Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2010, 10:52
Verwijderd
Wat een heerlijke smilie sarcasme.
Ik vind het niet erg als leegstaande panden worden gekraakt maar als er na een tijdje wel iets mee gedaan word hebben de krakers geen recht van spreken en moeten ze wel gaan.
Advertentie
Oud 06-07-2010, 10:58
Verwijderd
Citaat:
Wat een heerlijke smilie sarcasme.
Ik vind het niet erg als leegstaande panden worden gekraakt maar als er na een tijdje wel iets mee gedaan word hebben de krakers geen recht van spreken en moeten ze wel gaan.
Stel jouw grootouders wonen in een mooi huis maar omdat je opa komt te overlijden kan je oma niet meer goed zorgen voor het onderhoud. Inmiddels wacht ze in een chice aanleunwoning op de verkoop van het pand zodat ze nog haar oude dag in enigszins luxe kan doorbrengen. Vervolgens wordt het pand gekraakt door een stel linkse idioten, kan het huis bijna niet meer verkocht worden omdat het minder aantrekkelijk is geworden (zeker in deze tijd). Met als gevolg dat de oma in kwestie die dure aanleunwoning niet meer kan betalen en aangewezen is op reguliere en dus kwalitatief mindere zorg. Heel leuk idee met woningnood en idealisme maar kei harde waarheid is gewoon dat ze invloed kunnen hebben op jouw kapitaal en dat kun je niet goed praten. Bovendien, waar is de grens van 'eh jongens jullie moeten nu weg' en wie bepaalt dat in een heel korte tijd.
Oud 06-07-2010, 11:00
Verwijderd
ik voel mij bijzonder dubbel over kraken
Oud 06-07-2010, 11:01
Verwijderd
Ik weet uit ervaring hoe erg huizen kunnen verslecheteren.
Dus ik snap je punt maar aan de andere kant vind ik het zo heh bah om mensen in de kou te laten staan. Ik vind het maar een nare discussie.
Oud 06-07-2010, 11:03
Verwijderd
Godver, heb ik een facebooklink in mn adresbalk geplakt om zogenaamd een "video you cant watch for 25 secs" te kijken, stuurt ie die link naar al mn contacts. I should have known, ffs.
Oud 06-07-2010, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Godver, heb ik een facebooklink in mn adresbalk geplakt om zogenaamd een "video you cant watch for 25 secs" te kijken, stuurt ie die link naar al mn contacts. I should have known, ffs.
Ik heb mijn facebook vorige week verwijderd, mede om dat soort grappen.
Oud 06-07-2010, 11:05
Verwijderd
Citaat:
fijn sann, dan voel ik me niet als enige zo 'apart'
@WT: Jij drinkt droge wijn? ik ook
Maar hier drinken mannen geen wijn
Zelfs mijn eigen vriend wil nog geen slok nemen
Is dat in de Achterhoek te vrouwelijk ofzo
Verwijderd
Ik vind het ook wel een verschil of het gewoon een huis is dat in de verkoop staat maar die verkoop vlot niet, zoals jij beschrijft, of een langdurig leegstaand kantoor dat helemaal niet gebouwd had moeten worden of een huis waar niemand woont en dat ook niet verkocht of verhuurd gaat worden. Alleen dan vind ik dat er een regel zou moeten zijn die huiseigenaren verplicht om een huis tegen gemeentetarieven te verhuren als ze er een jaar niet gewoond hebben en het staat niet te koop, ofzo.
Verwijderd
Citaat:
Stel jouw grootouders wonen in een mooi huis maar omdat je opa komt te overlijden kan je oma niet meer goed zorgen voor het onderhoud. Inmiddels wacht ze in een chice aanleunwoning op de verkoop van het pand zodat ze nog haar oude dag in enigszins luxe kan doorbrengen. Vervolgens wordt het pand gekraakt door een stel linkse idioten, kan het huis bijna niet meer verkocht worden omdat het minder aantrekkelijk is geworden (zeker in deze tijd). Met als gevolg dat de oma in kwestie die dure aanleunwoning niet meer kan betalen en aangewezen is op reguliere en dus kwalitatief mindere zorg. Heel leuk idee met woningnood en idealisme maar kei harde waarheid is gewoon dat ze invloed kunnen hebben op jouw kapitaal en dat kun je niet goed praten. Bovendien, waar is de grens van 'eh jongens jullie moeten nu weg' en wie bepaalt dat in een heel korte tijd.
Daarentegen is huisvesting een grondrecht en heeft de staat een verplichting daar actief iets aan te doen. Zolang er grote woningnood is.... Niet dat ik het niet met je eens ben wat betreft die zielige oma, maar huizen/gebouwen worden net zo goed verwaarloosd omdat er níemand in woont. Je stelt het m.a.w. erg zwart wit en zo ongenuanceerd ligt het helemaal niet.
Oud 06-07-2010, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Ik weet uit ervaring hoe erg huizen kunnen verslecheteren.
Dus ik snap je punt maar aan de andere kant vind ik het zo heh bah om mensen in de kou te laten staan. Ik vind het maar een nare discussie.
Mensen staan in Nederland niet zomaar in de kou door wel of niet kraken hoor ;x
Oud 06-07-2010, 11:06
Verwijderd
Citaat:
Mensen staan in Nederland niet zomaar in de kou door wel of niet kraken hoor ;x
Wel.
Oud 06-07-2010, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Met je eens.

Maar aan de andere kant: Een woningcorporatie heeft een mooi huis in Amsterdam. Ze willen het het huis verkopen, maar omdat ze verwachten dat het over tien jaar meer oplevert, laten ze het gewoon leegstaan. Tegelijkertijd zoeken veel mensen een woning, maar die kunnen ze niet vinden, terwijl er zoveel leegstaat. Een groep studenten kraakt het huis, en gaat er in wonen, en onderhoudt het pand goed. Ze schilderen het een keer, houden het schoon, etc.

Deze mensen maak je ook strafbaar.
Oud 06-07-2010, 11:09
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dan heeft Phoebe dus een optie meer dan ze denkt!
Hm, maar is er geen kans dat aangezien kraken verboden is, dat pandeigenaren minder snel geneigd zijn om antikraak te gaan verhuren? Mits de wet dan gehandhaafd wordt, uiteraard.

Ik weet het ook niet, ik zeg maar wat hè!
Oud 06-07-2010, 11:09
Verwijderd
Citaat:
Wel.
Zwervers komen bij het leger des heils e.d. Als je aan kraken begint weet je toch ook wat de risico's zijn?
Oud 06-07-2010, 11:10
Verwijderd
Echt?
Oud 06-07-2010, 11:10
Verwijderd
Mwah de meest voorkomende oorzaak van dakloosheid in Nederland is simpelweg niet kunnen omgaan met administratie en andere bureaucratische zaken. Als je bijstand hebt en huur- en zorgtoeslag moet het toch mogelijk zijn om huur, zorgverzekering en eten te betalen. Alleen is het probleem dat veel mensen niet weten hoe ze toeslagen moeten aanvragen, op wat voor uitkering ze recht zouden hebben in geval van werkloosheid en hoe dat geregeld moet worden, en ook hoe ze om moeten gaan met een plotselingen terugval in inkomen, wat vaak leidt tot uitstellen van rekeningen. Dat kan bv. komen doordat ze niet zo intelligent zijn, maar ook doordat iets als een depressie of een zware gebeurtenis ervoor zorgt dat ze de puf niet hebben om het uit te zoeken.
Vaak zijn dat ook mensen zonder sociaal vangnet. Of die geen beroep op hun omgeving durven te doen.

Maar ik denk dat de meeste krakers niet per se kraken omdat ze anders dakloos zouden zijn
Oud 06-07-2010, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Met je eens.

Maar aan de andere kant: Een woningcorporatie heeft een mooi huis in Amsterdam. Ze willen het het huis verkopen, maar omdat ze verwachten dat het over tien jaar meer oplevert, laten ze het gewoon leegstaan. Tegelijkertijd zoeken veel mensen een woning, maar die kunnen ze niet vinden, terwijl er zoveel leegstaat. Een groep studenten kraakt het huis, en gaat er in wonen, en onderhoudt het pand goed. Ze schilderen het een keer, houden het schoon, etc.

Deze mensen maak je ook strafbaar.
Dan moet de gemeente Amsterdam de woningcoporatie dwingen het pand op te knappen in het kader van een 'zo min mogelijk leegstand' beleid en daar particuliere huurders inzetten. Ik betaal liever voor zo'n mooi pand dan dat mensen het zomaar mogen opeisen omdat ze een slot hebben geforceerd.
Oud 06-07-2010, 11:14
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dan heeft Phoebe dus een optie meer dan ze denkt!
Hm, maar is er geen kans dat aangezien kraken verboden is, dat pandeigenaren minder snel geneigd zijn om antikraak te gaan verhuren? Mits de wet dan gehandhaafd wordt, uiteraard.

Ik weet het ook niet, ik zeg maar wat hè!
Oud 06-07-2010, 11:18
Macrador
Macrador is offline
Ik ben er weer *gaap* ik moet stoppen met mijn slechte ritme an tot 3 -4 uur opblijven
Oud 06-07-2010, 11:19
Verwijderd
wat vrienden van mij kraakten altijd in utrecht, eigenaar vond het prima donna. Beetje rare eigenaar wel, had wel iets van twintig panden gekocht die hij vervolgens gewoon leeg liet staan
Oud 06-07-2010, 11:26
Verwijderd
Citaat:
wat vrienden van mij kraakten altijd in utrecht, eigenaar vond het prima donna. Beetje rare eigenaar wel, had wel iets van twintig panden gekocht die hij vervolgens gewoon leeg liet staan
Misschien deed-ie alsof het aandelen waren! Kopen als de huizenprijzen laag zijn, verkopen als ze hoog zijn. En als er dan in de tussentijd nette krakers in zitten die de boel schilderen en de tuin maaien is dat alleen maar mooi natuurlijk, gratis onderhoud. Ik denk dat-ie minder tolerant was geweest tegenover sloopkrakers
Oud 06-07-2010, 11:34
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het ook wel een verschil of het gewoon een huis is dat in de verkoop staat maar die verkoop vlot niet, zoals jij beschrijft, of een langdurig leegstaand kantoor dat helemaal niet gebouwd had moeten worden of een huis waar niemand woont en dat ook niet verkocht of verhuurd gaat worden. Alleen dan vind ik dat er een regel zou moeten zijn die huiseigenaren verplicht om een huis tegen gemeentetarieven te verhuren als ze er een jaar niet gewoond hebben en het staat niet te koop, ofzo.
Dit.

En ik vind dat de doorstroming in de huursector gestimuleerd moet worden.
Verwijderd
freeeeeedom <3

sann heeft vakantie
Verwijderd
Ja maar dat vind ik dus het zure. Iets kopen en er vervolgens niks mee doen, pak dat verdomme aan want er zijn tig mensen die dat huis ook wel hadden willen kopen maar het niet konden omdat hij het koopt en het later weer doorverkoopt. Je kunt zeggen zo is het leven helaas en er om huilen, maar de overheid kan daar ook iets aan doen.
Oud 06-07-2010, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Sann naamzoek.
Vanavond nog Tilburg in en dan blijven slapen gaat hem toch niet worden, vrees ik.
Moet morgen vroeg naar school om een filmpje op te nemen en dan wil ik dus ook een beetje vroeg slapen en bovendien moet ik er dus vroeg uit.
Ander keertje, goed?
maar ik wil woestaantrekkelijke tilburgse mannen versieren

stiekem ben ik wel blij dat 't 'm voor jou niet gaat worden, ik ben echt kapot door 3 dagen 4 uur slapen dus ik verheug me nogal op een nachtje van 12 uur in mijn eigen bedje
Citaat:
hé hé niet twee dorpen die toevallig naast elkaar liggen over 1 kam scheren waar ik vandaan kom is het geheel gerespecteerd dat mannen van een goed glas wijn houden maar in de kroeg drink je natuurlijk bier, zoals het hoort.

Laatst gewijzigd op 06-07-2010 om 11:42.
Oud 06-07-2010, 11:41
Verwijderd
Oh en nog even wat: weten jullie nog dat ik een paar week geleden zo aan het zeuren was over dat essay van me? Over homoparen & adoptie? Mijn docente schoot me na het tentamen aan en zij promoveert op rechten voor minderheden en ze vond dat ik interessante gezichtspunten had ingebracht (terwijl ik dacht dat ik alleen maar obvious dingen had geschreven) en vroeg me of ze me eens mocht mailen voor een afspraak om er over te babbelen. Nou vind ik mensenrechten nogal bweuh als onderwerp in mijn studie, maar ik ben wel supergevleid
Oud 06-07-2010, 11:43
Verwijderd
Wauw zo'n onderwerp lijkt mij nou juist super tof!
Oud 06-07-2010, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Oh en nog even wat: weten jullie nog dat ik een paar week geleden zo aan het zeuren was over dat essay van me? Over homoparen & adoptie? Mijn docente schoot me na het tentamen aan en zij promoveert op rechten voor minderheden en ze vond dat ik superinteressante gezichtspunten had ingebracht (terwijl ik dacht dat ik alleen maar obvious dingen had geschreven) en vroeg me of ze me eens mocht mailen voor een afspraak. Nou vind ik mensenrechten nogal bweuh als onderwerp in mijn studie, maar ik ben wel supergevleid
cool
Oud 06-07-2010, 11:44
Verwijderd
ha ik vierde toch mijn verjaardag laatst toen zei iemand 'en van mij heb je natuurlijk een cadeautje al gehad he!' omdat ik twee maanden daarvoor jarig was. En ik wist het niet, en toen stamelde ik maar 'ja uhu!' omdat het onbeleefd is om cadeautjes te vergeten maar nu ik er over nadenk heb ik helemaal niets gehad
Oud 06-07-2010, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij niet naar iedereen, want ik zie (gelukkig) niks.
Oud 06-07-2010, 11:45
Verwijderd
Mogguh.
Oud 06-07-2010, 11:47
Sherlock
Sherlock is offline
De dag is weer bijna doormidden
Oud 06-07-2010, 11:48
Sherlock
Sherlock is offline
Oohja, ik ben dik geslaagd voor mijn stage
Oud 06-07-2010, 11:53
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
oh dat was jij!
Oud 06-07-2010, 11:54
Verwijderd
Nu zie ik hem wel.
Oud 06-07-2010, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Gefeliciteerd
Oud 06-07-2010, 11:56
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Gefeliciteerd
Dankje!

Hoe ging je tentamen?
Oud 06-07-2010, 11:58
Verwijderd
Citaat:
Dankje!

Hoe ging je tentamen?
wel redelijk geloof ik en als ik geen voldoende heb ga ik gewoon bij die docent klagen dat ik niet 'met d'r wil babbelen over mijn interessante gezichtspunten' als ze me geen voldoende geeft
Oud 06-07-2010, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Congrats!
Oud 06-07-2010, 12:05
Macrador
Macrador is offline
2 maal gefeliciteerd. Voor Jasper en voor sann
Oud 06-07-2010, 12:10
Sherlock
Sherlock is offline
Danku allen!
Oud 06-07-2010, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij niet naar iedereen, want ik zie (gelukkig) niks.
Laten we het hopen. Of heb je geen emailnotificatie aanstaan?

Citaat:
oh dat was jij!
Oud 06-07-2010, 12:36
Macrador
Macrador is offline
ik ga zwemmen

Daag
Oud 06-07-2010, 13:17
Verwijderd
Last.fm zegt dat ik very low compatibility met Egon heb. Desondanks luister ik nu al een halfuur naar haar library en heb ik pas 2 nummers geskipt.
Oud 06-07-2010, 13:29
Verwijderd
Arme woelie de hamster hij heeft een abses of tumor in zijn buik
Oud 06-07-2010, 13:38
Carn
Carn is offline
w00t, morgenochtend en maandagochtend vrij gekregen
Oud 06-07-2010, 13:41
Verwijderd
Citaat:
Laten we het hopen. Of heb je geen emailnotificatie aanstaan?

Citaat:
Nu zie ik hem wel.
Oud 06-07-2010, 13:54
Verwijderd
Citaat:
TWENTE!

hoe durf je
(westerlingen denken bijna altijd dat de achterhoek en twente één is )
Oud 06-07-2010, 13:56
Verwijderd
Citaat:
TWENTE!

hoe durf je
(westerlingen denken bijna altijd dat de achterhoek en twente één is )
Is het dat niet dan
Oud 06-07-2010, 13:57
Verwijderd
Gefeliciteerd jasper en sann, wat cool van die docent! Terecht dat je je enorm gevleid voelt!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten