Advertentie | |
|
![]() |
|
Micromensje: gefeliciteerd!
Ik snap niet waarom mijn universiteit zo moeilijk doet. Ik heb besloten volgend jaar vakken in Amsterdam te volgen, wat wel moet omdat ze hier gewoon geen vakken aanbieden die ik kan volgen. Ze denken echt niet mee met naar alternatieven zoeken, ik heb alles zelf uit moeten zoeken. En nu heb ik 1 brief nodig en die weigeren ze gewoon te geven. Ik ben nu echt boos en ik ben gestresst dus ik kan weinig hebben. Ik zit hier echt bijna te janken. En daarnaast heb ik nachtmerries over de toets van maandag, heb ik over een paar uur weer toets en vrijdag nog eentje en ik moet zoveel leren. Ik kan dit er echt even niet bij hebben. Als ik naar een andere universiteit kon, was ik nu echt opgestapt ![]() Edit: gelukkig mailt de studieadviseur van Amsterdam snel terug, maar ik heb die brief dus echt nodig anders kan ik daar geen vakken volgen. Moet ik weer hier naar de studieadviseur, ik kom er net vandaan. Kan ik volgende week zeker alleen daarvoor heen en weer reizen. Verdomme.
|
@ Heksjuh: wat vervelend dat je die brief niet krijgt, weet je ook waarom ze zo moeilijk doen? Misschien nog een optie om het via de examencommissie te spelen als ze écht niet mee willen werken? Ik weet niet of die brief van je opleiding moet komen of van de uni zelf, maar als het van je opleiding is, moet de examencommissie je brief en verzoek serieus nemen.
OT: volgens mij heb ik het echt verknald, was mega moeilijk. Nu wachten op het telefoontje. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Congratsies micromensje, je verdient het!
Weet je al wat je hierna wil gaan doen? Heksju, wat ongelovelijk kut dat ze %^%^%%$belangrijke brief niet willen geven. Wat is daar in godsnaam de achterliggende reden van. Dat snap ik dus ook echt niet. Gewoon met je adviseur blijven contacten. OT: wat is *knip* nou precies? Vertel het me nou alstjeblieft. Ik moet verder gaan, ik moet sterker worden dus heb ik besloten mindfulness te gaan volgen. Misschien wil ik een weerbaarheids traing gaan volgen (kan dat anoniem?) om beter te kunnen reageren. Ik wil heel graag wat zekerder van mezelf worden en het eerste zetje heb ik al gedaan door te accepteren en te ondervinden dat ik hier last van heb. Momenteel gebruik ik medicatie tegen ADHD om rustiger en een betere concentratie te gebruiken, alleen merk ik dat ik hier af en toe een leeg gevoel van krijg. Dit ga ik aangeven in het volgende gesprek met de gene die daar over gaat. |
![]() |
|
Verwijderd
|
@heksjuh maar op zo'n brief heb je toch recht op lijkt me?
Wat is de reden erachter dat ze zo moeilijk doen? Hopelijk kun je snel beginnen met die nieuwe vakken. @missy misschien valt het mee ![]() OT: Ik heb gewoon 2uur lang mijn schoonmoeder zitten helpen met de computer ![]() Jeetje ze wist er echt niks van af ![]() Wel benauwd weer. Seroquel stoppen tot nu toe gaat wel redelijk. Alleen heb ik nergens zin in ![]() Laat ook allemaal maar even ![]() Laatst gewijzigd op 30-06-2010 om 20:26. |
![]() |
|
Dat weet je toch niet, of ze recht heeft op die brief, of staat er ergens wat voor brief het is?
![]() OT: Ik ben bang dat ik allemaal dingen vergeet mee te nemen op vakantie, tegelijkertijd bedenk ik zo veel dingen dat ik bang ben dat ik dat allemaal nooit mee kan krijgen ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 30-06-2010 om 20:27. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het was ook meer een vraag zovan, weet je of je er recht op hebt, op die brief ![]() |
![]() |
||
Bedankt voor het meedenken
![]() Citaat:
Ik kan het dus niet via de examencomissie spelen, omdat degene die ik daarvoor moet mailen de studieadviseur is (en nog een andere studieadviseur). Ik snap ook echt niet waarom ze zo moeilijk doen. Mijn zus heeft ook bijvakken gevolgd in Amsterdam en bij haar was het allemaal zo geregeld. Maar mijn faculteit moet weer dwarsliggen. Ze hebben het ook slecht geregeld. Ik moet keuzevakken doen de eerste periode, die biedt de faculteit niet aan dus moet ik naar andere faculteit. Heb ik iets gevonden waar ik wel wordt toegelaten, want dat is ook niet makkelijk, krijg ik niet de toestemming die ik nodig heb (terwijl ze me wel zeggen dat ik daar vakken mag volgen en die studiepunten ook meetellen, dus eigenlijk heb ik wel mondelinge toestemming). Over het recht hebben op die brief: ik neem aan dat ik recht op heb. Ik zou niet weten waarom niet. Ik vind op internet ook dat het op andere universiteiten gebruikelijk is om zo'n brief te vragen. Wat moet ik dan doen de eerste paar maanden? Ik heb dan sowieso vijf/zes maanden studievertraging. Ik heb een kamer waar ik huur moet betalen. Dus overmogen begint mijn vakantie van een half jaar (met waarschijnlijk een onderbreking over drie weken om te leren voor mijn herkansingen).
||
Citaat:
![]()
|
@Heksjuh: wat vervelend dat je faculteit niet meewerkt. Ik heb dit jaar ook bijvakken gevolgd in amsterdam (studeer in groningen) en dat was vrij snel geregeld. In mijn geval moest de coordinator van mijn masteropleiding toestemming geven, omdat die ook degene is die je programma goed moet keuren aan het eind van de rit. Ze antwoordde nooit op haar mail dus op en gegeven moment ben ik iedere dag bij haar kamer langsgegaan tot ik haar een keer tegenkwam. toen was het binnen een dag geregeld. Ik weet niet hoe groot jouw opleiding is, maar misschien is dat een idee?
OT: Ik wil vakantie en rust in mijn hoofd, maar beide dingen zijn op dit moment niet echt mogelijk.. Ik blijf maar deadlines en afspraken erbij krijgen en over 15 dagen ga ik al naar een summerschool in het buitenland....
|
![]() |
tralala tentamen van vandaag gehaald!! Ik kon echt hele rijen opdreunen over de fases van Debussy, over de 3 fases van de Nederlanden en dat vroeg ie allemaal niet!! Gaat ie over een of andere onbekende Amerikaan die blijkbaar belangrijke filmmuziek had gecomponeerd is vragen!! Maar ik heb hem lekker toch. Op het einde zat ik nog met een jongen en hij was al tentamens aan het nakijken van mensen die al weg waren, dus vroeg ik of hij die van mij ook even na kon kijken, dan wist ik of ik in de vakantie nog wat te doen had. En ik kreeg niet eens bonuspunten omdat ik bijna als enige de eerste luistervraag goed had en er ook nog bij had geschreven welk stuk
![]() Voor de rest is het hier snikheet in mijn kamer en moet ik morgen vroeg opstaan: mijn begeleider komt namelijk nog voor mijn werk langs. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hm, ik heb een heerlijke wandeling aan het strand gemaakt vanochtend.
![]() Ik lag deels wakker omdat ik buikpijn had, maar deels ook omdat de beoordeling van gisteren maar door mijn hoofd bleef spoken. Ik heb een 6 gehaald voor een vak waarvan ik ervan overtuigd was dat ik een 8 zou halen, en stiekem hoopte ik zelfs op een 9. Als ze me zouden hebben gevraagd wat voor cijfer ik mezelf zou geven zou ik dat ook hebben gezegd. Ze vonden mijn werk heel goed en in principe zou het ook een 8 zijn geweest, maar omdat het in feite niets met het vak te maken had en ik daar openlijk voor uitkwam is het uit eerlijkheid naar de andere studenten die zich semi wel aan de opdracht hebben gehouden een 6 geworden. Eerst was ik verontwaardigd en teleurgesteld, en toen ze vroegen of ik het er mee eens kon zijn zei ik nee. ![]() ![]() Los dus van dat het nogal matig klinkt en ik niet 'JEEEEJ IK HEB EEN ZES ![]() ![]() Dinsdag was de docent ook al heel lovend; hij zei dat ik een van de weinigen ben met de 'beroepscompetenties' en dat het werk dat ik nu heb van dusdanig niveau is dat ik het zou kunnen tentoonstellen en dat hij wel wat galeries voor me wist waar ik qua werk bij zou passen. Ik ben er nu nog niet aan toe om te gaan exposeren of iets, maar eigenlijk is het wel prachtig dat een docent zoiets tegen me zegt. ![]() Het gaat goed met me en ik ben blij met mezelf en ik doe mijn best om me daar niet schuldig over te voelen want het blijft in mijn hoofd toch steeds een beetje arrogant klinken. ![]() ![]() Nog een paar dagen en dan is school voorbij. Hoera. Dan heb ik alle tijd om verliefd te zijn en te kleffen en heel veel mooie dingen te gaan doen en maken en nog veel gelukkiger te zijn. ![]() Zo, en nu nog even een rottig verslagje eruit poepen en dan ben ik KLAAR voor dit jaar. <3 ![]() |
![]() |
||
@Heksjuh: Wat irritant! Ze zeggen steeds dat het goed is om ook bij andere universiteiten vakken te volgen, dat het goed is je horizon te verbreden blabla, dan moeten ze dat natuurlijk ook wel mogelijk maken. Maar bij de studie die ik ga doen, zijn er ook vakken die je in Amsterdam kunt doen en zelfs daarbij deden ze al moeilijk, terwijl mijn studie i.s.m. Amsterdam is
![]() Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Oh en ik hoorde laatst van een psychologiestudent dat voor íedereen geldt dat ongeveer een derde van de mensen die je kent, jou graag mogen, een derde is niet bijzonder geïnteresseerd, en een derde mag je niet. En dat geldt voor iedereen, dus je kunt er weinig aan doen ![]() ![]() OT: Hmm ik heb een vacature gevonden voor een 'vakantiebaan' die studiegerelateerd is EN IK WIL HEM HEBBEN want ik heb geldgeldgeld nodig en daarvoor wil ik niet schoonmaken of barwerk doen maar studiegerelateerd nuttig schrijfwerk doennnnn. Dus ja *solliciteert* |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hahahah ja! En niet een derde van de mensheid, alleen maar een derde van de mensen die je kent
![]() ![]() Maar ja ik vind het wel troostend dat iedereen door min of meer dezelfde hoeveelheid mensen gemogen wordt, door min of meer dezelfde hoeveelheid mensen juist niet leuk gevonden wordt, en het grootste deel hen niets kan schelen. Niemand is dus echt leuker (i.e. wordt leuker gevonden) of minder leuk dan de rest van de wereld, als je het statistisch bekijkt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Op de man die je bedoelt ben ik inmiddels niet meer verliefd. Wel nog vrienden, maar voor de rest is het over. Maar Rode Panda is sinds kort mijn vriendje en op hem ben ik dus verliefd. ![]() ![]() Grappig wat je van die psychologiestudent hebt gehoord. Vorige week viel Psychologie Magazine hier op de mat en daar stond precies hetzelfde in. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En hihi, misschien had die student het wel uit de Psychologie Magazine, die lezen ze natuurlijk ook ![]() |
![]() |
|
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, ik mag naar het CIB!!!!!!!!!!
Over een paar maandjes ben ik van die irritante lui van mijn afdeling af en kom ik in een persoonlijkheden-groep en niet in een psychotische-groep. I'm so happy ![]() Vanavond koken ![]()
|||
Citaat:
Als wat jouw studieadviseur nu loopt te blaten waar zou zijn, dan zou ze je in theorie ook kunnen verbieden om een tweede studie aan een andere universiteit te doen, omdat jouw opleiding dan voor je tweede studie moet gaan betalen. Dat is toch onzin? Als ik het goed onthouden heb zat je op de UU: http://www.uu.nl/nl/informatie/stude...s/default.aspx Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
@kroot: keertje meeten misschien?
![]() Ik heb m'n tentamen gehad! (dinsdag al) Of ik 't gehaald heb weet ik nog niet.. ik hoop 't maar. Het was wel moeilijk en vooral veel te veel. Ik heb ook al 1 vrijstelling binnen, voor statistiek, nu nog iig 2 regelen. En nu dus vakantie, morgen ga ik lekker zwemmen en ff voetbal kijken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Is dat dan een Dis groep? Ontopic: Laat ze please opschieten met die machtiging.. dit doet zo'n pijn. Maarja, gat tot in de zenuw ![]()
|
@ Eend: gefeliciteerd meid!
Ik heb zojuist een 5.9 voor mijn statistiektentamen gehaald!!! Dat betekent dus NOOIT meer statistiek ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Dit weer maakt bijna iedereen vrolijk
![]() Eend: gelukkig/fijn voor je ![]() Nijn: oh ik weet hoe je je voelt ![]() Gefeliciteerd met het behalen van je tentamen ![]() Vanmiddag voetbal kijken ![]() Verder moet ik ook nog een cadeautje halen voor mijn vriend. Morgen werken. |
![]() |
|
vanmorgen lekker gewerkt.
en de opmerkingen die een collega bewust of onbewust tegen me zei. daar had ik het wel moeilijk mee maar toch genegeerd en later tegen iemand van de leiding gezegd. het werk was verder gezellig en verder nou een lekkere vrije middag. gelukkig is het ook weekend.
||
Citaat:
*HUGGEL* voor jou ![]() En andere, thanks ![]()
|
Zal wel even een filmpje van het CIB neerzetten. *gaat zoeken*
http://www.youtube.com/watch?v=BjBS8mLPN9s
|
ok ze zijn vanmiddag dus niet meer naar me toe gekomen.
om mee naar het dorp te gaan ze zullen wel samen zijn gegaan. best wel lullig vind ik dat. maar ik ben de hond even wezen uitlaten en toen naar me tante gegaan. die aan de overkant van de straat woont en me moeder kwam daar ook heen. en daarna ben ik met me moeder naar veghel gereden achter op haar scooter. daar hebben we wat gegeten daarna even wezen winkelen. toen nog even bij de oom van me moeder geweest die hier ook op de hoek woont. en nou zijn we net thuis en nou hou ik me verder rustig vanavond.
|
![]() |
nou ik was echt net zo misselijk en ik wilde nog wel naar het strand gaan. Niet doorgegaan dus. Maar ik kan zowieso niet echt goed tegen dit weer. Druk weekend voor de boeg: zaterdag werken, 's avonds concert in Brabant, zondagochtend dirigeren in DH en daarna weer meteen racen naar Brabant voor volgende concert.
Maar misschien kan ik mijn niet naar het strand toe gaan, goedmaken door een beetje schoon te maken! |
![]() |
||
Citaat:
Wat naar voor je meis ![]() Ja, sorry hoor.. Ik heb juist ouders die het me aanbeveelden. Zo jammer dat je moeder het niet wilt. Het zal even wat ruust voor je kunnen betekenen! *knuf* Eend
||
Citaat:
me moeder wou niet dat ik zomaar ergens terecht kwam. en dat knokken word me soms ook wel teveel. maar daar probeer ik tegen over me ouders niks van te laten merken. ze zijn via boekel en MEE nou voor een andere woonplek aan het kijken. voor zo gauw mogelijk.
|
Ik heb een heerlijk dagje gehad. Ik lag vanmorgen om 9 uur al op het strand. Heb daar tot half 1 ofzo gelegen (wel veel insmeren met zonnebrand). Toen op het werk van m'n vriend met hem samen geluncht en daarna gezwommen in zwembad en daarna samen voetbal gekeken (
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ctrl + V Topic #66 Retro*Love | 500 | 19-04-2007 10:19 |