Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-06-2010, 09:02
Verwijderd
Idd ^^

En ja, het moet maar beter zijn! (Jij bent dan ook jarig, niet? ) Ik mis wel het feestje van mijn vriendin volgende week

Overigens is larp ook nog een hulp gebleken, ik heb ooit een hele mooie wandelstok gekocht om te larpen, nu komt dat ding dus van pas omdat mijn krukken dadelijk pas arriveren.
Advertentie
Oud 28-06-2010, 09:59
*oma*
*oma* is offline
Ja, ik ben dan ook jarig . Maar je kunt toch gewoon naar een feestje met je voet?
Oud 28-06-2010, 10:38
Verwijderd
Ding is dat ik naar mijn ouders ga omdat ik me niet kan redden met koken enzo en ik op een appartement woon zonder lift. Bij mijn ouders kan ik gelijkvloers slapen. Maar die wonen wel een stuk hiervandaan. Ik kan moeilijk gaan vragen of ze me heen en weer gaan brengen (het is overigens ook een kampeerfeestje met tenten en ik zie me nog niet in en uit een tent kruipen ^^).

Ontopic: krukken heb ik nieuw.
Oud 28-06-2010, 13:52
Verwijderd
<-
Oud 28-06-2010, 15:03
kroot
kroot is offline
ja ik heb gaatjes!
Oud 29-06-2010, 16:40
Hakuna
Hakuna is offline
Badjas, een goede kwaliteit gekocht bij Berden/Schunk in Heerlen. Was voor de helft afgeprijst

3 knalgele handoeken bij de Hema waren maar 3 euro per stuk, en ik heb een zwak voor geel.

Leesbril bij de Blokker voor 3 euro sterkte 1.5, soms heb ik wel eens moeite met het lezen van kleine tekst op bv verpakkingen.

Breigaren van het merk Lana Grossa in de kleuren felrood en geel. Had al een hoop van dit garen liggen in deze kleuren, maar heb de laatste partij opgekocht. Wil een wijde eenvoudige trui breien met wijde hals en los gebreid (met te dikke naalden) zodat hij soepel en wijd valt.
Oud 29-06-2010, 17:03
Larry Flint
Larry Flint is offline
2 boeken, de Welwillenden - Jonathan Littell en de nieuwe Yann Martel - Beatrice and Virgil.
boodschappen
antimuggenspray
Oud 29-06-2010, 20:16
duivelaartje
duivelaartje is offline
rokken, oorbellen, bh + 3 superschattige onderbroekjes bij de sale van de bijenkorf, nieuwe make-up (kan ik eindelijk wat oud spul weggooien)
Oud 30-06-2010, 13:34
Verwijderd

maar dan in het groen

En:
Oud 01-07-2010, 10:47
Verwijderd
2 nieuwe rokjes en 2 nieuwe hempjes en een legging
Oud 01-07-2010, 13:46
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline

en...

Oud 01-07-2010, 13:49
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline

Ik heb 'm besteld
Oud 02-07-2010, 08:38
Verwijderd
Ik heb deze besteld:

Als ik ze heb (morgen al, als het goed is!) ga ik kijken welke beter staat en er 1 terugsturen
Oud 02-07-2010, 10:48
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
[afbeelding]

Ik heb 'm besteld
Wat is dit nou precies?

Een mini zaklamp of laserpen?
Oud 02-07-2010, 12:43
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
*kijkt vol bewondering*

Ik vind het echt gaaf, hoe je je eigen kleding maakt! Origineel ...
Hier is dan het eindresultaat, het vestje is een eenvoudig model met houtje touwtje sluiting en is ongeveer 55 cm lang en 65 cm breed, zeg maar een kort wijd model. Hieronder wil ik dan een felgeel groot en lang T shirt dragen wat eronderuit komt met een felrode wijde tricotbroek en blauwe of groene linnen schoenen.

Jammer dat het nu te warm is voor dit vestje over het T shirt. Maar het vestje voelt wel lekker zacht aan, ondanks dat er 25 % wol inzit.

Dit heb ik afgelopen dagen ook nog genaaid, twee wijde en lange singlets die ik als laagjes over elkaar heen kan dragen. De stof is van zachte tricot hoeslakens. Het model heb ik afgekeken van een standaard singlet, maar heb het model aan de onderkant wijder laten toelopen en langer gemaakt, ook heb ik de hals en armsgaten iets wijder gemaakt. Kan ze ook als nachthemd dragen.

Edit/aanvulling.

Kreeg voor een half uur terug telefoon van een boekhandel uit Heerlen dat dit boekje voor mij was binnengekom,en, vlug op de racefiets gestapt en opgehaald, net voor het voetballen thuis gekomen. Wil graag felrode en felblauwe sokken breien, maar heb dit nog nooit gedaan, hopelijk lukt dat met dit boekje. Wordt zeker nog vervolgt.

Sokken brei je zo !

Auteur: Luijken, J.A.

Nederlands - Paperback

32 pagina's | Forte uitgevers B.V. | oktober 2007

Laatst gewijzigd op 02-07-2010 om 14:47.
Oud 04-07-2010, 10:29
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Wat is dit nou precies?

Een mini zaklamp of laserpen?
Een 2x AA zaklamp, met een maximum van 230 lumen output
Oud 04-07-2010, 11:31
Verwijderd
Babypink nagellak en een armbandje met allemaal verschillende stenen van bomma en bompa gekregen.
Oud 06-07-2010, 11:53
Verwijderd
Larpbijl(tje) hij is maar klein tov mijn zwaarden ^^ Besteld in Duitsland 1,5 week geleden en vandaag al hier, daar kunnen die Belgen wat van leren!

Oud 06-07-2010, 22:52
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
[afbeelding]

Ik heb 'm besteld
Hij is fijn
Oud 07-07-2010, 12:09
Hakuna
Hakuna is offline
Kijk hier, een felgeel Kipling aapje gevonden op ebay. Precies de felgele kleur die ik zocht. Nu kan mijn kleurige dag niet meer stuk. Ja toch!

Tevens felblauwe tricotstof gekocht op de markt (precies de kleur die ik zocht) en rode stretch stof (deze was maar 5 euro per meter) Van die blauwe stof heb ik de laatste voorraad (4 meter) opgekocht omdat ik deze kleur blauw moeilijk kan vinden en is ook nog eens kwaliteits tricot.

Van de rode stretchstof ga ik die rode H&M skinnyjeans proberen na te namaken, en fotoverslag van het naaiwerk zal ik dan in mijn rodeskinny jeans topic plaatsen. De H&M broek is inmiddels uit elkaar getornt en de delen zijn gemarkeerd.
Oud 07-07-2010, 12:56
Nona
Nona is offline
Oh Cornel, brei je voor mij ook een paar sokken? <3

Gisteren is de logitech afstadsbediening binnengekomen. Niet van mij, maar voor de verjaardag van mijn vriend. Maar voor mij ook erg handig.
Oud 07-07-2010, 17:00
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Oh Cornel, brei je voor mij ook een paar sokken? <3
Ik heb zelf (nog) nooit sokken gebreid, moet dit zelf mbv het boekje uitzoeken hoe het breien van sokken gaat.

Maar wordt zeker nog vervolgt.

Ben nu met een zelfmaak skinnybroek bezig, ook dit is mijn eerste jeans naaiproject. Tot nu toe gaat het naaien voorspoedig.

Oei, zie dat het skiinyjeans topic dicht is.

Hier dan een foto verslagje van het zelfmaak project.

H&M broek los getornt.

Skinnyjeans in eerste fase (vooraanzicht voorpanden)

Binnenkant voorpanden, hier heb ik de orginele zakken van de H&M broek verwerkt in de voorpanden.

Update, hier de acjhterkant van de broek, de kontzakken zitten er ook al op hoef ik aleen nog maar vast te stikken. Het gaat allemaal tot nu toe voortvarend. Straks de ritssluiting inzetten, zeg maar het moeilijkste gedeelte van een jeansbroek.

Aanvulling.

De ritssluiting zit er nu ook al in, was eigenlijk het lastigste gedeelte. Maar ik heb gekeken naar een bestaande spijkerbroek hoe een ritssluiting erin gezet is geworden en bij mij is het ook perfect gelukt. De ritssluiting zit op twee aparte belegdelen die als de rits dichtgaat mooi over elkaar heen valt.

Detail zakken, de tailleband is (nog) van de H&M broek, maar heb ik even eropgespeld om te contolleren of alles mooi aansluit, en alles sluit perfect aan.

Laatst gewijzigd op 08-07-2010 om 13:35.
Oud 08-07-2010, 18:14
Verwijderd
De brief om te vrijwilligen voor Pukkelpop en daarmee mijn bewijs voor een gratis combiticket en t-shirt <3
Een digitale videocamera voor mijn verjaardag van mijn oma en opa.
Nog een flink bedrag, idem.
Oud 09-07-2010, 14:16
Signy
Signy is offline

Oud 10-07-2010, 12:04
Hakuna
Hakuna is offline
Was gistermiddig bij de Ikea geweest en zag voor heel weinig geld deze kleurige handoeken liggen. Voor 0,99 en 1,99 euro per stuk kon ik ze niet laten liggen.

Tevens vandaag deze broek toegestuurd gekregen die ik voor 10 euro op marktplaats heb gekocht. Deze rode skinny jeans zit perfect (model lang en slank) de broek verkeerd in absolute nieuwstaat en is van het merk ''Dr Denim.''

Trouwens mijn zelfmaak skinny jeans heb ik gistgeren al voor de eerste keer gepast en zit heerlijk als gegoten, een update met fotoverslag volgt nog (effe een naaipauze ingelast ivm de hitte) Hoef alleen de taiileband er nog op de naaien en de onderkant om te zoomen. Mischien nog een klein beetje de breedte van de broekspijpen aan de onderkant wat aanpassen.

Effe een update (de laatste) van de zelfmaak broek

Hier het eindresultaat. De skinny jeans is precies geworden zoals ik gehoopt had, zit perfect (ook de lengte) en ziet eruit alsof hij uit een winkel komt. Van de oorspronkelijke H&M broek heb ik het volgende (her)gebruikt.

Ritssluiting
Voering zakken
Metalen knoop

Die metalen knoop liet zich niet makkelijk verwijderen van de H&M broek daar deze vastgeklonken was, maar ik heb 'm uit geboord en vervolgend met een zg ''popnagel tang'' de knoop weer opnieuw vastgeklonken in de tailleband van de zelfmaak jeans en de knoop zit muurvast.

Laatst gewijzigd op 11-07-2010 om 15:26.
Oud 10-07-2010, 12:43
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Nieuw paar renschoenen, The Beast - Brooks
Kreeg er een gratis rood New Balance shirt bij.
Oud 10-07-2010, 13:28
Verwijderd
Een waardebon voor nieuwe extensions.
Oud 12-07-2010, 16:33
ragdoll
ragdoll is offline
wat is cornel toch mijn held.
anyway.

ik heb nieuw: blauw jurkje met strik en witte hartjes van Russische Zara. lol. En een stapel boeken voor diezelfde vakantie die nu dus helaas voorbij is
waaronder: een slechte Engelse detective (desalniettemin erg vermakelijk), The Pendragon Legend: een wanstaltig boekje uit jaren 30 over Engelse landhuizen en rozenkruizers, Night Train to Lisbon en ben nu bezig in The Magus die echt fantastisch is. allemaal lezen dus.
Oud 14-07-2010, 00:48
kroot
kroot is offline
een bijzettafeltje
een keukenmesje
een boek
Oud 14-07-2010, 20:44
Verwijderd
nieuw jasje
zwart met grijze ruitjes

Eentje voor overdag in de les of op het werk
Oud 14-07-2010, 21:02
Hakuna
Hakuna is offline
Twee paar Converse Allstars, blauw en rood gekocht bij Britain.

Fel blauwe eenvoudige skinnyjeans, gewoon gevonden bij Bristol op de dames afdeling voor 14,99 euro. Ik zag dat deze broeken vrij lang waren ondanks maat 36/38, heb eens eentje gepast om te kijken hoe hij zat en zowel de breedte alsook de lengte zat meteen perfect. Wow zeg, er zijn ook nog lange vrouwen die net zo lang en dun zijn als mij en in dit soort goedkopere winkels wel kunnen slagen. Zal komende dagen eens kijken of ze die skinnyjeans ook in het zwart hebben in deze maat en prijs.

Korte rode 3/4 broek bij C&A, bij deze broek ga ik nog het een en ander veranderen, het standaard platte koord wordt vervangen door een koord dat ik leuker vind (koord moet bij mij lekker lang zijn) , en de zijzakken haal ik eraf. Na afloop gaat deze broek nog effe in de felrode textielverf zodat hij iets feller rood wordt ipv het zg C&A rood.

Laatst gewijzigd op 14-07-2010 om 21:16.
Oud 16-07-2010, 12:08
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wit t-shirtje met roze vlinder print van Esprit
Wit met roze ruitje lingeriesetje ook van Esprit
Kadootje voor verjaardag van m'n vriend
Oud 19-07-2010, 14:51
JanDeVries
JanDeVries is offline
FUcking hell cornel, volgens mij zou een my little pony nog epileptisch worden van die regenboogshit die jij moet dragen iedere dag

OT heb ik mijn inner 15-year old even gevoed met een rokje + cropped shirtje van de Yes Or No afdeling van V&D WANT JE LEEFTIJD IS MAAR EEN GETAL TOG?!?/
Oud 19-07-2010, 16:24
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
FUcking hell cornel, volgens mij zou een my little pony nog epileptisch worden van die regenboogshit die jij moet dragen iedere dag
Het zijn maar 3 kleuren hoor, mijn favoriete geel, rood en blauw . En voor alle duidelijkheid..Ik moet niks dragen hoor!

OT

Heb via marktplaats dit wijde T shirtje gekocht, het wijde model sprak mij erg aan. Wil het shirt precies namaken in dezelfde felgele kleur, maar dan langer. Dit T shirt gebruik ik dan als zg ''master patroon''.

Boek ''Twee sokken breien tegelijk''

Oud 21-07-2010, 15:21
Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb via de H&M online shop deze wijde kimono trui besteld, dacht dat het een vrij kleine uitvoering was, blijkt het een superwijde trui te zijn met een wijde hals precies zoals ik dat wil hebbem (wow zeg! ). Alleen jammer dat ze deze niet in felrood of knal geel hebben, maar ga 'm zeker dragen op een wijde zwarte tricotbroek met een zwart singlet eronder. later zal ik 'm precies nabreien in geel en rood.

Op de H&M shop staan best wel leuke dingen, zo heb ik ook twee grote lange (witte) tunieks besteld (lange wijde T shirts) deze ga ik indien ze mij bevallen qua pasvorm met textielverf rood en geel verven.
Oud 21-07-2010, 23:44
nadinexx
nadinexx is offline

Wat vinden jullie hiervan?? Van de Esprit, vind hem wel leuk maar durf hem niet zo goed te kopen:$..
Eerlijk zeggen
Oud 22-07-2010, 12:04
Taksi
Taksi is offline
@ nadinexx
Ik zeg doen (kga er vanuit dat je het rokje bedoelt). Ik vind hem persoonlijk echt keigaaf.
Oud 22-07-2010, 12:15
Rivka
Rivka is offline
Ik zeg nee. Lelijk.
Oud 22-07-2010, 22:56
nadinexx
nadinexx is offline
Ik bedoel idd het rokje vind hem wel gaaf, maar het is niet iets wat je bij elke gelegenheid draagt.. Maar voor het uitgaan is het wel leuk ja
Oud 24-07-2010, 16:04
Verwijderd
- zwart jurkjestrui-ding zonder mouwen
- zwarte legging voor eronder (ja echt nu nog durven dragen )
- linnen broek met ruitjes (geen felle ruitjes, gewoon net)
- roze/rode Marlies Dekkers bh
- gestreept sjaaltje
- blauwe extensions

Allemaal van mijn moeder gekregen <333

Alleen jammer dat er geen slip meer was bij de bh, alleen strings, maar die vind ik zo afgrijselijk zitten, dan maar niet ^^.
Oud 25-07-2010, 21:16
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
@ nadinexx: is toch gewoon een spijkerrokje of niet? Ik vind hem leuk iig Heb zelf ook zoiets en die heb ik wel vrij vaak aan. Vind het op dat plaatje ook leuk met die schoenen erbij, zijn dat gewoon gympen of iets anders?
Oud 25-07-2010, 22:05
nadinexx
nadinexx is offline
Nee is een soort imitatieleer! Daarom vind ik wel dat je lef moet hebben om het te kopen maar ondertussen heb ik hem gekocht en er kunnen gewoon all-stars onder, maar hakken of ballerina's is ook wel leuk.
Oud 25-07-2010, 22:15
Verwijderd
Je moet er vooral goed figuur voor hebben.
Maar als je het hebt, zeker doen dus

Met schoenen kan je denk ik wel kledingstuk accent beetje verleggen.
Allstars is meer casualpunk, pumps geeft het meer een uitgangskarrakter
Oud 25-07-2010, 22:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Deze geweldige snorremans is binnenkort de mijne!

Double 'stache power!!!
Oud 28-07-2010, 17:52
Verwijderd
De stof die ik een paar weken geleden heb gekocht is verwerkt tot larpoutfit (helaas niet door mij, want uiteindelijk was het een te moeilijke stof en het patroon te ingewikkeld, maar ik heb zelf wel de ringetjes erin gezet). Hoera voor oma en haar vriendin ^^.
Nu alleen hopen dat ik het níet nodig heb, want het is een backupkostuum voor als mijn huidige char doodgaat.
Oud 28-07-2010, 23:53
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline

+
- grijze, korte, harem-pyjamabroek
- lange pyjamabroek met bruine en roze stippen
- lang, donkerblauw, wollen vest met korte mouwen

edit:

Na een lange zoektocht en veel frustratie eindelijk betaalbare schoenen weten te vinden in maat 42 die niet geheel zwart,grijs of bruin zijn. Hoera!

35 euro incl. verzendkosten vind ik best een goede deal.

Laatst gewijzigd op 29-07-2010 om 00:48.
Oud 30-07-2010, 20:20
Verwijderd

Wit pak.
Voor als ik uitga?

Was te goedkoop om te laten hangen.
Oud 30-07-2010, 21:56
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
[afbeelding]

Wit pak.
Voor als ik uitga?

Ziet er wel apart en goed uit dat pak in wit. met zwarte das en handschoenen Zelf hou ik wel van kleurcontrasten zowel in zwart/wit alsook in felle kleuren.
Oud 01-08-2010, 21:16
kroot
kroot is offline
op vakantie gekocht:
2 paar erg gave schoenen
een horloge
en een sjieke rok voor optredens
Oud 02-08-2010, 14:37
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
[afbeelding]

Wit pak.
Voor als ik uitga?

Wit? Jij?!

Zal je net zien dat je er net mee de deur uitgaat en meteen wat knoeit ofzo. Wit is een bitch om schoon te houden.

Maar wel tof hoor. Je bent een beetje Brian Ferry zo.

Regels voor berichten