Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-07-2010, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Dus zelfs het orkest (zo'n beetje het enige dat ik nog echt vond aan musicals) vervangen ze al door nep, eeuwig zonde
Nou ja, en ik kijk natuurlijk vooral naar mijn vakgebied en ik zie acteurs die alleen maar buitenkant spelen (en dat kan zijn door vormpjes te spelen of veel te veel te gaan staan 'voelen', in elk geval heeft het niets met mooi spelen te maken) en ik vind ze allemaal even voorspelbaar.
Je kijkt dus ook veel te kritisch naar een musical. Dat noemen ze ook wel beroepsdeformatie.

Een musical wordt niet voor jouw soort (en die bedoel ik echt niet zo lullig als het er staat) vakmensen in elkaar gedraaid. Een musical wordt in elkaar gezet voor mensen die gewoon genieten willen van wat zang, dans en acteerwerk.

De verhaallijnen zijn dus ook vaak en bewust dun gehouden. Als het hele diepe lijnen zouden zijn, zou je tijd te kort komen. En dus niet voor een publiek dat meer wil dan wat simpel vermaak. Want dat is het nu eenmaal. Simpel vermaak, waar je niet te kritisch naar elk afzonderlijk deeltje moet kijken. Maar gewoon naar het geheel.
Advertentie
Verwijderd
Citaat:
prullenbak leeg maken?

heb je een mac gekocht of zit je op die van iemand anders?
Volgens mij wil hij ze niet allemaal definitief verwijderen.
Verwijderd
Citaat:
Dat mag niet, want hij beweegt bijna niet hij is nu al zo lekker slank
oei.... luie hond dus... Ik voel me nu al met hem verwant
Oud 19-07-2010, 16:54
Verwijderd
Ik heb de mac van de huisgenoot gepakt om films op tv te kijken, maar na de zoveelste film is ie vol. Oh, en die control click als ik iets geselecteerd heb: ik krijg alleen de optie om de hele prullenbak te legen, .
Oud 19-07-2010, 16:54
Verwijderd
Ik zal even voor je kijken.
Oud 19-07-2010, 16:58
Verwijderd
Citaat:
Je kijkt dus ook veel te kritisch naar een musical. Dat noemen ze ook wel beroepsdeformatie.

Een musical wordt niet voor jouw soort (en die bedoel ik echt niet zo lullig als het er staat) vakmensen in elkaar gedraaid. Een musical wordt in elkaar gezet voor mensen die gewoon genieten willen van wat zang, dans en acteerwerk.

De verhaallijnen zijn dus ook vaak en bewust dun gehouden. Als het hele diepe lijnen zouden zijn, zou je tijd te kort komen. En dus niet voor een publiek dat meer wil dan wat simpel vermaak. Want dat is het nu eenmaal. Simpel vermaak, waar je niet te kritisch naar elk afzonderlijk deeltje moet kijken. Maar gewoon naar het geheel.
Eens, maar dat maakt dus dat ik er nogal naar van wordt als leken roepen dat die ene musicalacteur zo fantastisch kan acteren. Dat is gewoon niet zo (ja, dat is arrogant )
Of mensen die roepen (na 'Oh dan speel je later zeker in gtst' en mijn antwoord 'nee, ik hou meer van het theater') dat ik DUS in musicals ga spelen, als ik vertel welke studie ik heb gedaan.
En juist doordat het puur simpel vermaak als doel heeft, vind ik het geen kunst. In elk geval niet het gedeelte wat de acteurs en de regisseur doen.
Oud 19-07-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Ik heb de mac van de huisgenoot gepakt om films op tv te kijken, maar na de zoveelste film is ie vol. Oh, en die control click als ik iets geselecteerd heb: ik krijg alleen de optie om de hele prullenbak te legen, .
Verhip, ik krijg het ook niet voor elkaar, grote kans dat het dan helemaal niet zomaar kan.

Even eten.
Oud 19-07-2010, 17:01
Verwijderd
Citaat:
ARGH ik kijk om het hoekje van mn beeldscherm, dat ik natuurlijk zo heb geplaatst dat ik mijn hond niet kan zien, en hij zit gewoon nog steeds zielig te kijken wat erg
allemaal trucjes.
Oud 19-07-2010, 17:02
Verwijderd
Citaat:
Verhip, ik krijg het ook niet voor elkaar, grote kans dat het dan helemaal niet zomaar kan.

Even eten.
Apple, .

Is er een mogelijkheid een bestand te verwijderen zonder 'm eerst naar de prullenbak te verkassen?
Oud 19-07-2010, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Eens, maar dat maakt dus dat ik er nogal naar van wordt als leken roepen dat die ene musicalacteurs zo fantastisch kan acteren. Dat is gewoon niet zo (ja, dat is arrogant ) En juist doordat het puur simpel vermaak als doel heeft, vind ik het geen kunst. In elk geval niet het gedeelte wat de acteurs en de regisseur doen.
Waarom roepen leken dat? Omdat ze ervan genoten hebben. Als iemand die verder ook geen connecties of 'kennis' heeft van theater gaat lopen kakelen dat een acteur zo gevoelig gespeeld heeft, dan mag je er ook vanuit gaan dat hij ervan genoten heeft.
En ja, binnen dat genre kun je wel degelijk van kwaliteit praten.
Nee het is misschien niet theaterwaardig, maar wel musical waardig. En om dat te kunnen, en dansen, en acteren en zingen, dat is vrij heftig.

Een museum bezoeken doe je toch ook voor de lol? Een concert bezoeken ook. Een theater bezoeken ook.

Wanneer is iets kunst? Alleen omdat jij vind dat iets minderwaardig is dan toneel, zou je niet van kunst kunnen spreken? Ik vind dat toch wat te kort door de bocht.

Als musicus maak ik muziek om mensen een plezierige avond te bezorgen. Iets waar ze naar uitkijken, iets waar ze over napraten.
En eerlijk gezegd: ik heb tot nu toe veel meer lol gehad aan dingen die misschien geen hoogstaande dingen waren, maar wel heel veel enthousiast publiek trokken, dan aan die zogenaamd elitaire klassieke muziek.

Ben ik daarmee dan een mindere artiest? Ik denk het niet. Zo arrogant ben ik dan wel weer
Oud 19-07-2010, 17:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
oei.... luie hond dus... Ik voel me nu al met hem verwant
niet lui, hij weet gewoon hoe hij iedereen moet bespelen om eten te krijgen
Oud 19-07-2010, 17:10
Lorelei
Lorelei is offline
Het strand was echt heerlijk. Het water in het begin wel koud maar toen ik eenmaal door was, ben ik er ook wel een halfuur in gebleven. De enige plek waarop ik echt verbrand ben, is op de scheiding van m'n hoofdhaar. En ik heb 1 rode bil... maar die doet geen pijn dus die wordt morgen gewoon bruin
Verwijderd
hehe typische hond

ben je daar nu veel aan kwijt aan blaftaks?
Verwijderd
Laat maar. Ik heb alles dat ik niet zelf naar de mac gekopieerd heb UIT de prullenbak gehaald alvorens de prullenbak te legen. Daarna heb ik alles weer teruggeplaatst. Wat een werk.
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ja dat laatste heb ik geprobeerd, maar daar staan dus sterretjes ********. Van je eerste gedeelte snap ik helemaal niks, dus ik wacht wel tot stiefvader vanavond laat thuis is.
Kijk eens op de achterkant van het modem voor de sleutel, en anders kun je nog altijd met een lan-kabel internetten.
Oud 19-07-2010, 17:11
Verwijderd
Ik vind iets kunst als er iets nieuws en origineels gecreëerd wordt, en bij musicals is het vaak het geval dat we iets te zijn krijgen dat in tig landen er ook precies zo uit ziet. Daarom is het fabriekswerk, en geen kunst.
En verder zei ik al dat ik best respect heb voor wat die mensen doen hoor, tuurlijk. Zingen, dansen en 'vormpjes spelen' () is absoluut heftig. Ik doe het ze dan ook echt niet na.

En verder vraag ik me af of deze 'discussie' zin heeft, omdat muziek écht een heel ander vakgebied is dan theater (ook al komen ze elkaar dan misschien een soort van tegen in de musical).
Verwijderd
Citaat:
Apple, .

Is er een mogelijkheid een bestand te verwijderen zonder 'm eerst naar de prullenbak te verkassen?
sorry zit nu achter windows pc van mijn ouders, kan dus niet voor je kijken.

AARGH ik heb zo echt ruzie met mijn broertje, na amper anderhalf uur thuis te zijn
Verwijderd
Citaat:
Het strand was echt heerlijk. Het water in het begin wel koud maar toen ik eenmaal door was, ben ik er ook wel een halfuur in gebleven. De enige plek waarop ik echt verbrand ben, is op de scheiding van m'n hoofdhaar. En ik heb 1 rode bil... maar die doet geen pijn dus die wordt morgen gewoon bruin
dus als je je kaal scheert, heb je 1 rode streep over je hoofd? sweet!
Oud 19-07-2010, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Laat maar. Ik heb alles dat ik niet zelf naar de mac gekopieerd heb UIT de prullenbak gehaald alvorens de prullenbak te legen. Daarna heb ik alles weer teruggeplaatst. Wat een werk.
Verwijderd
Ik weet overigens niet of de voorstellingen die ik maak, wel onder kunst vallen. Ik maak namelijk behoorlijk toegankelijke komedies, met teksten van anderen (stukken van bekende schrijvers, die al veel vaker gespeeld zijn) die ik dan wel zelf bewerk en met een eigen visie regisseer, maar vooral ook met het uitgangspunt dat het publiek het 'leuk en voor te lachen' moet vinden

Bovendien regisseer ik ook nog eens amateurs, en daarbij heb je natuurlijk ook een ander doel, namelijk dat zij het naar hun zin moeten hebben en dat ze kunnen schitteren op het podium en beter leren spelen. Ook een didactisch doel dus.
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dus als je je kaal scheert, heb je 1 rode streep over je hoofd? sweet!
Gebeurt bijna ieder jaar wel een keertje.. meestal ben ik zo verstandig om m'n haar in een staart te doen en al het haar er overheen te kammen... maar nu niet
Oud 19-07-2010, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Kijk eens op de achterkant van het modem voor de sleutel, en anders kun je nog altijd met een lan-kabel internetten.
al gedaan, hij is met de achterkant vastgeplakt/ opgehangen. Ik heb wel gewoon internet hoor, maar ik wil gewoon internet op mijn eigen laptop
Oud 19-07-2010, 17:14
Verwijderd
Citaat:
AARGH ik heb zo echt ruzie met mijn broertje, na amper anderhalf uur thuis te zijn
Gezellig hè, een paar dagen bij de ouders.
Oud 19-07-2010, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Gezellig hè, een paar dagen bij de ouders.
als hij niet zo'n stom spel met het volume op duizend zou spelen wel ja
Oud 19-07-2010, 17:15
Verwijderd
Citaat:
sorry zit nu achter windows pc van mijn ouders, kan dus niet voor je kijken.

Oooooh jeeee...
Oud 19-07-2010, 17:17
Tink*
Tink* is offline
Ach broertjes... de mijne gaat een maand (!) bij zijn vriendin bivakkeren. En dat chickie woont ook nog thuis en hij vindt haar moeder niet zo aardig. Ik denk dat ie na anderhalve week gek wordt en naar huis wil.
Oud 19-07-2010, 17:18
Martiño
Martiño is offline
Nou, het is weer eens zo ver hoor WEER gezeik met KutPN. Voor de zekerheid toch maar even gebeld met KPN om te kijken of het allemaal wel goed ging komen als ik mijn internetverbinding mee ging nemen naar mijn moeder (waar dus al een telefoonaansluiting+internetverbindig is en moet blijven).

De telefonist die ik vorige week sprak verzekerde me uitdrukkelijk dat alles goed ging komen, geen enkel probleem, kon prima naast elkaar, ja hoor, hoefde niks te doen... Nou, niet dus.

Volgens die man van KPN kon dat helemaal niet, er moest een extra verbinding worden aangelegd (kosten waren onbekend, want dat besteden ze uit), en er was al een brief naar mijn moeder gestuurd dat haar telefoonabonnement zou worden opgezegd. Jezus, wat een stelletje tyfusmalloten zijn het toch, ik ben er helemaal klaar mee. Nu zit ik dus straks mooi met een abonnement waar ik niet onder uit kan, want jaarcontract, en de enige manier om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken is voor veel geld de voortuin van mijn moeder laten omploegen om een kabeltje te leggen voor een verbinding die ik waarschijnlijk maar een maand of twee ga gebruiken. Ik word er zo moedeloos van, iedere keer verzekeren ze me dat alles goed geregeld is, en iedere keer als ik er zelf achteraan ga blijkt er weer een nieuw probleem te zijn.
Oud 19-07-2010, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Gebeurt bijna ieder jaar wel een keertje.. meestal ben ik zo verstandig om m'n haar in een staart te doen en al het haar er overheen te kammen... maar nu niet
dus nu ga je kaal? kan je zo in die tekenfilm avatar, maar dan met rood ipv blauw
Oud 19-07-2010, 17:19
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
al gedaan, hij is met de achterkant vastgeplakt/ opgehangen. Ik heb wel gewoon internet hoor, maar ik wil gewoon internet op mijn eigen laptop
Als je niet op de achterkant kunt kijken is het zoeken naar het briefje, je broertje vragen, of wachten tot je stiefpaps thuis is en eventueel in de tussentijd met een lan-kabel internetten.
Oud 19-07-2010, 17:21
Verwijderd
Citaat:
Nou, het is weer eens zo ver hoor WEER gezeik met KutPN. Voor de zekerheid toch maar even gebeld met KPN om te kijken of het allemaal wel goed ging komen als ik mijn internetverbinding mee ging nemen naar mijn moeder (waar dus al een telefoonaansluiting+internetverbindig is en moet blijven).

De telefonist die ik vorige week sprak verzekerde me uitdrukkelijk dat alles goed ging komen, geen enkel probleem, kon prima naast elkaar, ja hoor, hoefde niks te doen... Nou, niet dus.

Volgens die man van KPN kon dat helemaal niet, er moest een extra verbinding worden aangelegd (kosten waren onbekend, want dat besteden ze uit), en er was al een brief naar mijn moeder gestuurd dat haar telefoonabonnement zou worden opgezegd. Jezus, wat een stelletje tyfusmalloten zijn het toch, ik ben er helemaal klaar mee. Nu zit ik dus straks mooi met een abonnement waar ik niet onder uit kan, want jaarcontract, en de enige manier om er ook daadwerkelijk gebruik van te maken is voor veel geld de voortuin van mijn moeder laten omploegen om een kabeltje te leggen voor een verbinding die ik waarschijnlijk maar een maand of twee ga gebruiken. Ik word er zo moedeloos van, iedere keer verzekeren ze me dat alles goed geregeld is, en iedere keer als ik er zelf achteraan ga blijkt er weer een nieuw probleem te zijn.
Mèn, wat een debielen daar
Oud 19-07-2010, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Als je niet op de achterkant kunt kijken is het zoeken naar het briefje, je broertje vragen, of wachten tot je stiefpaps thuis is en eventueel in de tussentijd met een lan-kabel internetten.
broertje heeft 'm vermoedelijk kwijt gemaakt, hij is al voor me op zoek geweest, mama weet het niet ("bedoel je mijn wachtwoord? dat is ...." "nee mam, ik bedoel waarmee je toegang krijgt tot internet" "tot internet? gewoon op verbinden drukken!" "Nee mam, zucht") en stiefpapa zit tot vanavond laat bij stiefzus, dus ik zal het even met de laptop van mijn moeder moeten doen
Oud 19-07-2010, 17:23
Verwijderd
Citaat:

aargh wat kut
Oud 19-07-2010, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Ik vind iets kunst als er iets nieuws en origineels gecreëerd wordt, en bij musicals is het vaak het geval dat we iets te zijn krijgen dat in tig landen er ook precies zo uit ziet. Daarom is het fabriekswerk, en geen kunst.
En verder zei ik al dat ik best respect heb voor wat die mensen doen hoor, tuurlijk. Zingen, dansen en 'vormpjes spelen' () is absoluut heftig. Ik doe het ze dan ook echt niet na.

En verder vraag ik me af of deze 'discussie' zin heeft, omdat muziek écht een heel ander vakgebied is dan theater (ook al komen ze elkaar dan misschien een soort van tegen in de musical).
Dus reproduceren van eerdere werken is geen kunst?

Nou, ik denk dat een dergelijke discussie wel zin heeft, want het is altijd goed om na te blijven denken over je vak. En m.i. maakt het verschil niet zo uit. Het kan juist een frisse kijk op zaken geven.
Oud 19-07-2010, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Daar hadden we het vrijdag ook over! Hoe om te gaan met twijfelgevallen, maar het beste kun je dan denk ik zeggen "goh, wat zie je er goed uit" of "wat straal je op die foto!" en als degene zwanger is dan hoor je het vanzelf wel.
Ik heb maar gewoon niets gezegd, gelukkig was het online dan kan dat
Oud 19-07-2010, 17:28
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
hehe typische hond

ben je daar nu veel aan kwijt aan blaftaks?
ja hij is de shit. daarom zit ie mij ook zo aan te kijken, hij weet dat ik daar gevoelig voor ben

Geeeen idee ik betaal het niet.
Oud 19-07-2010, 17:28
Verwijderd
Citaat:
ja hij is de shit. daarom zit ie mij ook zo aan te kijken, hij weet dat ik daar gevoelig voor ben

Geeeen idee ik betaal het niet.
Ok post daar eens een foto van? Dan kan ik gaan oefenen op die blik
Oud 19-07-2010, 17:29
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mèn, wat een debielen daar
Citaat:
aargh wat kut
Ja, het is weer om te janken (ik moest ook bijna janken toen ik die vent aan de telefoon had). Nouja, de volgende opties zijn er nog.
Of ik probeer toch het abonnement en het contract op te zeggen (wellicht lukt dat, die man aan de telefoon wilde het proberen), of ik blijf bij KPN, maar neem de verbinding niet mee, en neem hem weer mee als ik bij mijn moeder weg ga. Het voordeel van het laatste is dat ik dan niet weer zo lang hoef te wachten op de aansluiting, maar dat ik het modem al heb en niet op nieuw iets hoef aan te vragen. Nadeel is dat ik dan wel iedere maand 25 euro moet dokken. Maar liever ga ik helemaal weg bij KPN want ik ben er echt klaar mee.
Oud 19-07-2010, 17:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
En eerlijk gezegd: ik heb tot nu toe veel meer lol gehad aan dingen die misschien geen hoogstaande dingen waren, maar wel heel veel enthousiast publiek trokken, dan aan die zogenaamd elitaire klassieke muziek.
Klassieke muziek is meestal ook gewoon formulemuziek, in de eerste plaats gemaakt voor vermaak.

Maar Absinthe, wat is er nou mis mee als iets puur ter vermaak dient? Dat geldt toch voor heel veel fantastische kunstwerken?
Oud 19-07-2010, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Klassieke muziek is meestal ook gewoon formulemuziek, in de eerste plaats gemaakt voor vermaak.

Maar Absinthe, wat is er nou mis mee als iets puur ter vermaak dient? Dat geldt toch voor heel veel fantastische kunstwerken?
Ja, leg dat maar eens uit op een conservatorium. Die lui nemen zichzelf zo fekking serieus, dat ik er jarenlang om in een lachstuip heb gelegen...
Oud 19-07-2010, 17:35
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
KPN is echt hét grootste faalbedrijf dat er is.
Oud 19-07-2010, 17:42
Rivka
Rivka is offline
Goedenavond.

Er was net een violist bij ons op bezoek en die zat ook al zo over KPN te klagen .
Oud 19-07-2010, 17:42
Verwijderd
Martin, als je weggaat bij KPN kan ik je XS4ALL aanraden. Daar heb ik veel goede dingen over gehoord, en 't is voor zo ver ik weet het enige telecombedrijf dat zich inzet voor een vrij internet en tegen stichting BREIN enzo
Oud 19-07-2010, 17:43
Verwijderd
XS4ALL is overigens wel onderdeel van KPN.
Oud 19-07-2010, 17:52
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Martin, als je weggaat bij KPN kan ik je XS4ALL aanraden. Daar heb ik veel goede dingen over gehoord, en 't is voor zo ver ik weet het enige telecombedrijf dat zich inzet voor een vrij internet en tegen stichting BREIN enzo
Citaat:
Ik wil nooit meer iets met dat faalbedrijf te maken hebben (voor zover dat dan kan, tenminste).
Oud 19-07-2010, 17:54
Rivka
Rivka is offline
Wij hebben Ziggo, maar ik weet daar echt niks over.
Oud 19-07-2010, 17:55
Verwijderd
Hier hebben we ook Ziggo, werkt over het algemeen prima.
Oud 19-07-2010, 17:56
Verwijderd
Citaat:
Ik wil nooit meer iets met dat faalbedrijf te maken hebben (voor zover dat dan kan, tenminste).
schakel over naar andere provider, als ze je dan nog lastig vallen, kan je ze aanklagen.
Oud 19-07-2010, 17:56
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
schakel over naar andere provider, als ze je dan nog lastig vallen, kan je ze aanklagen.
Dat kan niet, ik heb een jaarcontract.
Oud 19-07-2010, 17:58
Verwijderd
Citaat:
Dat kan niet, ik heb een jaarcontract.
je kan niet zomaar opzeggen?
dan zou ik zeggen: Kassa inschakelen?
Oud 19-07-2010, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Oja? Wat gek. Hoewel, de meeste grote bedrijven hebben wel meerdere aftakkingen, dus eigenlijk is het helemaal niet zo raar, maar toch.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten