Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2010, 20:02
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

nou het is iig goed om te weten dat we nu een slechterik te pakken hebben
Euh... Hoe weet je dat?

Ik bedoel: hoe weet je dat we Geel te pakken hebben? Tis gelijkspel en we weten de uitslag nog niet (of jij wel?)
Oud 01-07-2010, 20:02
Verwijderd
Citaat:
Euh... Hoe weet je dat?
Dit is echt de meest klassieke verradertruc die er bestaat, hij stamt uit de tijd dat je nog ferrader schreef.
Oud 01-07-2010, 20:03
Geel
Geel is offline
Citaat:
Je hebt het pas gemeld nadat je wist dat het gelijk was. En natuurlijk had je het wel in het topic kunnen melden, dat is echt 10 seconde extra werk. Aangezien je toch het topic moest openen om de stand te bekijken was het een kleine extra moeite.

nou het is iig goed om te weten dat we nu een slechterik te pakken hebben
Je laat weer eens zien dat je wanhopig vast bijt in alles wat je kunt vinden!
Toen ik mijn stem doorgaf was het niet gelijkspel.
Oud 01-07-2010, 20:03
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Dit is echt de meest klassieke verradertruc die er bestaat, hij stamt uit de tijd dat je nog ferrader schreef.
zie mijn edit
Oud 01-07-2010, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Je laat weer eens zien dat je wanhopig vast bijt in alles wat je kunt vinden!
Toen ik mijn stem doorgaf was het niet gelijkspel.
Je gaf je stem hier pas door nadat het gelijkspel was.
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik doe wel even alsof ik een verrader ben die zich dom voordoet. Wil jij dan uitleggen wat voor truc het is?
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Edit: Absinthe, zou je dan de uitslag eerder kunnen posten dan het verhaal, of doe je daar niet aan?
Het is niet zo dat het verhaal nog niet geschreven is, het is zo dat de uitslag misschien pas zou komen (de pm terug van de wolven, met hun keuze) als ik al weg was. Maar die uitslag heb ik inmiddels, heb mezelf een extra half uurtje gegund en ga nog even de dood schrijven. Dan komt de uitslag!
Verwijderd
Citaat:
Euh... Hoe weet je dat?

Ik bedoel: hoe weet je dat we Geel te pakken hebben? Tis gelijkspel en we weten de uitslag nog niet (of jij wel?)
Ik bedoel dat we dus nu iig van 1 iemand weten dat hij slecht is.
Oud 01-07-2010, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Ik doe wel even alsof ik een verrader ben die zich dom voordoet. Wil jij dan uitleggen wat voor truc het is?
Ja je manipuleert nu de stemlijstjes, zodat de waarde hiervan af neemt.
Oud 01-07-2010, 20:06
Geel
Geel is offline
Citaat:
Je gaf je stem hier pas door nadat het gelijkspel was.
Ah, op die fiets. Ik dacht dat je zei dat ik m'n stem doorgaf aan de spelleider toen het gelijkspel was.

Ja, dat klopt, maar dat is zoals ik zeg omdat het niet eerder kon.
Oud 01-07-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Ah, op die fiets. Ik dacht dat je zei dat ik m'n stem doorgaf aan de spelleider toen het gelijkspel was.

Ja, dat klopt, maar dat is zoals ik zeg omdat het niet eerder kon.
Onzin, als je hier kon kijken wat de stand was en dan ook nog pm'en had je makkelijk even 5 seconden kunnen posten
Oud 01-07-2010, 20:07
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ja je manipuleert nu de stemlijstjes, zodat de waarde hiervan af neemt.
Had ik al gezegt dat je je vastbijt in alles wat je maar vinden kunt?

Hoe manipuleer ik die stemlijstjes dan? Ik heb toch gezegd op wie ik gestemd heb. Het is niet alsof je iets aan die stemlijstjes hebt vòòrdat de uitslag er is.
Oud 01-07-2010, 20:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Euh... Hoe weet je dat?

Citaat:
Onzin, als je hier kon kijken wat de stand was en dan ook nog pm'en had je makkelijk even 5 seconden kunnen posten
Hier ben ik het mee eens.
Oud 01-07-2010, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Had ik al gezegt dat je je vastbijt in alles wat je maar vinden kunt?

Hoe manipuleer ik die stemlijstjes dan? Ik heb toch gezegd op wie ik gestemd heb. Het is niet alsof je iets aan die stemlijstjes hebt vòòrdat de uitslag er is.
Jawel je had de stemlijstjes wel voordat de uitslag er was. Want je hebt pas na de uitslag vertelt op wie je stemde en we weten dus niet of je dat echt hebt gedaan of dat je dat nu zegt omdat het gelijkspel is.
Oud 01-07-2010, 20:13
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ik moet helaas zeggen dat ik vergeten ben te stemmen. Ik moest werken tot 18:00, waarna ik met mijn moeder uit eten ging. Ben nu doodop en ga eerst even een uurtje ofzo pitten en lees daarna alles door.
Oud 01-07-2010, 20:13
Spelleider
Spelleider is offline
Hoofdstuk 8 – Special guest star: Eye of Sauron (EoS)

Rrrrrring, ging de telefoon van M.A.B.Z.G. De Hond. En nog een keer, en nog een derde keer. Toen nam hij op. Uit een recente peiling bleek dat het merendeel (29%) van de Nederlanders de telefoon opnam na drie keer overgaan. 16% nam op na twee keer overgaan, 19% zat al met de telefoon in de handen en nam dus na één of minder keren overgaan op, 14% nam op na vier keer overgaan, 8% nam überhaupt nooit een telefoon op en de overige 14% 'wist niet'. De Hond hoorde duidelijk bij de middenmoot.
Aan de andere kant van de lijn hoorde hij de zachte zwoele stem van Fizzletje Thieme. Hoewel zij het in de peilingen niet erg goed deed, ook ná de verkiezingen niet, was M.A.B.Z.G. De Hond altijd erg van haar gecharmeerd. Helaas bleek uit praktisch alle peilingen dat hij niet de enige man in Nederland was die wel eens een beschuitje (48%), een groentekroket uit de muur (20%), gevulde koek (14%), broodje falafel (12%), tofuburger (4%) of scharrelei (2%) wilde eten. Fizzletje Thieme stond met stip bovenaan op de Nederlandse Mokkel-Ranglijst.
Terwijl al deze peilingen door het hoofd van De Hond spookten, was Fizzletje Thieme al even aan het woord. De Hond probeerde te focussen en te luisteren naar haar betoog over koetjes en kalfjes en bloemetjes en bijtjes. Fizzletje belde hem om te vragen of hij bij het Nederlandse volk zou willen peilen welk dier men het liefst aan de macht zou zien; het paard, de ezel, het varken of de ringstaartmaki. M.A.B.Z.G. De Hond kon een lachje niet onderdrukken. Hij begreep maar weer eens waaróm die lieve Fizzle zo laag in de peilingen stond...
'Kom straks anders even bij me op de kruidenthee', zei Fizzletje Thieme. 'De dieren staan te trappelen om meneer De Hond eens te ontmoeten. Vooral Fikkie blaft van ongeduld...'

Ding dong, ging de deurbel bij André Moz Rouvoet thuis. Hij hees zichzelf en zijn zwangere kussenbuik de bank uit en liep naar zijn doorzichtige voordeur. De grote en brede gestalte aan de andere kant van de deur nam al het licht weg en maakte dat André Moz Rouvoet even moest zoeken naar de klink. Voor de deur stond zijn grote vijandin Rita Lorelei Verdonk. 'Dag lieve Mozzie, wat zie je er charmant uit! Ik dacht dat jij niet zo van het homohuwelijk was?' zei Rita Lorelei grijnzend, wijzend naar zijn dikke buik. 'Nee, ik zwanger mee', verklaarde Moz. 'Met mijn vrouw. We stichten een gezin, zie je. Het gezin is namelijk de hoeksteen van de samenleving en daar zou jij nog wel wat van kunnen leren!'
'Het gezin de hoeksteen van de samenleving? Ik dacht dat de regering de hoeksteen van de samenleving was! Of heb ik dat al die tijd helemaal verkeerd begrepen?' lachte Rita Lorelei. 'Luister lieve Mozzie, ik weet dat jij met je vorige regering natuurlijk nogal gefaald hebt, maar ik vind dat zeker jij een nieuwe kans verdiend. Ik wil je vragen om mee te gaan naar het paleis en Queasy-trix een cadeau aan te bieden; een nieuwe kamerplant. Dan zal ik ervoor zorgen dat jij daarna bij haar mag aanschuiven voor de formatie!'
Terwijl André Moz Rouvoet hier even over nadacht, hoorde Rita Lorelei achter zich een tweetal Marokkaanse jongetjes fluisteren: 'Heee, poppetje, hee schatje!'
'Oh!' riep Rita verontwaardigd. 'Hoorde je dat? Dat maken wij vrouwen dus echt iedere dag mee!'
André Moz Rouvoet keek naar Rita Lorelei en grinnikte. 'Weet u dat heel zeker?' lachte hij. Ze keek hem vernietigend aan.
'Sorry,' zei hij. 'Sorry, dat had ik niet moeten zeggen. Ik ga met u mee om het goed te maken. Wanneer vertrekken we?'
'Nu!' zei Rita Lorelei enthousiast.
Even later liepen ze gearmd naar het paleis. Little Angela slaakte een zwaar doorrookte Duitse gil van opluchting toen ze Rita's smsje ontving: 'Liebe liebe Little Angela mit die Big Boobies. Es ist gelukt! Die meneertje Rouvoet habe ich umgepraat. Gut hè? Wir sind nu op weg naar het Paleis! Tsjuus!'

VRIJHEID! Volkert van der EoS zette zijn eerste voet buiten de muren van zijn gevangenis en genoot meteen met volle teugen. Het had nogal wat voeten in de aarden gehad, maar het was hem gelukt; hij was ontsnapt! Hij bedankte zijn beste vriend boven hem voor alle moed die hij hem had ingesproken. 'Soija! Soija Fortuyn! Het is gelukt hoor! Ik ben vrij! Dankjewel nog voor al je hulp en ehh.. sorry nog maar een keer hè!'
'Sjonge jonge, hoe vaak wil je je daar nog voor verontschuldigen?' lachte de geest van Soija Fortuyn. 'Ik zit hier prima hoor! Ik ben je dankbaar dat je me vermoord hebt, anders was ik in dat zooitje ongeregeld terecht gekomen. Nou, mij niet gezien! Maar goed, ik ga je natuurlijk wel keihard misbruiken als je me hierboven komt vergezellen. Je bent echt een lekker kereltje, zeker met dat zwarte balkje voor je gezicht! Ik hou wel van bad boys, mjumjum'.
Volkert van der EoS giechelde zenuwachtig. 'Nou, ehh... als je het niet heel erg vindt, ga ik eerst nog even van m'n vrijheid genieten! Om te beginnen ga ik maar eens bij Femke snoopy Halsema langs. Die heeft me destijds gedumpt, omdat ik te radicaal was ofzo. Maar tegenwoordig is ze niet meer zo kritisch. Die neukt alles wat los en vast zit, links of rechts, het maakt haar niets uit!'
Soija's bulderende lach klonk door het dal. 'Is goed jochie! Ga jij maar fijn spelen!'
En daar ging Volkert van der EoS, de wijde wereld in...

M.A.B.Z.G. De Hond had inmiddels het huis van Fizzletje Thieme bereikt. Hij belde aan, maar er werd niet opengedaan. Omdat Fizzletje Thieme op een boerderij woonde, kon De Hond om het huis heen lopen en langs de stallen de achterdeur bereiken. Meteen kwam er een poedel naar hem toe gerend, die tegen hem aan begon te rijden. M.A.B.Z.G. De Hond schopte hem weg. 'Fizzle! Fiiiiizzlleeee! Fizzletje Thieme!' riep hij door het huis, maar er kwam geen reactie. M.A.B.Z.G. doorzocht het huis en ging daarna naar de stallen. Daar trof hij de arme Fizzletje Thieme aan. Ze lag onder een koe. 'Zeg tegen Berta', fluisterde ze zachtjes, 'dat ik niet meer boos ben...' Toen blies ze haar laatste adem uit. De koe bovenop haar loeide.

In het paleis was U. Geel Rosenthal zo langzamerhand de wanhoop nabij. Die politici bij elkaar, het was al één groot carnaval hier! Queasy-trix was weer redelijk bij kennis, maar ze had Martino Emile Roemer inmiddels de deur gewezen. Haar zoon Wim-Biertank-Lex en zijn maatje Alexsarah Pechtold zorgden voor voldoende drank in het kamertje, Femke snoopy Halsema probeerde de twee bierdrinkers wanhopig te versieren en WolterM was sinds de dood van Lotwheezle nergens meer te bekennen. Wat deed hij eigenlijk hier?
Hij besloot er zelf dan ook maar een feestje van te maken door mee te gaan bier drinken. Hij bleek nog beter dan de twee corpsballen, die toch wel zo'n kratje per dag dronken. Al snel was U. Geel Rosenthal veranderd in een lallende mafkees. Er was niets meer van de stijve sufkop over. Sann en Absinthe draaiden overuren met het schoonmaken van de wc, want het mikken lukte hem niet meer goed. Toen hij na een kratje of twee weer naar het toilet moest, maar inmiddels écht de weg kwijt was, opende hij per ongeluk de verkeerde deur; de deur naar het balkon. Zingend stortte U. Geel Rosenthal te pletter.

-------------------------------
Dott heeft fizzle-fluffy, een onschuldige dorpeling, neergeschoten. Helaas....
En verder is Geel van ons heen gegaan. Hij was de tovenaar.
Het gaat nog niet zo best voor de dorpelingen. En morgen mogen de wolven weer eten, vóór 20.30 uur graag.

Succes!

Liefs,
sann en Absinthe

1) Lorelei
2) wheezle (dorpeling)
3) Queasy
4) WolterB
5) Little Phoebe
6) Dott (jager)
7) Femic (dorpeling)
8) Archont (evilziener)
9) Abzg
10) snoopy
11) Geel (tovenaar)
12) fizzle-fluffy (dorpeling)
13) Martiño
14) Biertank 52
15) Wammus
16) Sarah
17) moz
18) Lucky Luciano
19) testout.com (dorpeling)
20) Severus
21) kopmuntkip (dorpeling)

blauw is opgehangen
rood is opgegeten
roze is gestorven uit liefdesverdriet
groen is neergeschoten door de jager
Oud 01-07-2010, 20:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh nee, wat erg stom dat hij zichzelf zo in de picture heeft gezet blijkbaar wisten de wolven meer dan wij.
En fizzle, vraag me af waarom Dott haar juist gekozen heeft.
Oud 01-07-2010, 20:16
Verwijderd
o, in dit geval kunnen we er redelijkerwijs vanuit gaan dat geel wel zijn stem heeft veranderd.
Dan lijkt het me evident dat abzg een wolf is, aangezien het er zo dik bovenop lag dat geel nu de verrader was geweest, was het tactischer om abzg op te laten hangen.
Oud 01-07-2010, 20:25
Geel
Geel is offline
Ik had zo gehoopt dat ik gespaard zou blijven!

Nou ja, ik heb gezegd wat ik wilde zeggen. Als iemand nog waarde hecht aan mijn woorden, lees ze dan goed door!

Ik wil me verontschuldigen dat ik zo'n lamme tovenaar ben geweest. Ik heb niet één keer goed gemikt met m'n verdomde toverstaf en heb zelfs door mijn voorgevoel te negeren iemand zowat om zeep geholpen!

Succes dorpelingen!
Oud 01-07-2010, 20:55
Verwijderd
Jeetje dit meen je niet
Oh dit is zo stom.

dammmm
Oud 01-07-2010, 20:59
snoopy
snoopy is offline
Ai En dan ook nog een dorpeling...

Sta op zich niet te kijken van Dott's keuze, ze had al aangegeven dat ze fizzle verdacht vond.

Wel ben ik heel benieuwd waarom de wolven voor Geel hebben gekozen. Zouden ze weten dat hij de tovenaar was? Ik moet zeggen dat het bij mij niet opgekomen was dat hij tovenaar was, hoewel ik hem dus niet verdacht vond. Toch typisch dat zoveel mensen dat dus wél vonden...
Oud 01-07-2010, 21:05
Verwijderd
Citaat:
Lol, je pretendeert de ziener te zijn maar je laat tegelijkertijd juist zien dat je die niét bent. Je zegt dat Snoopy een slechterik is (dat kan wolf, verrader, evil-ziener of heks zijn), waarmee je dus impliceert dat je haar functie hebt opgevraagd - maar je zegt: "Oh, nu weet ik het, je hebt natuurlijk een geliefde", waarmee je weer impliceert dat je bij het opvragen van haar functie niet te horen hebt gekregen of ze nu een geliefde was of niet (terwijl de Spelleider nog zo had gezegd dat zowel de ziener als de evil-ziener bij het opvragen van de functie ook te horen krijgen of iemand een geliefde is of niet). :')
Huh ik snap dit niet, want als abzg de ziener is dan krijgt ze dus de functie van de persoon te horen dus bv. wolf, en geliefde. Maar ze krijgt niet de andere geliefde te horen.
Dus ze impliceert niks.

Snoopy, severus, LL hou ik in de gaten. Lees morgen bij
Oud 01-07-2010, 21:11
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Huh ik snap dit niet, want als abzg de ziener is dan krijgt ze dus de functie van de persoon te horen dus bv. wolf, en geliefde. Maar ze krijgt niet de andere geliefde te horen.
Dus ze impliceert niks.

Snoopy, severus, LL hou ik in de gaten. Lees morgen bij
He? Als ze mij heeft opgevraagd (wat ze impliceert, aangezien ze zegt: 'snoopy is een wolf, let op mijn woorden') dan weet ze toch of ik geliefde ben of niet? Als ze mij niét heeft opgevraagd, maar iemand anders die dus geliefde blijkt te zijn vind ik het wel heel bizar dat ze er zomaar vanuit gaat dat ik wolf én geliefde ben.

Moet zeggen dat ik het wel een eer zou vinden als de ziener mij heeft opgevraagd al helemaal aan het begin van het spel
Oud 01-07-2010, 21:21
Verwijderd
Citaat:
He? Als ze mij heeft opgevraagd (wat ze impliceert, aangezien ze zegt: 'snoopy is een wolf, let op mijn woorden') dan weet ze toch of ik geliefde ben of niet? Als ze mij niét heeft opgevraagd, maar iemand anders die dus geliefde blijkt te zijn vind ik het wel heel bizar dat ze er zomaar vanuit gaat dat ik wolf én geliefde ben.

Moet zeggen dat ik het wel een eer zou vinden als de ziener mij heeft opgevraagd al helemaal aan het begin van het spel
Ja dat zeg ik toch? Als ze jou opgevraagd heeft weet ze dat jij bv geliefde bent en wolf, maar ze weet niet wie jou mede geliefde is.
Oud 01-07-2010, 21:22
snoopy
snoopy is offline
Ja, maar Abzg zei: 'ah, ik weet het al... je hebt natuurlijk een geliefde' waarmee ze impliceert dat ze het niet zeker weet, maar dat ze het zojuist bedacht heeft. Wat natuurlijk niet kan als ze mij heeft opgevraagd.
Oud 01-07-2010, 21:25
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar Abzg zei: 'ah, ik weet het al... je hebt natuurlijk een geliefde' waarmee ze impliceert dat ze het niet zeker weet, maar dat ze het zojuist bedacht heeft. Wat natuurlijk niet kan als ze mij heeft opgevraagd.
Ja omdat het anders misschien té veel opvalt dat ze ziener is?
Oud 01-07-2010, 21:25
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Snoopy, je hebt het slim gespeeld.. Heel slim. Ik weet al waarom je nu ineens wél durfte te stemmen, je hebt natuurlijk een geliefde, die jou stem kan overnemen.
Dit klinkt toch echt alsof ze het net bedacht heeft.

Vind het trouwens ook heel storend dat ze geen enkele keer reageert op m'n reacties. Ze vraagt me iets, ik geef antwoord en ik krijg een roloog. Dat vind ik toch niet echt lijken op een ziener die zeker is van haar zaak?

Sowieso vind ik het frappant: ze kan 3 mensen hebben opgevraagd, dat zouden dan Geel, Severus en ik zijn geweest. Maar ze is over veel meer mensen érg stellig.
Oud 01-07-2010, 21:26
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Ja omdat het anders misschien té veel opvalt dat ze ziener is?
Ja hoor... Dat wilde ze echt graag geheim houden... Kom op zeg, als je zegt: 'snoopy is een wolf, let op mijn woorden!' dan wil je in elk geval dat de mensen geloven dat je ziener bent. Of dat nou slim is of niet.

edit: ik ga naar bed *gaapt*
Oud 01-07-2010, 21:30
Lorelei
Lorelei is offline
Het spijt me dat ik dit zeg, Geel, maar wat ontzettend dom gespeeld

En eh.. ja, dit is dus lullig. Ok, ik ga morgen het topic opnieuw doornemen met deze informatie. *zucht* Ik dacht echt dat we nu in ieder geval de verrader te pakken hadden
Oud 01-07-2010, 23:19
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
YAY ik zit in het verhaal
tyvm spelleiders
Oud 01-07-2010, 23:42
Verwijderd
Even een eerste analyse van de stemlijst

Geel
Wammus
Severus
Lorelei
Queasy
Snoopy

Little Phoebe
Snoopy

Snoopy
Abzg

Severus
WolterB

Abzg
Lucky Luciano
Martiño
Moz
Sarah
Little Phoebe

Geel+

Queasy
Fizzle-fluffy
Geel
Abzg

- Abzg heeft 1 stem meer, maar het was toch gelijkspel. Ergo in de lijst met Abzg zit minstens 1 wolf.
- De wolven hadden niet gerekend op de stem van Geel. Daarom zou het logisch zijn als zij het of gelijkspel lieten worden, door in beide rijtjes 1 wolf te hebben.
Dat maakt het logisch dat er in het rijtje van Geel ook een wolf zit. Dat zou betekenen dat in het lijstje van Abzg 2 wolven zitten. Daarnaast verwacht ik ook nog eens stem van een wolf op een niet belangrijk persoon en eigenlijk is WolterB de enige die dan in aanmerking komt.

Potentiele wolven die hun stem hebben gewijzigd zijn snoopy en abzg.
Abzg stemt uit lijfsbehoud op Quesy en niet op Geel, wat logischer zou zijn, maar ze voorspelde dat geel goed zou zijn.
Snoopy switchte naar Geel op het laatste moment, maar opzich zie ik daar zo snel niet het extra doel van in.

Verder denk ik dat wammus en snoopy de geliefden zijn. Aan de hand van de ontwikklingen ga ik dus op WolterB, snoopy of wammus stemmen.
Oud 01-07-2010, 23:52
Severus
Severus is offline
Ik ben moe en zit hier zowat weg te smelten, waardoor ik op dit moment geen fut meer heb om diep op de laatste ontwikkelingen in te gaan, dus ik post nu even de definitieve stemlijst voor hangronde #4 (plus de stemtabel - klik!) en daarna ga ik naar bed.

Geel
Wammus
Severus
Lorelei
Queasy
Snoopy
Abzg

Little Phoebe
Snoopy

Lucky Luciano
Geel *

Snoopy
Abzg

Severus
WolterB

Abzg
Lucky Luciano
Martiño
Moz
Sarah
Little Phoebe
Geel

Queasy
Fizzle-fluffy
Geel
Abzg

Personen die niet hebben gezegd of hun voorlopige stem definitief is geworden (of dat ze naar een andere speler zijn geswitcht), op alfabetische volgorde:
Niet van toepassing.

Personen die helemáál geen stem hebben doorgegeven in het topic, op alfabetische volgorde:
- Biertank 52.

Personen die na afloop van de hangronde pas zeiden op wie ze (werkelijk) hadden gestemd, op alfabetische volgorde:
- Abzg (stemde uiteindelijk op Geel).
- Geel (stemde uiteindelijk op Abzg).

Personen die écht he-le-maal niet gestemd hebben, op alfabetische volgorde:
- Biertank 52.

Definitieve stemlijst voor hangronde #1: klik hier!
Uitslag eerste eetronde: Archont
Definitieve stemlijst voor hangronde #2: klik hier!
Uitslag tweede eetronde: Femic
Definitieve stemlijst voor hangronde #3: klik hier!
Uitslag derde eetronde: Dott

Laatst gewijzigd op 02-07-2010 om 13:34. Reden: Abzg heeft dus op Geel gestemd, had ze wel eens iets eerder kunnen zeggen. + nieuwe stemtabel erbij.
Oud 02-07-2010, 07:14
snoopy
snoopy is offline
Wat ik niet snap is dat Queasy zó is overtuigd van mijn schuld. Zelfs al is Abzg de ziener dan vind ik het wel opvallend dat Queasy er zo vanuit gaat dat Abzg wel gelijk zal hebben.

De enige reden die ik kan verzinnen dat ze zo eensgezind zijn is dat ze geliefden zijn, maar eigenlijk verdenk ik daar Wammus van. Hij is al vanaf het begin erg gebrand op de geliefden en ik heb hem ook al eerder als verdachte voor een van de geliefden genoemd. Ik weet alleen niet met wié hij geliefde zou kunnen zijn, maar verdacht vind ik hem zeker.

Verder vind ik Biertank steeds verdachter worden, nu weer 'vergeten te stemmen'. Het is zo verdacht dat het er eigenlijk weer té dik bovenop ligt.

edit: ben er vandaag overdag niet trouwens, pas na het eten weer.

Laatst gewijzigd op 02-07-2010 om 07:47. Reden: zie edit
Oud 02-07-2010, 08:06
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ehm, mensen ik heb natuurlijk op Geel gestemt.

● Geel
Wammus
Severus (telt mee)
Lorelei
Queasy
Snoopy
Abzg (telt mee)

● Severus
WolterB

● Abzg
Lucky Luciano
Martiño
Moz
Sarah
Little Phoebe
Geel (tovenaar)

● Queasy
Fizzle-fluffy (dorpeling)

Ik denk dat hier zoveel mogelijkheden zijn met de geliefden en de wolfen, dat het nogal moeilijk is om hier uit te zien hoeveel wolfen precies waaronder staan.
Ik moet zeggen dat ik het best slim gespeeld vind van de wolfjes. Ze denken dat ik niet in staat ben om iedereen ervan te overtuigen dat snoopy wolf is, maar ik hoop dat dat me nog wel lukt. Ik had het sowieso goed over Geel, zegt dat niet al genoeg?

Edit: En ik ben er trouwens vrij zeker van dat snoopy ook geliefde is. Ik had niet gedacht dat er zoveel verwarring over mijn vorige post zou zijn.
Oud 02-07-2010, 08:13
snoopy
snoopy is offline
@ Abzg: zou je dan ook eens de moeite willen nemen om op mijn posts te reageren? Je roept alleen maar dat ik wolf ben, maar zegt niet waarom (ja, dat ik 'zo anders post', iets wat ik net zo goed van jou kan zeggen!). Je stelt me vragen, maar kíjkt niet eens naar het antwoord.

En wat Geel betreft: ik zei net zo goed dat ik hem niet verdacht vond, dus dat is niet echt een argument.
Oud 02-07-2010, 08:53
Bright Blue
Bright Blue is offline
Ehm, op welke post wil je dat ik reageer? Ik zie namelijk niet echt dat je me vragen stelt.

Ik ga nu een dagje varen, dus ik ben er de hele dag niet.
Oud 02-07-2010, 09:09
snoopy
snoopy is offline
@ Agzg: oa deze posts dus:

Citaat:
Mja, tis nooit goed. Als je 'meeschaapt' niet en als je op iemand anders stemt ook niet.
Daarom zeg ik nu al direct 's ochtends op wie ik ga stemmen, maar dat is blijkbaar ook niet goed.

En nu doen jullie net alsof ik zo ervaren ben, maar het is mijn tweede spel pas. Dus ja, anders spelen zou heel goed kunnen. Vorige spel werd ik al erg snel opgegeten en ik had gehoopt dat dit spel wat uit te stellen door niet zo prominent meer op de voorgrond te treden met verdachten noemen.

Wat veilig stemmen betreft: dat probeer ik juist niet te doen. Heb ook tegen mensen gezegd dat ze niet op wheezle moesten stemmen als ze haar niet verdacht vonden. Daarmee loop ik dan toch het risico dat er ineens niet zoveel mensen meer onder wheezle staan?

Anyway, ik ga dus voor LP.
Citaat:
En ik vind het meer lijken alsof jij/zij/jullie mij ineens erg verdacht proberen te maken. Ik heb niets heel anders gedaan dan de rest, ik ben absoluut niet de enige die 'veilig' heeft gestemd. Ik heb ook vaak mijn stem al 's ochtends bekend gemaakt dus dan vind ik veilig stemmen een beetje onzin. Mag jij me even vertellen op wie ik dan had moeten stemmen om NIET veilig te staan, want die stemlijstjes zijn er gewoon niet geweest. Het is OF meeschapen OF een enkele stem. Allebei heb ik een van de keren gedaan dus tsja.

En dat anders spelen: dit is mijn tweede spel! Hoeveel kun je daar nu al van zeggen?
Natuurlijk mogen jullie me best verdacht vinden, maar ik vind dit dus erg slappe redenen waardoor ik het idee krijg dat er ineens een klopjacht op mij gemaakt moet worden.
Citaat:
Ik heb al eerder gezegd dat ik dat zeker van plan ben te doen! Maar ik wil het ook niet te vroeg doen omdat we dan krijgen wat we met wheezle kregen: dat mensen allemaal denken 'dat het toch geen zin heeft om op iemand anders te stemmen omdat iedereen al op wheezle stemt'.

Als niemand meegaat op LP ga ik voor Geel denk ik, maar ik vind eigenlijk zowel Geel als Queasy niet verdacht dus dan stem ik liever op iemand die ik WEL verdenk.
Citaat:
Nee goh... Het enige wat je verrast zou hebben was als ik had gezegd: 'je hebt gelijk! Ik ben verrader/evilziener/wolf'

edit: en ik vind het wel raar dat je me een vraag stelt, ik daar keurig antwoord op geef en je dan op een eerdere post van me reageert en niet eens met een echte reactie maar met een roloog.

Zo te zien gaat er idd niemand mee op LP? Dan stem ik, zoals eerder aangegeven, op Geel.
Citaat:

Citaat:
Citaat:
Dit klinkt toch echt alsof ze het net bedacht heeft.

Vind het trouwens ook heel storend dat ze geen enkele keer reageert op m'n reacties. Ze vraagt me iets, ik geef antwoord en ik krijg een roloog. Dat vind ik toch niet echt lijken op een ziener die zeker is van haar zaak?

Sowieso vind ik het frappant: ze kan 3 mensen hebben opgevraagd, dat zouden dan Geel, Severus en ik zijn geweest. Maar ze is over veel meer mensen érg stellig.
Citaat:
@ Abzg: zou je dan ook eens de moeite willen nemen om op mijn posts te reageren? Je roept alleen maar dat ik wolf ben, maar zegt niet waarom (ja, dat ik 'zo anders post', iets wat ik net zo goed van jou kan zeggen!). Je stelt me vragen, maar kíjkt niet eens naar het antwoord.

En wat Geel betreft: ik zei net zo goed dat ik hem niet verdacht vond, dus dat is niet echt een argument.

Ga nu ook écht weg, maar ik lees het vanavond wel.
Oud 02-07-2010, 09:56
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Daarnaast verwacht ik ook nog eens stem van een wolf op een niet belangrijk persoon en eigenlijk is WolterB de enige die dan in aanmerking komt.
ik was van 12 tot 12 weg gisteren en gaf mijn stem erg vroeg door. Anders had ik met alle liefde het gelijke spel willen voorkomen

En ik moet nu weer weg, reageer hier ergens tussen 2 en 4 wel weer of 's avonds (als ik dan nog leef).
Had bij aanvang van het spel niet verwacht zo weinig actieve speeltijd te hebben
Oud 02-07-2010, 10:43
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
He zo ben ik nog nooit doodgegaan (meestal word ik opgehangen en een enkele keer gegeten)! Nouja, niet zo'n handige keus natuurlijk. Veel succes nog lieve dorpelingetjes
Oud 02-07-2010, 13:28
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik heb een vraag, als het gelijkspel is krijgen de spelers dan te weten tussen wie het gelijkspel is of alleen dat het gelijkspel is?
Echt een vraag die iemand die het spel al meerdere keren heeft gespeeld, allang het antwoord van had moeten weten. Hier zit een luchtje aan.

Citaat:
Lijkt er meer op dat je probeert achteraf met de lijstjes te prutsen for some reason.
Hetzelfde zouden we trouwens ook kunnen zeggen over Abzg, nu bekend is geworden dat ook zíj niet gestemd heeft op degene waarvan ze gezegd had dat ze zou stemmen.

Citaat:
Oh nee, wat erg stom dat hij zichzelf zo in de picture heeft gezet
Inderdaad - ik moest zelfs nog uitleggen waarom het niet verstandig is voor een goeierik (en dan zeker een met een speciale functie) om zich zo in de schijnwerpers te zetten. :') Hopelijk heeft Geel hier lering uit getrokken voor de volgende keer dat hij tovenaar wordt (ooit) - dit spel moet men leren met vallen en opstaan.

Citaat:
o, in dit geval kunnen we er redelijkerwijs vanuit gaan dat geel wel zijn stem heeft veranderd.
Dan lijkt het me evident dat abzg een wolf is, aangezien het er zo dik bovenop lag dat geel nu de verrader was geweest, was het tactischer om abzg op te laten hangen.
Ehm... ik volg dit niet helemaal. Kun je het nóg een keer uitleggen, zonodig in kleutertaal?

Citaat:
Zouden ze weten dat hij de tovenaar was?
Kom op, het lijkt me wel duidelijk dat Abzg zat te insinueren dat hij de tovenaar was. In één van haar posts had ze in eerste instantie gezegd dat ze wist dat Geel goed was, en dat: "hij mijn enige redding is." Dat was deze post, maar die heeft ze toen snel bijgewerkt (dat zou er op kunnen duiden dat ze de evil-ziener is, want de ziener zou de tovenaar niet zo op de kaart zetten). Mij was het niet ontgaan, en blijkbaar minimaal één van de wolven ook niet, waardoor ze het zekere voor het onzekere wilden nemen en dus Geel hebben opgegeten.

Citaat:
Dus ze impliceert niks.
Beter lezen, Queasy. Ik heb helemaal niets gezegd over dat, als Snoopy een geliefde mocht zijn, Abzg bij het opvragen van Snoopy's functie dan ook meteen de naam van Snoopy's geliefde te horen heeft gekregen. Dat is sowieso ook helemaal niet nodig, want als je één geliefde te pakken hebt, dan heb je ook de ander (je hoeft er namelijk alleen maar voor te zorgen dat die ene geliefde doodgaat, en dan gaat de ander ook meteen dood). Nee, ik had het er over dat Abzg bij het opvragen van Snoopy's functie meteen te zien had moeten krijgen dat ze naast wolf (apparently) óók geliefde is. Maar de manier waaróp Abzg het zei - heel onhandig was dat - impliceert dat ze wél Snoopy's 'basisfunctie' te horen heeft gekregen (wolf) bij het opvragen, maar niet de 'nevenfunctie' (geliefde). Abzg zegt immers: "Oh, nu weet ik het, je hebt natuurlijk een geliefde", wat gelijk staat aan "Oooh... je bént natuurlijk een geliefde!" waardoor het lijkt alsof ze zich heeft moeten realiseren dat Snoopy een geliefde is, inplaats van dat ze het écht wist omdat ze het opgevraagd had. Begrijp je wat ik bedoel? Het komt er dus op neer dat Abzg Snoopy's geliefde-zijn dan gewoon heeft verzonnen - dus wat Snoopy hier al zei. En wat later zei Abzg in deze post: "ik ben er trouwens vrij zeker van dat Snoopy ook geliefde is", wat wederom niet op absolute zekerheid duidt. Dus ik vind het op z'n zachtst gezegd maar twijfelachtig allemaal.

Citaat:
- Abzg heeft 1 stem meer, maar het was toch gelijkspel. Ergo in de lijst met Abzg zit minstens 1 wolf.
Niet alleen in de lijst van Abzg zit minstens één wolf, ook in die van Geel. Daarnaast heeft Abzg haar stem blijkbaar veranderd naar Geel, waardoor er volgens het stemlijstje dus 6 stemmen waren voor Geel en 6 stemmen voor Abzg. In werkelijkheid zal het wel 5-5 of zelfs 4-4 zijn geweest, denk ik.

Citaat:
Ik had het sowieso goed over Geel, zegt dat niet al genoeg?
Nee, want je kan nog altijd de evil-ziener zijn die pretendeert de ziener te zijn. Dat is gemakkelijk te doen door te zeggen dat je goed zat over Geel, waardoor je dan een soort van krediet verworven hebt bij de dorpelingen en zij dan blind op je meegaan wanneer je zegt dat Snoopy een slechterik is (wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn, en dat is het geniepige ervan). Daarnaast zegt het feit dat je uiteindelijk toch voor je eigen hachje koos en dus op Geel stemde, genoeg. Je vond jezelf belangrijker dan de tovenaar - terwijl je vreemd genoeg eerst nog stellig weigerde om op Geel te stemmen - en dat zie ik een ziener niet zo snel doen. Wel een evil-ziener, natuurlijk.

Als je écht de ziener bent, dan kun je er wel vanuit gaan dat de wolven je deze eetronde gaan opeten, want zo'n risico kunnen ze natuurlijk niet lopen. Je mag deze eetronde nog iemand opvragen (bij voorkeur Lucky Luciano), doe dat dan en laat ons de functie van diegene weten vóórdat de Spelleider de uitslag post en jij dood bent (want na je dood mag je immers geen informatie meer posten).
Oud 02-07-2010, 17:35
snoopy
snoopy is offline
Citaat:

Kom op, het lijkt me wel duidelijk dat Abzg zat te insinueren dat hij de tovenaar was. In één van haar posts had ze in eerste instantie gezegd dat ze wist dat Geel goed was, en dat: "hij mijn enige redding is." Dat was deze post, maar die heeft ze toen snel bijgewerkt (dat zou er op kunnen duiden dat ze de evil-ziener is, want de ziener zou de tovenaar niet zo op de kaart zetten). Mij was het niet ontgaan, en blijkbaar minimaal één van de wolven ook niet, waardoor ze het zekere voor het onzekere wilden nemen en dus Geel hebben opgegeten.
Die post heb ik iig gemist (niet het aangepaste deel natuurlijk). Maar ik vind het wel vaag, want de tovenaar kan toch niet beschermen in de hangronde maar alleen in de eetronde?
Oud 02-07-2010, 17:40
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Als je écht de ziener bent, dan kun je er wel vanuit gaan dat de wolven je deze eetronde gaan opeten, want zo'n risico kunnen ze natuurlijk niet lopen. Je mag deze eetronde nog iemand opvragen (bij voorkeur Lucky Luciano), doe dat dan en laat ons de functie van diegene weten vóórdat de Spelleider de uitslag post en jij dood bent (want na je dood mag je immers geen informatie meer posten).
Dit mag niet, de (evil)ziener mag zijn kennis of functie niet openbaar maken. Echt een regel die iemand die het spel al meerdere keren heeft gespeeld allang had moeten weten. Hier zit een luchtje aan.
Oud 02-07-2010, 18:03
Spelleider
Spelleider is offline
Lieve spelers,

Helaas kunnen we voor vanavond niet garanderen dat de uitslag er op tijd is. Waarschijnlijk krijgen jullie het verhaal en de uitslag rond half 9, maar de spelleiders zijn een beetje druk met een leven hebben en het is nog even afwachten of het plan om om half 9 even een kwartiertje thuis te zijn om het verhaal te posten daadwerkelijk gaat lukken. We hebben overwogen de uitslag om half 8 te posten, maar besloten dit niet te doen, omdat de mensen er vanuit gaan dat het om half 9 gebeurd en dus denken tot half 9 de tijd te hebben te posten. Wellicht boren we iemand een laatste interessante theorie door de neus door een uur eerder de uitslag te posten en dit leek ons oneerlijk.

We doen ons uiterste best om rond half 9 te posten, lukt dat niet dan volgt de uitslag rond half twaalf. In dat geval: don't hate us, love us

Veel liefs,
Jullie zeer toegewijde spelleiders,
Absinthe en sann.
Oud 02-07-2010, 19:42
Spelleider
Spelleider is offline
Voilà, ik heb een minuutje tussendoor kunnen vinden om jullie op de uitslag te presenteren. Met grote dank aan sann voor het verhaal natuurlijk!

Hoofdstuk 9: Een geschokte Verdonk.

"Oke Moz, luister goed" zei Rita, terwijl ze Moz serieus aankeek. "Jij trekt dit pakje aan" ze duwde een Fed-ex bezorgersoutfit in zijn handen. "Vervolgens ga je naar de deur, daar spreek je de LINKER bewaker aan, die heeft weer instructies van Wim BIertank Lex dat je doorgelaten moet worden met de plant, hij denkt dat het een verlaat moederdag cadeau is. Hij zal je de sleutel geven van het kamertje waar de besprekingen plaatsvinden. Vervolgens doe je daar het linkerachterraam open, waarvoor je de kamerplant zet, begrepen?" Moz Rouvout knikte bedenkelijk. "Enne, hoe kom ik vervolgens in de onderhandelkamer terecht om mee te mogen doen aan de coalitievorming?" vroeg hij vertwijfeld. Rita Lorelei keek hem neerbuigend aan. "Moz, moz, moz, heb ik niet veel vaker bewezen dat ik de meest belachelijke dingen voor elkaar kan krijgen? Vertrouw mij nou maar!" sprak ze bestraffend. Moz Rouvoet dacht terug aan het verkiezingsfilmpje van Verdonk. HIj moest toegeven dat hij zelden zoiets belachelijks had gezien. Hij glimlachte opgelucht en knikte "Natuurlijk Rita Lorelei, het spijt me" gaf hij schoorvoetend toe. Hij trok het pakje aan (Rita staarde verlekkerd naar zijn ronde kontje, die zwangerschap deed zijn billen in ieder geval alles behalve kwaad.

Moz stapte vastberaden de loopbrug over naar het kasteel. Hij sprak de rechter bewaker aan en Rita zag dat het goed was. Snel spurtte ze, zo snel als haar dikke celulitis benen haar konden dragen, richting het raam waar ze hadden afgesproken. Ondertussen haalde ze uit haar 007 koffertje het afluisterdevice dat in de plant gehangen zou moeten worden zodat Little Merkel vanuit haar Duitse torentje alles live zou kunnen meeluisteren.
Zoals afgesproken had die brave Moz braaf het raam geopend en Rita wurmde zichzelf naar binnen. Daar stond Moz braaf op haar te wachten. "He psst, Moz, wat dacht je van een klein glaasje champagne om deze eerste stap van de overwinning te vieren" fluisterde ze zwoel. Moz keek bezorgd naar zijn dikke buik en vervolgens naar de dwingende blik van Rita. Terwijl Moz bezorgd naar zijn dikke buik keek popte Rita Lorelei de champagne open en liet ongemerkt een pilletje in het glas vallen. Na de eerste slok viel Moz Rouvoet bewusteloos neer. Rita sleepte hem naar de verste hoek achter de plant, hing het afluisterdevice in de plant en plugde haar eigen oortje en microfoon erin. "Angela!" riep ze opgewonden. "Es ist geluckt! Ich bin binnen". "Sehr gut Rita, sehr gut! Binnen die korste keren sult sie der nieuwe Premier der Niederlande sind". Rita haalde diep adem en voelde haar borst zwellen van trots.

Queasytrix was gewaarschuwd door Sann en Absinthe dat er een pakje voor haar gebracht was. Ze moest terug naar het kamertje waar ze tot nu toe alleen maar slechte herinneringen aan had. Maar een cadeau van haar brallerige zoon Wim Biertank Lex, dat was nog nooit eerder gebeurd. MIsschien was het een teken dat het tij zou keren. Bewonderen keek ze naar de (bizar grote) plant (Rita Lorelei was lang opzoek geweest naar een geschikt exemplaar, er waren tenslotte maar weinig planten waar ze zich achter kon verstoppen zonder gezien te worden). Via het stekkertje dat verbonden was aan het afluitster device kon Rita precies horen wat Little Angela hoorde, er zat ongeveer twee seconden vertraging in de vertederde zucht die Questytrix sloeg. Wimlex, eindelijk had hij begrepen dat hij voor zijn moeder moest zorgen. Misschien werd het tijd om de troon over te dragen. Ze besloot een gieter te vullen en zelf voor deze plant te zorgen. Zo gezegd zo gedaan en met een flinke gieter kwam ze terug. Nietsvermoedend giette ze de plant vol water. Plotseling hoorde ze KZZZZZZAAARGHHZZZZZKKKKSSSSZZZZ. Achter de plant vandaan kwam rook. geschokt hield Quesytrix op met water geven. Ze liep om de plant heen en zag een geëlektrocuteerde Rita Lorelei Verdonk liggen. Het was nu voor eens en altijd duidelijk: Rita zou nooit, maar dan ook nooit meer de premier van Nederland kunnen worden.
----

De wolven besloten Lorelei als hapje te kiezen. Eindelijk een slechte zet van de wolven, Lorelei was de leerling evil-ziener. Betekent dit een ommekeer voor de dorpelingen? Jullie hebben tot morgen half 9 om te besluiten wie jullie willen zien hangen!

Liefs,
Absinthe en sann

1) Lorelei (leerling evilziener)
2) wheezle (dorpeling)
3) Queasy
4) WolterB
5) Little Phoebe
6) Dott (jager)
7) Femic (dorpeling)
8) Archont (evilziener)
9) Abzg
10) snoopy
11) Geel (tovenaar)
12) fizzle-fluffy (dorpeling)
13) Martiño
14) Biertank 52
15) Wammus
16) Sarah
17) moz
18) Lucky Luciano
19) testout.com (dorpeling)
20) Severus
21) kopmuntkip (dorpeling)

blauw is opgehangen
rood is opgegeten
roze is gestorven uit liefdesverdriet
groen is neergeschoten door de jager
Oud 02-07-2010, 19:44
Lorelei
Lorelei is offline
Oh noes, daar gaat m'n masterplan (zowel in het spel als in het verhaal )

Nou ja, ik kan niet zeggen dat ik een geweldig spel heb gespeeld (hoewel Geel eruit werken dan wel weer fijn was) dus misschien is het ook maar beter voor iedereen.
Oud 02-07-2010, 19:47
snoopy
snoopy is offline
Haha! Vind het wel mooi dat de enige slechteriken die eruit gegaan zijn door toedoen van de wolven zijn

Nu geen evilziener meer, dat scheelt een hoop! Zo maar eens haar posts goed doorlezen!
Oud 02-07-2010, 19:48
Verwijderd
aha!
Oud 02-07-2010, 19:50
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Nou, dat is dan een niet erg sterk argument... we kunnen niet veel meer dorpelingen missen omdat ze "niet zoveel toevoegen". Dat hebben we bij kopmuntkip en wheezle al gedaan. En dat je haar als wolf bestempelt zonder reden is helemaal raar.
Hier verdedigt ze Queasy behoorlijk sterk, terwijl Geel haar eruit wilde stemmen. Dat maakt voor mij iig Queasy verdachter dan ik dacht (vond haar helemaal niet verdacht tot nu toe).
Oud 02-07-2010, 19:57
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Pfoe, ik hoop maar dat je de goeie afschiet, Dott. We kunnen wel wat goed nieuws gebruiken.

Ik vind het dit spel erg lastig. Ik merk dat ik er nog niet helemaal in zit doordat ik het zo druk had (heb net m'n laatste tentamen gemaakt dus hopelijk wordt het nu beter). Mijn observaties tot nu toe zijn als volgt:
Abzg doet erg dommig, maar ik ben er niet van overtuigd dat zij slecht is.
Severus wordt door velen verdacht maar volgens mij onterecht. Toen zij een keer wolf was, vond ik dat ze anders speelden dan in haar andere spellen. Dit keer zie ik die wolf-trekjes niet terug.
Geel strooit met allerlei verdenkingen. Ik vind het eerlijk gezegd verdacht dat hij zo actief op zoek gaat naar de verrader.. alsof we dan niet zouden bedenken dat hij het eventueel zou kunnen zijn? Door al die verdenkingen en beschermacties vind ik het toch een beetje raar.
Lucky Luciano ben ik nog niet helemaal over uit. Ik geloof niet dat-ie echt anders speelt dan in het vorige spel waarin ik hem heb zien spelen maar toen speelde die evilziener dus ik weet niet of dat een goed teken is Hij valt me wel op maar ik heb geen echte argumenten om hem slecht te noemen.

Verder heb ik nog niet echt veel te zeggen geloof ik. Er zijn een paar mensen bij wie ik er op dit moment niet aan twijfel of ze goed zijn, en over een heleboel mensen heb ik nog niet echt een mening kunnen vormen.
Ze neemt het erg op voor Severus, die zou dus ook een slechte functie kunnen hebben. Verder zegt ze dat ze Abzg niet verdacht vindt, wat ook zou kunnen betekenen dat ze haar heeft opgevraagd en probeert vrij te pleiten

We weten natuurlijk niet wie ze precies heeft opgevraagd dus het kan ook dat ze van deze mensen alleen dácht dat ze slecht zijn.

Ook moeten we er rekening mee houden dat ze juist een slechterik verdacht kan noemen om ons in de war te brengen, of andersom: een dorpeling vrijspreken zodat we haar niet zouden verdenken als diegene dood zou gaan.

Volgens mij kunnen we er na haar opmerking over 'Geel eruitwerken' wel vanuit gaan dat ze hem heeft opgevraagd. Blijven er dus nog 3 anderen over die ze kan hebben opgevraagd.

Verder moeten we er rekening mee houden dat de geliefden óók voor de evilziener 'slecht' zijn.
Oud 02-07-2010, 19:59
snoopy
snoopy is offline
Oh, @ spelleiders: fijn dat de uitslag zo vroeg was!

Regels voor berichten