Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2010, 18:46
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Maar spreken jullie mijn naam uit als saaraa of als saara? Want die tweede a moet dus kort
Dat doet irl ook iedereen verkeerd dus ik zit er niet mee verder, maar toch.
Oud 15-07-2010, 18:49
Verwijderd
Citaat:
Ja en kans op donder en bliksem.
ik ben netenbang voor onweer
Oud 15-07-2010, 18:54
Verwijderd
Sáara. dat wist ik ook niet! is dat even wennen
Oud 15-07-2010, 18:58
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
ik ben netenbang voor onweer
Maak er een mooie tekening van!
Oud 15-07-2010, 18:59
Verwijderd
dat werkt niet, ik heb genoeg verkrachtingen getekend en ik ben nog steeds bang voor een gore verkrachting op straat als ik 's nachts naar huis fiets
Verwijderd
Ze laten zwartrij tips zien.
Verwijderd
Citaat:
dat werkt niet, ik heb genoeg verkrachtingen getekend en ik ben nog steeds bang voor een gore verkrachting op straat als ik 's nachts naar huis fiets
Ik moest lachen dacht huh en denk nu uhmmmmm oke?
Oud 15-07-2010, 19:00
Verwijderd
Citaat:

Ik moest lachen dacht huh en denk nu uhmmmmm oke?
ach
Oud 15-07-2010, 19:00
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
Ik denk dat haast elk meisje/vrouw daar bang voor is. Vroeger nog meer, als ik door het parkje bij mijn huis moest fietsen werd ik echt bang.
Oud 15-07-2010, 19:01
Verwijderd
nou, ik loog eigenlijk over de verkrachting. Ik denk niet dat ik snel van mijn fietsje af getrokken zou worden met die reden, meer om in elkaar geslagen te worden.
Oud 15-07-2010, 19:02
Verwijderd
ik loog eigenlijk over de verkrachting is echt zo'n zin die je weinig gaat uitspreken in je leven, geloof ik.
Oud 15-07-2010, 19:04
Rivka
Rivka is offline
Dat denk ik ook ja . Maar waarom ben je dan bang voor onweer?
Oud 15-07-2010, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Sáara. dat wist ik ook niet! is dat even wennen
Ja daarom staat die h daar!
Oud 15-07-2010, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Maar spreken jullie mijn naam uit als saaraa of als saara? Want die tweede a moet dus kort
Dat doet irl ook iedereen verkeerd dus ik zit er niet mee verder, maar toch.
Als ik Sarah zeg, zit het een beetje tussen de a en aa in. Uit angst om het fout te doen zeg ik voortaan wel heel liefkozend 'Saar'.
Oud 15-07-2010, 19:07
Verwijderd
Maar een verkrachting is écht eng, dus dat is een terechte angst. Onweer is alleen eng als je op een metalen paal in een open veld staat ofzo, dus over onweerangst kun je best heen komen
Oud 15-07-2010, 19:07
Verwijderd
Citaat:
Als ik Sarah zeg, zit het een beetje tussen de a en aa in. Uit angst om het fout te doen zeg ik voortaan wel heel liefkozend 'Saar'.
Luister ik ook naar! en naar vergelijkbare namen. Sasha, Sanne, Sarwa. Ik ben wel wat gewend (vooral omdat ik zelf de r niet kan uitspreken en mensen mijn naam dus vaak verkeerd verstaan als ik me voorstel )
Oud 15-07-2010, 19:08
Verwijderd
Citaat:
Dat denk ik ook ja . Maar waarom ben je dan bang voor onweer?
weet ik niet zo goed, ik voel me dan een beetje opgesloten op de plek waar ik ben omdat ik te bang ben om zeer mobiel te worden op zo'n moment.
Oud 15-07-2010, 19:10
Verwijderd
Ik wil iets bakken maar weet niet wat. Ik moet voor halftien op de fiets naar de winkel zijn geweest.
*Hinthint* ik zit nu ook in relaxkleren dus heb ik geen zin.
Oud 15-07-2010, 19:11
Verwijderd
Sa-rá. Spreek je het zo uit?

Mijn naam is ook kut haha. Ik krijg 10 verschillende versies te horen.
En dan mijn achternaam ook nog.
Rivka
Rivka is offline
Ik vind onweer juist heerlijk. Lekker in bed liggen, of op mijn bureau gaan zitten en naar buiten kijken met open gordijnen <33333.
Verwijderd
dan bak je iets waarvoor je alle ingrediënten al hebt heb je bloem, zelfrijzend bakmeel, suiker, eieren, boter, margarine?
Oud 15-07-2010, 19:12
Verwijderd
Citaat:
Sa-rá. Spreek je het zo uit?

Mijn naam is ook kut haha. Ik krijg 10 verschillende versies te horen.
En dan mijn achternaam ook nog.
De meeste mensen doen het vrijwel goed maar alleen de 2e lettergreep te lang Sara spreek je uit met een lange aa op het eind, maar omdat ik die h heb wordt het een korte a. Voor de rest gewoon nog de klemtoon op de eerste lettergreep.
Oud 15-07-2010, 19:12
Verwijderd
Ja maar wat kan je daar mee?
Oud 15-07-2010, 19:13
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Hoi
Verwijderd
Citaat:
Ik vind onweer juist heerlijk. Lekker in bed liggen, of op mijn bureau gaan zitten en naar buiten kijken met open gordijnen <33333.
Ik vind het niet erg, behalve als ik slechts 5 seconden kan tellen. </33333
Verwijderd
Hoi lul.
Oud 15-07-2010, 19:14
Verwijderd
Nou voor bv cake heb je zelfrijzend bakmeel, suiker, eieren en boter nodig. Maar als je geen boter hebt kun je kruidkoek maken met alleen bloem, suiker, eieren en speculaaskruiden. En als je geen eieren hebt maar wel boter kun je zandkoekjes maken van boter, bloem en suiker. En in plaats van boter kun je ook margarine gebruiken. In cake kun je de boter zelfs vervangen door zonnebloemolie of slaolie, maar in koekjes niet.
Oud 15-07-2010, 19:15
Verwijderd
Danku schöne, voor de goed ideeën.
Even kijken wat ik kan maken. Pepermannetje vind ik schattig.
Oud 15-07-2010, 19:17
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
'Take me out', doet me echt de moed in de schoenen zakken. Wat een kansloze mensen .
Oud 15-07-2010, 19:17
Verwijderd
Citaat:
De meeste mensen doen het vrijwel goed maar alleen de 2e lettergreep te lang Sara spreek je uit met een lange aa op het eind, maar omdat ik die h heb wordt het een korte a. Voor de rest gewoon nog de klemtoon op de eerste lettergreep.
ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen maar dat kan ik nooit bij dit beschrijven, bij het verplaatsen van een klemtoon gaat het al mis.
Oud 15-07-2010, 19:18
Verwijderd
Citaat:
'Take me out', doet me echt de moed in de schoenen zakken. Wat een kansloze mensen .
ik voel me juist altijd beter door zulke programma's!
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Luister ik ook naar! en naar vergelijkbare namen. Sasha, Sanne, Sarwa. Ik ben wel wat gewend (vooral omdat ik zelf de r niet kan uitspreken en mensen mijn naam dus vaak verkeerd verstaan als ik me voorstel )
Kun jij de r niet uitspreken? Niks van gemerkt.
Verwijderd
Citaat:
Dat je dat kijkt faalhaasje.

Ik heb me er gisteren ook schuldig aangemaakt. wat een autist deed er toen aan mee, eigenlijk ook wel sneu.
Oud 15-07-2010, 19:19
Sherlock
Sherlock is offline
Branden kan toch ook door die files gewoon op de cd te zetten? *brandnoob*
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
ik voel me juist altijd beter door zulke programma's!
Ja maar als ik me voorstel dat het een dwarsdoorsnede van onze generatie moet zijn... dan begrijp ik ineens waarom ik geen leuke man kan vinden . Over mezelf voel ik me sowieso wel goed .
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Dat je dat kijkt faalhaasje.

Ik heb me er gisteren ook schuldig aangemaakt. wat een autist deed er toen aan mee, eigenlijk ook wel sneu.
I know, valt me ook best tegen van mezelf .
Oud 15-07-2010, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Kun jij de r niet uitspreken? Niks van gemerkt.
Kan het wel, maar niet goed. Maar het is een veelvoorkomend Brabants probleem dus mogelijk valt het daardoor jou niet op
Oud 15-07-2010, 19:20
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
En het duurt drie jaar voor iemand dat liedje van Tiersen herkent .
Oud 15-07-2010, 19:21
Verwijderd
Citaat:
ik kan me er echt helemaal niets bij voorstellen maar dat kan ik nooit bij dit beschrijven, bij het verplaatsen van een klemtoon gaat het al mis.
maar je moet de klemtoon ook niet verplaatsen! Die moet gewoon blijven waar hij is
Oud 15-07-2010, 19:22
Verwijderd
Citaat:
maar je moet de klemtoon ook niet verplaatsen! Die moet gewoon blijven waar hij is
oh ja
Oud 15-07-2010, 19:23
Verwijderd
Oh en het maakt dus niet zo veel uit want ik luister ook naar mensen die het als Sara uitspreken

soms schrijven mensen het ook als Sara, zelfs hier op 't forum. Allemaal best
Oud 15-07-2010, 19:23
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Kan het wel, maar niet goed. Maar het is een veelvoorkomend Brabants probleem dus mogelijk valt het daardoor jou niet op
Ik ben geen brabander he! En misschien viel het me niet op door je oostelijke accentje
Oud 15-07-2010, 19:24
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Quote van de dag: "Goeie sneakers en leuke chicks passen meestal wel bij elkaar."

Verwijderd
Mijn L'oreal aandelen gaan dus echt naar Sarkozy. GODVERDOMME!!!!!!!!
Nee maar toevallig hoorde ik het vrijdag ook al, wat een belachelijk mens.
Verwijderd
Citaat:
En eigenlijk is het ook geen 'korte a' zoals we die noemen, toch? Het is niet dezelfde a als in 'mat' ofzo, maar hij is gewoon korter dan de eerste 'a', toch?
Oud 15-07-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen brabander he! En misschien viel het me niet op door je oostelijke accentje
Je woont toch in Brabant? En Twentenaren vinden dus dat ik helemaal niet Twents praat maar juist zuiders!

Citaat:
En eigenlijk is het ook geen 'korte a' zoals we die noemen, toch? Het is niet dezelfde a als in 'mat' ofzo, maar hij is gewoon korter dan de eerste 'a', toch?
Ja zoiets. Het moet geen heel korte a worden, inderdaad, want dat klinkt raar. Gewoon een beetje zoals je 'ah!' verzucht.
Oud 15-07-2010, 19:25
Verwijderd
Citaat:
Quote van de dag: "Goede heels en leuke vrouwen passen meestal wel bij elkaar."

Oud 15-07-2010, 19:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het is gewoon Saarappel maar dan zonder ppel.
Oud 15-07-2010, 19:27
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline

Maar volgens mij bedoelde hij dat jij goede sneakers had en dat een 'leuke chick' daar dan bij zou passen. Bwah. Sowieso het woord 'chick', in alle serieusheid (als grapjeskoosnaam ok... maar zo'n 'hippe', gladde bal die je 'chick' noemt... ).
Oud 15-07-2010, 19:28
Verwijderd
Citaat:
Het is gewoon Saarappel maar dan zonder ppel.
Nee, dat is het niet, want die a is gewoon een hele andere klank Doordat de klemtoon op de eerste 'a' ligt (in Sarah), wordt de tweede ombeklemtoonde a korter, maar niet meteen zo kort als in 'appel'
Saarappel heeft een hele andere beklemtoning dan Sarah.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten