Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-06-2010, 14:23
xxboyxx
xxboyxx is offline
Nou dit is beetje dom,

ons huis word verbouwd en we wonen niet heel breed
en nou heb ik ook nog een zus van 12 en zij woont aan de kant van huis dat word verbouwd echt zo stom !
dus me ouders ohhh kun jij wel een maandje bij je broer op de kamer slapen ik dacht echt OMGGGGGGG ik dik protesteren maar ja moest toch ook nog precies in de vakantie

en ik heb ook nog een vriendin ensow die kan dus niet bij mij komen slapen ofsow en zij vind het ook niet heel "prettig" dat ik met me zus op mijn kamer slaap

nou tips wat ik moet zeggen dat ze uit mijn kamer gaat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2010, 14:23
Em.
Em. is offline
Of je gaat zelf uit je kamer.

Waar moet je zus dan heen? Je kunt 'r niet op straat laten slapen. Denk daar maar eerst over na.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 14:26
xxboyxx
xxboyxx is offline
ja maar als nog... is er echt geen oplossing?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 14:29
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Wat maakt het je vriendin nou uit of je met je zusje op 1 kamer slaapt? Het klinkt echt alsof ze jou niet vertrouwt met je zusje ofzo
Verder zou het mij ook verbazen als je vriendin al bij je zou mogen blijven slapen aangezien je 14 bent. En als dat wel zou mogen, dan kan jij toch bij je vriendin gaan slapen.

Ik kan me voorstellen dat je het zelf niet zo fijn vind, maarja je zusje kan toch overdag uit je kamer gaan als je vriendin er is..
Voor een maandje is dat wel even te overzien lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 14:30
Volk
Volk is offline
Ik denk dat het voor je zus rotter is dan voor jou, zij heeft een maand lang geen kamer meer. Jij hebt er tenminste nog een. Gewoon een maandje uitzitten dus. Ik neem aan dat ze op je kamer ligt omdat er nergens anders een plek voor haar is. Waar wil je anders dat ze gaat liggen dan?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 14:30
Em.
Em. is offline
Er zijn vast wel oplossingen. Je kunt bij je vriendin gaan slapen, of je zus kan bij iemand slapen. Of jullie wisselen dat af. Je kunt in de keuken/woonkamer/andere bruikbare ruimte slapen. Je kunt zelf overdag slapen, en je zus 's nachts. Je kunt een hotel overvallen en een slaapplek eisen. Je kunt zoveel, alleen wat heb je ervoor over?

Voor je zus is het waarschijnlijk ook niet echt leuk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 14:34
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Nee, man, denk eens aan dat zusje van je! Nou goed, ik heb zelf ook een broer twee jaar ouder dan ik, die zou ook intens ongelukkig zijn als ik steeds maar op z'n kamer bleef hangen maar nouja. Zij heeft nu haar eigen kamer niet om te gebruiken, zij kan moeilijk zich even terugtrekken in jou kamer en zeggen dat jij maar weg moet blijven. Jij kan dat makkelijker want het is jouw kamer, jouw territorium. Maak gewoon afspraken met je zusje over wat ze wel en niet mag doen zodat jullie met elkaar zonder al teveel ruzie overleven. Je vriendin moet het maar accepteren, jij hebt er ook niet voor gekozen en er is niet zo veel aan te doen. Ga maar bij je vriendin slapen als je dat graag doet.
Oud 30-06-2010, 14:44
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Citaat:
Er zijn vast wel oplossingen. Je kunt bij je vriendin gaan slapen, of je zus kan bij iemand slapen. Of jullie wisselen dat af. Je kunt in de keuken/woonkamer/andere bruikbare ruimte slapen. Je kunt zelf overdag slapen, en je zus 's nachts. Je kunt een hotel overvallen en een slaapplek eisen. Je kunt zoveel, alleen wat heb je ervoor over?

Voor je zus is het waarschijnlijk ook niet echt leuk.
miss kan het af wisselen wel maar ik zie hem nog geen hotel overvallen

Laatst gewijzigd op 30-06-2010 om 14:50.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 15:43
I C U
I C U is offline
Dude, blijf ademen. A) je hebt weinig keus. B) Maak afspraken met je zusje. C) In de vakantie zal je zusje misschien wel bij een vriendinnetje blijven slapen, jouw kans om je vriendin uit te nodigen. Anders slaap je maar bij je vriendin. D) Bid voor mooi weer want dan ben je meer buiten.

Enneh, wat je vriendin erop tegen heeft, snap ik niet, aangezien het je zusje is.
Oud 30-06-2010, 16:14
Verwijderd
Ik vind sowieso dat de ouders in dit geval een betere oplossing moeten vinden. Ik was zelf iets van 10 of 11 toen ik gedwongen op 1 kamer moest slapen met een jongen die niet eens mijn stiefbroer was. Als je in de puberteit zit/komt is dat echt niet leuk. En dat was dan alleen maar in de weekends.

Broer en zus maakt dan zoveel uit dat je tenminste geen rare ideeën krijgt, maar ik snap heel goed dat je je eigen ruimte nodig hebt, zeker op die leeftijd speelt toch het jongen/meisje-verschil een grote rol.
Desnoods zou ik op de bank gaan slapen of zoveel mogelijk uit logeren gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 17:13
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik vind sowieso dat de ouders in dit geval een betere oplossing moeten vinden. Ik was zelf iets van 10 of 11 toen ik gedwongen op 1 kamer moest slapen met een jongen die niet eens mijn stiefbroer was. Als je in de puberteit zit/komt is dat echt niet leuk. En dat was dan alleen maar in de weekends.

Broer en zus maakt dan zoveel uit dat je tenminste geen rare ideeën krijgt, maar ik snap heel goed dat je je eigen ruimte nodig hebt, zeker op die leeftijd speelt toch het jongen/meisje-verschil een grote rol.
Desnoods zou ik op de bank gaan slapen of zoveel mogelijk uit logeren gaan.

please, "een betere oplossing vinden" - zij heeft even geen kamer, hij heeft blijkbaar plek genoeg, wat is er dan een betere oplossing dan haar bij op zijn kamer leggen? en 't is waarschijnlijk niet dat ze in één bed moeten slapen hé moet ze dan in de woonkamer een logeerbed krijgen? waar de volwassenen tot laat opblijven en zij niet rustig kan slapen? of moeten ze haar in een tent stoppen? is dat een beter plan? als de zus er zin in heeft kan ze inderdaad een tijdje gaan logeren bij een oma of een tante of een vriendinnetje, maar dit is echt wel gewoon een goede oplossing hoor.

oké, léuk is misschien anders, maar ik zie eerlijk gezegd niet zo'n probleem.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 17:33
Verwijderd
Ik zeg alleen maar dat ik het zelf heb meegemaakt en dat ik het absoluut niet leuk vond (mijn biologische vader had een vriendin met een zoon en hij wist niet beter dan ons samen op 1 kamer te laten slapen, niet dat hij ruimte had anders, maar het is maar weer een teken van hoe een onnadenkende lul hij was).

Ik zeg niets over in 1 bed slapen, ik zeg dat je op die leeftijd best je eigen ruimte kunt gebruiken, zeker bij verschil in geslacht. Ik weet niet hoe het bij jou was, maar ik schaamde me best voor alle lichamelijke veranderingen die ik doormaakte en zeker in de buurt van jongens. Nu heb ik zelf geen broers of zussen, dus ik weet niet hoe die ervaring is of hoe je daarmee omgaat. Ik kan dus alleen uit mijn ervaring spreken van wat ik wel weet.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:03
snoopy
snoopy is offline
Ghehe... Ik denk dat z'n vriendin erop tegen heeft dat ze ook geen zin heeft om bij hem te slapen als hij met z'n zusje op een kamer slaapt

@ TS: niet miepen, het is maar een maandje
Oud 30-06-2010, 18:11
Em.
Em. is offline
Citaat:

of moeten ze haar in een tent stoppen? .
Als ik me verplaats in dat zusje zou ik liever in een tent slapen (zomer, en hoewel het stomme zeiltjes zijn is het wél je eigen ruimte) dan op de kamer van mijn broer. Als de tent dan gewoon in de achtertuin stond ofzo.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 18:46
Girl-Lara
Girl-Lara is offline
Citaat:
Als ik me verplaats in dat zusje zou ik liever in een tent slapen (zomer, en hoewel het stomme zeiltjes zijn is het wél je eigen ruimte) dan op de kamer van mijn broer. Als de tent dan gewoon in de achtertuin stond ofzo.
ik ook echt stom wat dat zusje mee maakt
Oud 30-06-2010, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Maar als 's ochtends de zon op die tent staat, is het té heet om er in te blijven liggen dus kan ze weer niet uitslapen.

Het is maar een maandje, daar kom je wel doorheen toch? Een maand is zo voorbij. Als zij gewoon af en toe bij een vriendin gaat slapen, of jij bij een vriend of je vriendin, dan is het niet zo heel lastig toch?
Ik snap niet waarom je vriendin het niet fijn vind want het is toch gewoon je zusje?
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 19:28
xxboyxx
xxboyxx is offline
nou okej ik zal regels maken met haar of haar anders in een tent gooien ^^
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 19:29
Em.
Em. is offline
Citaat:

Ik vind niet dat jij het recht hebt om je zusje in een tent te gooien. Je zou het met haar kunnen overleggen en desnoods zelf in een tent gaan slapen. Voor je zusje is het ook niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 19:33
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik snap wel dat je het echt vervelend vindt, kan me echter voorstellen dat je zusje nóg meer baalt dan jij. Het lijkt me niet aan jou om regels te maken, maar je kunt wel zo veel mogelijk uit logeren gaan. Als jullie een tuin en een tent hebben, lijkt me dat eigenlijk nog best een goede optie, maar dan moet je niet haar in die tent gooien, maar bijvoorbeeld afspreken dat jullie om en om een week in die tent gaan liggen.
Oud 30-06-2010, 19:35
xxboyxx
xxboyxx is offline
eigenlijk was die tent een grap van mij en we overleggen wel

nou vanacht slaapt me zusje gewn bij mij in de kamer
word zeker ook voor mij vroeger slapen dus geen comedy central kijken

leuk (niet dus)
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 19:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
O nou, als dat het grootste probleem is, dat je dan geen comedy central kunt kijken
Oud 30-06-2010, 20:53
Lotte^^
Lotte^^ is offline
Anders pak je een koptelefoon, dan zal ze er niet zoveel last van hebben lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 21:25
Nona
Nona is offline
Waarom ga je niet zelf in een tentje in de achtertuin? Maak er gewoon een geintje van: samen met je vriendin in een tentje, gitaar erbij en hippie liedjes zingen bij de vuurkorf, marshmellows roosteren bij een aansteker, sterren kijken, 's nachts lekker slapen en dan 's morgens een picknick ontbijt. Niets mis mee, als je het mij vraagt. Ben je er ook nog eens tussenuit.
Oud 30-06-2010, 21:56
Verwijderd
Een maandje is zo voorbij, wel pech dat het precies in de vakantie valt. Maar voor je zusje is het ook niet zo leuk denk ik. Misschien kan je tijdelijk een kast in de breedte zetten, zodat jullie toch een afgeschermd stukje hebben. En als ze last heeft van je tv kan je wellicht wat doeken om je bed/kast heen hangen en een koptelefoon opdoen?

Laatst gewijzigd op 30-06-2010 om 22:45. Reden: foutje.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 22:04
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik snap dat het niet leuk is, maar zo erg is het nou ook weer niet.
Slaap bij je vriendin (als het mag, zou me verbazen gezien je leeftijd) en i.p.v. Tv kijken lees een boek.
Oud 01-07-2010, 14:03
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ik zeg alleen maar dat ik het zelf heb meegemaakt en dat ik het absoluut niet leuk vond (mijn biologische vader had een vriendin met een zoon en hij wist niet beter dan ons samen op 1 kamer te laten slapen, niet dat hij ruimte had anders, maar het is maar weer een teken van hoe een onnadenkende lul hij was).

Ik zeg niets over in 1 bed slapen, ik zeg dat je op die leeftijd best je eigen ruimte kunt gebruiken, zeker bij verschil in geslacht. Ik weet niet hoe het bij jou was, maar ik schaamde me best voor alle lichamelijke veranderingen die ik doormaakte en zeker in de buurt van jongens. Nu heb ik zelf geen broers of zussen, dus ik weet niet hoe die ervaring is of hoe je daarmee omgaat. Ik kan dus alleen uit mijn ervaring spreken van wat ik wel weet.
tuurlijk is het niet léuk, maar het is toch maar een maandje op één kamer slapen? je doet je pyjama aan in de badkamer en hoppa, eens je in bed ligt is er echt geen probleem meer, tenzij je broer snurkt en een nieuwe stiefbroer waar je niet zo mee opschiet is nog heel wat anders dan een broer die je al twaalf jaar kent hè... ik zou het ook niet léuk hebben gevonden om bij m'n broer in één kamer te moeten slapen als ik twaalf was, maar ik zou er echt niet zo'n drama van gemaakt hebben hoor, en ik was ook maar een gewoon pubermeisje dat zich schaamt over vanalles en nog wat.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 14:03
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
ik moest keihard lachen om de reactie van Em.
ja, jongeuh, doe je best. veel plezier met het hotel
overvallen!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 00:27
cenerentola
cenerentola is offline
Echt heel sneu dat je zo respectloos over je zusje post op het internet. Je behandelt je vriendin toch niet op dezelfde manier als je zusje? Een maandje overleef je echt wel.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 10:03
Verwijderd
Ik snap dat het vervelend is - voor haar en ook voor jou - maar het is maar een maand. Jullie kunnen vast wel regelen dat zij bv. een weekendje bij een vriendin gaat logeren en jij ook een keer een weekendje bij iemand gaat logeren, zodat jullie allebei een weekend even de kamer voor jullie alleen hebben en dus rustig uit kunnen slapen zonder door de ander wakker gemaakt te worden etc.

Ik heb zelf een tijdje bij mijn zus op de kamer geslapen, dat is natuurlijk als dan bij een broer - denk ik - maar mijn zus is 5 jaar ouder. Zij was toen een jaar of 14 en ik dus 9, en dat botste nogal eens. Zij ging later naar bed en kon dus niet op haar kamer rondhangen als ik al in bed lag. Maar we hebben 't overleefd en achteraf was 't best gezellig
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 10:04
Verwijderd
Citaat:
tuurlijk is het niet léuk, maar het is toch maar een maandje op één kamer slapen? je doet je pyjama aan in de badkamer en hoppa, eens je in bed ligt is er echt geen probleem meer, tenzij je broer snurkt en een nieuwe stiefbroer waar je niet zo mee opschiet is nog heel wat anders dan een broer die je al twaalf jaar kent hè... ik zou het ook niet léuk hebben gevonden om bij m'n broer in één kamer te moeten slapen als ik twaalf was, maar ik zou er echt niet zo'n drama van gemaakt hebben hoor, en ik was ook maar een gewoon pubermeisje dat zich schaamt over vanalles en nog wat.
Idd, feitelijk hoef je alleen maar in die kamer te slapen, dat lijkt me niet beschamend, zelfs niet voor een puberend meisje. Gewoon omkleden in de badkamer en klaar, ik zie 't probleem niet. En het gaat hier ook gewoon echt om broer en zus, niet om meisje met vrijwel vreemde jongen, dat is nogal een verschil.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 11:48
Verwijderd
Beetje een luxeprobleem dit. Een vriend van mij heeft dit al jaren, wat een gezeik. Gewoon even een maand doorbijten en als je bij je vriendin wilt slapen doe je dat toch in een tent in de tuin, of anders bij haar thuis? Net of je zusje dit zo leuk vind en dit doet om jou te pesten/irriteren.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 16:25
Ducky-men
Ducky-men is offline
De perfecte oplossing, koop en leen een tent en zet hem op in je tuin, slaap er in met je lief als je dat wilt, je hebt geen last van iemand, en niemand kan je zien of lastig vallen.
Met citaat reageren
Oud 08-07-2010, 17:27
Verwijderd
Citaat:
De perfecte oplossing, koop en leen een tent en zet hem op in je tuin, slaap er in met je lief als je dat wilt, je hebt geen last van iemand, en niemand kan je zien of lastig vallen.
Dan zou ik echt veel liever samen met m'n zusje/broertje op 1 kamer liggen, zo'n tent wordt snikheet nu, en als je je om wil kleden, moet je ook weer naar binnen (tenzij je zin heb in gehannes in een tentje).
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 09:13
Verwijderd
je kunt ook afspreken dat je om de beurt een week in die tent slaapt
dan heb je toch je privacy enzo en krijg je geen ruzie met je zus
alleen moet je dan wel je kamer opofferen maar het is ook gemeen om haar te dwingen voor die hele maand in die tent te gaan
Met citaat reageren
Oud 13-07-2010, 19:04
Ducky-men
Ducky-men is offline
Ga achter een grotere tent en maak het jezelf confortabel het is chic en ps : plaats hem msh in de schaduw
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten