Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nog een voorbeeldje. Dit doen trouwens niet alle koplopers, een deel van de drietjes werkt namelijk met rijweerstanden, dat is een oudere technologie waarbij je niks hoort. Nadeel bij rijweerstanden is wel dat het stroomverbruik hoger is, dat de trein schoksgewijs optrekt en dat je niet te lang in de rijweerstanden kunt rijden omdat je dan het risico loopt dat ze smelten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je hoort waarschijnlijk de vermogenselektronica die de motoren aanstuurt. In een trein zitten driefasige asynchrone motoren, deze worden aangestuurd met een variabele spanning en frequentie. Wanneer de spanning in een bepaald frequentiegebied te hoog wordt levert dit een stoorstroom op en omwille van de veiligheid schakelen ze daarom de frequentie op.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar goed, het is dus iets met de motor en de vermogenselektronica. Daar neem ik genoegen mee, mijn nieuwsgierigheid is gestild. Bedankt, allen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik weet niet of Para dat geluid bedoelt. VIRM is trouwens niet het enige materieel dat dat geluid produceert/de, SM'90 (kleine protoserie van 9 stuks die reed tussen Zwolle en Emmen) deed het ook, maar die techniek is in doorontwikkelde vorm gebruikt in VIRM. Helaas is SM'90 gesloopt, het waren heerlijke ruime treinen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Paranoïde kijk eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Dubbeld...rieel#techniek
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je bedoelt dus wel VIRM? In dat geval is het inderdaad het geluid van vermogenselektronica, in dit geval voor de draaistroomtractie waar VIRM gebruik van maakt.
Dit is trouwens wel de onverslagen koning qua optrekgeluiden (wederom de vermogenselektronica voor de tractiemotoren): |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat: