rafiq | 131 | 01-01-2005 12:01 | |
Overeenkomsten Islam-Christendom Verwijderd | 270 | 28-11-2004 13:56 | |
profeties die zogenaamd over jezus gaan maar ik stel er ?tekens bij. Isa | 67 | 01-08-2004 09:43 | |
Dogma in de Islam Hannibal | 246 | 12-02-2002 22:04 |