Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2010, 15:17
MTpower
MTpower is offline
Ik moet eens wat meer proberen hasj jointjes te draaien. Die dingen zijn altijd tyfus zwaar als ik ze draai, meestal knakken ze gewoon om bij het tipje . Maar ik ben zo bang dat ik er te weinig in doe
En hasj is wel chill voor gewoon overdag, als je niet de rest van de dag lam wilt zijn

--

edit by mrboot: Om dit topic nog wat discussiewaarde en bla te geven: Hoe draai jij je jointjes? Heb je misschien tips voor anderen? Met wat voor vloei/tip/tabak draai je het liefst?

Laatst gewijzigd op 08-06-2010 om 20:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2010, 17:15
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik moet eens wat meer proberen hasj jointjes te draaien. Die dingen zijn altijd tyfus zwaar als ik ze draai, meestal knakken ze gewoon om bij het tipje . Maar ik ben zo bang dat ik er te weinig in doe
En hasj is wel chill voor gewoon overdag, als je niet de rest van de dag lam wilt zijn
Als ik m'n joints met wiet draai dan doe ik 1/3 wiet en de rest tabak. Bij hash joints is het zelfs nog wat minder en dat werkt prima. Het gaat erom dat je het goed verdeeld en niet te grote brokjes maakt. Ik doe meestal het laatste stukje vlakbij de tip alleen tabak omdat dat niet fijn is om te roken en ik het toch altijd weggooi.
Oud 05-06-2010, 18:23
Verwijderd
Citaat:
een kleiner tipje, minder tabak en dat goed verdelen...dan moet het toch niet zo'n probleem zijn? voorkomen dat ze knakken kan je doen door je joint goed (op tafel/aansteker whatever) aan te tikken, dan zakt de tabak een beetje naar onderen. je kan je joint ook met 2 vingers bij het tipje een beetje ronddraaien, dan verdeelt de tabak ook beter. als je dunne hasjjointjes rookt kan ik je aanraden binnenstebuiten te draaien, vind ik een stuk lekkerder, maar moet je wel kunnen. is in het begin iets lastiger misschien maar eigenlijk is er helemaal geen verschil met normaal draaien omdat je je joint op dezelfde manier dichtdraait.

en da's ook de reden waarom ik bijna alleen maar hasj rook...veel minder lam gevoel in je lichaam met hasj kan ik nog wel enigzins actief blijven, met wiet heb ik veel meer zin om te gaan zitten en hangen. je kan gewoon nog dingen doen
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 18:07
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Als ik m'n joints met wiet draai dan doe ik 1/3 wiet en de rest tabak. Bij hash joints is het zelfs nog wat minder en dat werkt prima. Het gaat erom dat je het goed verdeeld en niet te grote brokjes maakt. Ik doe meestal het laatste stukje vlakbij de tip alleen tabak omdat dat niet fijn is om te roken en ik het toch altijd weggooi.
Ik doe meestal 2/3 wiet en 1/3 tabak of nog minder tabak
En inderdaad het laatste stukje bij het tipje alleen tabak, dat rook ik toch niet op

Citaat:
een kleiner tipje, minder tabak en dat goed verdelen...dan moet het toch niet zo'n probleem zijn? voorkomen dat ze knakken kan je doen door je joint goed (op tafel/aansteker whatever) aan te tikken, dan zakt de tabak een beetje naar onderen. je kan je joint ook met 2 vingers bij het tipje een beetje ronddraaien, dan verdeelt de tabak ook beter. als je dunne hasjjointjes rookt kan ik je aanraden binnenstebuiten te draaien, vind ik een stuk lekkerder, maar moet je wel kunnen. is in het begin iets lastiger misschien maar eigenlijk is er helemaal geen verschil met normaal draaien omdat je je joint op dezelfde manier dichtdraait.

en da's ook de reden waarom ik bijna alleen maar hasj rook...veel minder lam gevoel in je lichaam met hasj kan ik nog wel enigzins actief blijven, met wiet heb ik veel meer zin om te gaan zitten en hangen. je kan gewoon nog dingen doen
Kleiner tipje kan ik wel eens proberen, dan kan er ook minder in
Als ik binnenstebuitenjointjes draai krijg ik altijd van die kromme gevallen, maar kan wel eens wat gaan oefenen
Oud 07-06-2010, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Als ik een joint draai, doe ik eerst een laagje tabak, dan een laagje wiet/hasj en dan weer een laagje tabak. Ik draai meestal met shag maar als ik met een sigaret draai, draai ik iets anders.
Ik verdeel de tabak/hasj/wiet over het hele vloeitje, laat ruimte over voor 1/4e van de tip. Als ik dan ga draaien dan schuif ik tijdens het draaien de tip in de joint. Dan is de onderkant veel steviger.
Maar misschien ligt het aan je manier van zuigen? Er zijn mensen bij die in 1 hijs je hele joint verneuken omdat ze zo hard hijsen, wordt ie helemaal heet en slap.

Ik doe overigens ook nooit wiet/hasj aan het einde want dat vind ik vies om te roken.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 01:28
Verwijderd
Citaat:
Als ik binnenstebuitenjointjes draai krijg ik altijd van die kromme gevallen, maar kan wel eens wat gaan oefenen
kun je niet al te moeilijk voorkomen door je vloeitje nog even strak en recht te trekken met de vingers waar je het mee vast houdt, voor dat je 'm dicht likt
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 11:24
MTpower
MTpower is offline
Ik zal eens een filmpje maken hoe ik een jointje draai
Oud 08-06-2010, 17:27
Toneless
Toneless is offline
Als ik een joint draai, laat ik dat mijn vrienden doen .
Oud 08-06-2010, 18:57
Verwijderd
vind je het niet gewoon makkelijker en chiller om zelf overal en wanneer je wilt zelf je jointjes te (kunnen) draaien? of heb je gewoon geen zin om het te leren ;p
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:16
Verwijderd
Ik liet het ook altijd anderen doen, ben nu wel blij dat ik het zelf kan - ook al zijn ze niet supermooi. En niet binnenstebuiten, trouwens. Maar het gaat wel steeds vlotter, en ik ontdek dat je óveral tipjes van kunt maken. :')
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Ik zal eens een filmpje maken hoe ik een jointje draai
goed idee, heb 'k gemaakt ff exporteren en uploaden

edit

paar dingen erover: zoals je ziet draai ik best dun, zo vind ik hasj fijner roken. het is even moeilijk hoeveel tabak je in je joint moet doen maar dat is gewoon wat oefenen. ik zorg er altijd voor dat er aan het einde een klein beetje meer tabak ligt dan aan het begin. ik rol mijn joint nooit in z'n geheel, zodat ik hem helemaal vast heb, maar houd met m'n linker vingers het tipje vast en ga dan met m'n rechter vingers rollend van links naar rechts. als je dan je vingers steeds wat uit elkaar laat gaan krijg je een mooie uiteenlopende vorm. Dan trek ik hem nog een keer strak zoals ik de plakrand wil hebben en draai de vloei dan als eerst bij het tipje in. daarna aan de andere kant van mn joint, en rol hem zo dicht. straktrekken, ff dichtlikken, omvouwen, likken over de vouw, en afscheuren. ik laat ook altijd m'n tipje een stukje uitsteken (meesstal zover dat hij nog uitsteekt als ik hem er in terug geduwd heb) zodat ik die er wat terug in kan duwen, dan wordt de onderkant wat steviger. aantikken, bovenkant wat induwen met een random geschikt iets en klaar
misschien niet mijn beste joint ever maar op deze manier draai ik ze vrijwel altijd (tenzij buiten op een feestje oid) en vind ik het chill. ik ben er stoned van iig

ohja; of je hasj of wiet rookt maakt voor het draaien niet veel uit. Misschien draai je met wiet iets dikkere joints omdat dat meer volume heeft maar dat kan ook prima op deze manier. Belangrijkste is misschien wel gewoon dat je tipje een goede grootte heeft naar verhouding met je tabak.

edit2 : ik draai het liefst met zilveren jaja vloeitjes, brede vloei en ik heb het idee dat ze nog iets dunner zijn dan smoking vloeitjes. ik gebruik harde tipjes, van wat dikker, steviger papier, en maak er een rolletje/swirl van. tipjes van wat dunner papier vind ik niet zo stevig genoeg, en meestal zijn ze te klein ook voor mijn joints

Laatst gewijzigd op 08-06-2010 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:16
silentbob
silentbob is offline
netjes, ik draai echt gigantisch dikke knotsen... (en ook nog puur)
kan niet dun draaien

maar sinds kort ben ik meer bezig met pijpjes(je mist het ritueel van het rollen, maar het is wel snel en makkelijk, en mn vaporizerpijpje die ik sinds een paar dagen heb is ook veel zuiniger met wiet, en geeft wat meer een headhigh heb ik het idee)
en ik vind het wel stjl hebben zo'n klassiekuitziende pijp in mn bek te hebben
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:19
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik draai mn hasjjointjes op deze manier

Alleen dan met gewone nederlandse tipjes en zilvere vloeitjes. Als je het eerste randje een beetje schuin vouwt en z doorvouwt en draait krijg je een puntzak vorm die gelijk is aan de tip in t filmpje.
Altijd heel fijn gelijkmatig fijnrokende jointjes
Oud 08-06-2010, 21:30
MTpower
MTpower is offline
Wat een mooie jointjes

Ik ga er zo even eentje fixen met een telefooncamera er op, kijken of het lukt, maar het zal wel een gedrocht worden vergeleken met die van jullie

[edit]
Crap, m'n telefoon kapte er halverwege mee omdat er niet genoeg ruimte meer was om het filmpje op te slaan. Toen heb ik hem maar opgestoken en had ik geen zin meer om een nieuw filmpje te attempten

Laatst gewijzigd op 09-06-2010 om 09:50.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ik draai mn hasjjointjes op deze manier

[filmpje]

Alleen dan met gewone nederlandse tipjes en zilvere vloeitjes. Als je het eerste randje een beetje schuin vouwt en z doorvouwt en draait krijg je een puntzak vorm die gelijk is aan de tip in t filmpje.
Altijd heel fijn gelijkmatig fijnrokende jointjes
ja die is ook wel chill nadeel eraan is dat je best fijne tabak moet hebben omdat je het er later in moet stoppen en niet op elkaar drukt tijdens het draaien. ik heb tabak uit zo'n pot (blauwe winston), daarmee gaat dat moeilijk...

als je trouwens echt superzachte hasj hebt, niet zacht als in makkelijk buigzaam maar dat het echt aan je hele duim blijft kleven en het er niet meer af gaat als je het verhit, kun je dat toch vrij makkelijk mengen met tabak. Beste is dan om een dun plakje, ongeveer genoeg voor een hele joint, op je duim te leggen, er even een aansteker boven te houden, en het dan in een hoopje tabak (ook voor een hele joint) op tafel/flyer te drukken. De hasj kleeft dan direct aan je tabak en niet aan je vingers.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 13:48
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
ja die is ook wel chill nadeel eraan is dat je best fijne tabak moet hebben omdat je het er later in moet stoppen en niet op elkaar drukt tijdens het draaien. ik heb tabak uit zo'n pot (blauwe winston), daarmee gaat dat moeilijk...
Daarom ook het roosteren van een sigaret
Oud 09-06-2010, 15:45
Thinus
Thinus is offline
Met (zachte) hash draai ik er gewoon altijd staafjes van.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Daarom ook het roosteren van een sigaret
ah oke. van iemand anders had ik begrepen dat dat meestal gedaan wordt om de teer of andere schadelijke stoffen een beetje uit de tabak te laten verdampen, om zo de smaak te verbeteren...
Citaat:
Met (zachte) hash draai ik er gewoon altijd staafjes van.
mja ik heb wel eens hasj gehad die zo zacht was dat dat niet eens kon. staafjes vind ik zelf ook moeilijker draaien maar zal vast kwestie van oefenen zijn, is wss net zo chill
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 17:02
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
ah oke. van iemand anders had ik begrepen dat dat meestal gedaan wordt om de teer of andere schadelijke stoffen een beetje uit de tabak te laten verdampen, om zo de smaak te verbeteren...mja ik heb wel eens hasj gehad die zo zacht was dat dat niet eens kon. staafjes vind ik zelf ook moeilijker draaien maar zal vast kwestie van oefenen zijn, is wss net zo chill
Ja dat ook, maar het maakt het joint draaien ook een stuk praktischer
Oud 09-06-2010, 17:06
Toneless
Toneless is offline
Citaat:
vind je het niet gewoon makkelijker en chiller om zelf overal en wanneer je wilt zelf je jointjes te (kunnen) draaien? of heb je gewoon geen zin om het te leren ;p
Ja ik denk dat het wel makkelijker is als ik zelf kan draaien, maar rook toch nooit in mn eentje dus laat ik die andere. Van de zomer maar is proberen dan.

goeie muziek bij dat filmpje btw.

edit: Hoe verkruimelen jullie je hasj? Ik vind het nogal kut. Het zijn staafjes.
Oud 09-06-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
goeie muziek bij dat filmpje btw.

edit: Hoe verkruimelen jullie je hasj? Ik vind het nogal kut. Het zijn staafjes.
sub focus - triple x, chille drum n bass heeft die gast

hasj verkruimel ik door het even te verhitten met een aansteker (je moet het net niet laten branden), dan met m'n duim er een stuk af halen en die met m'n vingers verder verkruimelen. beetje lastig uit te leggen hoe precies?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 21:08
Toneless
Toneless is offline
Ja oke . ik verbrand altijd mijn vingers zegmaar. Oefening baart kunst denk ik.
Oud 09-06-2010, 21:34
zoef de haas
zoef de haas is offline
oliehasj en dan een sliertje draaien en dan met je duim stukjes afbrokkelen
En met harde hasj gewoon fink met het zakje op de rand van de tafel meppen
Oud 10-06-2010, 03:40
Verwijderd
Citaat:
oliehasj en dan een sliertje draaien en dan met je duim stukjes afbrokkelen
En met harde hasj gewoon fink met het zakje op de rand van de tafel meppen
harde hasj kun je beter wat verhitten met een aansteker omdat het dan in volume uitzet (da's weer beter omdat het dan makkelijker verbrand kan worden; als je stukjes harde hasj hebt kan het zijn dat die nog niet helemaal op zijn als je tabak al wel verbrand is), en de olie komt een beetje vrij uit de hasj. als je goede hasj hebt zie je er ook meestal oliebelletjes uit komen als je er langs de zijkant even een vlam langs houdt.

heb ik begrepen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 07:06
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
harde hasj kun je beter wat verhitten met een aansteker omdat het dan in volume uitzet (da's weer beter omdat het dan makkelijker verbrand kan worden; als je stukjes harde hasj hebt kan het zijn dat die nog niet helemaal op zijn als je tabak al wel verbrand is), en de olie komt een beetje vrij uit de hasj. als je goede hasj hebt zie je er ook meestal oliebelletjes uit komen als je er langs de zijkant even een vlam langs houdt.

heb ik begrepen
Klopt.

Een vriend van me heeft een keer besloten om een soort plakkaten van z'n hash te maken met als gevolg dat de hele joint op een goed moment dicht gesmolten was ivm de olie.

Naar mijn idee is het inderdaad het beste om er een aansteker bij te houden en het dan met je vingers of nagels klein te maken. Je kunt het natuurlijk ook in een grinder stoppen maar dan krijg je poeder en dan bestaat de kans dat je het door je tippie heen zuigt als je een w tippie maakt. Ik maak zelf spiraaltjes en daar heb ik nooit problemen mee gehad.
Advertentie
Oud 10-06-2010, 14:42
Toneless
Toneless is offline
Wammus, hoe maak je zo een spiraal? Ik maak namelijk altijd zo een w vormige tip maar dan zuig je nog weleens van die rommel naar binnen.
Oud 10-06-2010, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Wammus, hoe maak je zo een spiraal? Ik maak namelijk altijd zo een w vormige tip maar dan zuig je nog weleens van die rommel naar binnen.
je tipje oprollen, simpelweg op dezelfde manier als dat je een poster oprolt, maar dan zo klein mogelijk beginnen zeg maar. als je je tipje dan loslaat zet hij uit en wordt het een spiraal. de grootte kan je makkelijk aanpassen door er een stukje van af te scheuren of door hem strakker op elkaar te rollen
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 22:48
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Ik zelf begin met hem zo strak mogelijk op te rollen (niet vouwen maar echt rollen) en hem los te laten zodat hij zich weer afrolt. Dit herhaal ik een paar keer tot hij een mooie grootte heeft. Wat mooi is leer je door ervaring. Je joint rolt mooi dicht als hij goed is.
Oud 11-06-2010, 10:27
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Bah, tabak. Ik draai ze meestal bijna puur, en ik draai nooit met hash.. Ik heb trouwens nooit problemen met W-vormige tippies!
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 20:49
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Bah, tabak. Ik draai ze meestal bijna puur, en ik draai nooit met hash.. Ik heb trouwens nooit problemen met W-vormige tippies!
Ik vind met tabak juist wel fijn omdat ik als ik een pure wiet joint draai die ten eerste continue uit gaat en ik het daarnaast ook wel fijn vind om nog tot iets in staat te zijn behalve apathisch voor me uitstaren.
Oud 15-06-2010, 16:56
Verwijderd

nog een andere manier om je jointjes te draaien. was vandaag ff in een shop en daar kreeg ik van dit soort brede tipjes, vooral mensen die puur draaien gebruiken van deze, omdat je zo een stuk meer afstand hebt waarin de rook gekoeld wordt. Als je je tip er dan ook nog een stukje uit trekt helpt het nog meer.
Ik heb het maar even geprobeerd en moet zeggen dat ik toch wel een beetje verschil proef, de rook is iets koeler en daardoor lichter voor je keel. Is wel beter voor de smaak...
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 21:49
TFS!
TFS! is offline
Pff nu ik dit zo allemaal lees heb ik besloten dat ik deze zomer ga gebruiken om mijn draaikwaliteiten maar eens wat aan te scherpen, want op dit moment produceer ik zelf ook niet veel meer dan een boomstammetje. Op dit moment heb ik niets in huis maar ik zal zsm even wat fiksen en ik hou jullie op de hoogte ;p
Oud 15-06-2010, 22:27
MiBe
MiBe is offline
Ben zelf absoluut geen drugsgebruiker maar kan dit topic wel waarderen Mooi om te lezen hoe iedereen zijn of haar draaikunsten zo serieus neemt haha.
Oud 16-06-2010, 00:26
Verwijderd
mja ik vind het gewoon fijner om een chill goed gedraaid jointje te roken als je jezelf een beetje oefent hoef je er niet eens meer moeite voor te doen. beter dan een of ander gaar krom ding die inbrandt en waar de brokken hasj uit vallen als je 'm aftikt;p
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 17:29
silentbob
silentbob is offline
mischien moet ik ook maar eens een nieuw pakje longvloei kopen, en sigaretten, en ff oefenen op dunne hasjjointjes, heb nog ongeveer 1 gram hasj liggen en werkt niet zo goed in mn vaporizerpijpje(alleen gemengd met wiet gaat het redelijk maar komt het screen der wel vol mee, met allen hasj word het zacht en slibt het hele screen dicht(zo heb ik al een screen verneukt die ik niet meer goed schoon kreeg)

waarom zou je die brede tips trouwens eerder gebruiken bij puur? tabak irriteert mn keel meer, veel meer, dus kwa keel irriteren zie ik er niet echt een voordeel in(smaak wel, maar daar heb ik nu dat vaporizerpijpje voor waarin de smaak echt superieur is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten