Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
De huidige cultuur heeft een beetje alle andere culturen geabsorbeerd. Ik denk dat we kunnen spreken van een grote wereldcultuur met een aantal kleine verschillen afhankelijk van de locatie op de wereldkaart. Hmmm, een beetje slecht verwoord. |
![]() |
|
![]() |
Ben dan consequent mensen van 'onze cultuur'. Als we 'onze cultuur' willen behouden. Dan stel ik NU voor dat mensen niet meer mogen verhuizen. Want als ik als Brabo in Friesland ga wonen verstoor ik daar de cultuur..
![]() [Hopelijk is dit duidelijk, zoniet, vraag om uitleg ![]() Gewoon mengen, dat smaakt beter.. [Dit bericht is aangepast door Rhinus (15-02-2002).] |
![]() |
|
![]() |
wij stammen uiteindelijk ook weer uit het Midden-Oosten
![]()
|
![]() |
Islam is zeker geen verijking van de westerse cultuur. Tenzij je vind dat vrouwen hoofddoeken op moeten, achter gesloten ramen met gordijnen moeten zitten en gehoorzaam zijn aan de man en zelfs geslagen mogen worden. Ik kan je zeggen dat ik daar geen hoge pet van op heb.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Word toch ff wakker, heb je het nu over allochtonen/autochtonen in het algemeen of over moslims?
||
![]() |
Citaat:
ik denk niet dat je bestolen word door de islam. ![]() verder ging het niet over een verrijking voor je natuur maar cultuur. en als laatste punt ben je vervelend en voeg je nix toe
|
Wil je echt weten wat de islam voor ons en onze cultuur betekent?
Ga dan eens naar www.reklameisstout.nl of .info [Dit bericht is aangepast door Rollo Tomasi (18-02-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
heeft u nog meer links over de moslims voor een werkstuk voor school? [Dit bericht is aangepast door Rollo Tomasi (18-02-2002).] |
![]() |
|
Kijk op de volgende links:
www.reklameisstout.nl Maak snel een kopie van deze links want de gedachtenpolitie (MDI) zal nu waarschijnlijk de provider van deze site bedreigen om dit weg te halen. Zij willen namelijk helemaal niet dat jullie de waarheid over de multicriminele samenleving lezen. [Dit bericht is aangepast door dorus (17-02-2002).] [edit]Waarheid of niet, reklame maken is iig niet de bedoeling.[/edit] [Dit bericht is aangepast door Rollo Tomasi (18-02-2002).] |
![]() |
|
![]() |
Het is niet de Islam die een gevaar is voor de samenleving, integendeel, de Islam, en daarmee mee bedoel de Koran kan en is zeker een verrijking voor Nederland.
Het zijn, met name de niet praktiserende moslims, zoals een aantal marokkaanse straatschoffies, die zichzelf tegenspreken... Islam zit echt niet zo in elkaar! Islam wil ten eerste instantie vrede.Islam betekent vrede, vrede tussen de Schepper en Zijn schepselen. Islam verbiedt het om mensen tot de Islam te bekeren door geweld. Je moet het uit eigen wil doen.De Islam vergeeft je fouten en het verleden, als je er spijt van hebt. De Islam is echt niet een harde en onmenselijke geloof. Jullie moeten natuurlijk niet weer gaan denken aan de taferelen in Afghanistan. Mensen die de Islam onderzoeken komen er achter dat Islam alleen maar de goede weg wijst en het kwade afwijst. Een paar voorbeelden: - Je moet proberen de ruzies die je hebt gemaakt zo snel mogelijk bij te leggen. Vergeef mensen, Allah vergeeft je ook. - Je moet respect hebben voor de oudere mensen. - Je moet denken aan je medemensen. - Je moet denken aan de armen( de Koran kent vele aansporingen om aan liefdadigheid te doen). - Je moet altijd trouw blijven en leugens proberen te vermijden. -Spioneer niet. -Roddel niet. etcetera En dit zijn maar enkele goede dingen uit de Koran. De Islam is naar mijn mening zeker een verrijking. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ben het grotendeels met Freek de Jonge eens.
De islam is een gesloten religie zonder enige vorm van interne kritiek. Dat maakt ze in zichzelf gekeerd en kritiekloos naar eigen religie. Daarmee is ze overal in de wereld (zie ''brandhaarden'' in de wereld) een groot gevaar voor het welzijn van andersdenkenden. Dat is een ******geten schande, want ik ben er van overtuigd (en heb dat aan den lijve ondervonden in Centraal Azie) dat het gros van de gelovigen individueel goede mensen zijn. De misbruik van het individu ter meerdere eer en glorie van de Islam maakt de Islam tot een vorm van een sekte. De geestelijkheid in de Islamitische wereld staat er bij en kijkt ernaar. Schande ! |
![]() |
|
![]() |
ik vind dat de islam een verrijking van de ned. cultuur is (voor zover je dat een cultuur kunt noemen het is een multiculturele samenleving). Want stel je bent ned. en je wilt islamitish worden en je hebt de mogelijkheid dan kun je dat een verrijking noemen vind ik
||
![]() |
Citaat:
,,Ik erger me ook vreselijk aan Nederlandse vrouwen die zich tot de islam bekeren. Dat vind ik zulke kwezels, met hun afschuwelijke bloemetjesjurken. Het schijnt ook altijd samen te moeten gaan met smakeloosheid en wansmaak.'' |
![]() |
|
Als die baardmannen en hoefddoekjes verder integreren worden ze wel een onderdeel van de Nederlandse cultuur. Toch betwijfel ik of ze het ook echt verrijken.
Verrijken is dat we er beter van worden, zoals toen het protestantisme naar Nederland kwam, maar nu brengen veel immigranten hun cultuur mee die gewoon niet aansluit op de westerse cultuur! REIE |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ontopic: de mensen die zeggen dat de Islam een verrijking voor de Nederlandse cultuur is, mogen mij beargumenteerd en op punten uitleggen waar 'm dat dan in zit. Want het enige wat ik van de Islam in Nederland merk is een hoop obscure winkeltjes met personeel wat geen Nederlands praat, een hoop vrouwen op straat met vier lagen jurken en een hoofddoek, veel schotelantennes aan flats en een gestegen aantal shoarma- en dönerzaken. Niet bepaald een 'verrijking' als je het mij vraagt. Noem mij een CONCRETE verrijking van de Nederlandse cultuur door de Islam, niet dat slappe gelul van 'ze kunnen zulke lekkere thee zetten'. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
' "I have eaten from the same plate, drunk from the same glass while praying to the same God with fellow Muslims whose eyes were the bluest of blue, whose hair was the blondest of blond, and whose skin was the whitest of white. And in the words and in the actions and in the deeds of the 'white' Muslims, I felt the same sincerity that I felt among the black African Muslims of Nigeria, Sudan and Ghana." Malcolm X |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() En shoarma en döner kebab is lekker, dus zeker een verrijking. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Vind jij jezelf racistisch? Relief | 284 | 05-07-2006 15:01 | |
Islamitische cultuur gevaarlijk? jeas | 53 | 18-03-2004 16:19 | |
Michiel Smit Nieuw Rechts, soort Vlaams Blok? NN | 226 | 13-12-2003 20:23 | |
Andere kijk op multicultuur door een moslimbroeder Boosoog | 2 | 20-10-2003 14:10 | |
Marokkanen moeten integreren? Hou op! Vervreemd | 500 | 26-06-2003 16:15 |