Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-06-2010, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Maar dan nog, je kunt toch ook huisje-boompje-beesje te doen zonder een huis te kópen. En het is nou niet alsof ze heel rijk zijn, want dit is geen duur huis met twee fulltime minimumlonen kun je het al wel kopen denk ik (oh, en het is een 'opknappertje', dus alle potentiele kopers tot nu toe waren mensen met meer handigheid dan geld).
Ja maar sommige mensen zijn heel graag huiseigenaar ofzo Maar ik vind het ook heel raar dat je op je 25e je 2e huis koopt hoor ik gok dat ik dan nog niet eens mijn eerste heb.
Advertentie
Oud 15-06-2010, 11:06
Verwijderd
Ik heb straks 5,5 jaar gestudeerd en er is een dikke kans dat ik toch niet het notariaat inga Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een kandidaat-notaris die minder werkt dan 50 uur p/w, en ik wil ook kindertjes baren en mooi niet dat ik die de hele week in de creche stop en alleen in het weekend zie. Dan ga ik liever een chille baan van drie of vier dagen p/w doen waar ik niet specifiek voor heb gestudeerd. Maar goed, ik ben nooit de meest ambitieuze persoon ter wereld geweest. Werken om te leven, niet omgekeerd, jwz.
Oud 15-06-2010, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Ja maar sommige mensen zijn heel graag huiseigenaar ofzo Maar ik vind het ook heel raar dat je op je 25e je 2e huis koopt hoor ik gok dat ik dan nog niet eens mijn eerste heb.
Mja als je van plan bent om ergens langere tijd te blijven wonen, en je kan kopen, why not?
Oud 15-06-2010, 11:08
Verwijderd
Ik ga ook geen 50 p/w werken, m'n huisgenoot wel. Die wil bij McKinsey of soort gelijk werken en dan werk je standaard 55 uur p/w met soms 70 uur p/w

Ik kijk ook altijd naar de hoeveelheid vakantiedagen, voor minder dan 30 per jaar doe ik het niet
Oud 15-06-2010, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Citaat:
Mja als je van plan bent om ergens langere tijd te blijven wonen, en je kan kopen, why not?
Maar deze mensen waren dat bij hun eerste huis kennelijk niet van plan ik vind het op zich best normaal als mensen rond deze leeftijd een eerste huis hebben gekocht; dan heb je een vaste baan na je afstuderen of als je mbo'er bent, heb je tegen deze tijd, nouja, een vaste baan en misschien een keer promotie gemaakt.

Citaat:
Ik heb straks 5,5 jaar gestudeerd en er is een dikke kans dat ik toch niet het notariaat inga Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een kandidaat-notaris die minder werkt dan 50 uur p/w, en ik wil ook kindertjes baren en mooi niet dat ik die de hele week in de creche stop en alleen in het weekend zie. Dan ga ik liever een chille baan van drie of vier dagen p/w doen waar ik niet specifiek voor heb gestudeerd. Maar goed, ik ben nooit de meest ambitieuze persoon ter wereld geweest. Werken om te leven, niet omgekeerd, jwz.
Maar er zijn vast wel banen waar ze blij zijn met iemand met jouw kennis, toch?

Maar ik zie 50+ uur per week werken ook niet zo zitten inderdaad ik hou dat wel uit, maar ik wil meer doen dan alleen mijn leven 'uithouden'.
Oud 15-06-2010, 11:10
Verwijderd
Citaat:
goeie cross-quote! Wanneer is je hospiteershizzle?
Vanavond twee, waarvan één echt leuk, morgen nog een die wel leuk lijkt.
Oud 15-06-2010, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Maar er zijn vast wel banen waar ze blij zijn met iemand met jouw kennis, toch?

Maar ik zie 50+ uur per week werken ook niet zo zitten inderdaad ik hou dat wel uit, maar ik wil meer doen dan alleen mijn leven 'uithouden'.
Vast wel, al zal het niet 100% matchen, aangezien mijn studie in feite neerkomt op een beroepsopleiding. Maar ik ga uiteraard wel op zoek naar een zo goed mogelijk passende baan

en my thoughts exactly.
Oud 15-06-2010, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Hm ik had begrepen dat er in het notariaat inmiddels ook meer plaats is voor parttimers omdat ze graag meer vrouwen willen en veel vrouwen niet willen als ze 50 uur per week moeten maken. Maar mss valt dat in de praktijk tegen & was het alleen een mooi praatje van een aantal kantoren om sociaal wenselijk over te komen ofzo.

Als starter vind ik het niet erg om 50 uur per week te gaan werken, maar rond mijn dertigste ofzo moet het niet meer dan 40 uur per week zijn. Als ik kinderen krijg misschien nog wel minder, maar ik weet niet of ik ze wil en mijn ouders hebben allebei fulltime gewerkt altijd (mijn moeder 38 uur, mijn vader werkt nog steeds iets van 60 uur per week) en daar heb ik nooit last van gehad. De eerste 3 jaar werkte mijn moeder geloof ik wel minder, maar toen ik naar de basisschool ging ging ze gewoon weer fulltime werken. Het zijn dan 3 uurtjes na schooltijd dat je haar niet ziet (tussen 15.00 en 18.00) en op woensdagmiddag 5. Ik vind dat niet zo'n probleem.
Oud 15-06-2010, 11:20
Verwijderd
820 jaar cel voor moord op NHTV student
Een man die in 2008 betrokken was bij de moord op 15 Nicaraguanen en Toerisme student Rob Pignicky, is door de rechter in Guatemala tot 820 jaar celstraf veroordeeld.
> Lees verder

dat blijft fucking debiel klinken ;x
Oud 15-06-2010, 11:20
Carn
Carn is offline
Citaat:
Vanavond twee, waarvan één echt leuk, morgen nog een die wel leuk lijkt.
Nice! Waar ergens allemaal?
Oud 15-06-2010, 11:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
820 jaar cel voor moord op NHTV student
Een man die in 2008 betrokken was bij de moord op 15 Nicaraguanen en Toerisme student Rob Pignicky, is door de rechter in Guatemala tot 820 jaar celstraf veroordeeld.
> Lees verder

dat blijft fucking debiel klinken ;x
Maar met goed gedrag wordt het misschien 20 jaar?
Oud 15-06-2010, 11:24
Verwijderd
Bij mijn vorige werk waren er veel mensen die 36 uur werkten, en dan vier keer 9. Dus vier dagen werken van 7 tot half 5 of van 8 tot half 6, plus een dag papa/mamadag. Zoiets lijkt mij ook wel kek, dan werk je wel fulltime, op schappelijke tijden en ben je toch drie hele dagen thuis
Oud 15-06-2010, 11:26
Verwijderd
ik zou iedere week 36+ uur al niet eens volhouden
ik werk 25-30 maar ik krijg natuurlijk avond/weekendtoeslag en dat is al snel 20/30 euro per week.
Oud 15-06-2010, 11:30
Verwijderd
wtf pippeloen, verveel je je dan niet? of heb je zoveel hobbies? ik werk ook wel eens 25 uur per week, naast m'n studie en nog heb ik tijd genoeg over om hier te veel rond te hangen
Oud 15-06-2010, 11:31
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Bij mijn vorige werk waren er veel mensen die 36 uur werkten, en dan vier keer 9. Dus vier dagen werken van 7 tot half 5 of van 8 tot half 6, plus een dag papa/mamadag. Zoiets lijkt mij ook wel kek, dan werk je wel fulltime, op schappelijke tijden en ben je toch drie hele dagen thuis
die vrije dag die je zo creëert noemen ze hier juist de papadag

best veel mensen doen dat, 4 dagen á 9/10 uur maken en dan 1 dag vrij
Oud 15-06-2010, 11:32
Verwijderd
Citaat:
die vrije dag die je zo creëert noemen ze hier juist de papadag

best veel mensen doen dat, 4 dagen á 9/10 uur maken en dan 1 dag vrij
ja dat bedoel ik
Oud 15-06-2010, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Nice! Waar ergens allemaal?
Vogelenbuurt, Amsterdamsestraatweg en ehm, nog een maar ik ben even vergeten waar.... Lunetten geloof ik. (die is dus duidelijk de minst favoriete).

Citaat:
Zoiets hoop ik ook te kunnen doen later, vet handig.
Oud 15-06-2010, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Dat klinkt inderdaad wel oke ja
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ja dat bedoel ik
ow ik las scheef, 3 dagen thuis incl. weekend natuurlijk
Verwijderd
Citaat:
wtf pippeloen, verveel je je dan niet? of heb je zoveel hobbies? ik werk ook wel eens 25 uur per week, naast m'n studie en nog heb ik tijd genoeg over om hier te veel rond te hangen
huh? dat zijn gewoon 4 avonden per week hoor, gemiddeld dus 27 uur. Ik vind dat genoeg, ik doe verder haast niks. Misschien heeft het er mee te maken dat ik uitzendkracht ben en dus vaak op verschillende plekken met verschillende collega's werk, moet dus vaak veel nieuwe indrukken verwerken
Verwijderd
Citaat:
Vogelenbuurt, Amsterdamsestraatweg en ehm, nog een maar ik ben even vergeten waar.... Lunetten geloof ik. (die is dus duidelijk de minst favoriete).

Zoiets hoop ik ook te kunnen doen later, vet handig.
Yeah nog een forummer aan de Amsterdamsestraatweg, ik ben voor
Oud 15-06-2010, 11:36
Verwijderd
Citaat:
ow ik las scheef, 3 dagen thuis incl. weekend natuurlijk
indeed
Oud 15-06-2010, 11:36
Verwijderd
en nu ga ik drinken pakken en verder typen aan de crappy samenvatting *zucht*
Oud 15-06-2010, 11:37
Rationeel
Rationeel is offline
3 dagen a 12 uur zou chill zijn
Oud 15-06-2010, 11:37
Verwijderd
Citaat:
huh? dat zijn gewoon 4 avonden per week hoor, gemiddeld dus 27 uur. Ik vind dat genoeg, ik doe verder haast niks. Misschien heeft het er mee te maken dat ik uitzendkracht ben en dus vaak op verschillende plekken met verschillende collega's werk, moet dus vaak veel nieuwe indrukken verwerken
Ik denk dat dat inderdaad wel een verschil is hoor. Sowieso vind ik het een heel verschil of je bijv. 40 uur in de zorg werkt of 40 uur per week achter een bureau op kantoor zit. 40 uur in de zorg lijkt mij ook veel te zwaar.
Oud 15-06-2010, 11:39
Verwijderd
Citaat:
en nu ga ik drinken pakken en verder typen aan de crappy samenvatting *zucht*
Succes & zet 'm op!
Citaat:
3 dagen a 12 uur zou chill zijn
Dagen van 12 uur lijken me dan weer een beetje te veel van het goede. 10 uur zou ik nog aankunnen, maar 12 is wel heel veel. Prima voor een dagje, maar niet als vast werkschema
Oud 15-06-2010, 11:40
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Succes & zet 'm op!

Dagen van 12 uur lijken me dan weer een beetje te veel van het goede. 10 uur zou ik nog aankunnen, maar 12 is wel heel veel. Prima voor een dagje, maar niet als vast werkschema
ja maar als je daarmee nog maar 3 van de 7 dagen hoeft te werken

alleen overuren vallen dan zo hard op je dak
Oud 15-06-2010, 11:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oei, Lunetten. Vergeleken met dat is Overvecht-Noord een paradijs! Maar dus niet meer op zwaai-afstand
Oud 15-06-2010, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Oei, Lunetten. Vergeleken met dat is Overvecht-Noord een paradijs! Maar dus niet meer op zwaai-afstand
Daarom zet ik ook in op die van de Vogelenbuurt! En nee inderdaad, niks van wat ik op het oog heb is op zwaai-afstand. Tsja, keuzes....
Oud 15-06-2010, 11:42
Verwijderd
Citaat:
ja maar als je daarmee nog maar 3 van de 7 dagen hoeft te werken

alleen overuren vallen dan zo hard op je dak
Hm ik denk dat ik eerst moet ondervinden hoe erg ik 4/5 dagen vind voor ik hierover kan oordelen

Maar valt er niet over te praten met je baas? En die overuren doe je dan evt. gewoon op de 4e dag
Oud 15-06-2010, 11:57
Verwijderd
jemig waarom kun je je post niet aanpassen op youtube? ik heb een spelfout gemaakt.
Oud 15-06-2010, 12:08
Verwijderd
Goedemiddag!
Oud 15-06-2010, 12:22
Verwijderd
Hoi

Mweh ik moet zo werken en ik heb niet zo'n zin
Oud 15-06-2010, 12:24
Macrador
Macrador is offline
goedemiddag
Oud 15-06-2010, 12:25
Verwijderd
Citaat:
Mweh ik moet zo werken en ik heb niet zo'n zin
Qft.
Oud 15-06-2010, 12:25
Verwijderd
ik ben al anderhalf uur aan het beginnen met leren :')
Oud 15-06-2010, 12:29
Macrador
Macrador is offline
Zeg sann vergeet niet dat je een homo faber bent eh
Oud 15-06-2010, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Zeg sann vergeet niet dat je een homo faber bent eh
Wat ben ik?
Oud 15-06-2010, 12:30
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ohja. Je deed toch zang? Welk conservatorium ga je doen?
Ik ben toegelaten in Utrecht en daar blijf ik ook. Bij Charlotte Margiono

De schoonmaakster is hier en er ligt allemaal zwarte stroperige smurrie in de gang, woonkamer en op de trap. Die lag er nog niet toen ik twee uur geleden wegging en zij er nog niet was. Waarom sproeit de schoonmaakster met zwarte smurrie, hoort zij dat niet juist op te ruimen?
Oud 15-06-2010, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Ik ben toegelaten in Utrecht en daar blijf ik ook. Bij Charlotte Margiono

De schoonmaakster is hier en er ligt allemaal zwarte stroperige smurrie in de gang, woonkamer en op de trap. Die lag er nog niet toen ik twee uur geleden wegging en zij er nog niet was. Waarom sproeit de schoonmaakster met zwarte smurrie, hoort zij dat niet juist op te ruimen?
Hebben jullie houten vloeren? Misschien is het houtwas. Alleen hoor je dat wel uit te smeren
Oud 15-06-2010, 12:32
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hebben jullie houten vloeren? Misschien is het houtwas. Alleen hoor je dat wel uit te smeren
Ja in de woonkamer wel. Maar in de hal niet, daar zijn het tegels, en daar ligt het meeste. Het kan wel zijn dat ze het heeft gemorst natuurlijk. Maar ik vind het maar gek.
Oud 15-06-2010, 12:35
Verwijderd
Hm dat is ook wel gek!

Ik ging laatst een sjoelbak in de was zetten met een pledge-spuitbus, (die hadden we voor ons verjaardagsfeest van de zolder van Theodoors moeder geplukt en hij was nogal verwaarloosd) en daarbij had ik ook spul op het zeil gesprayed. Zeil wordt echt spekglad als je het combineert met houtwas ook leuk leedvermaak om er dan een konijn op te zetten
Oud 15-06-2010, 12:39
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Wat ben ik?
tja ik ben doodgeslagen met die term

homo faber : de mens verwezenlijkt zichzelf door arbeid te verichten. Geen of slecht arbeid/omstandigheden vervreemd je van het mens zijn Marx
Oud 15-06-2010, 12:40
Verwijderd
Makende mens, letterlijk vertaald in deze context waarschijnlijk: werkende mens.
Oud 15-06-2010, 12:42
Rationeel
Rationeel is offline
hmmmm koffie!
Oud 15-06-2010, 12:43
Verwijderd
Citaat:
tja ik ben doodgeslagen met die term

homo faber : de mens verwezenlijkt zichzelf door arbeid te verichten. Geen of slecht arbeid/omstandigheden vervreemd je van het mens zijn Marx
Arbeiden vervreemd mij juist van het mens zijn
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Hm dat is ook wel gek!

Ik ging laatst een sjoelbak in de was zetten met een pledge-spuitbus, (die hadden we voor ons verjaardagsfeest van de zolder van Theodoors moeder geplukt en hij was nogal verwaarloosd) en daarbij had ik ook spul op het zeil gesprayed. Zeil wordt echt spekglad als je het combineert met houtwas ook leuk leedvermaak om er dan een konijn op te zetten
arm konijn!
Ik vond het vroeger leuk om mijn kat op schoot te nemen en dan hard rondjes te draaien op de pianokruk. Als mijn kat dan van mijn schoot sprong liep hij een tijdje opzij.
Verwijderd
Nou zo sollicitatiegesprek, ik moest van de week 150 persoonlijkheidsvragen invullen en dat gaan we nu bespreken. Ik ben benieuwd.
Oud 15-06-2010, 12:45
Verwijderd
Citaat:
Hm dat is ook wel gek!

Pledge ruikt lekker
Oud 15-06-2010, 12:45
Verwijderd
Arm konijn Arme kat
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten