Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-06-2010, 11:43
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Assessment en als dat goed gaat daarna gesprek.
Iemand tips met persoonlijkheidstesten t.b.v. een sollicitatie?
Advertentie
Oud 29-06-2010, 15:53
Verwijderd
bah morgen en ik ben zenuwachtig
Oud 29-06-2010, 17:34
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Sterkte meid!
bedankt .

ot.
vanochtend eerst naar de huisarts geweest.
ze heeft een kweekje van me been gemaakt.
de uitslag die hoor ik volgende week en dan hoor ik of ik meer dan zalf nodig heb.
en nou voel ik me behoorlijk klote.
me moeder heeft vandaag een gesprek met me begeleider van MEE.
en maatschappelijk werkster van boekel gehad.
ze willen in boekel de verantwoordelijkheid niet meer dragen.
ze zijn bang dat er een ontsteking een keer naar binnen slaat terwijl ik geen ontsteking heb.
en ze vinden dat ik mezelf zo helemaal kapot aan het maken ben daar.
die maatschappelijk werkster wou eigenlijk een crisis opvang binnen 24 uur of 48 uur.
maar dat wou me moeder niet.
en ze willen me binnekort ergens anders onderbrengen tot dat ik begeleid kan gaan wonen.
en dat ik dan niet thuis woon.
ze willen me daar niet hebben hoorde ik van me moeder.
ik voel me nou echt heel naar.
.

Laatst gewijzigd op 29-06-2010 om 17:51.
Oud 30-06-2010, 10:01
Verwijderd
Geslaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaagd!
Oud 30-06-2010, 10:57
Verwijderd
gefeliciteerd micromensje!
Oud 30-06-2010, 11:42
Heksjuh
Heksjuh is offline
Micromensje: gefeliciteerd!

Ik snap niet waarom mijn universiteit zo moeilijk doet. Ik heb besloten volgend jaar vakken in Amsterdam te volgen, wat wel moet omdat ze hier gewoon geen vakken aanbieden die ik kan volgen. Ze denken echt niet mee met naar alternatieven zoeken, ik heb alles zelf uit moeten zoeken. En nu heb ik 1 brief nodig en die weigeren ze gewoon te geven.
Ik ben nu echt boos en ik ben gestresst dus ik kan weinig hebben. Ik zit hier echt bijna te janken.
En daarnaast heb ik nachtmerries over de toets van maandag, heb ik over een paar uur weer toets en vrijdag nog eentje en ik moet zoveel leren. Ik kan dit er echt even niet bij hebben.
Als ik naar een andere universiteit kon, was ik nu echt opgestapt

Edit: gelukkig mailt de studieadviseur van Amsterdam snel terug, maar ik heb die brief dus echt nodig anders kan ik daar geen vakken volgen.
Moet ik weer hier naar de studieadviseur, ik kom er net vandaan. Kan ik volgende week zeker alleen daarvoor heen en weer reizen.
Verdomme.
Oud 30-06-2010, 12:33
Missy1234567890
@ Heksjuh: wat vervelend dat je die brief niet krijgt, weet je ook waarom ze zo moeilijk doen? Misschien nog een optie om het via de examencommissie te spelen als ze écht niet mee willen werken? Ik weet niet of die brief van je opleiding moet komen of van de uni zelf, maar als het van je opleiding is, moet de examencommissie je brief en verzoek serieus nemen.

OT: volgens mij heb ik het echt verknald, was mega moeilijk. Nu wachten op het telefoontje.
Oud 30-06-2010, 13:24
Verwijderd
Congratsies micromensje, je verdient het!
Weet je al wat je hierna wil gaan doen?

Heksju, wat ongelovelijk kut dat ze %^%^%%$belangrijke brief niet willen geven. Wat is daar in godsnaam de achterliggende reden van. Dat snap ik dus ook echt niet.
Gewoon met je adviseur blijven contacten.

OT: wat is *knip* nou precies?
Vertel het me nou alstjeblieft.
Ik moet verder gaan, ik moet sterker worden dus heb ik besloten mindfulness te gaan volgen. Misschien wil ik een weerbaarheids traing gaan volgen (kan dat anoniem?) om beter te kunnen reageren. Ik wil heel graag wat zekerder van mezelf worden en het eerste zetje heb ik al gedaan door te accepteren en te ondervinden dat ik hier last van heb.
Momenteel gebruik ik medicatie tegen ADHD om rustiger en een betere concentratie te gebruiken, alleen merk ik dat ik hier af en toe een leeg gevoel van krijg. Dit ga ik aangeven in het volgende gesprek met de gene die daar over gaat.
Oud 30-06-2010, 14:14
Verwijderd
@heksjuh maar op zo'n brief heb je toch recht op lijkt me?
Wat is de reden erachter dat ze zo moeilijk doen?
Hopelijk kun je snel beginnen met die nieuwe vakken.
@missy misschien valt het mee

OT:
Ik heb gewoon 2uur lang mijn schoonmoeder zitten helpen met de computer
Jeetje ze wist er echt niks van af
Wel benauwd weer. Seroquel stoppen tot nu toe gaat wel redelijk.
Alleen heb ik nergens zin in

Laat ook allemaal maar even

Laatst gewijzigd op 30-06-2010 om 20:26.
Oud 30-06-2010, 14:22
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Dat weet je toch niet, of ze recht heeft op die brief, of staat er ergens wat voor brief het is? In elk geval wel balen, bureaucratisch universiteitsgedoe... Kun je die studieadviseur niet bellen anders?

OT: Ik ben bang dat ik allemaal dingen vergeet mee te nemen op vakantie, tegelijkertijd bedenk ik zo veel dingen dat ik bang ben dat ik dat allemaal nooit mee kan krijgen Ik moet maar onthouden dat een paspoort en schoon ondergoed het belangrijkst is, voor de rest maakt het niet zo uit

Laatst gewijzigd op 30-06-2010 om 20:27.
Oud 30-06-2010, 15:08
Verwijderd
Bedankt voor de felicitaties! Ik ga vandaag of morgen maar eens mijn boeken ontkaften en de 1 meter hoge stapel met rotzooi weggooien haha.
Oud 30-06-2010, 20:27
Verwijderd
Citaat:
Dat weet je toch niet, of ze recht heeft op die brief, of staat er ergens wat voor brief het is? In elk geval wel balen, bureaucratisch universiteitsgedoe... Kun je die studieadviseur niet bellen anders?

OT: Ik ben bang dat ik allemaal dingen vergeet mee te nemen op vakantie, tegelijkertijd bedenk ik zo veel dingen dat ik bang ben dat ik dat allemaal nooit mee kan krijgen Ik moet maar onthouden dat een paspoort en schoon ondergoed het belangrijkst is, voor de rest maakt het niet zo uit

Het was ook meer een vraag zovan, weet je of je er recht op hebt, op die brief
Oud 30-06-2010, 20:32
Eend
Eend is offline
Kom NÚ online ja
Oud 30-06-2010, 20:38
Heksjuh
Heksjuh is offline
Bedankt voor het meedenken

Citaat:
@ Heksjuh: wat vervelend dat je die brief niet krijgt, weet je ook waarom ze zo moeilijk doen? Misschien nog een optie om het via de examencommissie te spelen als ze écht niet mee willen werken? Ik weet niet of die brief van je opleiding moet komen of van de uni zelf, maar als het van je opleiding is, moet de examencommissie je brief en verzoek serieus nemen.
Ik heb toestemming nodig van de examencomissie om vakken aan de andere faculteit te gaan volgen. Volgens mijn studieadviseur, die ook lid is van de examencomissie, geeft de examencomissie nooit zulke brieven. Zij zegt omdat die brief zou betekenen dat de universiteit aan de andere universiteit voor mij moet betalen. Maar ik lees nergens dat dat ook waar is.
Ik kan het dus niet via de examencomissie spelen, omdat degene die ik daarvoor moet mailen de studieadviseur is (en nog een andere studieadviseur).

Ik snap ook echt niet waarom ze zo moeilijk doen. Mijn zus heeft ook bijvakken gevolgd in Amsterdam en bij haar was het allemaal zo geregeld. Maar mijn faculteit moet weer dwarsliggen. Ze hebben het ook slecht geregeld. Ik moet keuzevakken doen de eerste periode, die biedt de faculteit niet aan dus moet ik naar andere faculteit. Heb ik iets gevonden waar ik wel wordt toegelaten, want dat is ook niet makkelijk, krijg ik niet de toestemming die ik nodig heb (terwijl ze me wel zeggen dat ik daar vakken mag volgen en die studiepunten ook meetellen, dus eigenlijk heb ik wel mondelinge toestemming).
Over het recht hebben op die brief: ik neem aan dat ik recht op heb. Ik zou niet weten waarom niet. Ik vind op internet ook dat het op andere universiteiten gebruikelijk is om zo'n brief te vragen.

Wat moet ik dan doen de eerste paar maanden? Ik heb dan sowieso vijf/zes maanden studievertraging. Ik heb een kamer waar ik huur moet betalen.
Dus overmogen begint mijn vakantie van een half jaar (met waarschijnlijk een onderbreking over drie weken om te leren voor mijn herkansingen).
Oud 30-06-2010, 21:05
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Zolang je je paspoort, medicijnen die op recept zijn en geld hebt kan je in principe alles kopen
Oud 30-06-2010, 21:07
igfy
igfy is offline
@Heksjuh: wat vervelend dat je faculteit niet meewerkt. Ik heb dit jaar ook bijvakken gevolgd in amsterdam (studeer in groningen) en dat was vrij snel geregeld. In mijn geval moest de coordinator van mijn masteropleiding toestemming geven, omdat die ook degene is die je programma goed moet keuren aan het eind van de rit. Ze antwoordde nooit op haar mail dus op en gegeven moment ben ik iedere dag bij haar kamer langsgegaan tot ik haar een keer tegenkwam. toen was het binnen een dag geregeld. Ik weet niet hoe groot jouw opleiding is, maar misschien is dat een idee?

OT: Ik wil vakantie en rust in mijn hoofd, maar beide dingen zijn op dit moment niet echt mogelijk.. Ik blijf maar deadlines en afspraken erbij krijgen en over 15 dagen ga ik al naar een summerschool in het buitenland....
Oud 30-06-2010, 21:36
Eend
Eend is offline
Zal ik hem gewoon bellen? Ik durf niet Ik ben zo'n oen met dingen zeggen
Oud 30-06-2010, 21:50
kroot
kroot is offline
tralala tentamen van vandaag gehaald!! Ik kon echt hele rijen opdreunen over de fases van Debussy, over de 3 fases van de Nederlanden en dat vroeg ie allemaal niet!! Gaat ie over een of andere onbekende Amerikaan die blijkbaar belangrijke filmmuziek had gecomponeerd is vragen!! Maar ik heb hem lekker toch. Op het einde zat ik nog met een jongen en hij was al tentamens aan het nakijken van mensen die al weg waren, dus vroeg ik of hij die van mij ook even na kon kijken, dan wist ik of ik in de vakantie nog wat te doen had. En ik kreeg niet eens bonuspunten omdat ik bijna als enige de eerste luistervraag goed had en er ook nog bij had geschreven welk stuk
Voor de rest is het hier snikheet in mijn kamer en moet ik morgen vroeg opstaan: mijn begeleider komt namelijk nog voor mijn werk langs.
Oud 30-06-2010, 22:24
Eend
Eend is offline
Ik heb m gebeld Ik heb het gevierd met een stuk komkommer

Ow, ja, niet doordenken over die komkommer heur, zo istie niet bedoeld
Oud 30-06-2010, 23:12
Missy1234567890
@ Heksjuh: ik heb je gepmt
@ Queasy: ik hoop dat het meevalt, want dan mag ik op gesprek
Oud 01-07-2010, 06:54
Verwijderd
Hm, ik heb een heerlijke wandeling aan het strand gemaakt vanochtend. Ik was om drie uur wakker en daarna lukte het me echt niet meer om in slaap te komen, dus rond vijven vond ik het mooi geweest en ben naar het strand gefietst. Heerlijk, zo in m'n eentje op blote vloeten op het strand rondstruinen. <3 En onderweg heb ik een stuk of dertien hazen gezien, vijf reigers, vier konijnen, een lepelaar, een prachtige groene specht en heel veel boerenzwaluwen en andere fluitende vogeltjes. <3 Ik wil er 's ochtends echt weer vaker op uit, want wat kan ik hier toch van genieten.

Ik lag deels wakker omdat ik buikpijn had, maar deels ook omdat de beoordeling van gisteren maar door mijn hoofd bleef spoken. Ik heb een 6 gehaald voor een vak waarvan ik ervan overtuigd was dat ik een 8 zou halen, en stiekem hoopte ik zelfs op een 9. Als ze me zouden hebben gevraagd wat voor cijfer ik mezelf zou geven zou ik dat ook hebben gezegd. Ze vonden mijn werk heel goed en in principe zou het ook een 8 zijn geweest, maar omdat het in feite niets met het vak te maken had en ik daar openlijk voor uitkwam is het uit eerlijkheid naar de andere studenten die zich semi wel aan de opdracht hebben gehouden een 6 geworden. Eerst was ik verontwaardigd en teleurgesteld, en toen ze vroegen of ik het er mee eens kon zijn zei ik nee. Maar nu heb ik er een tijdje over na kunnen denken en eigenlijk denk ik nu dat die 6 heel goed voor me is. Want ik ga altijd voor hoge cijfers en haal ook altijd hoge cijfers (op een stom vak na dan), en nu zie ik dat ik alsnog tevreden ben met mijn werk en met mijn keuzes ongeacht het cijfer dat erop wordt geplakt. Ik heb een 6 gehaald omdat ik heb gedaan wat ik wilde doen en er is geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft. Dat ik dat nog eens zou zeggen!

Los dus van dat het nogal matig klinkt en ik niet 'JEEEEJ IK HEB EEN ZES ' van de daken ga schreeuwen ben ik wel blij met de kritiek. Een docent zei dat ik werk maak waar je óf een hekel aan hebt óf wat je helemaal fantastisch vindt. Dat vind ik een mooi compliment, want er is niets ergers dan dingen maken die iedereen 'wel aardig' vindt. Ik wil iets teweeg brengen. En aan de andere kant realiseer ik me dat ik daarvoor heel stevig in mijn schoenen zal moeten leren staan en dat ik een hoop over me heen ga krijgen, en iets in me vindt dat heel moeilijk omdat ik ergens gewoon door iedereen aardig gevonden en gewaardeerd wil worden en ik weet dat dat niet gaat lukken. Maar dat zij zo en ik zal leren hoe ik daarmee om moet gaan. Die docent zei ook dat ik me verbaal moet leren weren. Dat is inderdaad wel echt m'n zwaktepunt, want als ik voor een groep iets moet vertellen ben ik een muisje. Ik zou wel iets willen doen om daar beter in te worden, al denk ik dat spreken ook gewoon niet echt mijn medium is. Schrijven, ik denk dat dat wel eens de juiste oplossing zou kunnen zijn.
Dinsdag was de docent ook al heel lovend; hij zei dat ik een van de weinigen ben met de 'beroepscompetenties' en dat het werk dat ik nu heb van dusdanig niveau is dat ik het zou kunnen tentoonstellen en dat hij wel wat galeries voor me wist waar ik qua werk bij zou passen. Ik ben er nu nog niet aan toe om te gaan exposeren of iets, maar eigenlijk is het wel prachtig dat een docent zoiets tegen me zegt.

Het gaat goed met me en ik ben blij met mezelf en ik doe mijn best om me daar niet schuldig over te voelen want het blijft in mijn hoofd toch steeds een beetje arrogant klinken. Maar ik bén blij, leuk, gelukkig, verliefd en getalenteerd dus dat stemmetje in m'n hoofd moet ik maar gewoon negeren.

Nog een paar dagen en dan is school voorbij. Hoera. Dan heb ik alle tijd om verliefd te zijn en te kleffen en heel veel mooie dingen te gaan doen en maken en nog veel gelukkiger te zijn.

Zo, en nu nog even een rottig verslagje eruit poepen en dan ben ik KLAAR voor dit jaar. <3

Oud 01-07-2010, 08:08
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Heksjuh: Wat irritant! Ze zeggen steeds dat het goed is om ook bij andere universiteiten vakken te volgen, dat het goed is je horizon te verbreden blabla, dan moeten ze dat natuurlijk ook wel mogelijk maken. Maar bij de studie die ik ga doen, zijn er ook vakken die je in Amsterdam kunt doen en zelfs daarbij deden ze al moeilijk, terwijl mijn studie i.s.m. Amsterdam is Maar ik zou iedereen bellen en mailen die je kunt bedenken, want soms wil de ene persoon je niet een brief geven, maar een andere vindt het geen probleem.

Citaat:
Zolang je je paspoort, medicijnen die op recept zijn en geld hebt kan je in principe alles kopen
Mja, ik heb wel wat geld, maar ik hoop toch dat ik daar ook geld kan opnemen, ik vind het ook niet zo prettig om met meer dan vijftig euro op zak te lopen...
Oud 01-07-2010, 09:19
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik heb een heerlijke wandeling aan het strand gemaakt vanochtend. Ik was om drie uur wakker en daarna lukte het me echt niet meer om in slaap te komen, dus rond vijven vond ik het mooi geweest en ben naar het strand gefietst. Heerlijk, zo in m'n eentje op blote vloeten op het strand rondstruinen. <3 En onderweg heb ik een stuk of dertien hazen gezien, vijf reigers, vier konijnen, een lepelaar, een prachtige groene specht en heel veel boerenzwaluwen en andere fluitende vogeltjes. <3 Ik wil er 's ochtends echt weer vaker op uit, want wat kan ik hier toch van genieten.

Ik lag deels wakker omdat ik buikpijn had, maar deels ook omdat de beoordeling van gisteren maar door mijn hoofd bleef spoken. Ik heb een 6 gehaald voor een vak waarvan ik ervan overtuigd was dat ik een 8 zou halen, en stiekem hoopte ik zelfs op een 9. Als ze me zouden hebben gevraagd wat voor cijfer ik mezelf zou geven zou ik dat ook hebben gezegd. Ze vonden mijn werk heel goed en in principe zou het ook een 8 zijn geweest, maar omdat het in feite niets met het vak te maken had en ik daar openlijk voor uitkwam is het uit eerlijkheid naar de andere studenten die zich semi wel aan de opdracht hebben gehouden een 6 geworden. Eerst was ik verontwaardigd en teleurgesteld, en toen ze vroegen of ik het er mee eens kon zijn zei ik nee. Maar nu heb ik er een tijdje over na kunnen denken en eigenlijk denk ik nu dat die 6 heel goed voor me is. Want ik ga altijd voor hoge cijfers en haal ook altijd hoge cijfers (op een stom vak na dan), en nu zie ik dat ik alsnog tevreden ben met mijn werk en met mijn keuzes ongeacht het cijfer dat erop wordt geplakt. Ik heb een 6 gehaald omdat ik heb gedaan wat ik wilde doen en er is geen haar op mijn hoofd die daar spijt van heeft. Dat ik dat nog eens zou zeggen!

Los dus van dat het nogal matig klinkt en ik niet 'JEEEEJ IK HEB EEN ZES ' van de daken ga schreeuwen ben ik wel blij met de kritiek. Een docent zei dat ik werk maak waar je óf een hekel aan hebt óf wat je helemaal fantastisch vindt. Dat vind ik een mooi compliment, want er is niets ergers dan dingen maken die iedereen 'wel aardig' vindt. Ik wil iets teweeg brengen. En aan de andere kant realiseer ik me dat ik daarvoor heel stevig in mijn schoenen zal moeten leren staan en dat ik een hoop over me heen ga krijgen, en iets in me vindt dat heel moeilijk omdat ik ergens gewoon door iedereen aardig gevonden en gewaardeerd wil worden en ik weet dat dat niet gaat lukken. Maar dat zij zo en ik zal leren hoe ik daarmee om moet gaan. Die docent zei ook dat ik me verbaal moet leren weren. Dat is inderdaad wel echt m'n zwaktepunt, want als ik voor een groep iets moet vertellen ben ik een muisje. Ik zou wel iets willen doen om daar beter in te worden, al denk ik dat spreken ook gewoon niet echt mijn medium is. Schrijven, ik denk dat dat wel eens de juiste oplossing zou kunnen zijn.
Dinsdag was de docent ook al heel lovend; hij zei dat ik een van de weinigen ben met de 'beroepscompetenties' en dat het werk dat ik nu heb van dusdanig niveau is dat ik het zou kunnen tentoonstellen en dat hij wel wat galeries voor me wist waar ik qua werk bij zou passen. Ik ben er nu nog niet aan toe om te gaan exposeren of iets, maar eigenlijk is het wel prachtig dat een docent zoiets tegen me zegt.

Het gaat goed met me en ik ben blij met mezelf en ik doe mijn best om me daar niet schuldig over te voelen want het blijft in mijn hoofd toch steeds een beetje arrogant klinken. Maar ik bén blij, leuk, gelukkig, verliefd en getalenteerd dus dat stemmetje in m'n hoofd moet ik maar gewoon negeren.

Nog een paar dagen en dan is school voorbij. Hoera. Dan heb ik alle tijd om verliefd te zijn en te kleffen en heel veel mooie dingen te gaan doen en maken en nog veel gelukkiger te zijn.

Zo, en nu nog even een rottig verslagje eruit poepen en dan ben ik KLAAR voor dit jaar. <3

Ik ben zo nieuwsgierig of je nog steeds op die man verliefd bent? En ik volg jou altijd een beetje op dit forum en het lijkt alsof je je heel goed ontwikkelt, in alle opzichten, en dat is heel mooi om te zien.

Oh en ik hoorde laatst van een psychologiestudent dat voor íedereen geldt dat ongeveer een derde van de mensen die je kent, jou graag mogen, een derde is niet bijzonder geïnteresseerd, en een derde mag je niet. En dat geldt voor iedereen, dus je kunt er weinig aan doen Ik vond het wel een bevrijdend idee, dat er toch altijd mensen gaan zijn die je stom vinden, daar hoef je dus ook niet je best voor te doen, dat ze je vervolgens dan wel leuk gaan vinden

OT: Hmm ik heb een vacature gevonden voor een 'vakantiebaan' die studiegerelateerd is EN IK WIL HEM HEBBEN want ik heb geldgeldgeld nodig en daarvoor wil ik niet schoonmaken of barwerk doen maar studiegerelateerd nuttig schrijfwerk doennnnn. Dus ja *solliciteert*
Oud 01-07-2010, 09:29
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat een afschuwelijke gedachte, dat een derde van de mensheid mij niet mag Was dat nu als iets troostends bedoeld, Freyja?
Oud 01-07-2010, 09:50
Verwijderd
Hahahah ja! En niet een derde van de mensheid, alleen maar een derde van de mensen die je kent Hoewel ik vermoed dat dat aantal lager is - ik denk meer dat een derde je wel mag, misschien een tiende je niet mag, en de rest /care is m.b.t. jou

Maar ja ik vind het wel troostend dat iedereen door min of meer dezelfde hoeveelheid mensen gemogen wordt, door min of meer dezelfde hoeveelheid mensen juist niet leuk gevonden wordt, en het grootste deel hen niets kan schelen. Niemand is dus echt leuker (i.e. wordt leuker gevonden) of minder leuk dan de rest van de wereld, als je het statistisch bekijkt
Oud 01-07-2010, 09:51
Verwijderd
Citaat:
Ik ben zo nieuwsgierig of je nog steeds op die man verliefd bent? En ik volg jou altijd een beetje op dit forum en het lijkt alsof je je heel goed ontwikkelt, in alle opzichten, en dat is heel mooi om te zien.

Oh en ik hoorde laatst van een psychologiestudent dat voor íedereen geldt dat ongeveer een derde van de mensen die je kent, jou graag mogen, een derde is niet bijzonder geïnteresseerd, en een derde mag je niet. En dat geldt voor iedereen, dus je kunt er weinig aan doen Ik vond het wel een bevrijdend idee, dat er toch altijd mensen gaan zijn die je stom vinden, daar hoef je dus ook niet je best voor te doen, dat ze je vervolgens dan wel leuk gaan vinden

OT: Hmm ik heb een vacature gevonden voor een 'vakantiebaan' die studiegerelateerd is EN IK WIL HEM HEBBEN want ik heb geldgeldgeld nodig en daarvoor wil ik niet schoonmaken of barwerk doen maar studiegerelateerd nuttig schrijfwerk doennnnn. Dus ja *solliciteert*
Dankjewel, leuk om te lezen. Ik ben me ook echt heel goed aan het ontwikkelen.
Op de man die je bedoelt ben ik inmiddels niet meer verliefd. Wel nog vrienden, maar voor de rest is het over. Maar Rode Panda is sinds kort mijn vriendje en op hem ben ik dus verliefd.

Grappig wat je van die psychologiestudent hebt gehoord. Vorige week viel Psychologie Magazine hier op de mat en daar stond precies hetzelfde in. Maar het is inderdaad wel een rustgevend idee dat je er weinig tot geen invloed op hebt.
Oud 01-07-2010, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Dankjewel, leuk om te lezen. Ik ben me ook echt heel goed aan het ontwikkelen.
Op de man die je bedoelt ben ik inmiddels niet meer verliefd. Wel nog vrienden, maar voor de rest is het over. Maar Rode Panda is sinds kort mijn vriendje en op hem ben ik dus verliefd.

Grappig wat je van die psychologiestudent hebt gehoord. Vorige week viel Psychologie Magazine hier op de mat en daar stond precies hetzelfde in. Maar het is inderdaad wel een rustgevend idee dat je er weinig tot geen invloed op hebt.
Haha wat een leuke combi! Daar moeten vast ook leuke samenwerkingen uit voortkomen

En hihi, misschien had die student het wel uit de Psychologie Magazine, die lezen ze natuurlijk ook
Oud 01-07-2010, 14:49
Eend
Eend is offline
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik mag naar het CIB!!!!!!!!!!

Over een paar maandjes ben ik van die irritante lui van mijn afdeling af en kom ik in een persoonlijkheden-groep en niet in een psychotische-groep.

I'm so happy

Vanavond koken
Oud 01-07-2010, 15:20
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Bedankt voor het meedenken

Ik heb toestemming nodig van de examencomissie om vakken aan de andere faculteit te gaan volgen. Volgens mijn studieadviseur, die ook lid is van de examencomissie, geeft de examencomissie nooit zulke brieven. Zij zegt omdat die brief zou betekenen dat de universiteit aan de andere universiteit voor mij moet betalen. Maar ik lees nergens dat dat ook waar is.
Ik kan het dus niet via de examencomissie spelen, omdat degene die ik daarvoor moet mailen de studieadviseur is (en nog een andere studieadviseur).
Volgens mij is dat je reinste flauwekul, want als je bij 1 universiteit eenmaal collegegeld betaald hebt kun je daar een bewijs betaald collegegeld van krijgen bij de administratie. Als je je bij een andere universiteit wilt inschrijven kun je dat daar weer inleveren en dan hoef je voor universiteit 2 geen collegegeld meer te betalen. Ik neem aan dat dat dan voor een minor bij een andere universiteit ook geldt.

Als wat jouw studieadviseur nu loopt te blaten waar zou zijn, dan zou ze je in theorie ook kunnen verbieden om een tweede studie aan een andere universiteit te doen, omdat jouw opleiding dan voor je tweede studie moet gaan betalen. Dat is toch onzin?

Als ik het goed onthouden heb zat je op de UU:

http://www.uu.nl/nl/informatie/stude...s/default.aspx

Citaat:
Ga je aan een andere instelling vakken of een opleiding volgen en heb je het collegegeld aan de UU betaald?

Vraag dan Studentenservice om een Bewijs van Betaald Collegegeld (BBC). In sommige gevallen kan het bedrag dat je al aan de Universiteit Utrecht betaald hebt, door de andere instelling in mindering worden gebracht op het bedrag dat je verschuldigd bent. Informeer hiernaar als je van plan bent om aan een andere instelling vakken te volgen
In principe betekent dat dat je bij universiteit 2 gewoon gratis onderwijs kunt volgen. Volgens mij kan dat wel ALLEEN als je bij beide instellingen het wettelijke collegegeld (dat van rond de 1600 euro) moet betalen. Maar als dat niet zo zou zijn zou jij volgens mij het verschil moeten betalen en niet jouw opleiding.....

Oud 01-07-2010, 18:17
darkfairy
darkfairy is offline
ik voel me klote.
en morgen weer werken.
we hebben wel morgenmiddag vrij hoorde ik.
dat is wel fijn dan ga ik met 2 meisjes die stage bij ons lopen.
hier naar het dorp toe enzo.
Oud 01-07-2010, 20:00
Verwijderd
@kroot: keertje meeten misschien? En trouwens, ik doe idd 2 studies, psychologie ernaast. Ik ga stoppen omdat ik 't niet meer aankan wegens ziekte (depressie met psychotische kenmerken). Dat heb ik al 2 jaar.. dus 't gaat al een tijd niet zo lekker met m'n studie. Van m'n ouders moest ik 1 studie kiezen en dat is psychologie geworden vanwege de beroepsperspectieven.

Ik heb m'n tentamen gehad! (dinsdag al) Of ik 't gehaald heb weet ik nog niet.. ik hoop 't maar. Het was wel moeilijk en vooral veel te veel.
Ik heb ook al 1 vrijstelling binnen, voor statistiek, nu nog iig 2 regelen.
En nu dus vakantie, morgen ga ik lekker zwemmen en ff voetbal kijken.
Oud 01-07-2010, 21:45
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik mag naar het CIB!!!!!!!!!!

Over een paar maandjes ben ik van die irritante lui van mijn afdeling af en kom ik in een persoonlijkheden-groep en niet in een psychotische-groep.

I'm so happy

Vanavond koken
Super meid!! Blij voor jou!!
Is dat dan een Dis groep?

Ontopic:

Laat ze please opschieten met die machtiging.. dit doet zo'n pijn. Maarja, gat tot in de zenuw
Oud 01-07-2010, 22:37
Missy1234567890
Nog geen telefoon gehad.
Ik heb misschien vakantiewerk, via het werk van m'n moeder. Ben benieuwd of ze contact gaan opnemen.

Morgen naar het strand en daarna samen met m'n vriend voetbal kijken.
Oud 02-07-2010, 09:22
Nijn*
Nijn* is offline
@ Eend: gefeliciteerd meid!

Ik heb zojuist een 5.9 voor mijn statistiektentamen gehaald!!! Dat betekent dus NOOIT meer statistiek Ben enorm blij, nu is de vakantie echt begonnen (en zonder herkansing!). Verder gisteren de eerste afspraak bij de kaakchirurg gehad, verstandskiezen links laten trekken en verrek van de pijn nu, maar ja. Voel me daarom niet echt lekker + extreem warm weer + straks werken tot vanavond laat. Maar voor de rest; 't is wel vakantie en ik hoef de komende twee maanden nergens meer over na te denken (qua leren dan )..!
Oud 02-07-2010, 09:38
Verwijderd
Dit weer maakt bijna iedereen vrolijk
Eend: gelukkig/fijn voor je
Nijn: oh ik weet hoe je je voelt Ibuprofen 600 mg bruis helpt er heel goed tegen!
Gefeliciteerd met het behalen van je tentamen

Vanmiddag voetbal kijken
Verder moet ik ook nog een cadeautje halen voor mijn vriend.
Morgen werken.
Oud 02-07-2010, 10:52
Hawahaai
Hawahaai is offline
Vakantie! Al vrees ik dat ik in de anti-stress-dip ga komen, na die stressperiode op het werk.

En wat een weer <3
Oud 02-07-2010, 11:52
darkfairy
darkfairy is offline
vanmorgen lekker gewerkt.
en de opmerkingen die een collega bewust of onbewust tegen me zei.
daar had ik het wel moeilijk mee maar toch genegeerd en later tegen iemand van de leiding gezegd.
het werk was verder gezellig
en verder nou een lekkere vrije middag.
gelukkig is het ook weekend.
Oud 02-07-2010, 13:19
Eend
Eend is offline
Citaat:
Super meid!! Blij voor jou!!
Is dat dan een Dis groep?

Ontopic:

Laat ze please opschieten met die machtiging.. dit doet zo'n pijn. Maarja, gat tot in de zenuw
DIS met borderline en andere persoonlijkheden. De andere kant is echt voor Schizofrenen en zo.

*HUGGEL* voor jou

En andere, thanks
Oud 02-07-2010, 13:21
Eend
Eend is offline
Zal wel even een filmpje van het CIB neerzetten. *gaat zoeken*
http://www.youtube.com/watch?v=BjBS8mLPN9s
Oud 02-07-2010, 15:09
Verwijderd
Vanavond diploma ophalen en horen wat de vakdocenten de 5VWO van mijn PWS presentatie vonden. Heb er zin in!!
Oud 02-07-2010, 18:14
kroot
kroot is offline
ik smelt bijna weg hier, ik denk dat ik misschien even naar het strand ga. Zou de zee lekker zijn omin te zwemmen??
Oud 02-07-2010, 18:41
Verwijderd
Citaat:
ik smelt bijna weg hier, ik denk dat ik misschien even naar het strand ga. Zou de zee lekker zijn omin te zwemmen??
ik denk het wel!
Oud 02-07-2010, 18:55
darkfairy
darkfairy is offline
ok ze zijn vanmiddag dus niet meer naar me toe gekomen.
om mee naar het dorp te gaan ze zullen wel samen zijn gegaan.
best wel lullig vind ik dat.
maar ik ben de hond even wezen uitlaten en toen naar me tante gegaan.
die aan de overkant van de straat woont en me moeder kwam daar ook heen.
en daarna ben ik met me moeder naar veghel gereden achter op haar scooter.
daar hebben we wat gegeten daarna even wezen winkelen.
toen nog even bij de oom van me moeder geweest die hier ook op de hoek woont.
en nou zijn we net thuis en nou hou ik me verder rustig vanavond.
Oud 02-07-2010, 20:33
kroot
kroot is offline
nou ik was echt net zo misselijk en ik wilde nog wel naar het strand gaan. Niet doorgegaan dus. Maar ik kan zowieso niet echt goed tegen dit weer. Druk weekend voor de boeg: zaterdag werken, 's avonds concert in Brabant, zondagochtend dirigeren in DH en daarna weer meteen racen naar Brabant voor volgende concert.
Maar misschien kan ik mijn niet naar het strand toe gaan, goedmaken door een beetje schoon te maken!
Oud 02-07-2010, 22:34
Eend
Eend is offline
Citaat:
bedankt .

ot.
vanochtend eerst naar de huisarts geweest.
ze heeft een kweekje van me been gemaakt.
de uitslag die hoor ik volgende week en dan hoor ik of ik meer dan zalf nodig heb.
en nou voel ik me behoorlijk klote.
me moeder heeft vandaag een gesprek met me begeleider van MEE.
en maatschappelijk werkster van boekel gehad.
ze willen in boekel de verantwoordelijkheid niet meer dragen.
ze zijn bang dat er een ontsteking een keer naar binnen slaat terwijl ik geen ontsteking heb.
en ze vinden dat ik mezelf zo helemaal kapot aan het maken ben daar.
die maatschappelijk werkster wou eigenlijk een crisis opvang binnen 24 uur of 48 uur.
maar dat wou me moeder niet.
en ze willen me binnekort ergens anders onderbrengen tot dat ik begeleid kan gaan wonen.
en dat ik dan niet thuis woon.
ze willen me daar niet hebben hoorde ik van me moeder.
ik voel me nou echt heel naar.
.

Wat naar voor je meis Waarom moest je moeder niks van die crisisopvang hebben? Ik bedoel...dat zou toch dé oplossing zijn? Je bent zo aan het knokken, hoe lang wilde je moeder dat dat ging duren?!

Ja, sorry hoor.. Ik heb juist ouders die het me aanbeveelden. Zo jammer dat je moeder het niet wilt. Het zal even wat ruust voor je kunnen betekenen!

*knuf*

Eend
Oud 02-07-2010, 22:56
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
Wat naar voor je meis Waarom moest je moeder niks van die crisisopvang hebben? Ik bedoel...dat zou toch dé oplossing zijn? Je bent zo aan het knokken, hoe lang wilde je moeder dat dat ging duren?!

Ja, sorry hoor.. Ik heb juist ouders die het me aanbeveelden. Zo jammer dat je moeder het niet wilt. Het zal even wat ruust voor je kunnen betekenen!

*knuf*

Eend
eend fijn dat je bij het CIB terecht kan gefeliciteerd!

me moeder wou niet dat ik zomaar ergens terecht kwam.
en dat knokken word me soms ook wel teveel.
maar daar probeer ik tegen over me ouders niks van te laten merken.
ze zijn via boekel en MEE nou voor een andere woonplek aan het kijken.
voor zo gauw mogelijk.
Oud 02-07-2010, 23:23
Eend
Eend is offline
Kom gezellig naar het CIB

Maar zo'n crisis afdeling is echt niet slecht hoor, heb d'r zelf twee jaar gezeten...
Oud 02-07-2010, 23:24
Missy1234567890
Ik heb een heerlijk dagje gehad. Ik lag vanmorgen om 9 uur al op het strand. Heb daar tot half 1 ofzo gelegen (wel veel insmeren met zonnebrand). Toen op het werk van m'n vriend met hem samen geluncht en daarna gezwommen in zwembad en daarna samen voetbal gekeken (), het leek wel alsof ik vakantie had.
Oud 02-07-2010, 23:47
Eend
Eend is offline
Tof dat je een leuke dag gehad hebt Missy1234567890!

Ik begin best bang te worden nu het CIB dichterbij komt
Oud 03-07-2010, 10:50
Verwijderd
Yes, eindelijk mijn diploma binnen! En daar moet je dan 6 jaar voor zwoegen, zo'n papiertje.
Nou alleen nog boeken inleveren, dan vakantie, introweeek en dan kan het studentenleven beginnen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten