Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2002, 11:43
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
mijn definitie gaat meer naar de kant van vrij zijn. maar je kunt wel ontzettend in hokjes / vakjes (heu) worden gestopt, maar je ontzettend vrij voelen, terwijl je niet vrij bent. toch?? ik vraag me af hoeveel mensen in een "vrij" land egt vrij hun mening uiten. van de regering mag je het dan wel zeggen (tenzij het discriminerend is, maar oké) maar toch. tja, hoe zeg je dat. is er overal ter wereld niet iets waaraan je gebonden bent. werk en geloof even afgezonderd. Ik bedoel, hoeveel mensen durven zich compleet uit te zonderen van de maatschappij, en zijn dat ook nog vrij van andere "machten" en als die mensen zich wel een uitzondering durven te maken, zijn ze dan niet beïnvloed door mensen voor hun die hetzelfde deden?? Is er iemand op de wereld die onafhankelijk is. want dat is vrijheid toch?? onafhankelijk zijn van wat voor macht dan ook!!
en nog iets, als jij gaat stemmen. stem jij dan wel wat jij zelf wil?? of stem je dan wat de media jou stiekempjes in het oortje heeft gefluisterd, maar dan wel zo stiekem dat jij niks door hebt!! ben jij het dan wel die daar in het stemhokje staat?? of is het de partij waar jij op gaat stemmen die jou lichaam gebruikt om je stem uit te brengen. toch wel eng, want ik denk dat er behoorlijk veel dingen zijn waarvan men volgens mij vaker zou moeten denken: is dit slechts mijn lichaam die dit wil, of is dit ook mijn ziel.
mmmmmmmm
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2002, 15:04
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
2x hetzelfde topic, foutje?
Oud 02-03-2002, 15:08
Euforian
Euforian is offline
ons leven wordt gestuurd en gecontroleerd door deze maatschappij...zonder dat mensen dat door hebben
Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 15:35
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
Citaat:
Euforian schreef:
ons leven wordt gestuurd en gecontroleerd door deze maatschappij...zonder dat mensen dat door hebben
dat wou ik nou ook ff duidelijk maken!! en die andere gast met vrijhied is blijheid: nu ik door heb dat vrijhedi niet bestaat ben ik daar juist blij om want nu kan ik proberen mijn eiegn vrijhied te creeren

Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 15:35
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
stom foutje he

Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 15:40
Mysticus
Mysticus is offline
en hoe weet jij dat jouw verkregen vrijheid niet weer door een ander word beheerst?
Oud 02-03-2002, 15:40
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
gekookt eitje schreef:
stom foutje he
neej joh nix ergs wel leuk

[Dit bericht is aangepast door Darkened Sky (02-03-2002).]
Oud 02-03-2002, 15:59
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
en hoe weet jij dat jouw verkregen vrijheid niet weer door een ander word beheerst?
dat weet ik niet!! wie zegt dat ik het zal verkrijgen!! ik weet niet of ik het oit zal verkrijgen, maar dat betekend niet dat ik het meteen op moet geven toch??

Met citaat reageren
Oud 02-03-2002, 16:08
Mysticus
Mysticus is offline
Citaat:
gekookt eitje schreef:
Citaat:
Mysticus schreef:
dat weet ik niet!! wie zegt dat ik het zal verkrijgen!! ik weet niet of ik het oit zal verkrijgen, maar dat betekend niet dat ik het meteen op moet geven toch??

proberen kan denk ik geen kwaad.
ik zou zeggen: ga ervoor
Oud 03-03-2002, 12:49
Uhmpra
Uhmpra is offline
das waar proberen kan geen kwaad,
ik vroeg me alleen af wat je dan van plan was om te gaan doen?
Oud 03-03-2002, 17:21
H.A.M
H.A.M is offline
[QUOTE]gekookt eitje schreef:
ik vraag me af hoeveel mensen in een "vrij" land egt vrij hun mening uiten. van de regering mag je het dan wel zeggen (tenzij het discriminerend is, maar oké) maar toch.

Wanneer is vrije meningsuiting discriminatie?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2002, 17:32
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
[quote]H.A.M schreef:
Citaat:
gekookt eitje schreef:
ik vraag me af hoeveel mensen in een "vrij" land egt vrij hun mening uiten. van de regering mag je het dan wel zeggen (tenzij het discriminerend is, maar oké) maar toch.

Wanneer is vrije meningsuiting discriminatie?
als je iemand ongegrond beoordeelt op zijn / haar ras godsdienst al dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 18:16
H.A.M
H.A.M is offline
Ja maar dat is nog steeds wel jouw vrije mening... Dus hoezo VRIJE meningsuiting?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 19:16
Mysticus
Mysticus is offline
Totale vrije meningsuiting zal je denk ik nooit hebben. want dat zou dan weer beledigend zijn voor anderen. wat een dilemma

[Dit bericht is aangepast door Mysticus (04-03-2002).]
Oud 04-03-2002, 19:24
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
Citaat:
Mysticus schreef:
Totale vrije meningsuiting zal je denk ik nooit hebben. want dat zou dan weer beledigend zijn voor anderen. wat een dilemma

[Dit bericht is aangepast door Mysticus (04-03-2002).]
dat bedoel ik dus!! vrijheid bestaat niet!! er is altijd iets wat je tegenhoud om iets te doen!! f juist iets anders wat jou aanzet om iets te doen!! zijn wij het dan wel die de dingen doen?? bestaan wij??

Met citaat reageren
Oud 04-03-2002, 20:16
Joël
Joël is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:
Nou! En 't duurt al weer 1,5 dag... Stelletje luie fb's hierzo! Tsss!
Oud 05-03-2002, 16:07
H.A.M
H.A.M is offline
Dat je in de wereld niet vrij bent, hoeft toch nog niet te betekenen dat je ziel ook niet vrij is? Dus waarom zouden we niet bestaan?
Met citaat reageren
Oud 05-03-2002, 16:25
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
ja.....klopt.....je zit altijd wel ergens aan vast haha of ut nou positief is of negatief.... dus...echt super vrij van alles en iedereen kannie .....maar als je echt vrij zou zijn ....misschien is ut wel goed zoh! te vrij....lijkt mij ook niet echt alles ..----> ja ...kenk ook nie echt goed uitleggen hep ik het iedeej mja...
Oud 05-03-2002, 16:37
Mugshot
Mugshot is offline
'Vrij' is ook maar een relatief begrip, en geen enkel relatief begrip bestaat in 'pure' (ook al ) vorm.
Vrij logisch toch?
Je bent zo vrij als je je voelt.
Oud 05-03-2002, 17:59
legatus
legatus is offline
<---- is het eens met mugshot.
Oud 05-03-2002, 20:31
gekookt eitje
gekookt eitje is offline
Citaat:
H.A.M schreef:
Dat je in de wereld niet vrij bent, hoeft toch nog niet te betekenen dat je ziel ook niet vrij is? Dus waarom zouden we niet bestaan?
onze ziel is niet vrij, dat istum nou juist!! lichaam wel, maar de ziel niet

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 10:35
Krastain
Krastain is offline
Echte vrijheid bestaat alleen als je geen regels en wetten accepteerd. Maarja, dat gaat misschien maar een dag goed, dan is het met de echte vrijheid al weer afgelopen, dan zit je tussen drie muurtjes en een traliehek.
Oud 08-03-2002, 16:36
!!0p3n
!!0p3n is offline
Citaat:
gekookt eitje schreef:
*verhaaltje*
Jajaja, maar kom je vrijheden tekort? Zo ja welke en wat wil je er mee gaan doen? Zo nee... dan maakt het niet veel uit ofwel?

Met citaat reageren
Oud 10-03-2002, 20:38
drama
drama is offline
Eerste stap richting vrijheid is het bewust worden van de onvrijheid in deze maatschappij...

Reageren

Regels voor berichten