Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-07-2010, 19:29
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Nee, dat is het niet, want die a is gewoon een hele andere klank Doordat de klemtoon op de eerste 'a' ligt (in Sarah), wordt de tweede ombeklemtoonde a korter, maar niet meteen zo kort als in 'appel'
Anders moet ze het even inspreken en uploaden . Volgens mij snap ik het wel, het is niet Saaraa (beetje zeurderig), maar Sara. Hmm, zoiets?
Oud 15-07-2010, 19:30
Allure
Allure is offline
als je met zijn tweeën cluedo speelt, hoe zijn de regels dan? moet je de kaarten opdelen of ook een stapeltje in het midden doen?
Oud 15-07-2010, 19:31
Uice
Uice is offline
Citaat:
Nee, dat is het niet, want die a is gewoon een hele andere klank Doordat de klemtoon op de eerste 'a' ligt (in Sarah), wordt de tweede ombeklemtoonde a korter, maar niet meteen zo kort als in 'appel'
Saarappel heeft een hele andere beklemtoning dan Sarah.
Ik hoor geen verschil.
Oud 15-07-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
Ik hoor geen verschil.
Sa-rah = sa:ra
Saar-ap-pel = sa:rɑpəɫ

Heel anders
Oud 15-07-2010, 19:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Sa-rah = sa:ra
Saar-ap-pel = sa:rɑpəɫ

Heel anders
Ik weet wel waar jij een verschil ziet, maar als ik Saarappel zeg en mezelf tegenhoudt voordat -ppel komt, zeg ik het gewoon zoals het hoort.
Oud 15-07-2010, 19:36
Uice
Uice is offline
Oh nee, niet.
Oud 15-07-2010, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Ik weet wel waar jij een verschil ziet, maar als ik Saarappel zeg en mezelf tegenhoudt voordat -ppel komt, zeg ik het gewoon zoals het hoort.
Als je 't goed doet, zeg je dan juist sa:r.ɑ en niet sa:.ra . Andere syllabes en andere klanken.
Oud 15-07-2010, 19:51
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als je 't goed doet, zeg je dan juist sa:r.ɑ en niet sa:.ra . Andere syllabes en andere klanken.
Ik dacht S;a-R!a§§§.
Oud 15-07-2010, 19:52
Verwijderd
Ik ga naar de winkel!
Jasper/sherlock, ik sms je wanneer ik op Centraal aankom eerder dan een uur. Dan zijn jij en Katerina er toch?
Oud 15-07-2010, 19:53
Uice
Uice is offline
Maar nee, ik hoor al waar het probleem zit. Het is meer zoals Katjah.
Oud 15-07-2010, 19:54
Verwijderd
wie is uhm, katerina? ik besef dat ik veel voornamen niet ken.
Oud 15-07-2010, 19:57
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Etmakas.
Oud 15-07-2010, 19:57
Verwijderd
dank u
Oud 15-07-2010, 19:58
Rivka
Rivka is offline
Citaat:
KatArina.
Oud 15-07-2010, 20:00
Verwijderd
sorry, ik schreef wheezle na
Oud 15-07-2010, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Maar nee, ik hoor al waar het probleem zit. Het is meer zoals Katjah.
Ja, maar dan is de eerste a ook wel echt een andere klank dan de tweede.
Oud 15-07-2010, 20:02
Uice
Uice is offline
Is het dan KatArina of Katahrina?
Oud 15-07-2010, 20:03
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ja, maar dan is de eerste a ook wel echt een andere klank dan de tweede.
Het gaat toch niet over de eerste a?
Oud 15-07-2010, 20:04
Verwijderd
is 'ik krijg niemand te pakken' brabants?
Oud 15-07-2010, 20:06
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
is 'ik krijg niemand te pakken' brabants?
Als in aan de telefoon? Dat is volgens mij gewoon abn.
Oud 15-07-2010, 20:06
Verwijderd
Citaat:
Het gaat toch niet over de eerste a?
Nee, dat snap ik ook, maar in Sarah heb je dat contrast tussen de twee zelfde klanken, maar verschillende lengtes zo mooi, in Katja(h) niet
Oud 15-07-2010, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Als in aan de telefoon? Dat is volgens mij gewoon abn.
algemeen brabants nederlands

oh mmm oke
Oud 15-07-2010, 20:07
Verwijderd
Maar de tweede a is wel hetzelfde
Oud 15-07-2010, 20:08
Verwijderd
ik kreg niemante vatte
Oud 15-07-2010, 20:09
Verwijderd
http://www.medischforum.nl/onderwerp/21771

sarah, hoe kan dat van dat buikje? en de rest enzo?
Oud 15-07-2010, 20:13
Verwijderd
Je lichaam moet zich na het stoppen even instellen op nieuwe verhoudingen aan hormonen, en daarbij kun je allerlei trypisch oestrogeenafhankelijke klachten krijgen zoals vocht vasthouden (=buikje), ochtendmisselijkheid, pijnlijke borsten etc die ook allemaal kunnen optreden als je net met de pil begint. Gewoon een soort wenproces
Oud 15-07-2010, 20:15
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik heb zin om te zingen maar het is hier gehorig .
Oud 15-07-2010, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Je lichaam moet zich na het stoppen even instellen op nieuwe verhoudingen aan hormonen, en daarbij kun je allerlei trypisch oestrogeenafhankelijke klachten krijgen zoals vocht vasthouden (=buikje), ochtendmisselijkheid, pijnlijke borsten etc die ook allemaal kunnen optreden als je net met de pil begint. Gewoon een soort wenproces
Oh oké, dank je wel. Bluhjhdhjhd ik heb ook opeens weer lekker veel acné. Mmm.
Oud 15-07-2010, 20:19
Verwijderd
Ohh nu snap ik de Sarah uitspreektruuk. Ik begreep eerst ook Saara(appel) en dat klonk al zo gek. Dan zei ik het altijd al goed in mn hoofd
Oud 15-07-2010, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Oh oké, dank je wel. Bluhjhdhjhd ik heb ook opeens weer lekker veel acné. Mmm.
Ik heb echt een paar maanden moeten ont-pillen, had ook weer last van acne, menstruatie was heel hevig weer enzo, echt vreselijk. Maar nu is alles ineens weer heel regelmatig en heb ik van sommige dingen echt minder last dan toen ik nog aan de pil was!
Oud 15-07-2010, 20:23
Verwijderd
Ook altijd een rare truc met migraine: als vrouwen die de pil gebruiken vaak migraine hebben, helpt het vaak heel veel om te stoppen. En als vrouwen die niet aan de pil zijn regelmatig migraine hebben, kunnen ze dat voorkomen door juist aan de pil te gaan
Oud 15-07-2010, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Ik heb echt een paar maanden moeten ont-pillen, had ook weer last van acne, menstruatie was heel hevig weer enzo, echt vreselijk. Maar nu is alles ineens weer heel regelmatig en heb ik van sommige dingen echt minder last dan toen ik nog aan de pil was!
ah oké tof. Mmm een paar maanden, klinkt vreselijk. Kijk er wel naar uit. Ik kreeg altijd een onstopbaar honger gevoel van de pil en daar wil ik eigenlijk wel weer vanaf. Want anders loop ik continu zo rond van 'hehyehhehhey heyheeyyehhey KOEKJES jajajajaja' en dat is wel weer leuk geweest na een jaar of twee.
Oud 15-07-2010, 20:26
Verwijderd
haha, wat dubieus, ik heb er een vrouwentopic van weten te maken.
Oud 15-07-2010, 20:29
Verwijderd
En er zijn niet eens mannen online om af te schrikken.
Oud 15-07-2010, 20:31
Verwijderd
Ik ben zandkoekjes aan het bakken.
En van de pil worden je memmen groter en je buik ook.
Oud 15-07-2010, 20:32
Verwijderd
ja, ik had er potverdorie nooit mee moeten beginnen
Oud 15-07-2010, 20:32
Verwijderd
Citaat:
ah oké tof. Mmm een paar maanden, klinkt vreselijk. Kijk er wel naar uit. Ik kreeg altijd een onstopbaar honger gevoel van de pil en daar wil ik eigenlijk wel weer vanaf. Want anders loop ik continu zo rond van 'hehyehhehhey heyheeyyehhey KOEKJES jajajajaja' en dat is wel weer leuk geweest na een jaar of twee.
Ik eet volgens mij ook minder zonder pil, zit ook sneller vol. Gek om te merken dat ik nu naar chocola kan kijken zonder 't op te willen eten

En ik weet niet of mijn maanden uitzonderlijk lang waren, maar ik ben wel blij dat ik er nu vanaf ben
Oud 15-07-2010, 20:34
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Ik houd sowieso niet zo van gerommel met hormonen...
Oud 15-07-2010, 20:34
Verwijderd
Citaat:
ja, ik had er potverdorie nooit mee moeten beginnen
Tsja ik vind het buikje ook niet zo leuk. Maar ik heb mezelf van kleins af gelukkig wel aankunnen leren om groenten te snacken. Kleine porties salades maken dus.
Oud 15-07-2010, 20:35
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Tsja ik vind het buikje ook niet zo leuk. Maar ik heb mezelf van kleins af gelukkig wel aankunnen leren om groenten te snacken. Kleine porties salades maken dus.
Huh, jij hebt écht geen buikje toch?
Oud 15-07-2010, 20:38
Verwijderd
Ja wel hoor. Het valt misschien niet heel erg op maar ik ben toch wel wat aangekomen.
Ga nu denk ik wel nog wat meer letten op wat ik eet.
Gezond is opzich altijd beter om te snacken, dan snoep, frituur etc.
Oud 15-07-2010, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Zelfs met 't snacken van groenten kwam ik aan

Nu ik gestopt ben, zit 't er trouwens nog steeds!
Oud 15-07-2010, 20:42
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
Ja wel hoor. Het valt misschien niet heel erg op maar ik ben toch wel wat aangekomen.
Ga nu denk ik wel nog wat meer letten op wat ik eet.
Gezond is opzich altijd beter om te snacken, dan snoep, frituur etc.
Als ik jou was zou ik me niet druk maken hoor . Ik denk eerlijk gezegd dat ik wat vet op een rank lijf zelfs mooier vind (nou ja, ik weet dat ik dat vind maar ik weet natuurlijk niet heel goed hoe jouw lichaam verder is ). Maar gezond is altijd goed.

Ik wil het lijf van Shakira . *zucht*
Oud 15-07-2010, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Zelfs met 't snacken van groenten kwam ik aan

Nu ik gestopt ben, zit 't er trouwens nog steeds!
Ik haast niet. Vroeger nergens van eigenlijk kon ik vreten maar slank blijven. Nu niet meer, misschien dat ik met de pil stop.
Oud 15-07-2010, 20:44
Verwijderd
ik ben al ruim 2 jaar gestopt met de pil en mijn menstruatie is nog steeds niet regelmatig :"(
Oud 15-07-2010, 20:45
Verwijderd
Citaat:
ik ben al ruim 2 jaar gestopt met de pil en mijn menstruatie is nog steeds niet regelmatig :"(
maar daarvoor nog wel? want ik heb dat nooit gehad, zonder pil werd ik eigenlijk uh, gewoon níet ongesteld. Muchos chill was dat
Oud 15-07-2010, 20:46
Sherlock
Sherlock is offline
Ik verveeel me
Oud 15-07-2010, 20:46
Verwijderd
Citaat:
Ik verveeel me
ga op youtube fragmenten van dylan morans voorstellingen kijken! Dat zeg ik natuurlijk, omdat ik dat nu zelf ook doe. Of we beginnen een gesprek over bier, gewoon om dat vrouwelijke hormoongepraat even te compenseren met bier.
Oud 15-07-2010, 20:47
Verwijderd
en ik neem morgen een warsteiner voor je mee, jasper, voor in het park. Zelf drink ik natuurlijk asociaal uit een gigantisch blik. Uit dank voor de voetbal die jij helemaal meesjouwt.
Oud 15-07-2010, 20:48
Mevrouw Lul
Mevrouw Lul is offline
Citaat:
maar daarvoor nog wel? want ik heb dat nooit gehad, zonder pil werd ik eigenlijk uh, gewoon níet ongesteld. Muchos chill was dat
Huh, dat lijkt me niet chill! Want doet je lichaam dan wel wat nodig is om een kind te kunnen laten groeien daar? Nou ja, misschien wil je geen kinderen, dan is het misschien wel chill .

Regels voor berichten