Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-02-2002, 19:22
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niet of het hier hoort en of het al geweest is maar goed.
Het stond in een van mijn schoolboeken en ik had een behoorlijke discussie met een vriendin van mij. Ik vind van wel!!!
Wat vinden jullie???

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2002, 19:32
Silindistani
Silindistani is offline
Nederlandse cultuur bestaat niet en de islamitsche cultuur is een cultuur opzich, dus kan die een andere cultuur niet verrijken.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:35
sublime
sublime is offline
ik denk dat het nogal subjectief is of de islam een verrijking is voor de nederlandse cultuur.
zelf denk ik van niet, want door lange confrontatie met de islamitische cultuur zullen typisch nederlandse aspecten op den duur misschien verdwijnen.

niet dat dit direct slecht is, maar er ontstaat den een nieuwe cultuur. ik denk dat je dan niet meer over de nederlandse cultuur kunt spreken
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 19:37
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
sublime schreef:
niet dat dit direct slecht is, maar er ontstaat den een nieuwe cultuur. ik denk dat je dan niet meer over de nederlandse cultuur kunt spreken
Toch wel. Onze nederlandse cultuur ís immers al een mengcultuur, zoals (vrijwel) alle culturen. Dus volgens jouw redenatie zouden culturen (bijna) helemaal niet meer bestaan.
Oud 15-02-2002, 19:55
Silindistani
Silindistani is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Toch wel. Onze nederlandse cultuur ís immers al een mengcultuur, zoals (vrijwel) alle culturen. Dus volgens jouw redenatie zouden culturen (bijna) helemaal niet meer bestaan.

Volgens mij bestaat cultuur ook niet echt meer. Bijna de gehele wereld leeft volgens de cultuur die ontstaan is uit het christendom. De islamitische wereld is een minieme uitzondering op de regel, al hebben zij ongeveer dezelfde oorsprong.

De huidige cultuur heeft een beetje alle andere culturen geabsorbeerd. Ik denk dat we kunnen spreken van een grote wereldcultuur met een aantal kleine verschillen afhankelijk van de locatie op de wereldkaart.

Hmmm, een beetje slecht verwoord.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 20:04
Rhinus
Rhinus is offline
Ben dan consequent mensen van 'onze cultuur'. Als we 'onze cultuur' willen behouden. Dan stel ik NU voor dat mensen niet meer mogen verhuizen. Want als ik als Brabo in Friesland ga wonen verstoor ik daar de cultuur..

EN DAT IS DUS ONZIN! Dus zeur niet zo. Ik denk dat de Islam een verrijking is voor de Nederlandse cultuur maar er zijn van de 'mensen' die niet tegen veranderingen kunnen. En die, naar mening domme, mensen kunnen blijkbaar niet tegen verrijkingen..

[Hopelijk is dit duidelijk, zoniet, vraag om uitleg ]

Gewoon mengen, dat smaakt beter..

[Dit bericht is aangepast door Rhinus (15-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 20:44
SevenLayersDeep
SevenLayersDeep is offline
Citaat:
Rhinus schreef:

Gewoon mengen, dat smaakt beter..

[Dit bericht is aangepast door Rhinus (15-02-2002).]
hehehehehe
Oud 15-02-2002, 21:06
Seneca
Seneca is offline
wij stammen uiteindelijk ook weer uit het Midden-Oosten . Dus gooi maar lekker alle culturen door elkaar, dan kunnen we kiezen. T enige probleem is dat we van die goden hebben die elkaar niet verdragen. Zucht, hadden we maar weer gewoon de Olympos...
Oud 15-02-2002, 22:00
Verwijderd
Misschien gewoon het beste van beiden nemen.

Alhoewel...dat wordt dan ook niet echt indrukwekkend.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 22:22
kosmos
kosmos is offline
Islam is zeker geen verijking van de westerse cultuur. Tenzij je vind dat vrouwen hoofddoeken op moeten, achter gesloten ramen met gordijnen moeten zitten en gehoorzaam zijn aan de man en zelfs geslagen mogen worden. Ik kan je zeggen dat ik daar geen hoge pet van op heb.
Oud 15-02-2002, 23:09
mitsj
mitsj is offline
een cultuur die rationalisme tegen wilt werken noem ik een verslechtering.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 08:29
BlackMystery
BlackMystery is offline
looooooooooooooooooooooooooooooooooooooooool
/me ligt in nen deuk te creperen
kom eens naar mijn buurt
en laat me weten of het in elkaar worden geslagen en het worden bestolen van islam een verrijking is voor je natuur
naast dat ze wat schaapjes zitten te offeren
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 11:03
sublime
sublime is offline
Citaat:
McCaine schreef:

bedoel dat je van de originele nederlandse cultuur niet meer kunt spreken. door mening van verschillende culturen ontstaat een nieuwe cultuur...
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 11:44
legatus
legatus is offline
Cultuur komt niet in vorm van een zout en peper stelletje.

Alsof het je eten beter doet laten smaken.
Oud 16-02-2002, 12:14
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
kom eens naar mijn buurt
en laat me weten of het in elkaar worden geslagen en het worden bestolen van islam een verrijking is voor je natuur
Wat heeft dat er mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 12:47
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
kom eens naar mijn buurt

Vind je jezelf nu heel wat?

Word toch ff wakker, heb je het nu over allochtonen/autochtonen in het algemeen of over moslims?

Oud 17-02-2002, 14:02
micha
micha is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
kom eens naar mijn buurt

ik denk niet dat je bestolen word door de islam.
verder ging het niet over een verrijking voor je natuur maar cultuur.
en als laatste punt ben je vervelend en voeg je nix toe
Oud 17-02-2002, 18:17
Wil je echt weten wat de islam voor ons en onze cultuur betekent?

Ga dan eens naar www.reklameisstout.nl of .info

[Dit bericht is aangepast door Rollo Tomasi (18-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 20:28
Citaat:
fundamenteeltje schreef:
Wil je echt weten wat de islam voor ons en onze cultuur betekent?

Ga dan eens naar www.reklameisstout.nl of .info
Beste Meneer of Mevrouw,

heeft u nog meer links over de moslims voor een werkstuk voor school?

Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 21:03
Kijk op de volgende links:
www.reklameisstout.nl

Maak snel een kopie van deze links want de gedachtenpolitie (MDI) zal nu waarschijnlijk de provider van deze site bedreigen om dit weg te halen. Zij willen namelijk helemaal niet dat jullie de waarheid over de multicriminele samenleving lezen.

[Dit bericht is aangepast door dorus (17-02-2002).]

[edit]Waarheid of niet, reklame maken is iig niet de bedoeling.[/edit]

Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 21:44
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Sandra V schreef:
Beste Meneer of Mevrouw,

heeft u nog meer links over de moslims voor een werkstuk voor school?
Het is niet zo slim een fundamentele site als bron te nemen
Oud 18-02-2002, 11:34
Citaat:
RegaIk schreef:
Het is niet zo slim een fundamentele site als bron te nemen
Kun je ook uitleggen waarom?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2002, 12:32
RegaIk
RegaIk is offline
Citaat:
Sandra V schreef:
Kun je ook uitleggen waarom?
Kun je dat niet zelf inzien?
Zegt fundamenteel je al niet genoeg?

Oud 19-02-2002, 18:44
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Nee!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:59
mitsj
mitsj is offline
Citaat:
Nee!!!!
als je niks zinnigs en niks onderbouwds kan zeggen houd dan stil.
ook al denk ik niet dat je fundamentalisme goed kan onderbouwen , maar ja , dat er een god is kan je ook niet onderbouwen en dat gebeurd hier zovaak
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2002, 19:34
Mujahideen
Mujahideen is offline
Het is niet de Islam die een gevaar is voor de samenleving, integendeel, de Islam, en daarmee mee bedoel de Koran kan en is zeker een verrijking voor Nederland.
Het zijn, met name de niet praktiserende moslims, zoals een aantal marokkaanse straatschoffies, die zichzelf tegenspreken...

Islam zit echt niet zo in elkaar!
Islam wil ten eerste instantie vrede.Islam betekent vrede, vrede tussen de Schepper en Zijn schepselen. Islam verbiedt het om mensen tot de Islam te bekeren door geweld. Je moet het uit eigen wil doen.De Islam vergeeft je fouten en het verleden, als je er spijt van hebt.

De Islam is echt niet een harde en onmenselijke geloof. Jullie moeten natuurlijk niet weer gaan denken aan de taferelen in Afghanistan.

Mensen die de Islam onderzoeken komen er achter dat Islam alleen maar de goede weg wijst en het kwade afwijst. Een paar voorbeelden:
- Je moet proberen de ruzies die je hebt gemaakt zo snel mogelijk bij te leggen.
Vergeef mensen, Allah vergeeft je ook.
- Je moet respect hebben voor de oudere mensen.
- Je moet denken aan je medemensen.
- Je moet denken aan de armen( de Koran kent vele aansporingen om aan liefdadigheid te doen).
- Je moet altijd trouw blijven en leugens proberen te vermijden.
-Spioneer niet.
-Roddel niet.
etcetera

En dit zijn maar enkele goede dingen uit de Koran. De Islam is naar mijn mening zeker een verrijking.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 13:42
sase
sase is offline
Citaat:
sublime schreef:
ik denk dat het nogal subjectief is of de islam een verrijking is voor de nederlandse cultuur.
zelf denk ik van niet, want door lange confrontatie met de islamitische cultuur zullen typisch nederlandse aspecten op den duur misschien verdwijnen.

Eigenlijk kan je dat nu al niet. Niet alleen door de Islamieten, maar ook door de global village ed. Op een gegeven moment krijgen we gewoon meer intergratie en minder echte Nederlandse dingen. Dat is wel jammer, maar ja, wat doe je ertegen?
Oud 22-02-2002, 15:06
AtHell
AtHell is offline
nee
Oud 22-02-2002, 15:43
!!0p3n
!!0p3n is offline
Ben het grotendeels met Freek de Jonge eens.
De islam is een gesloten religie zonder enige vorm van interne kritiek. Dat maakt ze in zichzelf gekeerd en kritiekloos naar eigen religie.

Daarmee is ze overal in de wereld (zie ''brandhaarden'' in de wereld) een groot gevaar voor het welzijn van andersdenkenden.

Dat is een ******geten schande, want ik ben er van overtuigd (en heb dat aan den lijve ondervonden in Centraal Azie) dat het gros van de gelovigen individueel goede mensen zijn.

De misbruik van het individu ter meerdere eer en glorie van de Islam maakt de Islam tot een vorm van een sekte. De geestelijkheid in de Islamitische wereld staat er bij en kijkt ernaar. Schande !
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 11:33
vike
vike is offline
ik vind dat de islam een verrijking van de ned. cultuur is (voor zover je dat een cultuur kunt noemen het is een multiculturele samenleving). Want stel je bent ned. en je wilt islamitish worden en je hebt de mogelijkheid dan kun je dat een verrijking noemen vind ik
Oud 25-02-2002, 16:01
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
kosmos schreef:
Islam is zeker geen verijking van de westerse cultuur. Tenzij je vind dat vrouwen hoofddoeken op moeten, achter gesloten ramen met gordijnen moeten zitten en gehoorzaam zijn aan de man en zelfs geslagen mogen worden. Ik kan je zeggen dat ik daar geen hoge pet van op heb.

Wat een ongelooflijke kortzichtige reactie. Inmiddels hebben al duizenden Nederlandse vrouwen zich bekeerd tot de Islam? Waarom eigenlijk? Om onderdrukt worden? Jouw reply doet me ineens denken aan een uitspraak van een anti-islamiet:

,,Ik erger me ook vreselijk aan Nederlandse vrouwen die zich tot de islam bekeren. Dat vind ik zulke kwezels, met hun afschuwelijke bloemetjesjurken. Het schijnt ook altijd samen te moeten gaan met smakeloosheid en wansmaak.''

Met citaat reageren
Oud 26-02-2002, 09:45
onzinnigegothic
onzinnigegothic is offline
het islam is een verarming voor onze cultuur,
vrouwen hebben daar geen rechten, wil je dat hier soms ook hebben
Oud 05-04-2002, 17:35
commodo
commodo is offline
Citaat:
onzinnigegothic schreef:
het islam is een verarming voor onze cultuur,
vrouwen hebben daar geen rechten, wil je dat hier soms ook hebben
mee eens
Met citaat reageren
Oud 05-04-2002, 18:38
REIE
REIE is offline
Als die baardmannen en hoefddoekjes verder integreren worden ze wel een onderdeel van de Nederlandse cultuur. Toch betwijfel ik of ze het ook echt verrijken.
Verrijken is dat we er beter van worden, zoals toen het protestantisme naar Nederland kwam, maar nu brengen veel immigranten hun cultuur mee die gewoon niet aansluit op de westerse cultuur!

REIE
Met citaat reageren
Oud 08-04-2002, 15:49
commodo
commodo is offline
Citaat:
REIE schreef:
Als die baardmannen en hoefddoekjes verder integreren worden ze wel een onderdeel van de Nederlandse cultuur. Toch betwijfel ik of ze het ook echt verrijken.
Verrijken is dat we er beter van worden, zoals toen het protestantisme naar Nederland kwam, maar nu brengen veel immigranten hun cultuur mee die gewoon niet aansluit op de westerse cultuur!

REIE
Ik vind dat die 'baardmannen en hoofddoekjes' zoals jij ze noemt, niet helemaal hoeven te integreren, ze mogen best hun cultuur behouden zolang dit geen problemen oplevert met de westerse cultuur. Maar dat b.v de vrouwen minder recht hebben dan de mannen vind ik niet bij de westerse cultuur passen. Vandaag zag ik bijvoorbeeld een marokaanse of turkse mamma achterin zitten, helemaal opgekropt in het busje. terwijl zo'n kindje van 5 voorin zat. Dat vind ik niet kunnen. Ik vind het wel goed dat mensen eerder de mogelijkheid krijgen zich tot de islam te bekeren. Ik vind de islam geen verrijking van de nederlandse cultuur, als ik over straat loop, en een moskee of een marokaan zie ofso heb ik niet zo iets van: wow, ben ik blij dat we dat in Ned hebben . Ik stoor me er ookniet aan ofso, het maakt me eigenlijk niets uit, zolang het geen problemen oplevert.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2002, 14:40
one12
one12 is offline
De Nederlandse cultuur is een verrijking voor de Islam

peace.
Oud 09-04-2002, 16:50
Shrappers
Shrappers is offline
Citaat:
BlackMystery schreef:
kom eens naar mijn buurt
Kom maar eens naar mijn buurt. Het gaat hier hartstikke goed hoor! Turkse en Nederlandse mensen wonen vredig naast elkaar.... Zoals het hoort.
Oud 09-04-2002, 18:03
/\N/\L Sushi
/\N/\L Sushi is offline
ik vind van niet
Oud 09-04-2002, 18:31
Mujahid
Mujahid is offline
Wat het hebben van een kleurtje te maken heeft met de Islam, moet mij maar iemand gaan vertellen.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 16:47
Verwijderd
Citaat:
Mujahid schreef:
Wat het hebben van een kleurtje te maken heeft met de Islam, moet mij maar iemand gaan vertellen.
Veel kortzichtige mensen denken dat het hebben van een 'mediterraan' uiterlijk synoniem is aan het zijn van moslim. Onzin natuurlijk. Ik ken mensen uit Assyrië die christen zijn en een 'puur blanke' Nederlander die overtuigd moslim is.

En ontopic: de mensen die zeggen dat de Islam een verrijking voor de Nederlandse cultuur is, mogen mij beargumenteerd en op punten uitleggen waar 'm dat dan in zit. Want het enige wat ik van de Islam in Nederland merk is een hoop obscure winkeltjes met personeel wat geen Nederlands praat, een hoop vrouwen op straat met vier lagen jurken en een hoofddoek, veel schotelantennes aan flats en een gestegen aantal shoarma- en dönerzaken. Niet bepaald een 'verrijking' als je het mij vraagt.

Noem mij een CONCRETE verrijking van de Nederlandse cultuur door de Islam, niet dat slappe gelul van 'ze kunnen zulke lekkere thee zetten'.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 19:14
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
nare man schreef:

Veel kortzichtige mensen denken dat het hebben van een 'mediterraan' uiterlijk synoniem is aan het zijn van moslim. Onzin natuurlijk. Ik ken mensen uit Assyrië die christen zijn en een 'puur blanke' Nederlander die overtuigd moslim is.

------------------------------

' "I have eaten from the same plate, drunk from the same glass while praying to the same God with fellow Muslims whose eyes were the bluest of blue, whose hair was the blondest of blond, and whose skin was the whitest of white. And in the words and in the actions and in the deeds of the 'white' Muslims, I felt the same sincerity that I felt among the black African Muslims of Nigeria, Sudan and Ghana."

Malcolm X
Met citaat reageren
Oud 10-04-2002, 21:25
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
nare man schreef:

En ontopic: de mensen die zeggen dat de Islam een verrijking voor de Nederlandse cultuur is, mogen mij beargumenteerd en op punten uitleggen waar 'm dat dan in zit. Want het enige wat ik van de Islam in Nederland merk is een hoop obscure winkeltjes met personeel wat geen Nederlands praat, een hoop vrouwen op straat met vier lagen jurken en een hoofddoek, veel schotelantennes aan flats en een gestegen aantal shoarma- en dönerzaken. Niet bepaald een 'verrijking' als je het mij vraagt.
Eh, en die dingen zijn wel synoniem aan het zijn van een moslim?

En shoarma en döner kebab is lekker, dus zeker een verrijking.
Reageren

Regels voor berichten