Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2010, 19:39
Ikweetniks001
Ikweetniks001 is offline
Hoi,

Ik ben opzoek naar een goede (ECHTE) SSL web proxy. Ik heb me gek gegoogled maar kan er geen vinden. Als ik iets vind is het certificaat vaak verlopen, nep of is alles partially encrypted, wat allemaal dus niet goed is voor een SSL proxy.

Kan iemand me hier mee helpen?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-06-2010, 19:43
freyk
freyk is offline
Ik zou het zo niet weten, maar is een vpn of ssh tunnel een idee?
Oud 23-06-2010, 18:29
Ikweetniks001
Ikweetniks001 is offline
Ik weet niet echt hoe dat werkt, zou je daar iets over kunnen uitleggen? Is dit ook gratis trouwens?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2010, 18:36
freyk
freyk is offline
VPN (Virtual Private Network) is een manier om systemen of netwerken op een veilige manier met elkaar te verbinden via het internet. De verbinding kan je zien als een tunnel, tussen twee systemen (of netwerken), dat over een netwerk of het internet loopt.
De data dat door deze tunnel loopt is zo gecodeerd, dat andere systemen buiten de tunnel deze niet kunnen lezen. Je kan het ook zien als een SSL verbinding.

Om een verbinding op te kunnen zetten, heb je een server en een client nodig.
De server laat je thuis draaien en je installeert de client op de locatie waar je verbinding naar je huis wil opzetten.
Je kan een beveiligde verbinding opzetten met een vpn server, maar je kan dit ook met SSH.

Voor meer informatie en een demonstratie:

Een leuke ssh server applicatie vind je op freesshd.co/ en putty raad ik je aan als client.
Je vind op devdaily.com een instructie putty in moet stellen.

Daarnaast kan je ssh gebruiken voor het besturen van je systeem en om bestanden mee te versturen.

Laatst gewijzigd op 25-06-2010 om 05:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten