Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb mijn haar laten highlighten door de kapper, en daar ben ik erg tevreden over
![]() Vóór: http://i1028.photobucket.com/albums/...as/1945231.jpg Na: http://i1028.photobucket.com/albums/...as/kapper4.jpg |
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
En volgens mij, ik heb al wat rond gegoogled, zijn de blondsprays van de Etos en de Hema wel te doen: niet te agressief en redelijk betaalbaar. Alleen ook van blondspray lees ik vaak dat je haar er erg stro-achtig van wordt.. oppassen dus ![]() |
![]() |
|
Eerst: Wat is Sarah een mooi meisje!
En: Ik ga eind juni naar de kapper, maar ik weet niet wat ik wil! Ik weet nooit wat ik wil. Ik heb nu lang haar, tot mijn elleboog ongeveer (Mijn haar groeit bijzonder snel, wat ik persoonlijk wel jammer vind), en een scheve pony dat nu net een gordijntje voor m'n oog is. Heb ooit een rechte pony gehad maar dat stond me echt totaaaal niet. Ik heb volgens andere mensen een ovaal hoofd maar ik vind hem zelf nogal rond. En zo'n beetje de helft vindt een pony bij mij mooi, de andere niet. Mijn haar is heel stijl. Hebben jullie een idee? Ik vind het zo vervelend om iedere keer "doe maar wat je leuk lijkt" te zeggen en dan een hele poos bang op de stoel te zitten omdat zij misschien wel hele lelijke dingen leuk vindt. |
![]() |
|
Om een lang verhaal kort te houden:
Ik wil halflang/lang haar laten groeien. Het is wel zo dat ik niet met van dat vieze vettige haar wil rondlopen, en ik vroeg me af of wat (ervarings)deskundigen hier misschien wat tips op zouden kunnen geven. Verder heb ik redelijk stugge haar, en ontdek ik nu dat er ook een golf in zit.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je haar kan onderaan wat pluizig worden als het langer wordt, dat voorkom je door conditioner te gebruiken (niet bovenop je hoofd, maar in de rest van je haar). Gewoon een huismerk is goed genoeg, het werkt allemaal hetzelfde, alleen is de conditioner van sommige merken (aldi bv) wel erg verdund en dan blijft het niet lang genoeg zitten om in te trekken. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Mijn haar is nu volgens mij nog te kort om te kunnen zien of het pluizig gaat worden, maar ik zal er zeker aan denken.
|
![]() |
Ik begin nu redelijk lang haar te krijgen, alleen ik heb nogal vrij dik haar waardoor het er aan de zijkant nogal "opgezet" uitziet zeg maar. Ik twijfel nu om naar de kapper te gaan en de zijkanten en het van achter kort te laten knippen (geen milimeterwerk), maar ik wil van achter ook de lengte erin houden dus dat doe ik maar niet.
Maar als ik dus gel in mijn haar doe, droogt dat op en word het hard en ziet het er niet uit met lang haar vind ik. Ik heb al gels met "wetlook" geprobeerd, maar uiteindelijk worden me haren elke keer nat. Nu heb ik gehoord dat je dan haarlotion moet gebruiken, zodat het nat blijft als het ware, maar wat is dit nu precies en is dit aan te raden? Uitgebreid verhaal, maar ik heb altijd zeer korte kapsels gehad dus dit is erg lastig vind ik zelf en op google kom ik alleen uit op advertenties erover. |
![]() |
|
Ik heb haarserum van de Etos wat je haar in model houdt en voorkomt dat het gaat pluizen maar het ziet er niet nat of plakkerig ofzo uit. Misschien is dat wat?
|
![]() |
Had hem ff verkeerd gepost, dit is de link naar het topic:
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1809199 Iemand misschien een idee? Begin nu wat langer haar te krijgen, maar zijkant (achterkant ook uiteraard, maar dat staat nog normaal) is vrij dik en begint bijna "bol/opgezet" te worden alsof het zeg maar omhoog geduwd is. Nu kan ik wel naar de kapper gaan om de zijkanten te laten bijknippen, maar dan zit je met het verschil tussen boven/achter en de korte zijkanten. En als ik de achterkant ook laat bijknippen gaat de lengte weg, of ik moet met een "matje" rond gaan lopen. Wat een issue ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
hi allemaal,
ik heb blond/bruin haar tot net over mn schouders, en heel lichte laagjes aan de voorkant en een schuine pony naar links(voor mij links dan) alleen t probleem is dat die pony n beetje te kort is en dat daardoor die pony steeds een '''normale'' pony word. haarlak heb ik geprobeerd maar dan moet ik er zoveel in doen dat ik net een nurdje lijk. kan iemand mij helpen??? owja en nog ff een vraag, toen ik geboren werd had ik echt pikzwart haar, na 4 weken werd ik blond, ben altijd blond gebleven tot ik 13 werd ongeveer, nu word mijn haar steeds bruiner, ik heb hier echt niks op tegen want het staat me denk ik veel beter, maareeh is er een manier dat dat sneller gebeurt?? want nu is het nog tussen blond en bruin in en lijkt het soms zelfs wel grijs. |
![]() |
||
Citaat:
Heel dik haar ziet er sowieso niet uit. Dus gewoon regelmatig naar de kapper om je haren te laten uitdunnen. Daarnaast een keertje per x weken de puntjes laten knippen. Deze gaan dood namelijk. ![]() Ik heb me haren inmiddels weer kort gewiekt. Lang is belachelijk vervelend. ![]()
||
Citaat:
En anders laat je het met iets meer laagjes knippen.
|
Muts opzetten! Ja in de zomer is dat behoorlijk lastig, maar als je je haar lang wilt laten groeien ga je nu eenmaal een lange periode door met een niet al te mooi kapsel.
Ik heb het nu ook weer een paar keertjes geprobeerd maar het lukt me niet om mijn lelijke kapsel te accepteren, dus knip ik het af. Liever fris in de zomer. In de winter ga ik permanent een muts dragen. Ik zou geen gel of wat ook in doen, daarmee creeer je enkel een kraaiennest op je hoofd. Het gaat vanzelf sluik vallen. Doorrrrrrbijten! |
![]() |
|
![]() |
Hehe ja het is vooral de zijkant waar ik mee zit, dat zijn echt dikke plukken waardoor me hoofd nog boller lijkt. En het naar achteren kammen en de bovenste laag er wat overheen doen lukt ook al niet. Daarom heb ik het liever "wetlook", dan valt het nog mee namelijk.
Ik hoorde vandaag trouwens van iemand dat ie mousse gebruikt voor ze lange haren ![]() ![]() |
![]() |
|
Voor lang haar is mousse geweldig, maar voor jouw lengte denk ik niet. Het maakt nog meer volume. Lijkt me geen goed plan in jouw geval. Zoals ik al zei ik heb er ook last van, maar dan vooral aan de bovenkant. Mijn hoofd wordt er heel lang van
![]() (je mag me best pm'en overigens met een foto erbij enzo, ik heb zelf ook altijd drama's met mijn haar, misschien kan ik dan wat tips geven ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zelf gebruik ik zo nu en dan haarserum van John Frieda, dat doe je er in na het wassen en dat zorgt er ook voor dat het minder pluizig is...maar geen idee of dat is wat je zoekt...? Qua haarlotion ken ik alleen de lotion van Zwitsal en dat zal zeker niet zijn wat je zoekt. ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
kijk anders hoe ver je komt met haarlak doe ik ook.
alleen wel uitkijken dat je het niet in je haar spuit. je moet het op je kam spuiten en dan met je kam door je haar. tenminste dat doe ik vaak. anders gaat er veel te veel haarlak in je haar zitten en lijk ik soms net een plastic pruik op te hebben. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tegen pluizen gebruik ik serum van de Hema, gewoon na het wassen even door m'n haar verdelen, borstel erdoor en klaar. Het pluist echt duidelijk minder. Maar als je je haar echt op z'n plek wil houden, kun je toch het beste wax gebruiken, denk ik. En dat wordt niet hard. Niet te veel gebruiken, gewoon een beetje op je hand, dan goed je handen langs elkaar wrijven en dan in het haar doen, en dan natuurlijk wel zo dat je de zijkanten niet nog meer volume geeft.
Wetlook zou ik niet doen, dat kan er ook heel makkelijk heel vies uit zien. Oh, en als dat niet werkt; gewoon bij de kapper vragen wat zij zouden doen, als het nu aan de zijkant te lang is, kun je dat bv. best uit laten dunnen. Dan kan het haar aan de bovenkant en achterkant groeien, zodat dat er op een gegeven moment wat overheen valt, en dan kan je de zijkanten ook laten groeien. |
![]() |
|
![]() |
Hey
![]() Ik heb momenteel dus halflang haar, maar begin ontzettend te twijfelen om het weer kort te doen. Ik begin namelijk binnenkort met een lerarenopleiding aan het HBO maar ik weet niet hoe daar zal worden gedacht over " andere " stijlen zeg maar. Ik heb een paar foto's toegevoegd, 1 van wanneer ik mijn haren gestijld heb, 1 foto van de dag na graspop (festival) waar het dus flink krult, en eentje van toen ik begon met me haren te laten groeien. Laat iig ff weten of je denkt dat lang haar in het onderwijs kan, of niet ![]() Groetjes ![]() Jeffrey Laatst gewijzigd op 23-07-2010 om 14:07. |
![]() |
|
Waar voel jij je het lekkerste bij? Zelf doe ik een opleiding voor juf, en ik zeg je dat je zeker aan het begin van zo'n 'sociale' opleiding veel over jezelf te horen krijgt. Al je "lief leed en zaligheid" komt op tafel
![]() Succes ![]() |
![]() |
|
![]() |
Hehe dank je
![]() Ik voel me zelf het lekkerste bij.. uh ![]() ![]() Wil gwn niet weer problemen met me opleiding omdat ik lang(er) haar heb (moest ze voor een commerciële opleiding afknippen!) |
![]() |
|
Onderwijs is koel! Echt waar
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Ik denk niet dat het uit maakt hoe je haar zit. Daar komt nog eens bij dat, afgaande op de foto's, je er ook met lang haar erg verzorgd uit ziet dus dan vind ik het nog minder uitmaken. Gewoon doen wat je zelf het prettigste vind, maakt echt niet uit.
|
Hi, ik wil misschien dreadlocks, heeft iemand dat ook gehad? Ik wil graag tips over hoe ik hoe ik begin, hoe ik het onderhoud en na hoeveel tijd het echte dreads zijn.
Ook heb ik nu geverfd zwart haar, ik ben van nature blond en ik ben benieuwd of ik dan nog wel mijn uitgroei zou kunnen verven of dat het dan niet goed uitspoelbaar zou zijn. Ben benieuwd naar reacties! Wat vinden jullie van dreads btw?
|
Verwijderd
|
Wat ik van dreads vind?
Lelijk, (seksuele) afknapper, weinig smakelijk, zeker als ze stinken.... Maar dat is een persoonlijke mening en bij gevolge niet veel waard. maar toeval wil dus dat ik wel iemand in mijn vriendenkring heb/had met dreadlocks. Let erop dat je stevig haar hebt, liefst niet te droog. anders eindig je in plaats van als rasta, als skinhead. En laat het zeker doen door iemand met ervaring wat extreme haartooi betreft. Die van haar zijn al vrij nel langs de wortel beginnen desintegreren. En een halve krullenkop, die eindigen in dreadklitten... ook al geen fan van. Misschien nog ene tip: beter niet doen als je erg snel groeiend haar hebt. Op geverfd haar zou ik geen dreadlocks aanbrengen.Het lijkt me in ieder geval het proces niet ten goede te komen. |
![]() |
|
@sneeuwzwart: Ik heb dreads gehad. Ten eerste raad ik je aan om ze bij een kapper te laten zetten (destijds heb ik er 180 euro voor betaald en het zetten duurde bijna 8 uur). Vervolgens mocht ik ze een maand niet wassen. Echt de meest ranzigste periode ever, maar je moet er wat voor over hebben. In het begin moest ik mijn dreads regelmatig invetten met wax. Toen ik ze weer mocht wassen ben ik op een gegeven moment zelfs conditioner gaan gebruiken, want daar werd mijn haar lekker zacht van. Ik waste mijn dreads toen ook bijna dagelijks. Alleen het bijwerken was veel werk. Je moet echt regelmatig de bovenkant en de onderkant van je dreads bijwerken, anders wordt het lelijk en gaat alles in elkaar groeien. Kortom: Het is echt, echt, echt veel werk als je ze mooi wilt houden.
Over het verven: dat kan gewoon hoor ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Het grote HAAR en KAPSEL topic #2 Trimm Trabb | 437 | 11-01-2013 08:22 | |
Verhalen & Gedichten |
Algemeen: Overzicht wedstrijden, Handige tips, en overzicht (oude) topics. Dingaantouwtje | 7 | 04-04-2010 23:26 | |
Lifestyle |
Help, hulp bij nieuw kapsel! Lelle_* | 7 | 28-03-2005 18:40 | |
Psychologie |
Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer. SpaRood | 28 | 19-08-2004 02:11 | |
Verhalen & Gedichten |
Handboek Moord en Doodslag Vlooienband | 8 | 25-01-2003 22:26 |