Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-06-2010, 10:46
Thedutchjelle
Thedutchjelle is offline
Hallo allemaal,

Ik had een vraag. Ik heb nu mijn VWO diploma gehaald met een NenG profiel en ik dacht erover om Bio-medische wetenschappen te gaan studeren op de UvA.

Nu dacht ik dat het geen Wiskunde B nodig had om toegelaten te worden, maar als ik ga kijken op hun toelatingssite ( hiero ) zie ik dat ze een cursus aanbieden voor mensen die geen Wiskunde B hebben gehad, wat ze denk ik wel niet zullen aanbieden als je het niet nodig hebt.. maar op hun 'toelatingseisen' pagina zie ik als aanvullende eis voor Natuur en Gezondheid alleen 'natuurkunde' staan, en niets over het nodig hebben van Wiskunde B.

Weet iemand hoe dit zit? Ik ben doodsbang dat ik wiskunde B nodig ga hebben, want dat heb ik niet.

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-06-2010, 11:43
Sudoku.
Sudoku. is offline
Nee, ik heb even gekeken op de website van de UvA, maar er staat inderdaad als enige eis 'natuurkunde' voor het profiel N&G. Ik denk dat deze zomercursus wiskunde B bedoeld is voor mensen die echt geen verstand hebben van wiskunde (dat kan bijvoorbeeld als je van het HBO afkomt), maar je het met wiskunde A ook gewoon redt.
Op andere sites staat ook niet dat je wiskunde B nodig hebt, zelfs in mijn geweldige 'Keuzegids Universiteiten' staat dat je het niet nodig hebt. Dus ik zou je maar geen zorgen maken. Als je het écht zeker wil weten zou je de UvA even een mailtje kunnen sturen en het vragen.
Oud 29-06-2010, 15:35
LauraJansen
LauraJansen is offline
Op radbout nijmegen heb je wel wi B nodig, werd me verteld tijdens een informatieavond
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 15:57
Verwijderd
Citaat:
Op radbout nijmegen heb je wel wi B nodig, werd me verteld tijdens een informatieavond
Op de site van Radbout Universiteit (http://www.ru.nl/onderwijs/bachelor/...5/biomedische/) staat dat je hier ook alleen natuurkunde nodig hebt.

Ik zou gewoon de universiteit waar je heen wil even bellen of mailen om het te vragen.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 16:09
Em.
Em. is offline
Ik vermoed dat het vooral hándig is om wiskunde B te hebben, en dan niet zozeer de wiskunde zelf, maar het wiskundig inzicht. Als je het nodig had, had het er waarschijnlijk wel gestaan. Maar je kunt even mailen, voor de zekerheid.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 17:20
dark*dizzie*
dark*dizzie* is offline
Ik zou inderdaad gewoon even bellen, dan weet je het snel zat.
Oud 30-06-2010, 13:08
Martiño
Martiño is offline
Ik denk dat het wel handig is, maar wellicht niet direct nodig.

Als je niet goed bent in Wiskunde, dan raad ik je sowieso af een betastudie te volgen.
Oud 01-07-2010, 12:59
duivelaartje
duivelaartje is offline
Het is niet echt nodig en inderdaad is wiskunde B niet meer verplicht (sinds die rare nieuwe profiel-aanpassingen). Maar het blijft een beta-studie, dus vergis je niet.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2010, 11:13
Verwijderd
BMW is natuurlijk niet de zwaarste bètastudie, maar het tempo ligt alsnog wel dusdanig hoger dan op het VWO dat het vrijwel niets uitmaakt wat je aan voorkennis hebt, als je maar fatsoenlijk werkt op de uni. Ik vermoed dat de cursus vooral bedoeld is voor mensen die zich alvast willen aanpassen aan het verschil in niveau.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 10:45
Grapig
Grapig is offline
Je hebt waarschijnlijk wis B niet nodig maar dat is wel redelijk essensieel als je natuurkunde doet. Ook heb je het nodig voor je studie dus ik raadt het je zeker aan!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten