Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Maar kun je nog wel geloven als je het weet.
Volgens mij ben je spontaan ateist. Een in boerling zou een computter mischien aanbidden omdat hij het neit kan bevatten. Maar wij aan bidden onze computers niet. we weten immers dat het niet veel meer is dan een veel fout van elektice schakelingen is. Is geloof niet onlosmakelijk verbonden met het niet weten? Vroeger dacht men dat de goden onweer maakten.
|
Verwijderd
|
Wodan zal morgen niet bij mij aan het bed staan, niet overmorgen en niet ooit.
Dat is omdat hij in mij zit, met andere woorden. Ik ben Wodan, ik ben Sif, Thor, Frey, Freya, Baldr, Tyr enz. Maar mochten ze bij mij aan bed staan, morgen dan.. Hmm... goeie vraag. Ik denk niet dat het aanbidden nog zo makkelijk gaat aangezien zoiets dan gewoonlijk gaat worden. "het is onder ons" Wat valt er dan nog voor een les te leren uit de mogelijke mythen. Aangezien de gedachten erachter moraal zijn, en niet concreet. Mocht Wodan morgen bij mij aan bed staan, zou dat verschuiven. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheďsten Verwijderd | 500 | 12-07-2012 16:48 | |
God bestaat/bestaat niet, bewijzen? vedetje | 502 | 03-09-2008 16:34 | |
Evolutie harriej_ | 397 | 08-06-2007 13:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Ik ben Plato, de opper a-seksuele mens (verhaal) Verwijderd | 226 | 27-11-2005 11:00 | |
EO-jongerendag zus | 110 | 01-07-2003 11:01 | |
Verhalen & Gedichten |
[Betoog] Alles is klote. Verwijderd | 19 | 18-10-2002 18:22 |