Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Of mensen die roepen (na 'Oh dan speel je later zeker in gtst' en mijn antwoord 'nee, ik hou meer van het theater') dat ik DUS in musicals ga spelen, als ik vertel welke studie ik heb gedaan. En juist doordat het puur simpel vermaak als doel heeft, vind ik het geen kunst. In elk geval niet het gedeelte wat de acteurs en de regisseur doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Even eten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, binnen dat genre kun je wel degelijk van kwaliteit praten. Nee het is misschien niet theaterwaardig, maar wel musical waardig. En om dat te kunnen, en dansen, en acteren en zingen, dat is vrij heftig. Een museum bezoeken doe je toch ook voor de lol? Een concert bezoeken ook. Een theater bezoeken ook. Wanneer is iets kunst? Alleen omdat jij vind dat iets minderwaardig is dan toneel, zou je niet van kunst kunnen spreken? Ik vind dat toch wat te kort door de bocht. Als musicus maak ik muziek om mensen een plezierige avond te bezorgen. Iets waar ze naar uitkijken, iets waar ze over napraten. En eerlijk gezegd: ik heb tot nu toe veel meer lol gehad aan dingen die misschien geen hoogstaande dingen waren, maar wel heel veel enthousiast publiek trokken, dan aan die zogenaamd elitaire klassieke muziek. Ben ik daarmee dan een mindere artiest? Ik denk het niet. Zo arrogant ben ik dan wel weer ![]() ![]() |
![]() |
|
Het strand was echt heerlijk. Het water in het begin wel koud maar toen ik eenmaal door was, ben ik er ook wel een halfuur in gebleven. De enige plek waarop ik echt verbrand ben, is op de scheiding van m'n hoofdhaar. En ik heb 1 rode bil... maar die doet geen pijn dus die wordt morgen gewoon bruin
![]()
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind iets kunst als er iets nieuws en origineels gecreëerd wordt, en bij musicals is het vaak het geval dat we iets te zijn krijgen dat in tig landen er ook precies zo uit ziet. Daarom is het fabriekswerk, en geen kunst.
En verder zei ik al dat ik best respect heb voor wat die mensen doen hoor, tuurlijk. Zingen, dansen en 'vormpjes spelen' ( ![]() En verder vraag ik me af of deze 'discussie' zin heeft, omdat muziek écht een heel ander vakgebied is dan theater (ook al komen ze elkaar dan misschien een soort van tegen in de musical). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
AARGH ik heb zo echt ruzie met mijn broertje, na amper anderhalf uur thuis te zijn ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik weet overigens niet of de voorstellingen die ik maak, wel onder kunst vallen. Ik maak namelijk behoorlijk toegankelijke komedies, met teksten van anderen (stukken van bekende schrijvers, die al veel vaker gespeeld zijn) die ik dan wel zelf bewerk en met een eigen visie regisseer, maar vooral ook met het uitgangspunt dat het publiek het 'leuk en voor te lachen' moet vinden
![]() Bovendien regisseer ik ook nog eens amateurs, en daarbij heb je natuurlijk ook een ander doel, namelijk dat zij het naar hun zin moeten hebben en dat ze kunnen schitteren op het podium en beter leren spelen. Ook een didactisch doel dus. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Ach broertjes... de mijne gaat een maand (!) bij zijn vriendin bivakkeren. En dat chickie woont ook nog thuis en hij vindt haar moeder niet zo aardig. Ik denk dat ie na anderhalve week gek wordt en naar huis wil.
![]()
|
Nou, het is weer eens zo ver hoor
![]() ![]() De telefonist die ik vorige week sprak verzekerde me uitdrukkelijk dat alles goed ging komen, geen enkel probleem, kon prima naast elkaar, ja hoor, hoefde niks te doen... Nou, niet dus. Volgens die man van KPN kon dat helemaal niet, er moest een extra verbinding worden aangelegd (kosten waren onbekend, want dat besteden ze uit), en er was al een brief naar mijn moeder gestuurd dat haar telefoonabonnement zou worden opgezegd. Jezus, wat een stelletje tyfusmalloten zijn het toch, ik ben er helemaal klaar mee. Nu zit ik dus straks mooi met een abonnement waar ik niet onder uit kan, want jaarcontract, en de enige manier om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken is voor veel geld de voortuin van mijn moeder laten omploegen om een kabeltje te leggen voor een verbinding die ik waarschijnlijk maar een maand of twee ga gebruiken. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nou, ik denk dat een dergelijke discussie wel zin heeft, want het is altijd goed om na te blijven denken over je vak. En m.i. maakt het verschil niet zo uit. Het kan juist een frisse kijk op zaken geven. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Of ik probeer toch het abonnement en het contract op te zeggen (wellicht lukt dat, die man aan de telefoon wilde het proberen), of ik blijf bij KPN, maar neem de verbinding niet mee, en neem hem weer mee als ik bij mijn moeder weg ga. Het voordeel van het laatste is dat ik dan niet weer zo lang hoef te wachten op de aansluiting, maar dat ik het modem al heb en niet op nieuw iets hoef aan te vragen. Nadeel is dat ik dan wel iedere maand 25 euro moet dokken. Maar liever ga ik helemaal weg bij KPN want ik ben er echt klaar mee.
||
Citaat:
Maar Absinthe, wat is er nou mis mee als iets puur ter vermaak dient? Dat geldt toch voor heel veel fantastische kunstwerken?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
|