Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2010, 10:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Quiet Earth - 6/10

Lawl. Lekker apocalyptische film met slechte handgetekende 'animaties' op de achtergrond. Woohoo!

Het mistroostige toontje is wel gaafz0rs, though.
Oud 13-06-2010, 16:31
Verwijderd
Mio fratello è un figlio unico
Ah, indrukwekkend, fantastisch. Beetje dramatische einde, al kwam dat bij mij niet zo 'hard' over als bij de rest. Gaaf om de geschiedenis op de achtergrond te volgen. En de man die Manrico speelt is niet verkeerd.
Oud 13-06-2010, 20:01
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Green Zone

Opzich wel een leuke film met een goed verhaal en genoeg actie, maar er zijn te weinig scènes en die zijn allemaal te lang. Daarom gaat het verhaal heel snel en kom je maar een paar dingen tegen waarna je al weer bij het eind bent.
De film blijft ook niet hangen, het is gewoon een 'tussendoortje'
3/5
Oud 13-06-2010, 21:27
Giles
Giles is offline
Kick Ass

En die viel mij honderd procent mee.
Oud 14-06-2010, 08:13
Balance
Balance is offline
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Super. Mooie film, goed thema, goede cast en een hele aparte maar leuke manier van filmen
Oud 14-06-2010, 17:06
Dinalfos
Dinalfos is offline
The Blob (1988) - 6/10

Een doorsnee product uit de jaren tachtig. Maar wel redelijk onderhoudend.

Spoiler
Oud 14-06-2010, 19:06
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Hot Fuzz
Blijf heerlijk, 10/10
Oud 14-06-2010, 19:34
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Citaat:
Hot Fuzz
Blijf heerlijk, 10/10
Ja, dat is echt een hele leuke
Oud 17-06-2010, 21:40
Verwijderd
The A-Team.

Een merkwaardige mix van de ouderwetse A-Team en de Bourne-films. In al zijn comedy neemt de film zichzelf toch te serieus en de actie is op een verkeerde manier over the top. Maar goed, deze film moet je ook niet kijken omdat je de oude serie leuk vond, of omdat je een 'goede' film wilt zien. Het is gewoon vermaak, en wat dat betreft prima gedaan. Wel jammer dat de cgi veel te duidelijk aanwezig is.
7/10
Oud 18-06-2010, 15:19
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Toy Story 9/10
Toy Story 2 9.5/10
Oud 18-06-2010, 17:16
Hakuna
Hakuna is offline
Afgelopen nacht heb Avatar gezien (gehuurd uit de videotheek op blue ray DVD) de reden waarom ik deze film in het donker wilde zien is dat de ambilight van mijn TV dan goed tot zijn recht komt, en de beeldkwaliteit op 1080p is gewoonweg indrukwekkend!
Maar afgezien hiervan bevat de film in het eerste half uur veel jatwerk uit Aliens (1986) zeker de decors en de mariniers, wat mij ook niks verbaast dat James Cameron de regisseur was van zowel Aliens alsook deze Avatar (2009).
Het verhaal doet erg stripachtig over en waarbij de goede de kwade willen en moeten bestrijden en waarbij de goede uiteraard winnen van de schurken.
Aardige film die zeer fraaie en kleurrijke beelden laat zien, maar toch niet voor herhaling vatbaar is. In 2014 wordt dan Avatar II verwacht, wederom van Cameron.
Oud 20-06-2010, 02:10
Uice
Uice is offline
World's greatest dad

Heerlijk pijnlijke zwarte komedie, waarin Robin Williams bewijst dat hij nog steeds grappig kan zijn. Dingen over het plot vertellen zou zonde zijn; gewoon kijken zonder er iets over op te zoeken. 8.5/10
Oud 20-06-2010, 17:01
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Afgelopen nacht heb Avatar gezien (gehuurd uit de videotheek op blue ray DVD) de reden waarom ik deze film in het donker wilde zien is dat de ambilight van mijn TV dan goed tot zijn recht komt
Ambilight is echt één grote fuck you naar de filmbeleving.
Oud 21-06-2010, 11:12
*oma*
*oma* is offline
The educators

In het begin vond ik de film een beetje matig, maar toen die verder vorderde vond ik hem steeds leuker worden. Prima film dus, die ik al heel vaak in de videotheek had laten staan. Gelukkig nu toch gekeken .
Oud 23-06-2010, 19:06
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Daybreakers
6,0/10

V for Vendetta
1,0/10

Wat verschrikkelijk zeg, ik vraag me echt af waarom ik die ooit ben gaan kijken.
Uitgezet na een half uur dus m'n score zal niet heel erg betrouwbaar zijn maar dan geldt dit dus voor de eerst 30 minuten

Laatst gewijzigd op 23-06-2010 om 19:12.
Oud 24-06-2010, 16:06
Verwijderd
Citaat:
World's greatest dad

Heerlijk pijnlijke zwarte komedie, waarin Robin Williams bewijst dat hij nog steeds grappig kan zijn. Dingen over het plot vertellen zou zonde zijn; gewoon kijken zonder er iets over op te zoeken. 8.5/10
Ik heb 'm gisteren gezien en sluit me helemaal bij je aan; zowel qua cijfer al qua 'gewoon kijken, niets opzoeken'.
Oud 24-06-2010, 17:46
Dinalfos
Dinalfos is offline
Conspiracy Theory - 6/10

Tamelijk doorsnee thriller met een goede Mel Gibson. Hij weet de lachwekkendheid en treurigheid van het paronoide bestaansleven van een nutjob mooi uit te beelden. Verder is het wel aardig om te zien, maar niets meer.
Oud 25-06-2010, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Ik heb 'm gisteren gezien en sluit me helemaal bij je aan; zowel qua cijfer al qua 'gewoon kijken, niets opzoeken'.
pijnlijk zeker damn maar zeker het kijken waard
Oud 25-06-2010, 11:19
Martiño
Martiño is offline
Toy Story 3

Met hoge verwachtingen gaan kijken, en die zijn zeker waargemaakt. Visueel absoluut prachtig, Pixar bewijst weer dat zij de toonaangevende studio zijn op animatiegebied. Een licht verhaal met veel humor, spanning en een behoorlijke vaart, maar toch weer af en toe mooie ontroerende momenten. De plot lijkt is an sich niet heel erg origineel, maar door wat slimme, onverwachte gebeurtenissen in het verhaal verveelt het voor geen moment. Vanaf de prachtige openingsscène tot en met de credits leuk.
Oud 26-06-2010, 08:43
WolterB
WolterB is offline
Seven Brides for Seven Brothers (1954)

Beetje gekunstelde musical-western, maar mede door een vrij licht en simpel verhaal, humor die prima in orde was en goede liedjes toch erg prettig om te kijken.

7,5/10
Oud 26-06-2010, 16:12
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
From Paris with Love

Hele leuke film. Soms een beetje 'over the top' maar dat maakt het juist wel leuk.

9,0/10
Oud 26-06-2010, 18:30
liquidRain
liquidRain is offline
Aachi and Ssipak <--- vette film veel actie en in de meest geweldige taal van de wereld gesproken! Een echte aanrader.
(Aachi and Ssipak zijn te vinden op stagevu)
My girlfriend is an Agent <--- Mooie film met veel humor EN in de meest geweldige taal van de wereld gesproken! Een echte aanrader
(deze film IS te vinden op het internet, maar je moet wel goed zoeken!)
Oud 27-06-2010, 02:04
Verwijderd
World's Greatest Dad

Het begint allemaal prima en die zoon is echt heerlijk bijdehant en adrem en grappig. Later wordt het echt absurd en minder luchtig, maar verliest het wel een beetje zijn glans. Ik vond al die stereotype college kids een beetje suf. Het einde
Spoiler
had van mij niet gehoeven, en
Spoiler
was echt een WTF-moment. Maar Robin Williams is nog steeds tof met zijn tragieke hoofd.

6/10

Raising Arizona

Redelijk leuke Coen-film, maar zeker niet hun beste. Enkele leuke typetjes zoals we gewend zijn, maar niet zo bijzonder als de rest. Kijkt wel lekker weg. John Goodman was ook toen al een dikke sympathieke knuffelbeer, hij lijkt me echt superrelaxed irl.

7/10
Oud 27-06-2010, 10:29
*oma*
*oma* is offline
SATC 2

Wat een kut film
Oud 27-06-2010, 18:10
DanielC
DanielC is offline
The Illusionist (2010) Beetje oppervlakkig allemaal. Ze weten de geest van Tati niet echt op een leuke manier over te brengen, het blijft een beetje bij wat verwijzingen. Ook vond ik het drama er iets te dik bovenop liggen. Maar goed, het was ook niet vervelend om naar te kijken hoor. Zesje.
Oud 29-06-2010, 22:02
Uice
Uice is offline
Sunset Blvd. 10/10

Schande dat ik hem nog niet gezien had, natuurlijk. Gewoon een kwestie van perfectie op alle fronten. Grappig, tragisch, duister, schitterend gefilmd en Gloria Swanson speelt tegelijk belachelijk en ontroerend. Billy Wilder is misschien wel de beste regisseur ooit.
Oud 30-06-2010, 12:50
Verwijderd
Back to the Future

Vond het weer eens tijd om deze te zien, want de laatste keer was toen ik 12 was. Zit goed in elkaar, erg vermakelijk. Michael J Fox speelt geweldig en ook Christopher Lloyd is ideaal gecast als Doc.
Deel 2 en 3 staan ook nog op het menu.

8/10
Oud 30-06-2010, 15:44
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
1408.
Ik ben niet onder de indruk. Ik heb niet heel goed opgelet dan ook want ik was met 3 vriendinnen, maar alsnog. Er zaten voornamelijk een aantal schrikmomenten in. Het sleept veel te lang voort, is behoorlijk voorspelbaar en er blijven allerlei dingen volkomen onopgelost. Waarom is die kamer nou precies kwaadaardig? Na een tijdje was de grap er wel af. Ik vond alleen het stukje met zijn dode dochter die hij in zijn armen had mooi.

5/10.
Oud 30-06-2010, 21:15
Chick Rock
Chick Rock is offline
Twilight: Eclipse

Een stuk beter dan deel 2 (niet moeilijk..). Tja, wat kan ik zeggen... in dit geval ging ik ook niet voor kwaliteit.

7/10
Oud 30-06-2010, 23:22
Uice
Uice is offline
Citaat:
1408.
Ik ben niet onder de indruk. Ik heb niet heel goed opgelet dan ook want ik was met 3 vriendinnen, maar alsnog. Er zaten voornamelijk een aantal schrikmomenten in. Het sleept veel te lang voort, is behoorlijk voorspelbaar en er blijven allerlei dingen volkomen onopgelost. Waarom is die kamer nou precies kwaadaardig?
Als dat uitgelegd zou worden, zou het veel minder spannend zijn.
Oud 01-07-2010, 08:44
KreZor
KreZor is offline
Boy A

8/10

Goed geacteerd, mooi gefilmd... gewoon een mooie film. En accent .

Children of Men

4/10

Ik kon totaal niet in de film komen, verhaallijn had leuk kunnen zijn maar er gebeuren zoveel onlogische dingen dat ik me daar niet eens zo heel erg op kon richten. Ik snap niet helemaal wat er zo leuk zou moeten zijn aan deze film.

Laatst gewijzigd op 01-07-2010 om 08:50.
Oud 01-07-2010, 19:24
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Back to the Future

Vond het weer eens tijd om deze te zien, want de laatste keer was toen ik 12 was. Zit goed in elkaar, erg vermakelijk. Michael J Fox speelt geweldig en ook Christopher Lloyd is ideaal gecast als Doc.
Deel 2 en 3 staan ook nog op het menu.

8/10
Ik geef deze standaard een 10, niet vanwege de kwaliteit. maar dit (2 en 3 ook wel maar op een andere manier) zijn is gewoon zo'n leuke film.
Oud 01-07-2010, 21:23
Z
Z is offline
Up

DisneyPixar heeft goed werk gedaan met deze film. Ookal is het een beetje kinderachtig. Het blijft toch een zeer orgineel verhaal, met fantastisch animatie werk. Aan het vierkante hoofd van de oude man Carl ga je je langzamerhand een beetje irriteren. En zo begint de padvinder Russel op een pratend bolletje te lijken. Opzich heeft de film een aardige portie humor in zich. Maar als het zoveelste 'ongeluk' gebeurd raak je het wel een beetje zat.

7/10
Oud 02-07-2010, 08:40
WolterB
WolterB is offline
Toy Story 3 (3D)

Weer een 3D-film waarbij het 3D voor mij amper dingen toevoegt, hopelijk is deze trend snel voorbij en kunnen we weer films kijken zonder irritante bril op je neus.

Voorafgaand aan de film en na het bekijken van de trailers en wat reviews gelezen te hebben was ik wat sceptisch over de film. Natuurlijk zijn de films van Disney en Pixar van uitmuntende kwaliteit, maar aan de andere kant moeten ze niet aan films komen waar ik vroeger ontzettend van genoten heb. Daardoor ging ik de film in met het gevoel dat deel 3 nooit van hetzelfde niveau zou zijn als de voorgaande delen. Gelukkig werd ik blij verrast.

Dankzij de zware bril die je bij Pathé mee de zaal in krijgt (in tegenstelling tot CineStar) duurde het even voordat ik aan de bril gewend was en kostte het wat tijd om in de film te komen.

De film begint min of meer waar Toy Story 2 ophield en zet gelijk de sfeer van de vorige films neer waardoor ik me opeens weer 15 en 11 jaar jonger voelde. Na een korte introductie is Andy (de eigenaar van het speelgoed) opeens geen kind meer, maar is 17 en staat op het punt om te gaan studeren.

Wat zich hierna afspeelt is een verhaal dat door Disney en Pixar zo prachtig wordt neergezet dat het neigt naar perfectie. Nog nooit eerder wist een animatiefilm mij zo te raken en mee te slepen in het verhaal en een aantal van de personages.

Met deel 3 kent Toy Story een waardig einde van 3 fantastische films, waar deze er met kop en schouders bovenuit steekt.

9,8/10
Oud 02-07-2010, 17:26
Martiño
Martiño is offline
Er draaien toch ook 2D versies van die films? Waarom ga je daar dan niet naar toe?
Oud 03-07-2010, 12:36
Joostje
Joostje is offline
Zeburaman nog maar weer eens gekeken, een zesje
Oud 03-07-2010, 12:41
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
Citaat:
Toy Story 3

Met hoge verwachtingen gaan kijken, en die zijn zeker waargemaakt. Visueel absoluut prachtig, Pixar bewijst weer dat zij de toonaangevende studio zijn op animatiegebied. Een licht verhaal met veel humor, spanning en een behoorlijke vaart, maar toch weer af en toe mooie ontroerende momenten. De plot lijkt is an sich niet heel erg origineel, maar door wat slimme, onverwachte gebeurtenissen in het verhaal verveelt het voor geen moment. Vanaf de prachtige openingsscène tot en met de credits leuk.

Heerlijke film, ik heb de hele tijd zitten kijken met een glimlach.
Oud 03-07-2010, 14:42
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Er draaien toch ook 2D versies van die films? Waarom ga je daar dan niet naar toe?
Omdat die bijna altijd de nederlandse versie zijn
Oud 03-07-2010, 18:11
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Omdat die bijna altijd de nederlandse versie zijn
Oh, hier in Helmond en Eindhoven draait ook gewoon de 2D OV.
Oud 03-07-2010, 18:58
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Oh, hier in Helmond en Eindhoven draait ook gewoon de 2D OV.
Enschede en Utrecht niet in ieder geval. Dan wordt het Almelo, Kampen of Steenwijk en dat heb ik er dan net weer niet voor over
Oud 03-07-2010, 20:22
Verwijderd
Back to the Future 2

Leuk vervolg, en eigenlijk vooral interessant wegens de overlap met deel 1. Haalt het niet bij dat eerste deel.

7/10

Back to the Future 3

Minder interessant dan de vorige delen (het western thema spreekt me niet zo aan), en voelt een beetje aan als een uitmelkdeel ipv een echte aanvulling op de eerdere 2 delen.

6/10
Oud 04-07-2010, 22:46
WolterB
WolterB is offline
Shrek Forever After (2010)

Niet de 3D-versie aangezien die pas aankomende donderdag uit zal komen en dat was best een verademing

Net als Pixar kent nu ook de serie waarmee Dreamworks op animatiegebied groot mee is geworden een slot in het vierde deel van de Shrek-films en veel meer dan na wat je na vier films gezien hebt valt er niet te vertellen. De film wist mij meer te boeien dan de voorgaande twee delen. Ook was de humor zeer in orde, maar je kon duidelijk merken dat het verhaal zelf meer in de trant was dat er ook maar een vierde films moest komen, omdat de vorige delen zo'n groot succes waren. Gelukkig zijn de karakters met de stemmen van Mike Myers en met name Eddie Murphy nog steeds steengoed en weten ze de hele film door te boeien.

De kwaliteit van de animatie is van uitermate hoog niveau, maar redt het nét niet bij Pixar's laatste telg Toy Story 3. Al met al weer een prima animatiefilm waar ik er in de toekomst nog veel van hoop te zien.

7,5/10
Oud 05-07-2010, 19:38
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik zit voor de lol (nou ja..) The Prince and Me maar weer eens te kijken. Jezus, na 5 minuten erger ik me al blauw aan het feit dat de scenes in Kopenhagen in Praag zijn gefilmd . De ergernis zal nog wel verder gaan.
Oud 05-07-2010, 23:50
*oma*
*oma* is offline
Donnie Darko

Ik denk dat ik deze film nog maar eens ga kijken .
Oud 06-07-2010, 10:10
Chick Rock
Chick Rock is offline
Donnie <3
Oud 06-07-2010, 14:01
WolterB
WolterB is offline
Shrek the Third (2007)

Na het zien van deel 4 voelde ik de drang om ook de oudere Shrek-films te kijken, maar aangezien de DVD's van deel 1 en 2 zowat versleten zijn en ik deel 3 het minst kon herinneren, werd het bijna vanzelf deze film.

Hoewel de film nog steeds een dikke voldoende scoort, is dit duidelijk de minste van alle Shrek-films. De animatie en een groot deel van de humor staan zoals in alles van Shrek als een huis, maar het verhaal dwaalt wel heel erg af van het origineel. Desalniettemin een prima tussendoortje om weer eens gezien te hebben.
Oud 07-07-2010, 09:58
Martiño
Martiño is offline
The Karate Kid (2010)

We gingen naar de sneak, en ik zei nog van te voren dat ik hoopte dat het niet The Karate Kid zou worden... nouja, toch wel.
Hij was wel redelijk te pruimen, ik erger me wel enorm aan dat zoontje van Will Smith, qua acteertalent is het niet veel bijzonders, irritant dat hij door de bekendheid van zijn pappie en mammie overal binnenkomt. Maar ach, het verhaal is natuurlijk een beetje standaard, maar China wordt mooi in beeld gebracht en dat is ook wel leuk om te zien. Verder zit er een aardig tempo in de film, dus het was niet zo'n teleurstelling als ik vreesde.
Oud 07-07-2010, 15:02
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Knight and Day.

Best leuk Cameron Diaz speelt een heerlijk dom blondje en Tom Cruise speelt de coole spion, en dat samengevoegd geeft best een leuk effect.
De film gaat redelijk snel en daarna duurt het ineens ontzettend lang en dan gaat het weer snel.
Al met al niet echt een ingewikkelde film, maar wel lekker om op een saaie zondagavond te kijken.
Oud 10-07-2010, 12:36
Uice
Uice is offline
Toy Story 3

Leuk, origineel verhaal met een aantal mooie momenten. Vooral de scènes waarin kinderen met het speelgoed spelen en absurde verhalen verzinnen zijn sterk.
Gigantisch nadeel: Pixar besteed zoveel aandacht aan het visuele aspect, maar heeft nog steeds geen echte animatoren in dienst. Als de personages realistisch moeten bewegen zijn ze statisch en houterig, als ze cartoonesk moeten bewegen ongeïnspireerd en clichématig. Alleen Woody's geren is wel aardig, maar verder kun je echt zien dat ze bij Pixar hun huiswerk niet hebben gedaan.
De fotorealistische achtergronden zijn soms indrukwekkend, maar verder niet interessant of geschikt voor animatie.
De speelgoedpersonages zien er acceptabel uit, maar nooit meer veel dan dat. De menselijke personages echter, zijn ronduit lelijk. Ze hebben de lichamen van 'echte' mensen, maar dan met rare, half-cartooneske hoofden, die ook nog eens allemaal hetzelfde zijn (het enige verschil tussen het gezicht van Andy en dat van zijn moeder is de neus). Ik vond ze maar naar om te zien, uncanny-valley materiaal, meer gemuteerde paspoppen dan mensen.

Dus nee, Pixar moet echt eens naar het oude werk van Disney en de Looney Tunes kijken, en leren dat character design meer inhoudt dan gewoon een poppetje tekenen, dat animatie meer inhoudt dan het poppetje van A naar B laten gaan, en dat realisme niet gelijk staat aan schoonheid. In godsnaam, meest toonaangevende animatiestudio ter wereld, leer eens wat animatie is.

Maar goed, toch een leuke film, hoor.

6.5/10
Oud 10-07-2010, 13:05
Verwijderd
Citaat:
Toy Story 3

Leuk, origineel verhaal met een aantal mooie momenten. Vooral de scènes waarin kinderen met het speelgoed spelen en absurde verhalen verzinnen zijn sterk.
Gigantisch nadeel: Pixar besteed zoveel aandacht aan het visuele aspect, maar heeft nog steeds geen echte animatoren in dienst. Als de personages realistisch moeten bewegen zijn ze statisch en houterig, als ze cartoonesk moeten bewegen ongeïnspireerd en clichématig. Alleen Woody's geren is wel aardig, maar verder kun je echt zien dat ze bij Pixar hun huiswerk niet hebben gedaan.
De fotorealistische achtergronden zijn soms indrukwekkend, maar verder niet interessant of geschikt voor animatie.
De speelgoedpersonages zien er acceptabel uit, maar nooit meer veel dan dat. De menselijke personages echter, zijn ronduit lelijk. Ze hebben de lichamen van 'echte' mensen, maar dan met rare, half-cartooneske hoofden, die ook nog eens allemaal hetzelfde zijn (het enige verschil tussen het gezicht van Andy en dat van zijn moeder is de neus). Ik vond ze maar naar om te zien, uncanny-valley materiaal, meer gemuteerde paspoppen dan mensen.

Dus nee, Pixar moet echt eens naar het oude werk van Disney en de Looney Tunes kijken, en leren dat character design meer inhoudt dan gewoon een poppetje tekenen, dat animatie meer inhoudt dan het poppetje van A naar B laten gaan, en dat realisme niet gelijk staat aan schoonheid. In godsnaam, meest toonaangevende animatiestudio ter wereld, leer eens wat animatie is.

Maar goed, toch een leuke film, hoor.

6.5/10
Apart oordeel. Ik heb TS3 nog niet gezien, maar ik heb wel de indruk dat de mensen van Pixar weten wat ze doen. Alhoewel de animatietechniek elke film hetzelfde is en de visuele stijl ook, vind ik wel dat ze een karakter mee kunnen geven aan hun personages.

Wel ben ik met je eens dat realisme niet automatisch meer schoonheid betekent. Wat dat betreft vind ik het maar een vreemde gewoonte in 3D-animatiefilms om telkens maar weer voor die haast fotorealistische 'global illumination' look te gaan. Zelfs het 'schilderachtige' Rapunzel schijnt die look te gaan krijgen (die qua stijl weer heel erg lijkt op Ratatouille).
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten