Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2010, 10:21
MooZboot
MooZboot is offline
Nou ik had vorige maand een vriendje en we zijn niet met elkaar naar bed gegaan,
maar nu blijft mijn menstruatie nog weg.
ik weet dat je menstruatie op het begin nog afwijkt,
maar nu zou ik dus ongesteld worden,
en ik heb alleen last van van buikpijn,
en heel veel afscheiding
en ik ben vorige maand sochtends best veel misselijk geweest.
Ik kan toch niet zwanger zijn?? want ik heb niks met hem gedaan.,.
ik word hier echt zenuwachtig van kan iemand mij helpen?
want straks ben ik zwanger ofzo (ik ben 15) maar dat kan toch niiet
maar ik heb wel alle symptomen.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 10:54
Pluis
Pluis is offline
Als zijn penis niet in de buurt is geweest van jouw vagina kun je onmogelijk zwanger zijn geworden.
Verder is het niet zo gek als op je 15e eens een keer een weekje te vroeg of een week te laat ongesteld wordt.
Oud 26-06-2010, 14:58
Em.
Em. is offline
Met hem naar bed geweest, als in, samen met de oogjes dicht onder 'n laken gelegen? :'D
Aangezien je verderop zegt dat je niets gedaan hebt.

Anyway, stres kan ook zorgen voor 'n latere menstruatie, en als je denk 'o nee, straks ben ik zwanger!' ga je veel meer op de 'symptomen' letten. Misschien had je dat normaal ook, of vaker, maar valt het je niet op. En een dagje/weekje/iets later maakt niet zoveel uit, da's vrij normaal. Dus als je niets gedaan hebt, moet je je geen zorgen maken.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 18:47
MooZboot
MooZboot is offline
Ja maar het Kan toch ook dat hij zich eerst gerukt heeft en mij toen gevingerd?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 18:58
Em.
Em. is offline
Citaat:
Ja maar het Kan toch ook dat hij zich eerst gerukt heeft en mij toen gevingerd?
Ik geloof dat zaad na een paar seconden buitenlucht al dood is.

Er is misschien wel 'n heel, héél kleine kans als net dat ene druppeltje voorvocht langs zijn benen liep en toen tóevallig.... nou ja, you get it. Als je écht heel ongerust bent en je wordt (misschien wel daardoor) niet meer ongesteld - ook niet over 1 of 2 weken - zou je kunnen overwegen een zwangerschapstest te kopen. Al was het maar voor de zekerheid. Maar het lijkt me absoluut niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 20:28
liquidRain
liquidRain is offline
Nou het zou kunnen dat ie een uur van te voren eek kwak op zijn hand heeft gelegd en daarna, nouja je weet zeluuf!
(zaad blijft +/- 1 uur lang levend buiten het lijf)
Oud 26-06-2010, 20:45
Balance
Balance is offline
Citaat:
Met hem naar bed geweest, als in, samen met de oogjes dicht onder 'n laken gelegen? :'D
Aangezien je verderop zegt dat je niets gedaan hebt.
Citaat:
Nou ik had vorige maand een vriendje en we zijn niet met elkaar naar bed gegaan,

@Ts: Als je niet met hem naar bed bent geweest, ben je ook niet zwanger.
De symptomen die jij omschrijft passen prima bij ongesteld moeten worden. En de stress kan er voor zorgen dat het eventjes wat langer duurt.

Ben je trouwens al heel vaak ongesteld of geweest of echt maar een paar keer?
Oud 26-06-2010, 22:35
MooZboot
MooZboot is offline
Uhh pas 2 keer,, maar elke keer denk ik dat ik het Ben dus doe ik maandverband in maar dan is het gewoon slijm/afscheiding en daar word ik dan weer gestresst van en vanmiddag was ik in de stad en toen zeiden mn vriendinnen dat ik heel wit leek kun je ook niet ongesteld worden omdat je ijzertekort hebt ofzo?
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 22:39
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Dan moet je waarschijnlijk nog even wachten . In het begin kan het echt ontzettend veel gepruttel en opstartmoeilijkheden veroorzaken. Zowel door het uitblijven van menstruatie als wel het veel te lang en teveel bloeden.

Wacht gewoon rustig af, waarschijnlijk is er niets aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 22:40
Balance
Balance is offline
Oh als je pas 2 keer ongesteld bent geweest, dan kan het al helemaal onregelmatig zijn.
Bij mij zat tussen de 2e en de 3e keer wel een paar maanden. Ik zou me geen zorgen maken MooZboot. Om zwanger te worden moet er toch echt sprake zijn geweest van seks.
Oud 27-06-2010, 00:23
Em.
Em. is offline
@Balance; verdraaid. :'D
Niet goed gelezen, oeps. Heb ik wel erg vaak, de laatste tijd. ;x

Maar in het begin zaten er ook rustig 2 maanden tussen mijn menstruaties en dan weer 3 en dan anderhalf. Of zoiets, ik weet het al niet meer precies. En stres helpt daarbij ook niet echt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 18:03
MooZboot
MooZboot is offline
Maar ik heb wel echt buikpijn en iedereen zest dat ik erg bleek Zie
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 19:31
Em.
Em. is offline
Maar dat hoeft absoluut niet van een zwangerschap te komen. De kans op een zwangerschap is al ontzettend klein, en wat dat betreft ben ik net een pilfabricant - zo goed als 0, maar je weet het nooit, dus maken we er 0,1% van. En zelfs als zijn zaad 'binnengekomen' is, moet het nog maar net 'n eicel vinden (die dingen kunnen 12 uur lang bevrucht worden, je ben theoretisch gezien maar 12 uur vruchtbaar per maand, al overleven zaadcelletjes het wel 'n paar dagen in 'n baarmoeder) en zelfs als dat gebeurd is dan moet het het nog maar overleven. En hé, je bent pas net ongesteld, je bent ongerust, je maakt je ontzettend veel zorgen en er is niets gebeurd. Er is echt niets aan de hand hoor, behalve dat je je veel te veel zorgen maakt.

Moet je voor belangrijke toetsen eens vragen hoeveel mensen buikpijn hebben, en dat vergelijken met 'normaal'.

En oja, doet me aan een verhaal denken dat een scienceleraar in de eerste vertelde. Hij was gebeten (ergens in de middle of nowhere) door 'n gigaslang met indrukwekkende vlekken en zíek dat hij werd, hij voelde zich helemaal niet goed, trillerig, ect. Dacht dat ie dood ging of tenminste heel ziek werd. Uiteindelijk 'n dokter gevonden, die dokter zich ook helemaal ongerust maken, moest m'n leraar uitleggen door welke slang hij gebeten was. Was het een volkomen onschadelijke slang. Puur inbeelding.

Nog een: mijn moeder was zwanger, elke ochtend misselijk. Toen kreeg ze 'n miskraam, spontaan niet meer misselijk, terwijl het daarvoor elke ochtend heel erg was. Na 'n week 'n echo gehad, bleek dat er nog 'n levend kind inzat, en hoewel mijn moeder wíst dat die misselijkheid dus niet nodig was, werd ze daarna meteen weer misselijk. Elke ochtend. ;p

Dus dat misselijk, buikpijn, bleekheid zegt helemaal niets. Behalve dat je je er veel te druk om maakt. Misschien 'n idee om aan de pil te gaan zodat je je voortaan minder zorgen maakt?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 19:34
Balance
Balance is offline
Citaat:
Maar ik heb wel echt buikpijn en iedereen zest dat ik erg bleek Zie
Heel veel meiden hebben voor of tijdens hun menstruatie buikpijn. En ook bleek zien is iets wat daarbij kan horen.

Verder kan je ook van stress buikpijn krijgen. Als je je dus heel veel zorgen maakt, kan dat de buikpijn veroorzaken.
Oud 27-06-2010, 23:00
MooZboot
MooZboot is offline
Haha maar als Ik aan de pil wil moet ik wel eerst ongesteld weer worden en dan begint het weer overnieuw
Maar ik ben echt bang want
Nu heb ik echt gewoon van die buikpijn en afscheiding is al wat minder geworden en de spieren in m'n rug doen zeer maar jullie zijn er zeker van dat het echt geen kwaad kan?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 23:20
Em.
Em. is offline
Allemaal inbeelding/stres dan wel symptomen van iets anders. Maak je niet zo druk meisje.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 23:29
MooZboot
MooZboot is offline
Blu ik hoop het dan maarin ieder geval heel erg bedankt
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:23
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Klinkt als alle symptomen van een aankomende ongesteldheid .
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 12:17
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Nee je bent niet zwanger. Het lijkt me sterk dat God voor jou als eerste van alle levende wezens op deze planeet een uitzondering maakt op natuurwetten enzo.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 17:09
MooZboot
MooZboot is offline
Ik zie nou net toen ik naar de wc Ben geweest dat ik van die witte deeltjes in mn plas hebt en ik heb wel eens gehoord dat je dan zwanger kan zijn en dan ga ik me weer zorgen maken haha.
Iemand ideen dat het dat is?
Of kan het een blaasontsteking zijn want dat heb ik ook wel is gehoord.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 18:11
Pluis
Pluis is offline
Witte stukjes in je plas zijn waarschijnlijk gewoon stukjes afscheiding die in het toilet zijn gevallen, en van een blaasontsteking krijg je andere klachten dan die jij beschrijft.

Probeer je dus te ontspannen, want zonder seks word je écht niet zwanger.
Oud 28-06-2010, 18:29
MooZboot
MooZboot is offline
Okee ik zal er mee leven maar de stress kwam weer even want een vriendin van mij is dus zwanger en die had hetzelfde en ik ben altijd zo doelloos om dat dan gelijk te denken slotje mag erop hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 20:23
Balance
Balance is offline
Citaat:
Okee ik zal er mee leven maar de stress kwam weer even want een vriendin van mij is dus zwanger en die had hetzelfde en ik ben altijd zo doelloos om dat dan gelijk te denken slotje mag erop hoor.
Als je vriendin zwanger is, dan heeft ze niet hetzelfde. Verschil is namelijk dat zij seks heeft gehad.

Een slotje is trouwen niet nodig. Als niemand reageert dan zakt hij vanzelf naar beneden, en voor hetzelfde geld heeft iemand nog wat aan je topic of heb je zelf morgen toch nog een vraag. Dus ik laat hem open.
Oud 28-06-2010, 21:30
MooZboot
MooZboot is offline
Oh haha ik ben nieuw
Ik heb geen verstand xD
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 17:25
MooZboot
MooZboot is offline
Nou weet ik echt wel dat ik niet zwanger ben maar ik heb zon opgeblazen gevoel in m'n onderbuik en nog steeds buikpijn en ik ben nog steeds niet ongesteld
Echt zwaar irritant
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 18:40
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Als ik op m'n oorsuizen let heb ik het ineens ook 6x erger.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 19:03
Verwijderd
Citaat:
Nou weet ik echt wel dat ik niet zwanger ben maar ik heb zon opgeblazen gevoel in m'n onderbuik en nog steeds buikpijn en ik ben nog steeds niet ongesteld
Echt zwaar irritant
Ongesteldheid moet even doorbreken, dan heb je minder last Je kan rustig een pijnstiller pakken tegen de buikpijn! En iets warms op je buik leggen kan ook heel fijn zijn
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 19:40
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
gewoon w8ten of een test kopen ^^
Oud 29-06-2010, 20:05
liquidRain
liquidRain is offline
Gewon een keer naar de echo gaan kunnen ze gelijk zien of het een jonge of een meisje is... lol (jk)
Oud 29-06-2010, 20:24
Balance
Balance is offline
En nou weer serieus

Regels voor berichten