Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-06-2010, 17:38
Verwijderd
Citaat:
FA is niet heel zwartgallig, toch? Hij is vooral heel erg katholiek.
ach, dat valt wel mee
Advertentie
Oud 27-06-2010, 17:38
Verwijderd
Ik ga zometeen ook HEERLIJK eten, maar het is allerminst culinair verantwoord.
Oud 27-06-2010, 17:40
Verwijderd
Citaat:
oh fa, die in elke post moet benadrukken hoe new wave en alternatief hij wel niet is. en hoe rRrRrrAAAaaarrrRRrrR en kijk hem eens lekker gek doen en schijt hebben, oh oh oh wat een rebel.
ja en in elke post ingaan op welke verschillende stromingen goth er zijn
en vooral minstens een of twee knipoogjes in elke post

http://forum.scholieren.com/showthre...8#post30622538
Oud 27-06-2010, 17:41
Verwijderd
Ik heb shoarma, maar ik ben de pitabroodjes vergeten

Ik vind het nu eigenlijk best raar trouwens, om te beseffen dat ik gewoon tot mijn 18e zonder internet heb gedaan Dat je gewoon nog moest bellen met je vrienden om iets af te spreken, dat je niet via internet informatie kon zoeken voor je verslagen, maar naar een bieb moest en alles moest kopiëren. Dat je geen OV-informatie direct tot je beschikking had. Dat je brieven moest schrijven ipv mailtjes. Dat je muziek luisterde via cd's en TMF. Dat je films en games moest huren in de videotheek
Oud 27-06-2010, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb shoarma, maar ik ben de pitabroodjes vergeten

Ik vind het nu eigenlijk best raar trouwens, om te beseffen dat ik gewoon tot mijn 18e zonder internet heb gedaan
Ik heb wel pitabroodjes, maar geen shoarma!
Oud 27-06-2010, 17:43
Verwijderd
Ja, hij schrijft depressieve gedichten en houdt van horror. Dat doen praktisch alle Serieuze Gothics, hoor.
Oud 27-06-2010, 17:43
Verwijderd
Stomme kerkklokken.
Oud 27-06-2010, 17:44
Verwijderd
Ik zie een eetdate aankomen

Mweh ik moet zo naar janskerkhof om een brief door de bus te doen, maar ik moet een manier verzinnen hoe ik mezelf tegenhou bij mijn vriendinnetjes te gaan zitten die daar op het terras zitten. Hm.
Oud 27-06-2010, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Ik heb wel pitabroodjes, maar geen shoarma!
Ik zie je zo!
Oud 27-06-2010, 17:45
Verwijderd
Citaat:
sann, Medeia, Lorelei naamzoek.
Ik vind dat we nog steeds een keer Tilburg in moeten gaan. En ik heb gisteren op het terras gezeten bij mijn oude kresj van vroeger en dat is echt te gek en dan moeten we daar maar gaan eten. Ze hebben er vijf verschillende vegetarische hoofdgerechten voor Medeia
Gaaf, vanaf woensdag heb ik tijd. Of nou ja, ik heb dat inmiddels tegen zoveel mensen geroepen dat ik wss vanaf volgende week woensdag tijd heb maar ik ben voor!
Oud 27-06-2010, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Stomme kerkklokken.
Wat is er mis met kerkklokken?
Oud 27-06-2010, 17:49
Verwijderd
Citaat:
Wat is er mis met kerkklokken?
Zolang ik ze niet hoor, niks.
Oud 27-06-2010, 17:52
Verwijderd
het WK-journaal <3 Studio Sportzomer <3 De wedstrijden zelf <3

Ik ga na 11 juli echt in een gat vallen.
Oud 27-06-2010, 17:54
Verwijderd
Wat lopen er de laatste tijd toch veel mensen te mekkeren over kerkklokken. Die dingen horen er gewoon bij, al helemaal als het om kerken gaat die er al vele tientallen of honderden jaren staan.
Oud 27-06-2010, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Wat lopen er de laatste tijd toch veel mensen te mekkeren over kerkklokken. Die dingen horen er gewoon bij, al helemaal als het om kerken gaat die er al vele tientallen of honderden jaren staan.
Ja, ik heb Pip er ook van proberen te overtuigen dat mishandeling van vrouwen nu eenmaal past binnen de Nederlandse traditie, maar dat gaat er toch niet in.
Oud 27-06-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Boeiend, overlast is overlast.
Oud 27-06-2010, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik heb Pip er ook van proberen te overtuigen dat mishandeling van vrouwen nu eenmaal past binnen de Nederlandse traditie, maar dat gaat er toch niet in.
Oud 27-06-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
het WK-journaal <3 Studio Sportzomer <3 De wedstrijden zelf <3

Ik ga na 11 juli echt in een gat vallen.
Haha, idem dito Maar het is wel slecht voor mijn productiviteit.
Oud 27-06-2010, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Boeiend, overlast is overlast.
Als die kerk er driehonderd jaar staat en ook al zo lang zo nu en dan beierd en de persoon in kwestie woont ergens misschien tien jaar, dan had die persoon er maar rekening mee moeten houden dat daar nu eenmaal een kerk in de buurt staat.

Je kunt geen - volstrekt onschuldige - eeuwenoude gebruiken of tradities zomaar ineens aan de kant gooien omdat steeds meer mensen hoofdzakelijk met zichzelf bezig zijn en daarom niks meer van dergelijke zaken willen weten.
Oud 27-06-2010, 18:03
Verwijderd
Dat kan heel goed.
Oud 27-06-2010, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Als die kerk er driehonderd jaar staat en ook al zo lang zo nu en dan beierd en de persoon in kwestie woont ergens misschien tien jaar, dan had die persoon er maar rekening mee moeten houden dat daar nu eenmaal een kerk in de buurt staat.

Je kunt geen - volstrekt onschuldige - eeuwenoude gebruiken of tradities zomaar ineens aan de kant gooien omdat steeds meer mensen hoofdzakelijk met zichzelf bezig zijn en daarom niks meer van dergelijke zaken willen weten.
Inderdaad, laten we mensen weer gaan stenigen!
Oud 27-06-2010, 18:08
Verwijderd
Iemand stenigen is met geen mogelijkheid onschuldig te noemen.
Oud 27-06-2010, 18:10
Verwijderd
Ik vind het zo leuk als ze beelden van de training laten zien. Wat een ventjes zijn het toch allemaal. <3
Oud 27-06-2010, 18:11
Verwijderd
Ik vind Bert ook een lieverd.
Oud 27-06-2010, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Overlast veroorzaken ook niet.
Oud 27-06-2010, 18:12
Verwijderd
Citaat:
Iemand met een vuvuzela in z'n oor blazen ook niet
Oud 27-06-2010, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Dat kan heel goed.
Oud 27-06-2010, 18:15
Verwijderd
Ik ga me bezatten.

Ik ga nu beginnen.
Oud 27-06-2010, 18:15
Verwijderd
M'n ex vertelde vanmiddag dat zijn buurman een tijdje terug ook zijn kat kwijt was, had ook allerlei briefjes opgehangen, naar het asiel geweest enzo, en toen na 2 mnd ofzo een nieuwe kat genomen.
Toen stond in ene dat beest na 3 maanden weer voor deur alsof er niets gebeurd was.
Oud 27-06-2010, 18:16
Verwijderd
Ik vind dat je gewoon met je hele buurt moet kunnen stemmen of de locale kerk de kerkklokken laat luiden of niet. En dat iedere vijf of tien jaar herhalen. Als er een 'nee' uit de stemming komt dan mogen de kerkklokken maximaal eens per maand gebruikt worden.
Oud 27-06-2010, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Ik ga me bezatten.

Ik ga nu beginnen.

binge-drinking?
Oud 27-06-2010, 18:17
Verwijderd
Citaat:

binge-drinking?
nou dat zal wel meevallen, want ik heb 1 liter rosé waar ik het mee mee moet doen.
Oud 27-06-2010, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dat je gewoon met je hele buurt moet kunnen stemmen of de locale kerk de kerkklokken laat luiden of niet. En dat iedere vijf of tien jaar herhalen. Als er een 'nee' uit de stemming komt dan mogen de kerkklokken maximaal eens per maand gebruikt worden.
Mwoa, gewoon voor kerkklokken dezelfde reglementen gebruiken als die gelden voor festivals, disco's e.d. Anders is het ook discriminatie op basis van geloof, en dat is ongrondwettelijk.
Oud 27-06-2010, 18:21
Verwijderd
Citaat:
Ik zie een eetdate aankomen

Mweh ik moet zo naar janskerkhof om een brief door de bus te doen, maar ik moet een manier verzinnen hoe ik mezelf tegenhou bij mijn vriendinnetjes te gaan zitten die daar op het terras zitten. Hm.
Ik zeg; een donderdag.
Bijv. 1 juli of 8 juli. Of 15 juli.
Oud 27-06-2010, 18:23
Verwijderd
LL zegt dat ik kinderachtig ben.

Ik zei: zeg nou even iets stoms tegen me! Scheld me uit! Ik wil het!

Maarja, heeft hij wel gelijk in.
Oud 27-06-2010, 18:24
Verwijderd
Citaat:
Mwoa, gewoon voor kerkklokken dezelfde reglementen gebruiken als die gelden voor festivals, disco's e.d. Anders is het ook discriminatie op basis van geloof, en dat is ongrondwettelijk.
Maar kerkklokken luiden toch niet alleen voor de diensten, maar ook ieder uur (of als je pech hebt, ieder halfuur of zelfs ieder kwartier) om de tijd aan te geven? Dat mag best democratisch weggestemd worden.

Al vind ik jouw oplossing ook wel prima.

Als ze wel gewoon lawaai blijven maken vind ik het overigens ook prima want ik heb er nooit zo'n last van, ondanks dat ik vroeger jaren vlak naast een kerk gewoond heb. Klokken schmokken. De vuvuzela's zijn vervelender.
Oud 27-06-2010, 18:25
Verwijderd
Mijn ex ouders woonden naast een kerk. Niet normaal was dat op zondagochtend
Oud 27-06-2010, 18:26
Verwijderd
Citaat:
LL zegt dat ik kinderachtig ben.

Ik zei: zeg nou even iets stoms tegen me! Scheld me uit! Ik wil het!

Maarja, heeft hij wel gelijk in.
Waarom wil je dat hij je uitscheldt?
Oud 27-06-2010, 18:28
Verwijderd
Ik heb eens in een gebouw gewoond dat aan een kerk vastzat, daar hadden vroegah de nonnetjes geslapen. Nou dan ben je ook niet blij als je kan uitslapen op zondag hoor.
Oud 27-06-2010, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je dat hij je uitscheldt?
Haha. Soms, heel soms, dan heb ik er behoefte aan dat mensen me uitschelden of kwetsen.

Maar dat vraag ik dan aan m'n zusje ofzo, want dan is het een beetje erg, maar kan ik het wel makkelijk hebben. NIet van de mensen hier op het forum.
Oud 27-06-2010, 18:29
Verwijderd
Citaat:
Maar kerkklokken luiden toch niet alleen voor de diensten, maar ook ieder uur (of als je pech hebt, ieder halfuur of zelfs ieder kwartier) om de tijd aan te geven? Dat mag best democratisch weggestemd worden.

Al vind ik jouw oplossing ook wel prima.

Als ze wel gewoon lawaai blijven maken vind ik het overigens ook prima want ik heb er nooit zo'n last van, ondanks dat ik vroeger jaren vlak naast een kerk gewoond heb. Klokken schmokken. De vuvuzela's zijn vervelender.
Maar de tijdfunctie is inmiddels toch wel overbodig geworden, iedereen heeft immers een horloge en/of telefoon.
Oud 27-06-2010, 18:30
Verwijderd
Er vliegt hier een zeppeling!!!
Oud 27-06-2010, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Overlast veroorzaken ook niet.
Deze 'overlast' bestaat over het algemeen langer dan dat de 'slachtoffers' in zo'n buurt wonen. Deze 'overlast' maakt dus gewoon deel uit van het karakter van die buurt. Willen ze dat niet, gaan ze maar ergens anders wonen. Je gaat bijvoorbeeld ook geen beekje omleiden omdat mensen het geklater als 'overlast' beschouwen. Je gaat ook niet alle vogels uit de boom schieten om dat er een paar over-individualistische eenentwintigste eeuwse verwende minkukels 'overlast' ondervinden van hun zang.

Citaat:
Iemand met een vuvuzela in z'n oor blazen ook niet
Dat is schadelijk, een kerkklok over het algemeen niet, behalve als je echt bovenin de toren gaat staan.

Citaat:
Als die klokken al honderden jaren op zondag (en bij andere christelijke feesten) luiden, en daar is vraag naar, dan moet dat wat mij betreft ook gewoon zo blijven. De rest heeft dat maar te slikken, of gaat ergens anders wonen. Hetzelfde geldt voor het bijvoorbeeld elk uur luiden om de tijd aan te geven.

Citaat:
Rare vergelijking.
Oud 27-06-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Deze 'overlast' bestaat over het algemeen langer dan dat de 'slachtoffers' in zo'n buurt wonen. Deze 'overlast' maakt dus gewoon deel uit van het karakter van die buurt. Willen ze dat niet, gaan ze maar ergens anders wonen. Je gaat bijvoorbeeld ook geen beekje omleiden omdat mensen het geklater als 'overlast' beschouwen. Je gaat ook niet alle vogels uit de boom schieten om dat er een paar over-individualistische eenentwintigste eeuwse verwende minkukels 'overlast' ondervinden van hun zang.

Dat is schadelijk, een kerkklok over het algemeen niet, behalve als je echt bovenin de toren gaat staan.

Als die klokken al honderden jaren op zondag (en bij andere christelijke feesten) luiden, en daar is vraag naar, dan moet dat wat mij betreft ook gewoon zo blijven. De rest heeft dat maar te slikken, of gaat ergens anders wonen. Hetzelfde geldt voor het bijvoorbeeld elk uur luiden om de tijd aan te geven.

Rare vergelijking.
Wat geeft die kerken het recht om anderen lastig te vallen met hun geklingel? Jarenlange traditie? Wat een onzin. Het dient geen enkel praktisch nut.
Natuurlijk moet je niet naast een kerk gaan wonen uit vrije wil, maar dat wil niet zeggen dat de kerk niet ene beetje kan inschikken.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Oud 27-06-2010, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Maar de tijdfunctie is inmiddels toch wel overbodig geworden, iedereen heeft immers een horloge en/of telefoon.
Ja, daarom juist. Daar heeft niemand nog behoefte aan, dus dat mag best weg. Behalve eens per week/maand, want dat is leuk voor de mensen die 't leuk vinden.
Oud 27-06-2010, 18:39
Verwijderd
Citaat:
Precies. Met mijn oplossing zou je dus goed kunnen peilen hoeveel vraag er is naar het luiden van de kerkklokken, en het daar op afstemmen.
Oud 27-06-2010, 18:39
Verwijderd
Ik heb zometeen alweer 20.000 posts! Twintigduizend!
Oud 27-06-2010, 18:41
Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Ik heb zometeen alweer 20.000 posts! Twintigduizend!
Weer een laddertje hoger op de no-life ranking
Oud 27-06-2010, 18:42
Verwijderd
verslaafde
Oud 27-06-2010, 18:42
Verwijderd
Citaat:
Wat geeft die kerken het recht om anderen lastig te vallen met hun geklingel? Jarenlange traditie? Wat een onzin. Het dient geen enkel praktisch nut.
Natuurlijk moet je niet naast een kerk gaan wonen uit vrije wil, maar dat wil niet zeggen dat de kerk niet ene beetje kan inschikken.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet
Die ouwenoude traditie geeft kerken inderdaad het recht om te beieren, en een eeuwenoude traditie hoeft geen enkel praktisch nut te hebben. Als je alles ging afwegen op praktisch nut, blijft er heel erg weinig moois over.

Let wel: dit geldt uitsluitend voor bestaande kerkgebouwen waarbij het al lang gebruik is om de klokken te luiden, of waarbij dat een tijd traditie is geweest. Voor nieuwbouw geldt het niet.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten